Esportiva

La gran diagonal + esperó alfarras

DISSABTE, 08 DE FEBRERSanta Ana és un zona d’escalada esportiva per excel·lència, amb tots els seus ingredients, poca aproximació, grau potent, possibilitats de assegurar...
Escalada esportiva: sector l'indret (cubells)

M'arriba per whatsapp que han obert un nou sector d'escalada esportiva a Cubells. L'han anomenat l'Indret i com ús podeu imaginar vaig a posar-hi el nas. Primer de tot, té la...
Ca n'hug berguedà vertical

-ACTUALITZACIÓ DADES-Les vies 11 i 12 tenen el mateix inici. La via 14 va més per la dreta del que surt a la guia, per la placa. Pel costat de la fisura i va la via nova 38.
Totxo de les agudes berguedà vertical

-EL SECTOR-El Totxo de les Agudes  es un nou sector molt a prop de les Agudes de la Nou de Berguedà. Amb un accés per dins del bosc amb pocs minuts arribarem aquest...
Vies suave es la noche + psicoclimb light

DISSABTE, 01 DE FEBRERAquesta setmana hem quedat tan sols el Josep i jo per sortir.La colla la tenim dispersa per diferents llocs i fent diferents activitats.El divendres per la...
Corsarios

DISSABTE, 25 DE GENERAquesta setmana tot i que la meteo diu que dissabte no serà gaire bo, decidim sortir. (portem tota la setmana tancats a casa per culpa de la turmenta...
Via Gran Diagona de Santa Anna. La Llitera. Osca

Diumenge 12 de gener de 2020Tant anys anant per la carretera que passa per Alfarràs camí del Pirineu i sempre m'habia fixat en unes parets calcàries i al fons, un...
Aladaglar 1º part. informació pràctica

De fet no sé gaire com començar aquesta entrada.… Ens va agradar conèixer aquest lloc remot, autèntic, inalterat i espectacular, que semblava que haguessim anat al...
Vies francesc sardans+aresta brucs+africa

DISSABTE, 04 DE GENEREls que tenim quitxalla petita sabem que aquestes dates son difícils de compaginar amb l’escalada, cal anar a fer moltes comandes amb els reis mags...
Esperó Central, V (450 m.), Puig Campana

Hem decidit fugir de la boira uns dies i ens baixem cap al llevant. Ens atansem el primer dia a fer esportiva per Sella i trobem els sectors del costat del refugi molt polits,...
Via Super amics. La Vinya. Queralt

Per recomanació d'un dels equipadors de la zona del Berguedà fem aquesta vieta curta però intensa.Fem l'aproximació des de la carretera direcció Sant Llorenç de Morunys....
Roc de l'alou -  berguedà vertical

Roc de l'alou - berguedà vertical

-EL SECTOR-El Roc de l'Alou és una escola d'escalada mítica de la ciutat de Berga. Amb un accés mínim i un peu de via molt còmode, es pot escalar en diferents...
Roc fuirós

DIMECRES, 01 DE GENERAquest any a diferencia d’altres anys, anem per celebrar el Cap d’Any en una casa rural de l’Alt Empordà i m’agradaria començar l’any fent una...
Descobrint una nova via a la Codolosa.

Aquest dissabte quedo amb el Jordi Puig i el seu fill per anar a la Codolosa a fer una via que s'ha obert nova a la part alta. Finalment el Jordi no pot venir perquè ha passat...
Moles de Son Pacs i de Son Ferrandell

Caminant cap al pas de s'Ullastre.Comencem en el camí de la Coma d'en Llobera, a la carretera vella que unia Esporles i Valldemossa per la vall de Son Cabaspre. Fem un...
215 - El Pal per na Ferrandell (30-11-2019)

L'any 2014 pujàrem a aquesta mítica muntanya, al Pal, però per la pujada clàssica, per la torrentera que mena al coll d'en Burgat, per allà mateix farem avui la davallada,...
Diuen

Rosa d'Abril, V+ (95m) Pala del Coll, Montroig.Avui m'han enganyat. Jo volia fer una via curta, fàcil i ràpida. Duia la corda d'esportiva per fer més força després, passant...
BERGUEDÀ. QUERALT. LA VINYA. Via ÈLIA.

27/11/19. Ha Queralt hi ha molta escalada esportiva però s’han anant obrint vies de varis llargs. Mica en mica hem anat tatxant vies i avui anem a un altre de les pendents....
Lo castanyot de la seam - alpirando

Avui ha tocat una sortida social. La SEAM (Secció d'Escalada i Alta Muntanya) organitza una festa. He anat a fer esportiva al sector d'Alpirando. He estat durant el matí fent...
Santuari Wichita a la Corriu.

Contundent escalada esportiva en un entorn bucòlic i tranquil.Encara que amb equipament abundant,als trams de V+ cal escalar,per sobre d'aquest grau es pot solucionar amb A1e...

DIMECRES, 30 D’OCTUBREA principis de setmana encara estic “tocat” del genoll però ja veig que segurament ha estat una sobre carga perquè la cosa va millorant poc a poc....
15 anys de... la Tope Clàssic al Cap del Ras.

Al Cap del Ras del Montsec d'Ares hi ha diverses vies prou xules per passar una bona jornada d'escalada, i la Tope Clàssic, repetida avui fa 15 anys, és una d'elles. Com que...
Tafanejar geografia: sot del bac

Sempre és bo, boníssim, descobrir nous indrets on escalar. L'altre dia se me va posar entre cella i cella l'idea de visitar una de les escoles d'escalada més antiga de...
Via hannah chez les grands

DIJOUS, 26 DE SETEMBRELa nostra estada a Marroc cada dia es va escurçant , ara tan sols ens queden dos dies d’escalada i moltes vies a fer.Hi ha una paret que per la seva...
Jardins d'ete  + aguille de gue

Jardins d'ete + aguille de gue

DIMARTS, 24 DE SETEMBREJa portem uns dies per aquestes terres i el factor climatològic el comencem a controlar, tot i els trenta quatre graus de temperatura i i l’ humitat...
Pilier dels palmerales

DILLUNS, 23 DE SETEMBREPortem dos dies d’escalada  i hem acumulat més de mil metres, ja és hora de fer un recés si no volem cremar-nos i avui dilluns ha sorgit...
Une arete dans la gorge

19, 20 I 21 DE SETEMBREVIATGE A TODRA (PRIMERS DIES)No es la primera visita al lloc, però si que és la primera vegada que viatjo amb avió i estic tots els dies per la zona....