Estades

Llafranc – tamariu (camí de ronda).

Descripció de la ruta; excursió circular situada en plena Costa Brava, que ens portarà de Llafranc a Tamariu, passant pel Puig Gruí, per retornar a Llafranc pel GR-92...
Els meus tres mils dels pirineus

Sempre havia dit que quan em jubilés volia fer una revisió personal dels tres mils dels Pirineus. Ara que estic confinat a casa tinc, si més no, temps per plantejar-me el...

Serra de Turp (1.620 m.)

var Latitud_sortida = 42.148599; var Longitud_sortida = 1.372997; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta per les Figueroles i la vall d'Alcanella

Vista des del pas d'en BartomeuAvui ens arribem fins a la finca pública de ses Figueroles, una possessió del terme municipal de Selva que ja apareix documentada l'any 1370 i...
Itinerari circular per l'estació d'àger

En començar la primavera passada es va organitzar una Trobada de cuidadors de senders de les Terres de Lleida, però per problemes familiar em va ser impossible anar-hi....
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Olimp (2.918 m.)

var Latitud_sortida = 40.083982; var Longitud_sortida = 22.406928; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Olas 92 (2). El diari.

En les campanyes d'estiu, encetarem uns diaris on tothom feia les seves aportacions, tant els que restaven al camp base com els que retornaven de les exploracions. En principi...
Foradades de la Jovera

A diversos llocs de la costa catalana s'han localitzat diversos tipus de cavitats, les més pròpiament degudes a l'abrasió marina, i les resultants de processos de...
Ascensió al Pic de Russell (3.207 m)

L'ascensió al Pic de Russell la tenia ben caducada; vaig pujar aquest cim l'any 1983 i no hi havia tornat. Avui l'objectiu no era el Russell però les circumstàncies han fet...
GR1: S. Llorenç de Morunys - Pont de Llinars

Novena etapa del GR1, avui entre Sant Llorenç de Morunys i el Pont de Llinars. Hem arribat en autocar a Sant Llorenç, on vam acabar l'etapa anterior, i hem iniciat la jornada...
Montsagre d'Horta

//--> Caminant entre oliveres. Al fons Roques de Benet Camps d'oliveres a la plana Davant tenim el Montsagre d'Horta Pujador de la...
Pas des Pi (Sóller) 6-12-2015

La primera part d'aquesta ruta discorre pel camí del Metro que recórrer els contraforts sud-est del gran massís del Teix. El pas des Pi ens permet davalla per la inclinada i...
Mola de Lord per camins de grau

20.06.15  La Mola de Lord és una gran roca de conglomerat que s’aixeca sobre l’embassament de la Llosa del Cavall, prop de Sant Llorenç de Morunys, al Solsonès. Com...
La Pobla de Segur, un indret per fer memòria

La revetlla de Sant Joan d'enguany m'ha portat de nou a la Pobla de Segur. aquest poble del Pallars Jussà m'evoca records i vivències dels estius passats durant la infantesa,...
Russell (3.207 m.)

//--> Creuem la coma fins a trobar la cresta per l'est Llarga grimpada per blocs de granit Tenim davant la cresta de Russell...
Cap del Rec

A mitjans de Juny, amb el "caloret" ja ben present a l'ambient, vaig fer una escapadeta al Pirineu, per participar un dissabte lluminós a la Marxa Cap del Rec, i el diumenge,...
Colònies d'estiu

La primavera ja s'ha instal·lat entre nosaltres, els dies s'allarguen i gairebé sense adonar-nos haurà acabat un nou curs. Per a les famílies amb fills s'acosta el temps de...
Holloch, la topo

La cèlebre cova de Hölloch (Muotathal, Suïssa) ja arriba als 200 quilòmetres de recorregut, amb un desnivell de 939m  L'exploració inicial va començar el 1875 i va...
Cova de Son Torrella i pas de n'Ali 16 i 17-8-2014

Aprofitant una sortida a la coma de Son Torrella amb la idea de fer bivac per aquella contrada (desafiant les prediccions de pluja: nivell d'alerta groc), cercàrem i trobàrem...

Totxos del Pla de Boet

Ressenyes d’alguns dels totxos que trobem al Pla de Boet, situats a uns 20 min del final de la pista de la Vallferrera. L’escalada és casi sempre en plaques...
Neandertals a Catalunya, l’exposició

Aquest dissabte 08.02.2014vam anar al Museu d'Arqueologia de Catalunya a Montjuic per veure l’exposició itinerant Neandertals a Catalunya Organitzada por la Universitat de...
Culebres i Vallhiverna des de Llauset

Per fi vaig tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà un d'aquells llocs mítics del Pirineu; no tant pels cims que vam ascendir (que també... no cada dia es pugen dos...
GR 11: Refugio de Coronas - Refugi de Conangles

Anterior: Puen de San Chaime - Ref. CoronasEl tram entre Benás i la boca sud del Túnel de Vielha planteja problemes de logística; massa llarg per fer-ho en un dia per a la...
Cavalls del Vent

Dissabte, 21 de setembre 2013100 kms. - 22h.33' 15Bagà (Berguedà)Encara recordo com si fos ara, aixecar-me aquell diumenge al matí i amb els ulls plens de lleganyes, mirar si...

I Estades d’activitat competitiva per a joves

Les Curses de Muntanya De l’1 al 3 de novembre 50-2013 Annex 1 – Sol·licitud inscripció – formulari 50-2013 Annex 2 – Currículum esportiu –...
PETIT VIATGE AL MAESTRAT DE TEROL (1er dia)

l'Iglesuela del CidFa temps que el meu bon amic Joan Sanjuan i Esquirol, em va parlat de les excel·lències de la comarca del Maestrat de Terol, tant va lloar el lloc que vaig...
4 Pics Russell des de l'Estany de Llauset.

Punta Russell Oriental 3034m.Antecima Russell SE 3205m.Pic Russell 3207m.Punta Bretxa Russell 3192m.Introducció:20/21-09-2013.- Després de diversos caps de setmana amb mal...
La cova de Zugarramurdi

La recent estrena de la pel·licula d’Alex de la Iglesia “Las brujas de Zugarramurdi” torna a posar de manifest l’atractiu d’aquesta cavitat Navarresa i la diversitat...
Tercer aniversari

Avui fa tres anys. D'aquelles coses de la vida que s'inicien amb un rampell, potser gestades durant algun temps a l'inconscient fins que finalment broten amb força i...
La mola de colldejou

Quan amb els companys de camí parles de pujar a la Mola és com dir “anem a fer una clàssica” i gairebé sempre tots s’hi apunten sense posar cap excusa ni impediment....
Montseny: Pla de la Calma i Puig Drau

Al dia següent de gaudir com una criatura a les faldes del Matagalls, torno a un lloc molt proper amb els amics de Singles, per fer una excursió no tant espectacular (que Deu...