El cap

Pic Occidental de Coll Roig, canal oest.

Per reprendre el blog, després d'una llarga lesió al tendó d'Aquiles que m'ha tingut 6 mesos fent massa bondat, res millor que una de les millors esquiades que es poden fer...
Serrat del Coniller, via Directa de l'Avatar

20.04.18  Avui fa poc més de mig any que vam assolir el tossal més oriental del serrat del Coniller, per la via Liebe Clàudia, i ja tornem a ser aquí, al final del camp...
Roc de la Calma, amb raquetes

5.04.18  El Roc de la Calma (2213 m) és el punt culminant de l’altiplà de la Calma, sobre Font-romeu, a l’Alta Cerdanya. El seu vessant sud està ocupat per les...
GR92: Portbou - El Port de la Selva

Aquesta vegada hem fet un parèntesi en el projecte actual del grup del GR. Efectivament, com saben els nostres seguidors, amb el grup del GR estem fent el recorregut del GR7...
GR 92 Etapa 3. Cadaquès - Roses

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px...
D'Ull de Ter a Coma de Vaca

Aquest any que hi ha un bon gruix de neu, vam anar a la zona d'Ull de Ter a «fer alguna cosa». Vaig pensar que potser podríem fer el cim de les Borregues —un cim que no he...
Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.077427; var Longitud_sortida = 1.706568; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
A mig camí

Tossal dels Altars, 2.455mSerra d'Altars, Llessui.Vacances, curtes però vacances. Durant la setmana la senyora meteo ha ens ha fet oblidar l'objectiu inicial però res que no...
La Cova del Bruto. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 13.5px 'Helvetica Neue'; color: #424242} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font:...

Cap de setmana a Mont Rebei, dies 2 i 3 de juny

El cap de setmana del 2 i 3 de juny proposem fer una sortida a la zona de Mont Rebei. Aquesta sortida l’organitzem conjuntament amb el grup de fotografia Objectivament....
Serrat d'en Muntaner, via Traca i Mocador

Una tarda de gresca i xerinola de l’any 2012, un grup de joves que van sortir a passejar pel Clot de la Mònica van obrir, com qui no vol la cosa, una nova via d’escalada a...
Antecedents de la batalla de lleida

Ara farà 80 anys que es va produir la batalla de Lleida. Els nostres carrers es van omplir de mort i es va lluitar casa a casa en indrets com el carrer Costa. Les imatges ens...
Variant del Circuit de l'Open Vendrell 2018

Nou post per celebrar l'entrada de la Primavera gràcies a les detallades explicacions de l'amic Antoni Larrull!L'any passat, al juny, crec recordar, havíem fet el track de la...
Pic de Campirme (2.633 m) amb esquís

La previsió del temps era força dolenta per al dia d'avui, però mirant amb detall les previsions semblava que podia haver-hi una petita finestra de bon temps a primera hora...
Paret del Devessó, via Adéu Espanya

7.03.18  Després d’aquest llarg període d’abstinència forçada per una meteorologia realment adversa, ja teniem ganes de canviar la resina del rocòdrom per preses...
EM Canal del Cap d'Urdiets, Port del Comte

***La muralla sud del Port del Comte està farcida de canals. Les més evidents a l'esquerra, sota el Puig de les Morreres, i una segona sota el Cap d'Urdiets, a l'extrem SE...
Breu crònica de la marató de Barcelona

Satisfacció en acabar una nova marató. Foto: Marga PradasAhir vaig córrer la marató de Barcelona. Em costa plasmar en paraules el que vaig viure per tot el que la marató...
Per la Pedrissa i l'ombria de Bèrnia

diumenge, 18 de febrer de 2018 Aquesta ruta per a mi és de lo milloret del terme de Benissa llevat de crestejar Bèrnia que és lo més.Començem als...

Cinc euros de M....

El ponent que presenta el pressupost per a aquest any, arribat a un punt de la exposició, es remou ostensiblement a la cadira, sembla agafar aire, abaixa una mica el cap i diu...
Pels dominis dels Ubach i d'en Capablanca

3.03.18  Petit itinerari circular d’uns 8,5 Km de recorregut i 300 m de desnivell, pel conjunt arquitectònic situat al vessant sud de la serra de l’Obac (cases Nova i...
Cales del Montgrí. L'Estartit- L'Estartit

Excursió realitzada el 18-2-2018Excursió de nivell moderat que ens porta a conèixer les cales Ferriol i Pedrosa, dues cales sense urbanitzar i l'accés a les quals només es...
Tuc d'Aubàs (2.072 m) amb esquís

Avui l'activitat ha estat molt diferent de la d'ahir. Si ahir vam trobar el Corronco de Durro amb molt poca neu, avui hem visitat una Vall d'Aran enterrada sota un bon gruix de...
Al mal temps, donar-li passada... al Montsant!

Distància: 43 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat: alta, puntualment molt alta.Ciclabilitat: 98,5%.Durada total: 6:30 h. Punt de sortida: Ulldemolins.Portem un parell de mesos de...

Per la Pedrissa i l'ombria de BèrniaAquesta ruta per a mi és de lo milloret del terme de Benissa llevat de crestejar Bèrnia que és lo més.Començem als Lleus Dani,jo i...
Serra de Castelltallat

var Latitud_sortida = 41.829443; var Longitud_sortida = 1.751698; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
Al Cap del Verd des de la Coma

Distància: 16 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment alta per la canal en baixada.Durada total: 5:15 h.Punt de sortida: la Coma.Tirem d'arxiu, és a dir,...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Albarca – pi de la Carbasseta (1.164 m)

Dissabte 3 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 5 hDesnivell: 400 m (acumulat)Dificultat (1): Normal.Programa:...
Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta...
Congost de Fraguerau (670 m)

Dijous 1 de febrer de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h (11,5 km)Desnivell: 350 m (acumulat)Dificultat (1):...
La Gimcana

Canal de l'Ordiguer, BD 50º/IV (450m) Serra del Cadí.Segons el diccionari una gimcana és una "cursa de recorregut breu durant la qual els participants han de superar una...