Estany

Rundfjellet (803 mts.) per la cara nord.

Tercer dia d'activitat a Lofoten, avui volem anar a fer un clàssic de la zona: el Rundfjellet (803 mts.) però pel seu vessant nord. Aquest cim es pot fer pel nord i pel sud,...
Per l'Osona i el Moianès

Aquest cop hem quedat al Gurbi de Gurb per esmorzar una mica abans d'iniciar la sortida.Sortim per la BV-4601 fins a la Coromina on agafem pista cap a Sorreig.El dia és...
Un, dos, tres; pica paret!

Coma del Forn ( 2.683m) Tavascan, Pallars.Només ha nevat una vegada en tot l'hivern. Hi hem arribat exprimint les bondats de l'abundància de finals de tardor i en sortirem...
Puig de Morters o Pic de l'Home Mort (2668 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa IGN 1:25.000El diumenge passat quan estava passant les fotos de la càmera a l'ordinador, al mateix temps tenia el mapa...
D'Estanh Obago a la Guingeta d'Àneu

Ve d'aquíEn la jornada anterior vam aconseguir enllaçar dues etapes. Curtes, però de gran bellesa pels peus de muntanyes emblemàtiques de Sant Maurici i Aigüestortes. En la...
A la sud del Pic de Racofred (Andorra)

***moments...  Saltem al "racó fred" des del Port de Rat un matí que arrenca rúfol i on no acaba d'imposar-se el sol a la vessant nord.. primer descens fins a trobar...
Més qualitat que quantitat

Més qualitat que quantitat de neu a les muntanyes d'Andorra, però malgrat això, excel·lents esquiades. Dissabte tirem cap al Coma de Varilles en un dia que comença molt...
GR-1: Camallera - Banyoles. Paisatge rural.

Etapa anterior1. Empúries - CamalleraIntroduccióEl GR-1 o "Sender Històric" uneix Sant Martí d'Empúries amb Finisterre, a Galícia. És una travessa de mar a mar que...
Encara no hi som i sembla que s'estigui acabant

Breu repàs de les condicions que hem trobat en les darreres sortides d'esquí. D'entrada cal dir que malgrat que encara no som a la primavera, les condicions semblen pròpies...
Ascensió al Mont-Roig (2.864 m) amb esquís

El Mont-Roig és el cim més alt de la Vall de Cardós i per la seva situació ofereix un dels millors panorames dels Pirineus. La seva cara Est, amb una característica canal...
Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...
Petit Peric i Puig del Pam - circular

Divendres 15 febrer 2019Les Angles (pista Font Grosse i Estany de la Balmeta) – Estany de la Balmeta – Cabana de la Balmeta – Petit Peric – Puig del Pam – Jaça de...
Neus escasses a Port del Compte i la Cerdanya

Dissabte s'ha d'anar a Barcelona a donar escalf als presos polítics omplint la Gran Via; per tant cal buscar una destinació matinal "que ens vagi de camí". Així fem una...
Al Tuc de la Lleia (Tavascan)

***Luxe de bonica i allargada volta fins a aquest vèrtex fronterer, arrancant i tornant al fons de vall amb esquís als peus des del poble de Quanca, i que fem en circular...
Clàssica Tossa Plana de Lles

Distància: 12 km.Desnivell: 950 m.Dificultat: S2, fàcil.Durada total: 4:30.Punt de sortida: estació esquí de fons Lles/Cap de Rec.Matinal sense més pretensions que fer una...
Intent al Pic de Fontnegre (2878 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Hi ha dies que fas la planificació de la sortida (itinerari, temps, desnivell, qualitat de la neu depenen del vessant, etc.) i...

Bon Any NOU 2019

"Estàvem fent una ruta des de la Vall de Núria. Vam pujar fins al Coll de Noucreus, i des d'allà ens vam encaminar fins a sota la Fossa del Gegant. Vam acampar al costat de...
Tossa de la Muga (2860 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui, aprofitant que li han donat l'alta a la Teresa (el trauma ja li ha dit, fes alguna cosa tranquil·la,...
Manlleu-Artés

Ens trobem al cafè Antic de Manlleu per esmorzar una mica abans de fer la ruta, ruta que és la continuació de la sortida anterior de Sant Pere de Torelló a Santa Maria de...

02/12/18 Sortida de Nadal. Pla de l'estany

Sortida de Nadal visitant Les Estunes i el Bosc Eròtic de Can Ginebreda, Pla de l’Estany,Dinar al restaurant Les EstunesLLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran...
Camí de les Coves (Santuari de Núria)

Som l'Anna i l'Andreu i aquesta vegada deixem la furgo-camper a casa i decidim de passar uns dies a Núria, a l'hotel "Vall de Núria", al costat mateix del Santuari de...
Volta al Costabona en BTT

Distància: 41 km.Desnivell: 1800 m.Dificultat: alta.Durada total: 8:30 h.Punt de sortida: Espinavell.Amb la intenció d'assolir el cim del Costabona pel costat nord-català,...
PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA  DE BANYELL

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...
Cresta Anyeller - Pic Rodó

Avui hem vingut a la Vall de Núria per fer una activitat relativament fàcil però força interessant. La cresta de l'Anyeller al Pic Rodó no és gens complicada, ja que...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2018

Estany de Gaube (Cauterets, Pirineu francès)Estany d'Estom (Cauterets, Pirineu francès)Estany Negre (Vall de Peguera, Pallars Sobirà)
Mata Negra

var Latitud_sortida = 42.430809; var Longitud_sortida = 1.941981; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pessons, cresta del Gargantillar

La cresta del Gargantillar (a sobre) és una d'aquestes escalades senzilles que ens regalen les crestes andorranes. Una aproximació llarga però agradable, bona roca granítica...
Turon de Néouvielle (3.035 m) en travessia

L'etapa d'avui era el que podríem dir l'etapa reina de la nostra ruta pel Néouvielle, ja que hem fet, en travessia, un dels cims més característics del massís, el Touron....