El torn

De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Avall que fa baixada

Dos tontos muy tontos, 6a+ (160 m) Cap del Ras, Àger.Aquesta setmana canviem de paret i ens n'anem més a l'esquerra. Si fa set dies flotàvem posant un spring-loaded camming...
Aigua i Tabac a Cal Barricó. Ripollès.

Les plaques de Cal BarricóAquest dissabte d'una primavera com les d'abans, decidim anar al Ripollès, repetint a les plaques de Cal Barricó. No fa massa vaig tornar-hi amb la...
Pas del Tauló des de Raixa

Pas del TaulóUna volta entre els termes municipals de Bunyola i Valldemossa. Passarem per un divertit pas de caçadors on trobarem un malmenat tauló (poc fiable) que ajuda a...
Pou de la Serreta. Serra de Sant Joan.

Continuant amb les activitats a la Serra de Sant Joan, el  29.12.2016 vam localitzar i revisitar algunes de les cavitats ja inventariades. L’equip d’aquest...

393 Vic-Sta. Eugénia - dinar de Nadal 141216

393 Vic-Sta. Eugénia - dinar de Nadal 141216L’aproximació s’ha fet de forma variada i un xic individual, per tant deixem de comentar els detalls dels desplaçaments.Ens...
El Torn (152 m). La muntanya nuclear.

IntroduccióUs proposem una ascensió curta a un cim baix però amb vistes àmplies. Entre l'Hospitalet de l'Infant i la central de Vandellós, s'alcen 2 bonys a davant de la...
Escalades per l'Aiguille du  Midi.

Escalades per l'Aiguille du Midi.

Vam fer una estada de 3 dies en la cabana  discretament situada  sota el Refugi  de les Còsmiques. És molt mona, molt autèntica i...
Per la Vall de Lord

Com diuen que venen dies de pluja hem aprofitat per fer un tomb fins a Sant Llorenç de Morunys.Aquest cop hem quedat a la benzinera de Manresa per pujar tots junts fins...
GR 92 Etapa 1. Portbou - Llançà

1 d'agost de 20161a etapa del GR 92, sender del Mediterrani, que transcorre per l’extrem de llevant de la Serra d’Albera, la punta més oriental del Pirineu, a tocar de la...
Jordi jutglar

DISSABTE, 24 DE SETEMBREAvui era un dia per recordar al company Fredi, hi ha una trobada d’escaladors a Sant Benet amb dinar col·lectiu i al vespre una projecció de...
Miretades Espeològiques (16)

En aquesta època que es desenvolupen les campanyes d'estiu a les grans cavitats, fora convenient que els espeleòlegs que fa temps que no practiquen fessin una repassada mental...
Miretades espeològiques (13) Bor i Canela

Ramon Canela (1938-2015) rebé sepultura al cementeri de Bor. Va deixar dit que, ell volia en una tomba a la terra, però el van ficar en un nínxol! Se'n van aprofitar de que...
Via Reina-Puig a les Bagasses

Després de plantar-nos davant la paret de les Bagasses a Terradets i apretar prou el primer dia a la TIM, el segon ens decantem per la Reina-Puig, una de les de la paret que no...
Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...
Puig del Rei Sanç 5-3-2016

Per aquest cap de setmana havia preparat una ruta de les que no saps si podràs dur a bon terme, d'aquelles que tens moltes probabilitats d'haver d'avortar i acabar per anar a...
Penya segat falconera garraf

6/02/16. En Xavi no ha escalat mai al Garraf així què avui acabem fent un puja baixa pel penya segat de la Falconera. Quedem amb el Jaume al Garraf , el dia està enlleganyat...
Torcal de Antequera

//--> Paisatge càrstic del Torcal de Antequera Caminant per terreny de lapiaz Notables depressions entre les agulles Agulles de...
Esportiva font de l'ametlló

DIMECRES, 25 DE NOVEMBREUna nova setmana de descoberta, si dimecres passat varem anar a Lleida, aquesta setmana el temps no dona bones perspectives per anar a aquesta zona i...
La Gran Enganyifa i Sol de Tarda a Busa

Si aquests dies enrera havia anat a Busa a fer un parell de vies amb només cintes per no passar por (l'una i l'altra), avui a tocat el torn a dues vies on calia dur un bon...
Cunyes d'Aulà

//--> Pletiu d'Aulà Enfilant cap a la cresta pel vessant francès A punt d'iniciar la cresta per les Cunyes d'Aulà Tram delicat...
Pas d'en Coassa o de sa Cabra 19-9-2015

La setmana anterior na Dolors i jo férem el barranc des Parral veïnat del que anam a fer avui, el barranc de sa Jonquera, on a través del vertiginós i poc conegut pas d'en...
Kang Yatsé II (6.175 m.)

//--> Reposant al camp base Ens acostem al tram més dret La Sílvia enfilant-se a l'aresta Pujant fort amb un immens horitzó...
Trekking de la Vall de Markha

//--> Contrast de colors de les muntanyes àrides Arribant a Yurutsé 2n dia. Pujant amb l'Stok Kangri al fons Ramat de iacs a...

25-26-27/08/2015 tram carros de foc

25-26-27/08/2015 TRAM CARROS DE FOCDIMARTS 25A ¾ de 10 ens trobem els 9 participants, Catalunya Central Junyent, Rosa i Samsó, d’Osona Ramón, Costa Brava Sud, Blanch,...
El pla de la calma i el tagamanent.

Ja fa temps que volíem fer una excursió pel Pla de la Calma, però tots els recorreguts que veiem posibles, o eren molt llargs (més de 20 km), o no presentaven gaires llocs...
MONTBLANC DE TACUL - 4.216 m

cim del Tacul, al fons el MauditViatge a Chamonix amb intenció de fer algun cim del massís del Montblanc. Agafem el primer telefèric cap a l'Aiguille de Midi, que et planta...