El codo

Montserrat - Can Jorba, Racó d'en Pedro.

Por fin !!! El último sector que me faltaba por visitar en Can Jorba, El Racó d'en Pedro. (sectores donde  hay vías para los humanos) La Placa de la Pluja, Bombo...
Alt Urgell - Perles, Els Roures.

Despertamos en el Coll Piquer en Coll de Nargó y nos encontramos con la sorpresa, han venido Dani y Laura. Desayunamos juntos, ampliamente y con toda la calma del mundo,...
Montsant: el grau dels tres esglaons - cova santa

Avui repeteixo una excursió que havia fet fa molts anys. Si la repeteixo deu ser perquè és una petita meravella en el nostre ben estimat Montsant. Com vaig a l'ermita de Sant...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Clot de Vilamala, via Arantxa

15.01.19  Com diuen que “lo prometido es deuda...”, quatre dies després d’haver escalat el Camí dels Alamalivons tornem al Clot de Vilamala per pujar per la seva...
Coves de mont-ral

En aquesta ocasió venim a la Serra de Prades per realitzar la visita a un conjunt de tres cavitats que es troben molt properes entre si i a poca distància del poble de...
Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...
Sòbol

var Latitud_sortida = 42.128653; var Longitud_sortida = 1.573677; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Les fonts de Molacima. Montsià

21 d'octubre de 2018 Després de quasi dos anys de severa sequera al Montsià, l'octubre passat ha vingut carregat de llevantades i pluges fortes, que com sempre, fan molt...
Riu Cervol i Cova Fumeral

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} 23 de juliol de 2018Us...
Via Esbarzers a la Roca de les Onze hores.

Amb aquest nom ens feia patir acabar ben esgarrinxats i només toques un matoll en tota la via.El recorregut comença amb una tirada de concentrar-se en la roca per escollir el...
ROCA GRAN DE FERRÚS. Via L'INDI SEDICIÓS.

30/06/18. La Roca Gran del Ferrús està en un lloc idíl·lic i tranquil d’aquell què enamora. A primers de mes (juny) vam anar-hi amb la intenció de fer la via...
Puig dels Albellons pel pas de sa Madona

Botador d'entrada a la Comuna de CaimariTot i que ja hem ascendit dues vegades a aquest modest cim de la Comuna de Caimari, totes dues pel comellar dels Albellons (Pujada al...
Montsant i Muntanyes de Prades (II)

Variant d'una ruta que vàrem fer el març del 2014 "Montsant i Muntanyes de Prades" amb vídeo inclòs. Avui, però, us deixo amb la descripció de l'Antoni per enriquir-la una...
VIaNoVa! Directaesperó, 120m 6c+A1 (Busa sud)

***Vieta sortida del forn ara ja fa uns quants dies, i de la que uns dies més tard en fem la primer repetició. Bellesa i estètica d'un traçat que de forma directa i sense...
Roca Corbatera, Cova Santa i S. Joan del Codolar

Albarca - Pla del Grau - Roca Corbatera - Pas del Gat - Cova del Serret - Cova de l'Abelló - Serra Major - Cova del Moloner - Cova Santa - Sant Joan de Codolar - Grau dels Tres...
GR 92 Etapa 31. Amposta- Sòl de Riu

El passat 20 de març es va inaugurar la modificació del traçat del GR 92, al seu pas per la comarca del Montsià. Concretament es tracta de l'etapa 31 que passa a...
Cova de la Moneda o de l'Àngel. (4)

...continua de l'apunt anterior... Detalls del concrecionament PlatsLa forma que culmina aquesta "estalagmita" en forma de taula o plat, és un indici de creació en un sector...
Pitonisses a l'Agulla dels Espeleòlegs

Molt bona opció per pujar l'agulla, tota equipada i deu ser V+. Tots el còdols son merlets i de cantell  positiu, quan desapareixen tenim forats positius molt bons, roca...
Serra Major del Montsant

Serra Major del Montsant. Catalonia from Txaeska on Vimeo.Aquesta és una ruta "Must" (que no us podeu deixar perdre), però no us fieu de la distancia: 54 quilòmetres,...
Per les roques 'espasa de castellet i espluga

A l'esquerra roca Espasa d'Espluga, roca Espasa de Castellet i Roca Foradada pujant al coll de Castellet per la TerretaCaminant per la Terreta hi ha unes formacions rocoses que...
Cadenes a l'agulla del codós

Avui he hagut a anar a Ponts a mirar de solucionar un problema amb el GR3.Quan baixava cap a Lleida he tingut temps de para-me a Artesa de Segre a mirar l'agulla del Codós que...
De Sant Fruitós a Caldes

A estat una sortida improvisada, pim pam, anem, doncs anem que ja fa massa dies que en parlem.Aprofitem un track d'en Josep de fa ja uns quants dies que va de Manresa a...
Tesi doctoral de Valeria Rizzo 1 (3)

Portada de la tesi.    Foto: Agustí MeseguerIntroducció:La Valeria Rizzo és una biòloga italiana, nascuda a Roma, que ha estat diversos anys a Barcelona completant...
Lloret de Mar - Tossa de Mar

//--> Petits illots a la cala dels Frares Túnel després de Lloret Deixem Lloret de Mar enrere Avancem el primer tram pel Camí de...
Mola de Lord per camins de grau

20.06.15  La Mola de Lord és una gran roca de conglomerat que s’aixeca sobre l’embassament de la Llosa del Cavall, prop de Sant Llorenç de Morunys, al Solsonès. Com...
Clot de Vilamala

El Clot de Vilamala és una fondalada amb parets i torrents escarpats del tipo montserratí (conglomerats).Hi ha un torrent o rasa (Rasa de Vilamala) que recorre tota la vall...
Coves del codó, mont-ral i de la moneda.

Ja vàrem explicar en l’ultima entrada que a la part alta dels Motllats (Serra de Prades), i molt proper al poblet de Mont-ral (Alt Camp) i ha un pas ferrat,...
GRAU DE LA COVA (Pas ferrat).

Mont-ral (Alt Camp)A la part alta dels Motllats (Serra de Prades), i molt proper al poblet de Mont-ral (Alt Camp) i trobem aquesta instal·lació a l’estil d’una via...
Catalunya

Del 22 de desembre al 22 de febrer, aproximadament, vai estar per casa. Me vai trobar amb gent del terreno que feia dies que no veia, i amb gent de fora que venia a vore el meu...
Montclar, de terra de frontera a terra oblidada

Ja acabant les festes nadalenques, just abans de reis, vàrem fer una excursió per la part nord est de la Conca de Barberà, sortint de Rocafort de Queralt de seguit vam agafar...
Montsant: grau dels 3 esglaons

primer esglaóDiumenge matí sembla que el temps vol aguantar una mica més. Tot i els núvols prominents arribem a Cornudella, on aparquem i preparem motxilles i GPS. Comencem...
Mirador de Caimari i puig dels Albellons

Vista de Caimari des del puig dels AlbellonsUna curta matinal sense masses complicacions, malgrat part del descens sigui sense camí ni fites.El novembre de 2012 ja vaig fer...
Via GEDE al Sentinella. Una aresta sublim

26 d'abril de 2014La meva ressenyaDe vegades, penso que la natura es capritxosa i posa al nostre abast unes línies meravelloses, com l'aresta sud de la roca del Sentinella, per...
Montsant familiar

Sortida amb la family (aquesta companyia si que mai et traiciona) a conêixer una part del Montsant.Jo el conec poc,però sempre m`ha fascinat.Fa algún temps,en Ballart hem va...