Escales

Revetlla de sant joan al cor del montsec

Preparant les coques amb un forn de llenyaFa tres anys que celebrem la castanyada a la cabana del Sastre en el barranc del Bosc. Enguany hem volgut fer un pas endavant i hem...
MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via GAM.

10/06/17. Avui el dia s’ha girat, quan estava sortint de casa una trucada del Juan Carlos dient-me què tenia un problema i què no podria venir. Poso rumb a Montserrat en...
Via Queraltina al castell Berguedà

Damunt el camí que fa la volta al castell Berguedà des del santuari de Queralt, i poc abans d'arribar a la zona d'escalada esportiva, s'ha obert aquesta magnífica via, en una...
Sala - Baques

05-05-2017 Gorros Miranda de Sant Onofre Via  :  Sala - BaquesDia tranquil, cel blau i comença a pujar la temperatura, encara que no gaire de moment, una sua brisa...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Via Garcia a l'Elefant.

Via que ens pot servir per completar alguna escalada de la part alta de Sant Benet, sobretot si estem per la zona de l'Elefant i la Prenyada. Potser és una mica massa curta per...
Gorro frigi: com no la monprat

Algun dia s'ha de fer. Avui he quedat amb el Miquel Àngel que l'ha fet una fotimer de vegades i farà els llargs de navegació doncs és una via que es fa poc. Segurament per...
Via ACROMION a la Magdalena Superior. Montserrat

Dissabte 6 de maig de 2017Aquesta via la vaig fer el desembre de 2008 al poc que la havien equipat i des de llavors no havia tornat. La via que ens ocupa aquest cop no te cap...
Roc del Catllaràs

var Latitud_sortida = 42.224773; var Longitud_sortida = 1.890977; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Les fonts del llobregat

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 25 d’abril vam anar a Castellar de n’Hug per anar a veure el naixement del riu Llobregat. La ruta és circular, primer...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
Xemeneia Fonda al Doll.

Escalada només apte per aquells esperits enamorats de les escalades més austeres.Només aquests escollits podran perdonar a la via els seus pecats:guano,sorra,arbres que no...
Integral Pilar Martínez al Gorro Frigi.

Via amb molt poques referències situada a la cara sud del Gorro Frigi. De fet, a la guia d'en Luichy de Gorros no hi surt el nom. Nosaltres només l'hem trobat al blog d'en...
El camí de l'alsina per fruir de l'escalada

Feia dies que li anavem al darrera. A l'hivern perquè potser faria massa fred i a l'estiu perquè feia calor. Així que avui ens hem animat i ha estat un dia perfecte. Una...
Chachi Piruli a l'Elefantet.

Placa,placa...molt recomanable pels amants de les plaques montserratines i pels que es vulguin estalviar les escales dels pobres per pujar a escalara a St.Benet. Clàssica de la...
Cresta del Sol als Bassets. El Solsonés

Diumenge 12 de març de 2017La idea d'aquest diumenge era un altre, però veient com s'aixecà el dia amenaçant pluja, tot arribant a Solsona, comencem a buscar plans "B". Vaig...
Al Pilar Central del Doll (Noguera)

**Ben bona via molt ben oberta, aprofitant el que dóna de si la roca entre ponts de roca i flotants i amb l'ús mínim d'expansions, seguint una línia hiperlògica. Poc a...
Pilar Central al Doll.

A nosaltres tres ens ha agradat molt, fissures de tots els tamanys per quedar-se ben a gust catxarrejant i alguna placa per variar. La roca força sanejada però hem fotut...
Santuari de la Mare de Déu de Foix (661 m)

Dissabte 11 de febrer de 2017Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Penedès.Temps aproximat: 4 h (13 km)Desnivell: 320 m.Dificultat (1): Normal.Programa:...
Un tomb per la neu (2017-I)

Va quedar pendent acabar la ruta de la neu que vàrem fer el desembre del 2016, problemes tècnics i que es va fer fosc ens va impedir acabar-la i com els de Sant Feliu tenien...
On és el material del Solencio de Bastaras?

Parlant amb un company, em diu que perquè no escric sobre el tema del material del Solencio, ja que va ser un episodi dels més forts dins l'espeleo catalana. De "picar-se...
Ignasi Jorba a la Magdalena Superior.

Bonica via que es va possant interssant a mida que guanya alçada,passa de les plaques tombades de l'inici a uns murs ben trempats a la part superior. Totalment equipada amb...
Cova dels Àngels

4 de gener de 2017Començo l’any amb una sortideta curta que feia molt temps que volia repetir.  Recordo que fa més de 30 anys de la meva primera visita en companyia del...
Pels camins d'en Serrallonga (IV)

Tavertet - el Sunyer de Baix - Balma de les Piques - Barret de la Perereda14.01.17  Itinerari pels cingles i balmes a ponent de Tavertet, per on passarem per un dels...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...

Via de l'Aranya a les Garrigoses.

La clàssica del Serrat i una de les més repetetides del vessant sud.El secret del seu èxit segurament rau en la varietat de passatges i una dificultat més aviat modesta...
La roca Salvatge (777 m)

Dissabte 7 de gener de 2017Primera sortida del 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Occidental.Temps aproximat: 6 h. 15 m.Desnivell: 650 m....
Escalada a Fataga.

Ens ha semblat un bon sector per fer vies de 6a-7a.Si ens movem per sota d'aquest grau podrem fer una desena de vies mentre que per sobre del 7a hi ha un munt de vies per fer....