Els ports

Pallers - Caro - Tubo

14 d’octubre de 2017Nova visita al cim dels Ports, Mont Caro, de 1442 m. Aquesta vegada repeteixo part de l’itinerari que ja vaig publicar el 2014:...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...

Dissabte 23, sortida al barranc de Lloret (Els Ports)

SORTIDA 4000 PEUS AL BARRANC DE LLORET ( Roquetes/ Tarragona ) DIA 23 SETEMBRE 2017 Un dels millors itineraris que podem fer pels Ports. El Barranc de Lloret i els seus...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
De Bot a Gandesa per camí rural

Des de l'esquerra, la Moleta, l'Agulla de Bot, la Falconera, darrera els Ports d'Arnes i més a la dreta la Muntanya de Santa Bàrbara, dessota la qual veiem Bot.  El matí...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
PUIG CAVALLER (706,789 m.) pel Mas d'en Torner

CIM:Puig Cavaller (706, 789 m.) pel Mas d'en TornerCOORDENADES:41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001COMARCA: Terra AltaHORARI:1h 21 min. (46 min. +...
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
Ports mítics 2017

El 4rt any que juntament amb en Marc Sanclimens, fem una sortideta de 3 o 4 dies an bici de carretera, buscant de fer els ports mítics del Pirineu, sobretot francès, els que...
Avenc de la Fecunditat. El Port.

Passades les cases dels Ports, pugem fins al desviament de la Cova Cambra, abans d’arribar al petit refugi rehabilitat, ens desviem a l’esquerra i fem una pujada que en poc...

Les fotos de la travessa dels Ports

Fantàstiques aquestes fotos d’un dells llocs més salvatges, però per això més macos de Catalunya. Aquesta va ser la travessa de dos dies que vàren fer per la zona...

Racó dels presseguers

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 14 d’abril vam anar fins al Racó dels Presseguers que es troba en el Parc Natural de Tinença de Benifassà. El racó dels...
El Castell de Móra d'Ebre (un dia, un lloc)

Un sol rabent ho il·lumina tot, ho daura. Malgrat això, els darrers termes, la llunyania, queden visibles però difusos. Els molins de vent moderns, els nous gegants...
Serres de Cavalls i Pàndols

var Latitud_sortida = 41.037769; var Longitud_sortida = 0.598349; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
El Negrell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Àrea Lleure de la Fou-Barranc de les Tosques-Canal Negra-El Negrell-GR7-Mas del...

Font del bosc negre, el toscar

Edat recomanada: A partir de 4 anys El dia 1 d’abril vam anar fins a la Font del Bosc negre a la vall del Toscar dins del Parc Natural dels Ports.  És un dels racons...

Salt del robert

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 19 de març vam anar fins el Salt del Robert que es troba al barranc del Salt al Parc Natural de Tinença de Benifassà al Baix...

Racó d’aiguadonzella

NO recomanada per fer amb nens El dia 16 de març vam anar fins el racó d’Aiguadonzella (o racó de la Vella Gracia) al barranc de la Covalta (barranc de la Conca i la...
La Coscollosa

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Km 3,9 TV-3541-Barranc de la font de l'Infern-Font de la vall de l'Infern-La Moleta-La...
L'arduïtat dels Ports

No és cap secret que els Ports són un territori dur per a la BTT. Aquest cap de setmana ho vam tornar a comprovar.Dissabte volíem fer-li la volta, a tot el Caro però la...
L'Espina

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Mas del Rosset-Punta de la Creueta-Coll Triador-Font de la Muntanyola-Bosc d'Orfer-Avenc de...
El Castell de l'Airosa (Mas de Barberans)

Tenim aquesta meravella natural anomenada els Ports al costat de casa i no ens cansem mai d'anar-hi i descobrir més i més impressionants paisatges. Per aquesta zona ja havíem...
Irati: Orbaitzeta - Egurgi

Ja és una tradició que cada any, entre Cap d'Any i Reis, fem una sortida d'uns dies per zones de mitja o baixa muntanya. Després de dos anys recorrent el Massís dels Ports,...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
Mines de Ferro. Tinença de Benifassà

08/01/16 - 08/12/16El Parc Natural de la Tinença de Benifassà va ser creat el maig de 2006, i comprén unes 5000 hectàries de la comarca del Baix Maestrat, a tocar de les...
De Lleida al delta de l'Ebre en BTT

Crec que pocs qualificatius podríem afegir al delta de l'Ebre. Per sí sol és un dels llocs més atractius del país, ja que la combinació de conreus, vistes, l'amplada de...
Un tast amb regust de l'Ebre.

Cada cop arrelem més endins lo nostre sud.L'escalada és filla de la composició mineral del territori, dels aromes de la pedra i del caràcter de la seva gent.Aviat, ben...

5a Trobada d'amics espeleòlegs

HORARI TROBADADISSABTE 1 D'OCTUBRE08:00H. INSCRIPCIONS AL REFUGI DE LA MOLA DE CATÍ. Els participants s'agruparan i anotaran a la pissarra la o les cavitat/s que visitaran...
La cova del Conill a Horta de Sant Joan (1)

Aquesta interessant cavitat, amb el seu riu subterrani permanent, era una visita obligada pels amics de l’Espeleodijous. L’Antoni Torra que l’havia visitada...
 les gúbies del parrisal (beseit).

Les Gúbies del Parrisal, és una de les excursions més clàssiques dels Ports de Tortosa i Beseit. Una senzilla caminada que transcorre paral·lela al riu Matarranya fins...
MUNTANYA DE SANTA BÀRBARA (752,4 m.)

CIM: Muntanya de Santa Bàrbara o Tossal de Santa Bàrbara (752,4 m.)COORDENADES CIM: 40º57' 24.71” N / 0º 20' 17.85” EVÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL:...
Ports mítics 2016

Aquest any hi tornem ! Continuem la ruta pels ports mitics dels Pirineus. Aquest any la proposta és la d’arribar al Mediterrani, ja fa 3 anys el Marc va començár al...
Volta a la terra alta

Arribant a Horta, al fons lamuntanya de Sta BàrbaraSortida organitzada pel Club Ciclista Alcover per fer la volta ala comarca de la Terra Alta en bicicleta de carretera....
Barranc del Clot de l'Hospital (Mas de Barberans)

Davant d'una previsió de pluja i amb la intenció d'anar a trepar decidim canviar-nos al barranquisme. Aquesta és una bona època per fer barrancs als recintes sagrats de...
El Montsianell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta: No he pogut localitzar cap topònim.Dades geogràfiquesLloc geogràfic:Delta de l'EbreLloc...
Salt d'en Robert (Fredes, la Sènia) Castelló

El salt d'en Robert és un dels grans espectacles que ens ofereixen els Ports, aquest magnífic massís esbocinat en tres províncies però on no existeixen fronteres per al...