Estanyo

Matagalls (1.697 m.)

Dimecres 6 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarques del Vallès Oriental, Osona i la Selva.Temps aproximat: 3 h. 30 m. (7,6 km.)Desnivell:...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Estanys de la Pera

var Latitud_sortida = 42.391480; var Longitud_sortida = 1.687390; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir...
La talaia de s'Estalella

Talaia de s'EstalellaAquesta és una excursió pel litoral del Migjorn de Mallorca, en el municipi de Llucmajor. Recorrerem una costa accidentada d'alts penya-segats i petites...
Tucs de la Cigalera i de la Llança amb esquís

No és gaire habitual iniciar la temporada d'esquí de muntanya al desembre. El més normal és que hi hagi poca neu, mal assentada, endurida i amb costra. A més, fa molt fred...
Tossau de Mar (quasi)

var Latitud_sortida = 42.654443; var Longitud_sortida = 0.870132; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió als Pics de Broate

Una vegada més, les previsions de la méteo no s'han acabat de complir i el mal temps no ens ha permès completar les activitats previstes. Ahir al vespre vam anar a dormir al...
Circular al pic de Coma d'Or

27.08.16  Per finalitzar les vacances d’estiu amb bon peu, decidim revisitar un vell conegut, el pic de Coma d’Or, el qual, juntament amb el pic Pedrós (o Puigpedrós...
Pic de l'Estanyol

24.08.16  Una altra matinal a la Cerdanya. En aquest cas, al pic de l’Estanyol (2586 m), que s’alça modest, però també abrupte, ferèstec i relativament solitari,...
Pic de l'Alba (2.764 m.)

var Latitud_sortida = 42.587909; var Longitud_sortida = 1.798373; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Sant Patllarí (647 m.)

Dissabte 13 d’agost de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Pla de l’Estany.Temps aproximat: 2 h. 30 m.Desnivell: 290 m.Dificultat: Normal.Programa:...
La volta a Eivissa: Sta. Eulària - Eivissa

Aquest estiu, novament, hem anat a passar uns dies a Eivissa, concretament a Santa Eulària des Riu. Com l'any passat, he procurat combinar la platja i el descans amb alguna...
Les Pandores al pic de l'Estanyol

El darrer dissabte de juliol, després de massa temps de no fer-ho, ens vam tornar a trobar per escalar amb l'Albert i el Pep. Vam buscar un objectiu fresc i interessant, i el...
Pic de Moredo

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Isil-Riuet d'Airoto-Estanyolet d'Airoto-Refugi d'Airoto-Collada del Clot de Moredo-Clot de...
El cordal de la tossa plana de lles - la muga

Alçada mínima: 2045mAlçada màxima: 2905mDistància: 14 kmTemps empleat: 7h56m (parades incloses)Desnivell + : 1083mDesnivell - : 1078mJa feia cinc anys de la darrera vegada...
Pic d'Anrodat i Estanys de Fontargente

El pintoresc Estany de l'Isla al peu del Pic d'Anrodat (2729)Gran excursió que combina un tram carener amb diversos estanys andorrans i francesos.Arribo a l'inici de la Vall...
Skimo a la Font Blanca (Andorra)

**Escapada sense pretensions a la Font Blanca aprofitant el joc d'orientacions i circulars.. al cim ens trobem un parell amb ganes i li entrem al descens de la vessant SE, però...
Pic de Sal (2.743 m) amb esquís

Una gran jornada d'esquí de muntanya amb un itinerari circular que recorre tres valls: les andorranes de Sorteny i Rialb, i una petita part de la Vall de Solanet, a l'Ariège....
Mont Llaret (2.376 m.)

//--> Foquejant al peu d'un estanyol Resseguim la coma de la Balmeta cap a l'oest Cabana-refugi de la Balmeta Pujant cap al Mont...
Pic de la Bassera (2.696 m) amb esquís

Finalment, després d'una llarga espera, avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya de 2016 amb una ascensió relativament fàcil però que ens ha deixat ben satisfets....
Cimet (2.423 m.)

//--> Pugem molt fort pel Serrat d'en Sur Cabana de pastors del Serrat d'en Sur De sobte apareix el Cimet davant nostre Pujant fort...
Circ d'Engorgs (2.858 m.)

//--> Colors de tardor a la Valltova Arribant al refugi J. Folch i Girona Enfilant el pic Oriental d'Engorgs Des del primer cim...
Muntanyes i valls de la Bonaigua

En una excursió recent (vegeu aquest apunt) vaig visitar la valleta de Boscàs, a la Bonaigua, i va enamorar-me. Ara hi he tornat, a la tardor, en una excursió curta i molt...
Pic del ThoumaSSET

Aquest singular pic francés el pujarem per la ruta normal, és a dir per les pendents de la vessant Nord: fàcils, practicables i amb fites. La baixada serà pels...
Mil Menut

Sortida matinal per coronar un dels cims que dominen la Coma de Ransol, per la vessant andorrana i la Coma de Senyac per la francesa.Les pendents de les tarteres que trobarem a...
ESCobes i Noé

Sortida d'anada i tornada per coronar el cim d'Escobes, i on també vaig assolir el cim del Noé que el tenia a prop.Posso que vaig coronar aquests dos cims en sol·litari, ja...