Escorpi

GEDE a l'Escorpí.

Interesant sistema de díedres que ens condueix de manera lógica a la mítica xemeneia final.Com a tota bona via del vessant nord hi trobarem ambient però també alguns trams...
SAME al Contrafort de l'Ànec.

Típica via del vessant nord: vertical,lógica,amb trams de roca a controlar i assegurances amb solera.S'ha afegit un bolt a R4 i dos a R2 i R3.Trams de díedre i encastaments...
Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres...
Vies tomeu i salvadora

DIMECRES, 62 DE SETEMBREDesprés de la quilometrada de dissabte aquest dimecres toca quedar-se per les rodalies.A principi de setmana comencen la convocatòria i aquesta vegada...
Escalada a arapiles

Arapiles  enganxa. Per la seva escalada tan peculiar, per la bellesa de la roca, per la seva comoditat en les aprox  i per què, tot...
El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...
Puig d'Arques (533 m.)

var Latitud_sortida = 41.848738; var Longitud_sortida = 3.110544; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Els megàlits de Can Planes i el Bosc Màgic

16.01.16  Segona ruta al voltant dels megàlits i pedres singulars de la Roca del Vallès, després de la que vam fer pel sector de la muntanya de Céllecs. En aquesta...
Del Terry

12-11-2015 Agulles Escorpí Via : Del TerryEm trobo baldat per una setmana de intensa activitat al Moli (http://blogdelguillem.blogspot.com/p/moli-doli.html) i hoooo !!!!!...
Escorpí

Agulles L’EscorpíCom arribar-hiDes de Can Maçana a on podrem aparcar el cotxe i remuntar per el ampli camí que puja al Coll de Guirló, una vegada a aquest, agafarem el...
Ruta arqueològica de Céllecs

7.11.15  Entre els municipis de la Roca del Vallès i Òrrius, dins el Parc de la Serralada Litoral, es troba tot un seguit de monuments megalítics (dòlmens, roques...
Una variant de la Travessia d'Agulles

La travessia d'Agulles és també un clàssic. És un camí que recorre la part alta de la regió d'Agulles amb algun petit tram equipat amb cordes fixes. Jo ja l'he fet...
La via del Tomeu

Ressenya original de l'Amadeu PagèsFa uns quants dies l'Amadeu Pagès em va passar unes ressenyes d'una via que fa poc més de dos mesos que han obert ell i el Joan...
Fotografiant fauna cavernícola viva

Un aràcnid: pseudoescorpí Chthonius bullonorum, de la Cv. de La PiletaL’amic i company d’activitats biospeleològiques, l’Agustí Meseguer, fa un cert temps que es va...

"Via de l'Astoret"

Aquest dissabte el temps tornava a ser insegur però tot i això vam pujar a Malanyeu a on encara hi tenim vies per escalar.Mentre el Jordi i el Joanet anaven a fer la via "Adeu...
Avenc de la Plomada (1)

La dita popular assegura que al pot petit hi ha la bona confitura, i en aquest cas és compleix abastament, una cavitat menuda: l’avenc de la Plomada de l’Ordal (municipi de...

"Barreja de vies"

Aquest dissabte tenia la intenció d'escalar una via nova que l'Amadeu Pagès ha obert al costat esquerra de la via Doraimon ( del F.Suñol) però un cop a peu de paret,...
Via de l'Escorpí.

Amb l'ajuda i la paciència de la Neus i el Miquel, que m'han assegurat metres equipava, he obert un via nova a Malanyeu que en realitat és una variant d'entrada a la R.1 de la...
Heidi metal  ,l`ascenció

Heidi metal ,l`ascenció

Fa 15 anys,més o menys, el gran Emili Lòpez em va avisar que hi havia un paredón per mi a la part central del Tossal de l`Obaga de la Font. Aquesta primavera,aprofitant que...

Torras-Nubiola a la Paret de Sant Jeroni

A Montserrat tenim la sort de comptar amb un bon grapat de xemeneies de totes les mides i dificultats: la GEDE de l’Escorpí, la Torras-Nubiola-Capeta del Sabre o...
Més de la Prehistòrica

Com fa bon dia i ens queda la ruta 2 de la Prehistòrica cap a la Roca falta gent.Sobre les deu ja estem a l'ermita de Sant Bartomeu esmorzant un bon entrepà de llonganissa amb...
Flors a la vora dels sembrats

Durant aquests darrers dies he estat resseguint els camins dels pobles de Rocallaura, Vallbona de les Monges i Llorenç de Rocafort. Amples i polsosos, m’han portat a passar...