El puigsacalm

Puig d’Afrou (843 m.)

Dimecres 17 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de La Selva.Temps aproximat: 5 h (15 Km.)Desnivell: 765 m. (acumulat)Dificultat (1):...
Pels cingles de Cabrera i l'altiplà de Falgars

8.04.17  Llarg itinerari, d’uns 16 Km de recorregut i 700 m desnivell, pel nord-est del Collsacabra, entre l’altiplà de Falgars i la muntanya de Cabrera, en el que hem...
Montsacopa (532 m), el volcà urbà.

IntroduccióOlot és una ciutat voltada per volcans. El Volcà de la Garrinada, el de Montolivet i el més conegut, el Volcà del Montsacopa. L'obectiu d'aquesta caminada és...
El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....
Circular a Sant Miquel de Solterra

16.02.17  El puig de Sant Miquel de Solterra (1202 m) o de les Formigues (després veurem l’origen d’aquest segon nom), s’aixeca entre els municipis de Sant Hilari...
Pessebres de muntanya

El pessebre és una tradició ben arrelada a casa nostra. Podem trobar-ne a les esglésies, institucions, escoles i també als aparadors d'algunes botigues, però sobretot se'n...

Cim de Sant Gregori (1.091 m.)

Dissabte 8 d’octubre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de La Selva.Temps aproximat: 5 h. 30 m. (17,5 Km.)Desnivell: 965 m. (acumulat)Dificultat:...
Puigsacalm (1.514 m.)

//--> Tram molt dret equipat amb cordes al Puig Tosell Caminant sota grans faigs Des de la carena veiem el Puigsacalm El Canigó a...
Fageda de la Grebolosa, Dissabte 12 de Novembre

El bosc de la Grevolosa es l’excursió que us proposem aquest dissabte. Es troba a la vall de la serra dels Llancers, al sud del cim del Puigsacalm i pertany al massís...
Puigsacalm per la Canal dels Ganxos

Hem pujat moltes vegades al Puigsacalm, un dels cims més característics de la Catalunya Central, però avui hem triat un itinerari nou i singular. La Canal dels Ganxos és un...
La fageda de la Grevolosa a la serra de Llancers

Anem a descobrir la fageda de la Grevolosa ara que som al punt més àlgid de la tardor amb la idea de passejar pel bosc sota els faigs centenaris abans que perdin...
Les Escletxes de Freixeneda

11.10.15  Les Escletxes de Freixeneda són un conjunt d’esquerdes que s’obren al nord de la serra del mateix nom, al municipi de la Vall d’en Bas, a la Garrotxa....
GR 11: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)

Anterior:Maçanet de Cabrenys - la JonqueraEl GR 11 comença a la Jonquera la travessa del massís de l'Albera, últim obstacle abans de tornar a tocar el mar. Les vistes a la...
PUIG D'ESTELA (1.361,3 m.)

CIM:Puig d’Estela (1.361,3 m.)COMARCA: RipollèsHORARI:1h 05 min. (40 min. + 25 min.)DESNIVELL:+ 240DIFICULTAT:FàcilCARTTOGRAFÍA:RESUMAquest cim, es troba situat en una...
El Grau Sadidorta

Aquesta circular, per muntanyes i valls de l'Alta Garrotxa, la podem considerar com una sortida amb dues parts diferenciades i molt atractives ambdues.Al matí farem una...
Cingles de Malanyeu

Ruta circular per les Serres i Cingles que envolten el poble de Malanyeu, la coneguda com a "Olla de Malanyeu".Els punts més divertits de l'itinerari els trobarem als Graus del...
Excursió a la Serra dels Llancers - 06/12/2014

A la tardor-hivern ens agrada fer una caminada amb el Marc i la Maria que coneixen un munt d'itineraris bonics de mitja i baixa muntanya, avui també ens ha acompanyat en Josep....
Esperó dels Llops. Puigsacalm, la Garrotxa

12 de juliol de 2014Un octubre de 1976 amb unes botes "VENDRAMINI", roxetons, una motxilla carregada amb sac, fogonet, llaunes de mandonguilles i un "Kanguru" i sobre tot, el...
Via verda del carrilet i vall de llémena

Vall d'en BasAquesta ruta ens permetrà recorre bona part de la via verda del Carrilet i ens endinsarà a la vall de Llémena, una descoberta d'aquelles que fan goig a l'ànima....
El Puigsacalm

http://www.rtve.es/alacarta/videos/cims/cims-carme-ruscalleda-puigsacalm/1280197/Enllaç fotografies de la...
CANAL NOVA o FOSCA + CANAL  DELS GANXOS.

CANAL NOVA o FOSCA + CANAL DELS GANXOS.

Interessant recorregut per assolir el cim del Puigsacalm (1.515 metres), i altres cims propers com el Puig dels Llops (1.486 metres) i Puig Corneli (1.361 metres). Per...
La Fageda d'en Jordà. Olot-Olot

Excursió realitzada el 10/11/2013Caminada senzilla, encara que llarga, que, amb origen a Olot, travessa la Fageda d'en Jordà i recorre el Pla de Sant Miquel, al vessant nord...
D'Osona a la Garrotxa

Fem una ruta de cap de setmana sortint de l'estació de renfe de Vic anem a buscar Folgueroles i per carretera les Guilleries a tocar de Vilanova de Sau que a tots ens obre les...
Serra de Llancers, Sant Miquel de Castelló

Coll de Bracons, Serra de Llancers, Sant Miquel de Castelló, Joanetes, Coll de Bracons (per la carretera).Comencem el recorregut al Coll de Bracons, carenejant per la Serra de...
Puigsacalm 1514m i Puig dels Llops 1486m

des de Joanetes, pujant pels Ganxos Vells i Camí dels Burros i baixant pel Camí del Llops, Santa Magdalena del Mont i la Canal dels Ganxos NousExcursió a uns dels cims més...

Puigsacalm, Dissabte 21 de Desembre

El Puigsacalm és un cim encisador, en el qual hi trobem tres elements característics i que sens dubte seran presents en qualssevol dels itineraris que realitzem per aquesta...
Castell de Milany i ermita de Santa Magdalena

L'excursió d'avui és al Castell de Milany, bé, a les restes del castell, situat en el punt més alt de la Serra de Milany, a 1.525 mts. Hi ha diverses rutes per arribar-hi i...

Puigsacalm (1.515 m.)

Ascensió clàssica al Puigsacalm (1.515 m) des del Coll de Bracons, passant pel Coll de Sant Bartomeu, font Tornadissa i els Rasos de Manter. Des del Puigsacalm arribem en...

13/01/2013 PUIGSACALM (1514 m)

Sortida amb autocar, cal confirmar l'assistència.LLOC DE TROBADA: U.E.C DE BARCELONA. HORA: 2/4 DE 7 DEL MATÌ .COMARCA: La...
Puigsacalm des de Bracons

Excursió realitzada el 8/12/12La pujada al Puigsacalm des del Coll de Bracons és la que suposa un menor desnivell, i ofereix unes magnífiques passejades per les fagedes del...
Santuari de la Mare de Déu i Serra de Bellmunt

Visitar el Santuari de la Mare de Déu de Bellmunt, dalt de la Serra de Bellmunt, és una excursió clàssica en el senderisme de mitja muntanya i concretament a la comarca...
L'Emperadora - Serra de Montgrony

Recorregut: Trencall GR3 – Collet de Meians – Coll de la Bona – L’Emperadora – Costa Pubilla – Prat Amorriador- Collet de les Eres – Trencall GR3Recorregut i...

Puigsacalm pel pas dels Burros

Ruta, en forma de 8, que ens permet recórrer els camins més coneguts que envolten el cim del Puigsacalm

Canal Fosca i Camí dels Ganxos Vells

Pujada i baixada a Santa Magdalena per dues conegudes vies ferrates del massís del Puigsacalm: La Canal Fosca i els Ganxos Vells. No és necessari equip especial tot i que cal...