Escales

Magdalena Superior, via Acròmion

21.11.18  Després de les abundants i freqüents pluges dels darrers dies, el massís de Montserrat sembla una esponja amarada d’aigua que regalima per tot arreu, per...
La que hi Faltava

24-10-2018 Monestir Gorros Magdalena Inferior Via  : La que hi Faltava Se ens fa llarg el esmorzar, ens toca el Sol de ple i se esta de meravella, anem arreglant el mon...
Per la serra de l'Arca

7.11.18  Per a la “sortida dels dimecres” d’aquest mes de novembre, hem pujat a la serra de l’Arca, mola situada al nord del poble d’Aiguafreda, entre les rieres...
Cresta del Ferran

Al gener de l'any 2002 vam venir a fer la Cresta del Ferran per primera vegada. Feia poc que s'havia publicat una ressenya en el Vèrtex i l'activitat ens va semblar atractiva....
 Joan Manel

24-10-2018MonestirGorrosUllal de La magdalena Via  : Joan ManelTot esperant la escalfor del Sol, ara ja se comença a agrair, arribem tard i trobem un munt d’escaladors...
Aresta al castell de sant salvador de camarasa

Davant de Camarasa, a l'altre costat del riu, hi ha el tossal de Sant Salvador on trobem les restes del castell homònim. Albirem des de Camarasa una aresta que puja decidida...
Gorra Frígia, via de l'Adrià

24.10.18  Abans no vingui el fred, tal i com pronostica “l’home del temps”, aprofitem aquests darrers dies de bona temperatura per a fer, això sí, una via un xic...
MATAGALLS (1697,2 m) des de Sant Bernat

CIM: MATAGALLS (1.697,2 m) des de Sant BernatVÉRTEX CARTOGRÀFIC: 294106001COORDENADES CIM: 41º48'31.66” N /2º22'57.86”E COMARCA:Vallés Oriental / OsonaDESNIVELL:854,6...
Via ferrada del Sorrosal

La via ferrada de la Cascada del Sorrosal té un traçat força singular i, malgrat l'espectacularitat d'alguns dels seus passos, no és gaire difícil. Avui hem vingut  a...
Torres Venecianes

48H OPEN HOUSE 2018Les Torres Venecianes es van fer per l'Exposició Internacional de Barcelona de 1929. Donen l'entrada al recinte de l'Exposició i estàn ubicades a l'inici...
COLL DEL VENTALL (532,4 m) per Sant Blai

CIM: Coll del Ventall (532,4 m) per Sant BlaiCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: Ribera d'EbreDESNIVELL: + 231 mHORARI: 1h 32 min (48 min + 44...
Davant  (Sargantana)

Davant (Sargantana)

17-10-2018 Monestir Gorros Gorra Marinera Via  : Davant  (Sargantana)Seguim amb pluges, ahir van ser intenses i el cel es veu fosc i poc amistós, els “bruixots”...
Esperó dels elfs, a la paret d'Escales

Baixant del pic de la Solana de Llauset, i per rematar 5 dies escalant pel Pirineu, ens parem a la presa d'Escales per fer la darrera escalada.És una paret que em porta molt...
Directe Núria

26-09-2018 Monestir Gorros Miranda de les Magdalenes Via  : Directe NúriaSembla que torna la calor, busquem entre diferents opcions i surt aquesta meva oblidada via,...
Homo Montserratinus a la Roca d'en Sanhida.

S'ha convertit en una nova clàssica del vessant Nord i no és per menys.Es tracta d'una via força rodona,pràcticament fissurada de cap a peus que permet assegurar gairebé...
Puntal de l'Albarda, via Aresta Ribas

28.09.18  Després de diversos intents frustrats, per culpa del mal temps i els vents huracanats, per fí ha caigut l’aresta... em refereixo a l’Aresta Ribas del Puntal...
Acròmion

19-09-2018 Monestir Gorros Magdalena Superior Via  : Acròmion Avui estem els tres, sembla que els nets ja van a les guarderies ..... ufffff que difícil això de ser avi...
Doc. Anton

14-09-2018MonestirGorrosMagdalena SuperiorVia  : Doc. AntonSeguim amb bon temps, algun ruixat de tarda i temperatura adient si se escull  la orientació de les vies,...
Puig des Romaní

Penya des MigdiaEl puig des Romaní de 387 m d'altitud, a la península del Cap des Pinar. Situat al terme d'Alcúdia, entre la penya des Migdia i sa Talaia Vella. (Gran...
Amagatall de Fantasia al Doll.

Interessant ruta de tall aventurer majoritàriament d'escalada interior malgrat una primera tirada amb força ambient.Sembla ser que la via ja compta amb una desena de...
El Camí OLIBA (Rupit-Bracons)

Què és el Camí Oliba?El Camí Oliba és un sender de gran recorregut homologat (GR 151 i 151.1) que connecta algunes de les obres més emblemàtiques de l'art romànic...
Camí de l'Alsina

28-07-2018 Santuari Mirador dels Ermitans Via  :  Camí de l’AlsinaEl Víctor me envia un “guazap” per sortir dema dissabte, Jo ja me havia fet a la idea de...

Tofana di Mezzo, ferrades punta Anna i Olivieri

La Tofana di Mezzo és la punta més alta del grup de les Tofana, i sempre l'havia trobada poc atractiva perquè té un telefèric que arriba fins sota mateix del cim. Però hi...
Colorantes Permitidos a l'Elefantet.

Bona proposta esportiva plenament vuitantera,equipada per dalt amb un punt de mala llet i assegurançes justes en trams concrets.Escalada 100% plaquera però variada en aquest...
Meteora (2)

var Latitud_sortida = 39.707693; var Longitud_sortida = 21.625314; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
The wall

DIMECRES, 01 D’AGOSTHan passat tres dies de la darrera escapada a escalar i dijous tornem a marxar al Pirineu, però la gent de la colla encara esta en actiu i decidim fer una...
Meteora (1)

var Latitud_sortida = 39.709476; var Longitud_sortida = 21.629089; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Plan b: savina inferior

Quan ens trobem a l'hotel Bruc estava plovent de valent. La típica tronada d'estiu. Ens seiem a les escales de l'hotel per parlar del que podem fer: Avui no farem res. Decidim...
Puig de ses Planes i cova de na Bernarda

BanyalbufarUna entretinguda volta que combina plenament la muntanya amb la mar, concretament al municipi de Banyalbufar. El punt de partida es situa en el K. 85,6 de la...
Magdalena Inferior, via Rataplan

20.07.18  Cada cop que hem pujat o baixat per les Escales de Jacob, enclavades entre les agulles de la Magdalena Inferior i la Gorra Marinera, en Pau em comentava «Algún...
GR5: Samoëns - Refugi Alfred Wills

L'etapa d'avui, la cinquena del nostre recorregut pels Alps francesos, ha estat molt interessant, amb diversos punts d'interès i amb el premi final d'una magnífica visió del...
GR 92 etapa 29 L'Ametlla - L'Ampolla

13 d'abril del 2017De nou us presento una etapa del GR 92, el sender del Mediterrani. La gran travessa del litoral que en terres catalanes ens porta des de Portbou, fronterer...
Pico Areeiro i Pico Ruivo

No podíem marxar de Madeira sense pujar el seu cim més alt, el Ruivo. És un cim modest, de només 1.862 metres, però és el més alt que hi ha en aquesta illa atlàntica i...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
La bola

Que pum, que pam, 6a ( 100m) La Granota, Montserrat.Hi ha vies que se t'atravessen. No a la paret mentre les escales, ni molt menys, sinó aquí, a la xarxa, una vegadales has...
L'ARGIMÓN (464,9 m) des de l'Esparra

CIM: L'Argimón (464,9 m) o Castell d'Argimón o Santuari d'Argimón des de l'EsparraCOORDENADES CIM: 2º 38' 9.89070' E 41º 49' 50.04218'' NVÈRTEX GEODÈSIC:...