El capcir

Puigpedrós (2.915 m.)

var Latitud_sortida = 42.456859; var Longitud_sortida = 1.780822; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Refugi Oller

Hem vingut al Capcir, gairebé al límit de l'Ariège, amb la intenció de fer el Roc de Madres, un cim fàcil que es pot fer a l'hivern amb raquetes o, si hi ha força neu,...
Tarbésou (2.364 m) amb esquís

Després de les darreres nevades la muntanya està força bé per practicar l'esquí i hem aprofitat per fer aquest cim, d'una altitud modesta però molt esquiable. Precisament...
Tarbesó (2.364 m.) amb esquís

//--> Avancem per la coma del riu Maure cap al Tarbesó Terreny obert i fàcil Foquejant per la gran coma del riu Maure Ens enfilem...
Un tomb per la riba del Puigbalador

Tornem al Capciramb la intenció d‘acostar-nos als llacs de Rabassoles però davant la dificultat de l’aproximació per culpa del glaç en les vies...
Camporells-Serra de Mauri

Cim de la Muntanyeta.Amb motiu de la 1era sortida de la temporada d'esquí de muntanya del CEBadalona, visitem la zona del Capcir. Concretament, quedem a les pistes...
PUIG CARLIT (2.921 m)

traçada perfecte amb el puig Carlit al fonsSegon dia d'estada per terres del Conflent, aquest cop ens dirigim cap al Capcir, més concretament al llac de les Bouillouses....

Volta pels estanys de les Bulloses (2.338 m.)

Dimecres 26 d’agost de 2015Hora de sortida: 2/4 de nou del matí al pàrquing per agafar el bus.Ubicació: Comarca del Capcir.Temps aproximat: 4 h. 30 m.Desnivell: 300...
Volta al Capcir en BTT

sortida de la fortalesa de Mont LluisFeia forces setmanes que el company Manel Garcia, intrèpid viatger que s'ha recorregut mig planeta, i part de l'altre, va proposar una...
Puigbalador i Riutort al Capcir

Tornem a Puigbalador i ens acostem a Riutort, dos pobles situats a prop d'un llac i una estació d'esports d'hivern al Capcir,...
El llac de l'Aude al Capcir

Tornem al llac de l’Aude, després que l’última vegada no hi vam arribar perquè el temporal de neu ens ho va impedir.     Canviem en part el...
Excursions i muntanyes del 2014

S'acaba un any i miro enrere per recordar els camins i cims per on he circulat. Pels llocs que he visitat, les persones amb qui he fet camí o els paisatges que he conegut, puc...
Castell de So al Donassà - Occitània

El castell d'Usson en occità: Castel de So - s’alça sobre un esperó de 920 metres sobre el riu Aude, és un emplaçament mil•lenari, una fortalesa...
Els Perics pels estanys de Camporrells

13.09.14  Des que el juliol de 2010 vam pujar al Puig Peric des de les Bulloses que ens vam quedar amb ganes de fer aquesta mateixa ascensió pel sector de Camporrells, un...
Per la serra de Madres

23.07.14  La serra de Madres és un massís de morfologia arrodonida situat entre les comarques nord-catalanes del Capcir i el Conflent, i els departaments francesos de...
La Creueta i Pleta Roja amb raquetes

2.03.14  Al nord-est del coll de la Creueta, entre el Puigllançada i la serra de Montgrony, s’estén una llarga i suau carena, a cavall del Ripollès i el Berguedà, i...

Hem pujat els Alabaus sense malles (ni casc!)

Hem anat a estrenar-nos amb les pells (Pep i Cañete; 07.12.2013). El Puigllançada ens ha semblat un bon començament de temporada: és una bona ascensió 50-60 (és a dir,...
Plaent normal al Pilar de Sant Martí (de Canigó).

27 d'agost del 2013.Del mal temps de la freda comarca del Capcir baixem a terres més mediterrànies a la recerca del sol, sense deixar el granit, i a fe de deu que el riu...
Llacs del Carlit

Estany SecEls estanys del Carlit són un grup llacs situats als voltants del massís de Carlit a les comarques catalanes del Capcir i l'Alta Cerdanya al Pirineu francès.Són...
Mont Llaret per la Balmeta

29.06.13  Per iniciar amb bon peu les vacances d’estiu, i després d’una lluïda revetlla de Sant Pere, amb els companys Toni i Mercè hem anat a Els Angles, poble...
Aire mediterràni, neu atlàntica. Madrès, El Capcir.

17 de febrer del 2013Amb neu des del poble, abans i tot, s'assaboreix l'hivern i la muntanya sense pagar la penyora d'utilitzar estacions d'esqui i altres infraestructures de...