Escalada

La força tel·lúrica del castell dalmau

Hi ha racons que desprenen una força especial. El Castell Dalmau és un paratge d'aquest. Si no perquè un pedrot com aquest té la fal·lera de 18 vies. Si doneu el tomb per...
El plaer de la fissura sam

Inici via. Foto cedida per TunicaPrimer de tot, deixem les coses ben clares. Jo no vaig fer aquesta via i em vaig quedar al peu de la via parlant amb en Josep Maria Tunica,...
Via DEL CALUMET a la Placa dels Roofs. Els Ecos

Dissabte 10 de febrer de 2018La Placa dels Roofs es una paret que hi ha a la regió dels Ecos solcada de'uns quants itineraris, la majoria de molt grau, tipus escalada...
Díedre Raspinell.

A nosaltres no ens ha acabat de fer el pes,sobretot perquè la roca no acaba de desempallegar-se del tot d'una capa de sorreta que et fan estar alerta a no patinar durant tota...

Máscara o Gafas de Ventisca para Montaña

Máscara o Gafas de Ventisca es un herramienta imprescindible para salir del paso en caso de ventisca en montaña nevada. Nosotros siempre la llevamos en caso de hacer actividad...
Sant Llorenç, via Punta d'en Serreta

31.01.18  En ple hivern, i a la recerca de les cares sud, al Pau se li acut de tornar a Sant Llorenç del Munt on, ja fa quasi un any, vam pujar la via Aresta dels Cavalls....
Parets aragoneses

Setembre de 2017, vam carrergar la furgo per fer quilòmtres i recòrrer el territori basc. Però de camí, tant d’ anada com de tornada, vam  fer una parada ben...
Trobada d'escaladores/s a montalegre

Després de la Trobada de Baldellou, de Sant Miquel de la Tosca ara ens toca fer la trobada a Montalegre (lloc tradicional de trobades d'escaladors). Ja us podeu guardar el dia...
La Vintage al Serrat dels Monjos.

Després del paquet de neu que cobreix les parets de la comarca (i de tot el que està per sobre dels 900m) i del tip d'aigua a la resta, em anat a buscar el solet, la bona...
Via REINCIDENTS a la Codolosa. Montserrat

Diumenge 4 de febrer de 2018Avui arribem a Collbató i el dia jo no inspira gaire confiança i passem del plan A al B ben ràpid i la opció que tenim, fins que ens agafi la...
Barranc fondo. via

Barranc fondo. via " Malalts de Roca"

ressenya de laTotxa Petra.Aquest dissabte tornem al barranc fondo a on la setmana passada hi vàrem veure un parell de vies. Amb informació trobada a la xarxa ens hi apropem...
Jugant al voltant de la  feixa del pas nou

Jugant al voltant de la feixa del pas nou

Quan l'altre dia vaig pujar pel que vaig anomenar Canal del Pas Nou ja em vaig mirar aquesta possible feixa però com estava nevat vaig preferir-la deixar-la per un altre...
Savinot ferèstec

DIMECRES, 31 DE GENERUna nova setmana, que es presenta amb el temps insegur, fins dimecres donen bon temps i per la resta de setmana ja no son tan bones les prediccions.Quedem...
Circular per Siurana

27.01.18  En la primera sortida col·lectiva de l’any, una quarantena de companys ens hem aplegat aquest dissabte al pantà de Siurana per fer una excursió pels cingles...
El retaule de montalegre: lo mirador

A l'extrem de la serra del Mont-roig hi ha l'ermita de Montalegre. En Jordi Marmolejo, des de fa temps està fent una zona d'escalada esportiva que és un veritable plaer.A...
Via Pirates a les Garrigoses.

Llarga escalada d'aventura on trobarem força vegetació,trams de roca a estudiar i feixes. A part d'aixó la via te dues tirades ben guapes ( 1 i 3 ) així com una bonica...
MONT-ROIG. PALA ALTA. Via BROTHERS RUIZ.

29/01/18: Avui ens retrobem amb el Min i el Manel per escalar plegats. Posem rumb a Ponent i durant el camí ens decidim per anar a la via Brothers Ruiz, el tres l’hem fet...

Filmació de la integral a la tintin - milu

El Miquel Àngel està fet un professional amb això del vídeo i l'altre dia va filmar l'escalada de la Tintint Milú. Les imatges no poden captar la bona estona que ens va...
Via MOSSEN DAVID a la Serra de Queralt. Berga

Diumenge  21 de gener de 2018Avui tocaba anar a Malanyeu peró la pliuja ens a fet recular i buscar un plan "B" desesperadamentr. Últimament, i així m'ho sembla a mi, la...
15 anys de... la Pols a l'Era a la Serra Alta.

En aquesta via que vaig obrir ara farà 15 anys a la Serra Alta em va passar una situació del tot curiosa: quan estava espitant l'artificial del L2 se'm va quedar bloquejat...
Mites 2000

DIUMENGE, 21 DE GENERAquesta setmana surto amb en Pere i tenim l ‘ intenció d’anar a conèixer una paret on ni ell ni jo hi hem escalat mai, la paret de Sant Miquel.Tot i...
Via ferrata de Penyaflor

17 de desembre de 2017Entre els pobles de Reguers i Alfara de Carles, a una de les portes del Port del nord-est del massís, trobem el Penyaflor, un turó de 514 mts...
La Gran Manitú

Aquest dissabte hem torna a roca Narieda després de molt de temps de no escalar-hi. Jo havia de ser a casa a les 6 i hem triat una via coneguda i no gaire llarga.El camí...

Cómo elegir Polainas de Montaña para Nieve 2018

Las Polainas de Montaña son fundas que se colocan encima del calzado para que no entren nieve, lluvia, tierra, arena, barro, gravilla y hasta insectos. Además añade un...
Altres límits + a la deriva

DIMECRES, 17 DE GENERDissabte passat va resultar un fracàs de dia en el que fa referència a l’escalada , volíem fer una via a la plantació i el fred fa foragitar-nos quan...
Esperó Jaume Caselles al Tossal de la feixa.

Més que per l'escalda en si la via ens ha semblat atractiva pel racó solitari on està ubicada i per lo curiós del canvi de roca. Iniciarem l'escalada sobre el típic...
Miranda de Can Jorba, via Sol Solet

12.01.18  Tot just despunta el dia quan, veloços, correm en direcció a Montserrat per tal de tocar el seu “pinyoler” i així fer baixar els torrons, els...
Recorrent la costa est australiana. 1º Part.

Ens quedaven 15 dies per tornar a casa i vam decidir  recòrrer el 2800 quilòmetres de la clàssica ruta per la costa est d’Austràlia que va de Sidney a Cairns,bé...
El Dàtil per l'ARESTA BRUCS després de 22 anys

Dissabte 13 de gener de 2018El Dàtil es una agulla amb una llaga aresta Brucs, que segons diuen, el primer llarg es va escalar per primer cop sense cap expansió (?). Des de fa...
Escalada a Montejunto.

Montejunto consta de dos sectors:el nou i el vell.Nosaltres hem estat al vell.La majoria de vies estan reequipades amb químics i parabolts.La roca és un bon calcari amb forats...
Les agulles de Montserrat (990 m)

Dissabte 13 de gener de 2018Matinal entre roques esculturalsHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 4 h (7,5 km)Desnivell: 400 m...