El cap

Zuka a Busa.

Colors de tardor d'allò més bonics i tranquilitat intersetmanal després de les riuades de gent del cap de setmana (preludi de confinament?), sigui cop sigui, avui a...
Sant Salvador del Corb (958 m)

Dissabte 24 d’octubre de 2020Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.  Temps aproximat: 5 h (9,6 km)  Desnivell: 500 m...
L'agulla de l'abat: esperit d'aventura

La paret del Doll, entre Camarasa i les Bagasses, és sinònim d'aventura, de solitud, de llibertat. Les seves parets queden reservades per a escaladors de nivell però en Jordi...
GR92: El Port de la Selva - Cadaqués

El GR92 és un dels camins de gran recorregut que hem completat amb el grup de caminadors del GR. Va ser el primer i vam estar dues temporades senceres per completar el sector...
El Cogul (1.529 m)  100 cims - matinal

El Cogul (1.529 m) 100 cims - matinal

Dimecres 14 d’octubre de 2020Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca del Solsonès.  Temps aproximat: 3 h 30 min (8 km)  Desnivell: 375 m...
CAMIÑO DOS FAROS (Costa da Morte)

Situat en el punt més al nord-oest de la península i trobem un sector del litoral  de Galícia anomenat Costa da Morte, nom una mica sinistre però ben guanyat...
L'ampolla – l'ametlla de mar (camí de ronda).

Descripció de la ruta; tot i que l'anunciat de la ruta i el trac diuen de l'Ampolla a l'Ametlla de Mar, nosaltres per falta de temps vàrem decidir escurçar el recorregut, i...
Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

30-09-2020 Solsonès Vilamala Via :  Arantxa al País dels Sons Trobats Un altre dia clar i assolellat amb un clima de Tardor agradable, esmorzem a sant Llorenç de...
Ruta històrica de Can Maçana

6.09.20  Curta però interessant matinal al voltant de Can Maçana, a l’extrem occidental de Montserrat, per on, sense entrar al massís, farem un tomb per les restes de...
Arantxa al pais dels sons trobats

DIVENDRES, 25 DE SETEMBRE Tot i que les prediccions per avui divendres son dolentes, no volem renunciar a fer la nostre escapada per escalar. Hem quedat a les 7,30 del...
Atenció! Pedra!

Anoréxia, V+ (120 m) Mallo Colorado, Riglos. Ja hi tornem a ser, quinze dies després. Petita pausa que hem aprofitat per fer esportiva llarga per Montserrat. Tres dies...
Ascensió al Pic Maou (3.074 m)

En la segona jornada d'estada a la zona del Néouvielle hem fet una ascensió singular. El Pic de Maou és un cim molt poc freqüentat, amagat a l'ombra del Pic Long, el més...
Quercus

12-09-2020 Berga Santuari de Queralt Via :  Quercus Som-hi el pont de tres dies de el 11 de Setembre, alliberats de anar a la “mani” multitudinària que seria la...
Mines de Liat

var Latitud_sortida = 42.718406; var Longitud_sortida = 0.917161; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puigpunyet - Galilea

Puig de na BauçanaUn itinerari circular entre Puigpunyent i Galilea pel coll des Molí de Vent i el comellar del torrent de sa Riera. El punt de partida i arribada es situa a...
Val de Salient

var Latitud_sortida = 42.721945; var Longitud_sortida = 0.797139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Mines Margalida i Victòria

var Latitud_sortida = 42.784188; var Longitud_sortida = 0.694320; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Bona Feina

05-09-2020 Bergadà Santuari de Corbera Via :  Bona Feina Dissabte dia de Mercat a Berga, un bon ambient i es un plaer veure passar el personal, amb quantitat i...
Rec de Bajanda

var Latitud_sortida = 42.430097; var Longitud_sortida = 1.941612; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Roca de la Moixa

17.08.20  La serra de la Moixa, a cavall del Berguedà i la Cerdanya, es troba situada entre la serra de Moixeró, a l’est, i el serrat de la Muga, avantsala del Cadí, a...
La Punxa dels Flautats, via Aleix

10.08.20  Sempre que arribem al pla de la Trinitat, em fixo en un conjunt d’esveltes agulles que tanquen l’horitzó pel nord i s’alcen cap al cel com tubs d’un...
La primavera que ens van robar

Dioni, 6a (160m) Roc dels Collars, Canelles.Corria l'hivern del 2020 i, innocents nosaltres de no saber que ens clausurarien, ens en vam anar a escalar. Tocava esquiar, però la...
Val de Loron

var Latitud_sortida = 42.837391; var Longitud_sortida = 0.407188; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pilier de Saint Martin

19-08-2020                   Catalunya Nord Casteil Gorges du Cady Via : ...
Tuc de la Cometa (2446 m.)

Situat al capdamunt de la vall d'Àssua, no és el punt més alt de la zona, però el fet  que des del cim de la Cometa puguem gaudir d'unes bones perspectives sobre les...
Per la catalunya nord (ii): roc de madres

Era un cim que feia temps que el tenia entre cella i cella. Ara amb l'escusa dels 100 cims de la FEEC decideixo pujar-hi. És un cim força concorregut i amb un camí molt...
Volta al Pedraforca

26.07.20  Interessant i variat circuit al voltant del Pedraforca, de 17 Km de recorregut i 650 m de desnivell, que correspon en la seva totalitat al sender PR C-127...
Bona Feina

29-07-2020 Berguedà Santuari de Corbera Via :  Bona Feina Avui em quedat mes aviat que de costum, però xerrant, xerrant se ha fet quasi la mateixa hora de sempre es a...
Pic de Pala Clavera (2678 m.)

Tot i que certa propaganda ens vol vendre cada estiu la idea de la mediterraneïtat com quelcom essencial del nostre tarannà, són els Pirineus l'espai que ha forjat bona part...
Cap de la Gallina Pelada. Serra d'Ensija.

22 de juliol de 2020Visita a la Serra d’Ensija, al Prepirineu del Bergadà, per coronar el cim del Cap de la Gallina Pelada, o Cap de Llitzet, un altre dels 100 cims proposats...
Pels cingles de Malanyeu, 2

5.07.20  Ara fa un any vam fer un petit circuit pels cingles situats al nord de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, fins al coll o pas de Malanyeu. Avui hi passarem per la resta...
Baladredo

var Latitud_sortida = 42.495704; var Longitud_sortida = 1.213615; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
El Forat de les Bruixes

15-07-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de les Bruixes El dia  esta núvol , encara que la temperatura es perfecte, alguna boira baixa i se esta tant be al...
La norte de escales

DISSABTE, 11 DE JULIOLAquesta es la primera d’unes quantes setmanes que no podré sortir els dimecres.Les tasques de cangur em tindran ocupat tota la setmana, per sort he...