El cilindre

Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Miradors d'Ordesa

var Latitud_sortida = 42.632491; var Longitud_sortida = -0.107110; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Faja de las Flores

var Latitud_sortida = 42.649608; var Longitud_sortida = -0.060711; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...

Espurnes de Llum a la Miranda del Cilindre

Quan des del cim del Montgròs ens delectem amb les vistes que s’obren a ponent, de seguida se’ns presenta l’arrogant vessant est del Cilindre, no obstant les...
Escalar a lourdes: el triangle del cilindre

Aquesta pàgina recull opinions únicament personals que als que no em conegueu potser no us interessen.Podíem fer un microbús i anar a Lourdes a veure si cura als companys...
Per les agulles de l'isard i del cabirol

La primera qüestió que us abordarà en llegir aquest post serà preguntar-vos on estan aquestes agulles. Comencem bé. No patiu crec que poca gent ho sap. Cal consultar el...

Cim de Sant Gregori (1.091 m.)

Dissabte 8 d’octubre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de La Selva.Temps aproximat: 5 h. 30 m. (17,5 Km.)Desnivell: 965 m. (acumulat)Dificultat:...
Cilindre + puro

DISSABTE, 23 DE JULIOL.Aquesta setmana he quedat amb en Baraldes i el seu company Toni Alarcon que van a cercar l’ombra  a la zona de la Noguera, però com que ells venen...
Via Sense Nom al Cilindre.

Després de tanta pluja i tant poca escalada en els darrers dies, aprofitem la refrescada per acabar d'amortitzar els llocs càlids de ponent. Avui al Cilindre de Sant Llorenç...
Jaume casellas,l'escalador oblidat: la mòmia

Perdoneu el sol es feia moltes putades. Primer llarg.(treballem per voster. pàgina no acabada, perdoli les molèsties)Després d'haver pujar la Mòmia i la Momieta decideixo...
Neteja d'uns pedals Shimano XT

Feia temps que no penjava un tutorial, i com que avui tenia feina, m'he liat a fer qualsevol cosa menys ser productiu... L'última cop que vaig desmuntar els pedals va ser per...
Sector esportiu: sota cilindre

Ja us vaig parlar del sector que hi ha damunt de l'aparcament de la Formiguera (Sant Llorenç de Montgai). Sobre hi ha les parets del Cilindre. Doncs havia un petit mur - amb...

Directa al Cilindre. Sant Llorenç de Montgai

A Sant Llorenç de Montgai només hi havia escalat un cop a la paret de la Formiguera i en aquella ocasió la verticalitat de la paret del Cilindre ja em va cridar...
Via Vidal Farreny al Cilindre.

-Accés: Des de Balaguer hem de prendre la carretera direcció Tremp (C-13). Abans d’arribar al poble de Camarasa trobem un desviament a mà esquerra direcció a Sant...
Parabolts anònims i oblidats

Des de l'aparcament de la FormigueraLa colla dels dimecres encara que la tarda sigui al gener molt curta i faci molt fred ens neguem a quedar-nos a casa. Avui hem anat a uns...

Normal de la Momieta

La Mòmia, el Trencabarrals, la Roca dels Aurons o el Cilindre són algunes de les primeres que s’apuntaren el grup del manresans encapçalats per en Jaume Caselles tot...

ASTAZOUS - 3.070 m

Dissabte, 25 s'octubre de 2014Balcó de PinetaSortim aviat d'Alcover amb l'Edu en direcció a la vall de Pineta, on arribem 3 hores i mitja més tard. Preparem el material...
Somnis de poetes

Directa al Cilindre, 6b (110m)El Cilindre, Sant Llorenç de Montgai“Gracias por todo. Hay cosas en que creí que no volvería a equivocarme porqué creí saber mucho...
S. Llorenç de MOntgai. Esperó Remacha

S. Llorenç de Montgai és un petit paràdis on practicar la escalada i disfrutar de les vistes de l´embassament, de disfrutar de la tranquilitat del seu poble, fer la...
Ombra d'estiu: ribes - sabate

Sortida de la segona tiradaLa colla que anem a escalar els dimecres a la tarda ens tornem a trobar. Fa molta calor i decidim anar a fer la Ribes-Sabaté al Cilindre perquè en...
Chocholoco, 80m 7a (St. Llorenç de Montgai)

**Enfilem a repetir aquesta directa i bona via de la cara NE del Cilindre, ben amagada del sol a les tardes. Via recentment restaurada amb bolts, amb el grau colladet i uns...
La gran clàssica: diedre vidal - farreny

El diedre Vidal - Farreny és una de les grans clàssiques de Sant Llorenç de Montgai. Segueix una línia lògica: un diedre característic que atalaiem des de l'aparcament de...
Estaragne, Campbieil, Lentille

Portava més de 3 anys sense aparèixer pel Pirineu central francès, les "Hautes Pyrénées", quan a finals d'agost, gràcies a la iniciativa de Joan "Turronero" vaig poder...
LO DIT DE MONT PERDUT. 3188 m.  35M/ III+

LO DIT DE MONT PERDUT. 3188 m. 35M/ III+

La estupidesa humana no té límits, però segons com es miri fins hi tot té certa llògica. Dos galls espeparis de ponent van anar a Ordesa en busca d'una perdiu nival: parent...
Circular 360º a Montserrat

Com és habitual últimament, he trigat més del compte en penjar aquesta ruta; però a més a més, ja portava uns quants mesos gestant-se. La tardor passada, l'amic Miquel...
La Coma dels Naps i el Montgròs

Hem fet una sortida matinal a Montserrat en un dia de molta calor. Es tractava de pujar pel torrent de la Coma dels Naps (també anomenat Coma Baixa), una canal equipada amb...
Montagut

Avui he decidit pujar a caminar per l’antic lloc de Montagut i fer un recorregut històric per un bocí de la terra de frontera que va ser el riu Gaià a partir del segle X....
NORMAL DE LA FORMIGUERA 100 Mts  IV+

NORMAL DE LA FORMIGUERA 100 Mts IV+

Domingo 24.02.2013La escalada en Sant Llorenç de Montgai, es siempre cómoda y gratificante, ya que apenas hay aproximación a las vías y el paraje en donde se desarrolla la...
Qui és l'últim?

Diedre Blanqueta (intent) i Esperó RemachaA les carnisseries en venen de tot tipus, de xai, de vedella, de porc... fins i tot de pollastre. Segons els meus pares, de petit en...