El cotiella

Per Guara, pujant i baixant (de la bici)

Últimament estem coneixent el projecte de BGuara, un centre btt orientat a l'enduro més extrem. Vam començar bé per la zona d'Alquézar però darrerament estem entomant...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Port del Comte (2.386 m.)

var Latitud_sortida = 42.176648; var Longitud_sortida = 1.557287; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
I Congreso espeleoPirineos

Els dies 1 i 2 d’octubre del 2016, organitzat per la Sección de Espeleología Sobrarbe (C.A.S.) es realitza el I Congreso espeleoPirineos a l’Aínsa (Sobrarbe), amb la...
Ascensió al Pic de Russell (3.207 m)

L'ascensió al Pic de Russell la tenia ben caducada; vaig pujar aquest cim l'any 1983 i no hi havia tornat. Avui l'objectiu no era el Russell però les circumstàncies han fet...
Per les mutanyes de les hores (ibon de plan)

En el massís del Cotiella hi ha una carena plena de referències horàries. De pics de Migdia n'hi ha bastants a les nostres muntanyes (Tuixent, Montsec,...). Generalment...
Ascensió a la Punta Suelza (2.971 m)

La Punta Suelza és un magnífic mirador del Pirineu Central. Com altres cims similars, pateix la marginació i el menyspreu per part de molts amants de la muntanya pel simple...
Diente de Alba (3.120 m) amb esquís

A aquestes alçades de la temporada d'esquí, el Massís de la Maladeta és, si les condicions són bones, el terreny de joc ideal per a l'esquí de muntanya. Aquest any la neu...
Esquiant totes les cares del Cotiella

Sortint al Coll de CotiellaDistància: 20 kmDesnivell: 2150 mDificulta: BE(A), S3Punt de sortida: Refugi de LavasarDurada total: 9hDia: diumenge 15 Després d'una primavera...
CASTELL  de CÉRVOLES

CASTELL de CÉRVOLES

El CotiellaDivendres passat vai anar d'excursió am lo Joan i lo Josep Maria.El VilosellAixí que feina feta!!!!!abellera...
Campanyes Colectivo Olas.

Les exploracions espeleològiques al Monte Perdido (Huesca) han estat iniciades pels pioners francesos que han recorregut la carena pirenaica localitzant els carsts més...
Núria, Peña Solano

¡Por fin!parece que habemus clásica en un paraje olvidado que así permanecerá hasta que calor de la primavera permita regresarEra la tercera jornada que empleaba...
Cueva 5 de Agosto. El llibre.

40 años del descubrimiento Cueva 5 de Agosto y otras cavidades del barranco de FornosEl passat dia 7 d’agost es presentà en el Saló Social de la localitat de Saravillo...
Del mar a l'aneto - 2ª part

Dijous 2 d'abril el Xavi s'ofereix per acompanyar-me a Vinaixa, des d'on arrancàvem a les 8h en direcció a l'Albi per la carretera antiga. En Xavi em va acompanyar uns km,...
Descobrir país: travessa de montdevi

Després d'haver donat voltes pel peu de la serra de Montdeí (De Trago al coll de Campell pel coll de la Marga, Des del Coll de Campell al Pas de la Savina i tornada per Roca...
Cova

Cova "5 de agosto" i Barranc d'Irués

Avui hem acabat la travessia del Cotiella baixant a Lafortunada, on vam deixar els cotxes dissabte al matí. Abans, com que la caminada prevista era curta, hem fet una...
Cotiella (2.912 m) en travessia

Avui hem fet l'etapa reina de la nostra travesia pel Cotiella, amb l'ascensió al cim culminant del massís. Hem sortit amb les primeres llums del refugi de Lavasar, baixant una...
Refugi de Lavasar i ibón de Plan

Avui hem iniciat una travessia de tres dies pel massís del Cotiella amb una etapa fàcil, d'aproximació. Hem arribat a Lafortunada, que serà el punt final de la nostra...
Cotiella -1.327m!

El passat mes de juliol membres de l'equip espeleològic Las Brujas arribaren, per primera vegada, a superar els 1000 m de desnivell al massís del Cotiella al Pirineu del...
VOLTA AL COTIELLA - 2.913 m

cim del Cotiella, 2.913 mArribem a Plan i anem a buscar la pista que voreja l'embassament de Plandescún. Deixem la furgoneta a la mateixa entrada del senderó que puja a...
Sant Jeroni (1.235,6 m.) Des de Monsistrol

CIM: Sant Jeroni (1235, 6 M.) des de Monistrol pel Camí de les Canals i Pla dels Ocells.  COMARCA: Anoia, Bages i Baix LlobregatHORARI:5 h 27 min. ( 3h 32 + 1h 55 m...
55è PESSEBRE: SERRA DE SANT MAMET

El Biel (amb 2 anys), el fill de l'Eugènia i el Salvador, arriba al cim de Sant Mamet i comença a cridar emocionat: - El mar, el mar... No està pas confós: Allò que veu al...
Culebres i Vallhiverna des de Llauset

Per fi vaig tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà un d'aquells llocs mítics del Pirineu; no tant pels cims que vam ascendir (que també... no cada dia es pugen dos...
Candasnos - Bujaraloz

Candasnos - Peñalba - BujaralozAvui hem fet la segona etapa de la nostra travessia dels Monegros, dotzena etapa del camí de Sant Jaume. L'etapa era fàcil, planera i no massa...
Estaragne, Campbieil, Lentille

Portava més de 3 anys sense aparèixer pel Pirineu central francès, les "Hautes Pyrénées", quan a finals d'agost, gràcies a la iniciativa de Joan "Turronero" vaig poder...
Pels vessants rogencs del pic del ferro

Pujant als estanys Gemenes per anar als Bessiberris m'havia adonat que havia un pic rogenc que cridava amb força la meva atenció. Finalment he enganyat al Sergi Miranda i hem...
Per les muntanyes del juanjo

Tristament porto la pena de molts companys/es morts en la muntanya. He acabat per fer-me una mena de ritual per poder portar el dol amb dignitat. En essència ve a ser, tan...
SANT JERONI (1.235,6 m.) des del Monestir

CIM:Sant Jeroni (1.235,6 m.) des del MonestirCOMARCA: Anoia i BagesRECORREGUT: 12,2 km.DESNIVELL:+ 590 m. / -590 m.HORARI:3h 15 min. (1h 30 min. + 1h 45 min.)DIFICULTAT:...
COTIELLA 2972m ARISTA NO ( 400m, AD )

21.04.2013El macizo del Cotiella parece la luna en verano, pero cuando aparece el manto blanco, se convierte en un lugar igual de inhóspito pero más agradecido para...