Doll

Montsant: Sender de la Llibreria.

Montsant: Sender de la Llibreria.   Ermita Santa Magdalena – Pi de la Carabasseta – Toll de l’Ou – Barranc de la Pleta – Sender de la Llibreria – Pont Natural –...
Xemeneia Fonda al Doll.

Escalada només apte per aquells esperits enamorats de les escalades més austeres.Només aquests escollits podran perdonar a la via els seus pecats:guano,sorra,arbres que no...
Al Pilar Central del Doll (Noguera)

**Ben bona via molt ben oberta, aprofitant el que dóna de si la roca entre ponts de roca i flotants i amb l'ús mínim d'expansions, seguint una línia hiperlògica. Poc a...
Las chorreras d'enguídanos, cuenca

Lloc inici caminada: Antigua CUV-5014, Enguídanos, CuencaCaminants: Felix, Miguel Angel, Pepe Gil, Pepe March i FrancescData: 08-03-2017Hora d’inici caminada: 08:57:25Hora...
Pilar Central al Doll.

A nosaltres tres ens ha agradat molt, fissures de tots els tamanys per quedar-se ben a gust catxarrejant i alguna placa per variar. La roca força sanejada però hem fotut...
PILAR CENTRAL 6a 400m.- EL DOLL

Això de les xarxes socials  te les seues coses….no saps per que però de cops algo te un reso acollonant i tot hom s’hi apunta.Nosaltres també ens apuntem a la ultima...
Circular Gerber-Bassiero-Cabanes

BassieroVolem engolir la quantitat de neu caiguda al Pirineu i gaudir al màxim amb les nostres fustes. Cap de setmana d'alta pallaresa, això sí, evitant les previsibles...
Statos Quo al Doll.

Ruta d'aventura 100% amb trams de roca discreta,poc equipament fix i alguns trams de vegetació.La via va enllaçant díedres i fissures de diferents mides amb trams de placa...
La Mina de Montclar

Ja feia temps que pensaven fer una visita "turística" a aquesta construcció hidràulica gestionada com un conjunt amb el castell de Montclar. Finalment el dijous 8.12.2016 vam...
Pui Tabaca (1.718 m.)

var Latitud_sortida = 42.601986; var Longitud_sortida = 1.209433; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Lo Caubo (2.281 m.)

var Latitud_sortida = 42.576148; var Longitud_sortida = 1.213033; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cresta de Crabèra

var Latitud_sortida = 42.816763; var Longitud_sortida = 0.823787; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
EL DOLL. Via PILAR DEL TRES

EL DOLL15/10/16. En José Wa le ro, va fer una piulada alFacebook d’una nova via al Doll, (D.O. Marmolejo i Cia) què feia bona pinta. Una trucada al Juan...
Allà també plou?

De temps immemorial les aigües, tossudes, modelen capricis al  seu pas damunt la finor de les calcàries blanques. Ara, els tolls, els còssins, les cadolles, bateguen...

Estany de Flamisella (2.207 m.)

Dissabte 15 d’octubre de 2016Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Sobirà.Temps aproximat: 5 h. 45 m.Desnivell: 847 m.Dificultat: Mitjana.Programa:...
Per la rentisclera de la maçana

La Rentisclera de la Maçana és un muntanya amagada a l'ombra de la serra de Mont-roig que no la permet destacar.La present excursió vol descobrir-vos aquesta contrada...
Congost de fraguerau.

Aquesta vegada ens hem decidit per fer una excursió curta en quilometres, però que s'allargarà en hores, si posem atenció a tot l'entorn que l'envolta. Ens arribarem en...
Miretades Espeològiques (16)

En aquesta època que es desenvolupen les campanyes d'estiu a les grans cavitats, fora convenient que els espeleòlegs que fa temps que no practiquen fessin una repassada mental...
Cabana dels Esparvers (2.060 m.)

Dissabte 30 d’abril de 2016Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 4 h. 30 m. (14 km.)Desnivell: 450 m.Dificultat:...
Pel montsec més genuï: el barranc de sant esteve

Parlant amb en Joan Vàzquez de la meva excursió Cercant baixadors pel Barranc del Bosc ell em va proposa una sortida més genuïna per descobrir racons amb encant pel nostre...
Petit Diedre a la Paret de Catalunya

MONT·REBEIBIOGRAFIA ALPINISTICA1970 - 1995Tot i ser la petita de la paret , es punyeterament agradable i amanida al gust.Si gestionem correctament les cordes al primer llarg i...
La Cogulla (1.063 m.)

//--> Sortim de la presa del pantà de Margalef Pont penjant sobre el barranc de la Taverna Interior de la cova Falconera Ratpenat...
 Cova de la Figuera. Camarasa

Sovint quan anem cap a les serrades pirinenques lleidatanes, utilitzem l’anomenada carretera del Doll, de fet és la C-13 de Balaguer a Tremp. Just al punt quilomètric 50 a...
Matinal al turó de Bell-lloc

27.12.15  L’arrodonit turó de Bell-lloc s’aixeca entre les valls d’Angostrina i de Querol, a l’Alta Cerdanya. Malgrat la seva modesta elevació (1685 m), la seva...
Xarxa de camins del Campus Bellaterra

La Xarxa de camins del campus de Bellaterra són un conjunt de 6 rutes al voltant del Campus. Cadascuna d'elles es fa en un temps aproximat de 30' i s'enllacen una d'altra.Hem...
El Tossal de les Viudes i els Llengots

Crec que no oblidaré mai les emocions que vaig sentir quan vaig visitar Busa per primera vegada, la Setmana Santa de l'any 1972. Són emocions que difícilment podria explicar...
ÀGER, CAP DEL RAS, Via SIRENA DEL MONTSEC

12/12/15.  Avui portàvem dues possibilitat per a decidir tot esmorzant, Àger o el Doll, però la boira ens ha acompanyat a la plana de Lleida, així què ens decantem per...
Ok Pana al Doll.

Guapa via de fissures i díedres,també te trams de placa que fan més variada l'escalada.Si us agrada escalar en parets ben tranquiles aquí estareu bé.La roca és bona en...
GR1: Palanca d'Àger - Hostal Roig

Hem fet la tercera etapa del GR1, des de la Palanca d'Àger on vam acabar al mes passat fins a l'Hostal Roig. Aquesta és, potser, l'etapa reina del GR1, ja que el camí supera...
Ok Pana al Doll

Aquí li diuen Alpinisme de secà, poder es de les vies amb mes "brillo" i la roca no està malament, algun punt et fa recordar que som al Doll i no a les zones de...
Per la serra del Corredor

31.10.15  Després d’haver fet un parell d’excursions pel massís del Montnegre (itineraris pel Montnegre carener i per la vall d’Olzinelles), ja tocava fer una per...
Fisure Oblique a la Font Freda

Joan JoverLa noche del LoroLo GallEs d'aquelles vies que et forges una idea i a la que t'acostes a la paret ja veus que estàs errat totalment.Atlètica, vertical, lògica i...
Ferrada Poi d'Unha

//--> Unha i Salardú durant el camí d'aproximació Pont nepalès al primer tram Trams verticals sobre un paisatge tardorenc Mur...
Manowar a la Paret del Doll

Joan Asín.Primera visita a aquest racó tant especial, aproximació amb baixada i retorn en pla, un luxe que no es pot deixar passar.La via es bona o molt bona i la roca es de...
GR1: Corçà - Palanca d'Àger

Segona etapa del GR1, avui per terres del Montsec. Hem arribat amb l'autocar al poblet de Corçà, on vam acabar l'etapa anterior. Ja ens esperaven en el bar del poble amb els...
De Mequinensa a Montblanc

Aquest cop és una ruta llarga, bastant llarga per un sol dia, tot i això posem fil a l'agulla.Al voltant de les 10:30 ja estem a Mequinensa esmorzant, hem fet parada abans al...
A Biuse

Bloc de motxilla al cotxe del 28 de juliol de 2015Davant nostre la visió de les muntanyes imposa.Som a Biuse, antic llogarret de poblament  dispers que centrava...