El vent

Torre – Moli de Vent de can Deu de Sabadell

La Caixa d’Estalvis de Sabadell adquirí el mas de can Deu i les terres, hi va crear el Museu d’Eines del Camp, oferint a la ciutat el bosc de can Deu com a espai de...
Les Grans Canaletes. Canigó

9 de gener de 2020Les Coves de les Grans Canaletes, prop de la ciutat medieval de Villefranche-de-Conflent als Pirineus Orientals, al cor de la Catalunya Nord i als peus del...
Rampes al Sol

Corredor SE, 40º PDPic de la Mina, Porte Puymorens.Faig una llaçada, col·loco bé el sobrebotí, ajusto la tanca del peu i després la del turmell. Per acabar aixeco la lleva...
#maifemcimalapatagonia

Dissabte 30 de maig de 2020 – 77è dia de confinament (79è a Igualada)Hora de sortida: 12 hPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps aproximat: 1 h 30...
Magdalena Superior, via Doc Anton R.

19.02.16  Donades les perspectives d’una lentíssima desescalada, sobretot a l’área metropolitana, vaig a l’ordenador i obro la carpeta “Especial Confinament”,...
15 anys de... la Via del Bosconero a La Proa.

Una via que sempre m'havia atret i no sé ben bé perquè, és la Via del Bosconero a La Proa. Vam repetir-la fent un xic de trampes i és que la combinació d'assegurances...
PUIG DEL RECTOR (283,3 m)

CIM: Puig del Rector (283,3 m) Via directaCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Baix EbreDESNIVELL: + 40 mHORARI: 50 min (30 min + 20 min)DIFICULTAT:...
PIC DE LA BANDERETA (231,3 m)

CIM: Pic de la Bandereta (231,3 m)COORDENADES CIM: 40º51'51” N / 0º42`49” EVÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Baix EbreDESNIVELL:+ 88 mHORARI: 36 min (18 min + 18...
PIC DE LA ROCA BLANCA (251,8 m) des de El Perelló

CIM: Pic de la Roca Blanca (251,8 m)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Baix EbreDESNIVELL: HORARI: 1h 1min 30 seg (31 min 30 seg + 30 min)DIFICULTAT:FàcilCARTOGRAFIA:...
*** Montserrat, meridional i concís

Dissabte i diumenge, 29 febrer - 01 març 2020El desig té una arquitectura pròpia subjecta a designis que no coneixen raó. Em sé captivada des del primer instant per la...
Fent memòria (tierra de nadie)

DIMECRES 11 DE GENER DE 2012TIERRA DE NADIEFa dos mesos amb el Josep Sánchez varem fer una combinació de vies on vaig gaudir d’una escalada complerta, per tant no és...
Puig de s'Alzinar

Penyal des MigdiaAvui, amb el meu amic Fernando de Angulo, ascendim al puig de s'Alzinar per un itinerari que em va ensenyar, el gener de 2019, el meu bon amic i gran...
Matinal a la Serra de Mauri (2412 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Avui, aprofitant que hem estat el cap de setmana pel departament francès dels Pyrénées-Orientales he  fet una matinal a...
LA PREDICADERA  Espolon Starlux

LA PREDICADERA Espolon Starlux

Ja fa dies d'aquesta escalada i el que recordo apart d'una segona tirada molt guapa és el fort vent que feia. Feia dies que no ens trobàvem amb el Jorge, aixi que quedem...
*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....
Megavarietat de la cresta del ventall

Feia temps que em rondava pel nas aquesta cresta que es troba damunt de Tivissa. La veritat és que ha valgut la pena saber esperar ja que és tracta d'una cresta superba, si us...
Penyal des Llamp i puig des Cocó

Penyal des LlampAproximació: Per arribar al punt d'inici d'aquest itinerari, hem de prendre la carretera Ma-11 de Palma a Sóller i, un cop passat el Km 12 desviar-nos a la...
Valllter - Nuria - Vallter

Vallter, Coll de la Marrana, Ref. de Coma de Vaca, Coll de Torreneules, Núria, Coll del Noucreus, Tirapits, Coll de la Marrana, Vallter.Distancia     ...
GR83: Campdevànol - S. Joan de les Abadesses

Una nova etapa del GR3 pel Ripollès, recorrent boscos solitaris de roures, faigs i pins en un dia de primavera avançada, en ple mes de febrer. L'etapa ha estat dura i llarga...
CAVALL BERNAT: vIa

CAVALL BERNAT: vIa"JOSEP BARBERA A4-6B

..I quan creus que,després de 35 anys escalant a la nord de Montserrat.ja no podràs fer res més per que el teu temps ja ha pasat i el físic no perdona i la ment ja no es...
Plateau de Bure (2.564 m) amb esquís

Després de la remullada d'ahir al Pic de la Rama, la previsió per avui de Méteo France era de bon temps, amb pocs núvols i assolellat. Per això hem programat per avui...
Pic de la Rama (2.329 m) amb esquís

Com saben els nostres seguidors, cada any per aquestes dates fem una sortida de quatre dies d'esquí de muntanya per zones relativament poc conegudes dels Alps. El Queyras,...
Puigmal (2910 mts.) des de Núria.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.La recuperació de la 8a costella trencada segueix un procés positiu però no vull forçar la màquina i decidim fer un cim...
Pic del Vent (817 m)

Dissabte 25 de gener de 2020Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 3 h (6,7 km)Desnivell: 305 m (acumulat)Dificultat...
Blancs de prepiris...

***nevada molt ben rebuda als Prepirineus que la cosa estava del tot pelada. Fins a 110cm que al caure humits i per efecte del vent donen una base que durarà dies. Ull que...
Al Bony del Manyer Sud (Cerdanya)

**Visita de fa unes dies enmig de l'anticicló que semblava etern a la bonica vessant sud del Bony del Manyer Sud des del prat de Campllong. Aproximació mode primavera amb 40'...
Neus de Tavascan...

***a les portes del canvi d'any voltem un parell de dies per l'olla de la Pleta del Prat, molt ben coberta de neu a cotes altes (inici de la neu des del refugi), amb gruixos i...
Esquí de muntanya al Mil Menut

Distància: 9 km.Desnivell: 900 m.Dificultat: ME/BE, S2/S3.Punt de sortida: final de la pista de la Vall de Ransol.Durada total: 3.30 h.Des del final de la pista de Ransol hem...
Pasarela a la Falconera del Garraf

Per a qui li pugi interesar. Avui hem estat refugiats del vent per la Falconera del Garraf i despres d'escalar una mica en la baixada ens hem apropat al Pas de la Mala...
La Filigrana, via Ratafia

11.12.19  Una “filigrana” és, per definició, un refinat treball d’artesania i això és el que sembla aquest modest monòlit de la regió d’Agulles que, malgrat...
Port de Rat (2.540 m) amb esquís

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya amb una activitat senzilla però ben interessant. Hem pujat al Port de Rat, un pas que comunica la vall andorrana de...
L’Amadeu fa 60

11-12-2019                         ...
Volteta per Mentet

Dimecres 11 desembre 2019Volteta per Mentet o ... Allò que el vent s’endugué.Anem a Vallter per veure com tenim la zona de Mentet, que sempre recull la neu de les ventades....
 via raó de ser

DIJOUS, 12 DE DESEMBREAvui hem quedat aviat amb l’Isabel tot i que tenim intenció de quedar-nos per Montserrat, per tema d’horaris, però veient el temps que fa fora al...
Quercus

04-12-2019BergadàBerga Santuari de Queralt Via : QuerqusVint-i-una setmanes que em vaig trencar el peu (Astràgal), el metge me ha dit que comenci a fer vida normal amb...
Sierra de sis

La Serra de Sis forma una llarga carena que s'extén des de Bonansa fins a les proximitats de Caixigar. Formada per un llarg i ample llom herbós constitueix històricament un...