El pati

PICS DE LOS INFIERNOS PER PANTICOSA i PONDIELLOS

Alçada mínima: 1639mAlçada màxima: 3083mDistància: 16,7 kmTemps empleat: 9h35m (parades incloses)Desnivell + :  1619mDesnivell - :  1619mRefugi Casa de Piedra –...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Casa Macaya

Any Puig i Cadafalch 2017, es commemora el 150è aniversari del seu naixement.Les festes majors de l'Eixample ens brinden l'oportunitat de fer la visita gratuïta amb Cases...
Aromes de Montserrat

Punsola-Reniu, 6c o V/Ae ( 240 m) Cavall Bernat, Montserrat.Fa menys d'un any i ja hi tornem a ser, però el moment s'ho mereix. La primera vegada sempre té alguna cosa...
Un tomb per la Gebrada

La intenció era fer un tomb per la Segarra per beure la boira gebradora, com sembla que el divendres es va aixecar la boira i el sol escalfa de valent, no vàrem veure ni...
Pont de desembre per Cantabria

Pont de desembre per CantabriaJa feia un temps que vam parlar d'organitzar una sortida a Cantabria per fer algunes de les travesses i cavitats clàssiques de la zona. Ens vam...
Castell de Montsoriu (649 m.)

Dissabte 5 de novembre de 2016Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Selva.Temps aproximat: 3 h.Desnivell: 400 m. (acumulat)Dificultat: Normal.Programa:...
Tofana di Rozes. Primo spigolo.

La darrera escalada dolomítica la vam fer a la impressionant paret de la Tofana di Rozes, una muralla amb més d'un quilòmetre d'amplada i un desnivell de 800 m, que ja havia...
Jasmund

I per fi arribàrem a la tan aclamda, elogiada i desitjada illa de Rügen. I sense perdre temps, lo primer dia, anàrem de cap a la Reserva Natural que la Unesco té al vell...
Mont Aiguille, pilier sud

L'any passat, amb el Pep, ja vam pujar el Mont Aiguille per la via normal després que el vent i el fred fessin difícil l'escalada a la muntanya.Enguany, acompanyat de les...
GR1: L'Espunyola - Gironella

Avui hem iniciat una nova temporada del GR amb aquesta etapa, l'onzena, entre L'Espunyola i Gironella. La d'avui ha estat una de les etapes més fàcils que hem fet fins ara en...
Pic de Moredo

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Isil-Riuet d'Airoto-Estanyolet d'Airoto-Refugi d'Airoto-Collada del Clot de Moredo-Clot de...
La fuerza de los sueños o Via del Tronko

Bona via, bon lloc i millor companyia, fan un dia rodó.No es difícil però tampoc fàcil, som a Montrebei.Les cinc primeres tirades son força ambientades i molt guapes, les...
Palau Requesens i Casa Arcadia de Barcelona

Portes obertes per les festes del Corpus a Barcelona. És una de les festes més antigues de la ciutat i es caracteritza per la seva processó i els patis i claustres es...
I love climbing a la gorra frigia: la via carles

Pujant la via de l'AdriàFeia dies que li teniem ganes. A l'hivern el sol li toca poca estona, cal esperar que el dia s'allargui doncs el sol es va amagant per l'esquerra i ens...

"les casetes" vallirana

DIMECRES, 03 DE FEBRERAquest dimecres el temps es presenta revolucionat i sembla que els pocs escaladors que hem pujat al Bruc ens resistim a sortir del bar.Però per fi sobre...
Granada i l'Alhambra

//--> Pati d'Arrayanes, a l'Alhambra. Columnes de guix al Pati dels Lleons Palau del Partal L'Alhambra Pati de la...
Una efemèride digne de recordar

Aquest mes de Setembre passat es va complir una efemèride que a mi m'havia passat desapercebuda, però que el company, que està en tot, me la va recordar l'altre dia.El 18 de...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
Per la Senda del Duero amb bicicleta (V)

14.08.15 - 13a etapa: Vilvestre - Barca d’Alva (52 Km / +668 m)Ahir, abans d’anar a dormir, vam estar repassant la ruta al mapa i veient que el camí natural és poc, o...
Delhi - Agra - Jaipur

//--> Tomba d'Itimad-Ud-Daulah La perfecta simetria del Taj Mahal Visió lateral del Taj Mahal Jardins del Taj Mahal...
Ruta del modernisme. I part

Hola! Estic fent la ruta del modernisme de Barcelona, la proposada per l'Ajuntament, hi ha marcats 115 edificis dels quals aniré fent per parts. Aquí la primera. Un...
Castell de Burriac i Creu de Montcabrer

17.05.15  Passejada matinal pel Parc de la Serralada Litoral amb ascensió als panoràmics cims del Castell de Burriac, el Turó de l’Infern i la Creu de Montcabrer,...
Via reina puig

DISSABTE, 11 D’ABRILAquesta setmana sortim el Lluis i jo sols, perquè el Visa no pot sortir el dissabte i algun gen devem tenir de masoquistes perquè tot i no venir ell per...
Canal del Cavall

Aquesta és una canal molt oberta i exigent de la Muntanya de Montserrat, per aixó pot resultar una canal delicada en la seva progressió pel pati que gaudirem els primers 150...
Mirador de Mirabò i moleta de Pastoritx 1-3-2015

Des de la vila de Valldemossa —punt d'inici de nombroses excursions per la seva situació privilegiada a la Serra— anam a guaitar al mirador des Mirabò, situat part damunt...
GR 7: Vilafermosa - Montanejos

Anterior: Vistabella - VilafermosaDeixant ja enrere les serres que envolten el Penyagolosa, el GR 7 recorre el tram entre el riu Vilafermosa i el Millars, endinsant-se a la...
Volta per Solleric 8-11-2014

Aquesta ruta discorre per la gran possessió de Solleric (Alaró), l'antiga alqueria Xular. La finca és privada, però creuada per la variant D de la GR-221 (Ruta de Pedra en...
Somnis de poetes

Directa al Cilindre, 6b (110m)El Cilindre, Sant Llorenç de Montgai“Gracias por todo. Hay cosas en que creí que no volvería a equivocarme porqué creí saber mucho...
Travessa del PN de l'Alt Pirineu en BTT (I)

L'estiu de l'any passat vam publicar a la revista Vèrtex una tremendíssima travessa al Parc Natural de l'Alt Pirineu en BTT. Per celebrar aquest primer aniversari ens ajuntem...
CAMI DE SANT JAUME-2 Estella-Los Arcos

Abans de les sis ja estem en peus, com no hi ha opció a desdejuni preparem les motxilles i quan són tres quarts de set iniciem el camí en plena foscor. Arribem en poc temps...
GRAN PARADISO'14 (4061m)

Els Alps feia massa que esperaven...En el meu cas havía passat un any en blanc sense deixar-me caure pel nostre paradís europeu. I pel Víctor tota una vida ja que era la seva...
Volta a la Noguera en BTT

Volta a la "Ain Nuguer": paisatges, colors, olors, diversió i patiment. Amb aquestes paraules tan ben trobades resumeix el Tino les dues etapes en BTT per aquesta comarca...
Romànica Extrem (vall de Bianya)

Diumenge, 6 d'abril 2014 - 6h.23' 22Hostalnou de Bianya (Garrotxa)Un corredor donat de baixa a l'últim moment em permet poder córrer aquesta marató, en una gestió excel.lent...
L'Utag

Dissabte, 29 de març 201460 kms. - 15h.30'Sadernes (Alta Garrotxa)Nova tirada llarga, aquesta vegada a l'Utag on el Capi i el Pere Masó han allargat l'itinerari inicial ja...
Ruta de les 10 ermites - Santa Coloma de Farners

Sortim de Santa Coloma de Farners pel parc de Sant Salvador per una pista sorrosa que va pujant amb pendent moderat, anem trobant pel  camí roques característiques amb...

VI Cursa de muntanya La Cameta Coixa.Desprès de les 4 infiltracions al peu esquerra que m’ha tingut 5 setmanes en “dique seco” arribo a la cursa de la Cameta Coixa...
La puda de montserrat.

La gent de la comarca, relacionem el topònim de La Puda amb l’antic balneari d’aigües termals situat al marge esquerre del riu Llobregat, un quilòmetre aigües...