Excursionisme

Protocols per activitats de muntanya

Us presentem els protocols i recomanacions de la FEEC per a la protecció contra el COVID. Més informació a https://www.feec.cat/protocols/ FEEC-Excursionisme-COVID19-v3...
Del Bruc al coll del Porc (1.026 m)

Dimecres 1 de juliol de 2020MatinalHora de sortida: Dos quarts de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 5 h (12,9 km)Desnivell: 650 m...

Llibre recomanat : Vall de Camprodon. 50 indrets amb encant

Ficha Técnica Autors : Roger Arquimbau Cano, Roser Guitart Arau, i Anna Vila Vall-llovera Editorial: FARELL, EL Any d’edició: 2015 Matèria: GUIES EXCURSIONISME/TREKKING...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Pel camí vell de tuixent a josa

Antigament havia un camí que unia els llogarrets de Tuixent i Josa. Anava per la vora del riu. La carretera va malmetre la majoria dels trams.Un grup d'amics de Tuixent va...
Balcón de Pineta (2.430 m)

Dissabte 31 d’agost de 2019Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 9 h (14 km)Desnivell: 1.300 m (acumulat)Dificultat (1): Molt...
Brontë Way

En això de la muntanya cadascú té les seves dèries particulars. A mi el que més m'agrada són aquelles rutes que combinen l'excursionisme amb la història, per visitar...
Els Baluards de Tortosa.

5 de maig de 2019Dins del calendari de sortides de Terres de Cruïlla per al 2019, des del Camp d'aprenentatge del delta de l'Ebre, i donant continuïtat a la sortida de les...
El campirme: la muntana de la guerra

He pujat 4 vegades al Campirme però he anat combinant diferents opcions. Una vegada vaig tirar la carena al nord fins assolir el Ventolau. Una altra venia per la carena oposada...
Roca espana = roca estimada

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca,...
Penyagolosa. El gegant de pedra.

23 de febrer de 2019L’abril del 1999 vaig fer la primera ascensió d’aquest emblemàtic cim. Després de 20 anys! torno al Gegant de Pedra... al Penyagolosa. Vértex...
Baumes de Llaés

var Latitud_sortida = 42.154383; var Longitud_sortida = 2.245866; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Boscos del gresolet

Situat en el vessant Nord del Pedraforca i envoltat de boscos per arreu hi trobem el Santuari del Gresolet, un dels punts emblemàtics de l'excursionisme català. Aquest és el...
Avencs de la Febró. Muntanyes de Prades

7 d'octubre de 2018.Interessant visita a un dels llocs emblemàtics de l'excursionisme català: Els avencs de la Febró, a les Muntanyes de Prades. Situats a la serra de la...
El Puigmal: un clàssic de l'excursionisme

El Puigmal (2.910 m) és una de les muntanyes mítiques del nostre país i un dels cims més visitats pels excursionistes. L'itinerari més fàcil és el que puja des de Núria...
Dijous a l'oficina

Puigmal, 2.910mRuta normal des de França, Cerdanya.Hi ha moltes muntanyes a les que no he pujat mai, normal, però hi ha muntanyes on tothom ha pujat menys jo. Muntanyes...
La Cova del Bruto. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 13.5px 'Helvetica Neue'; color: #424242} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font:...
Btt la fageda d’en jorda.

Descripció de la ruta; avui ens desplacem a la Vall d'en Bas, amb l'intenció de fer una passejada amb BTT, i per això hem triat un recorregut no gaire llarg i amb un...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Esperó Sudoest al Monsent de Pallars.

El Montsent de Pallars és un cim clàssic de l'excursionisme català i per fugir de la calor i escalar a la fresca ens anat de meravella. Hem passat de l'aire fresquet del cim,...
Via directa al Balandrau

Quan vaig tenir coneixement de la ruta directa al Balandrau —del jaçal de Costa Rubí al cim, pel barranc de les Llosardes—, de seguida vaig voler anar-hi. Vaig llegir els...

Les millors aplicacions per anar a la muntanya

Arran d’una entrada a Facebook on parlàvem d’aplicacions de senderisme i excursionisme per al mòbil, hem volgut fer amb aquesta entrada un repàs un pèl més...
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...

Calendari juny – octubre 2017

Us presentem el calendari d’activitats fins a l’octubre. El calendari pot tenir canvis, cal estar a l’aguait al nostre bloc dels canvis que es produeixin....
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Excursionisme de recerca: roca de monteguida

Quan feiem la guia del Boumort de Manel Cortés, la millor guia de la zona, encara que tampoc té competència doncs és la única, em va recomanar l'excursió a la roca de...
Castillo d'Acher (2.384 m.)

var Latitud_sortida = 42.833217; var Longitud_sortida = -0.711330; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Taga (2.035 m.)

Dissabte 12 de novembre de 2016Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat: Mitjana.Programa:...
Ara  fa  quaranta  anys

Ara fa quaranta anys

Ahir al vespre, just ans d'allitarme vaig llegir esta magnífica (commme d'habitude) entrada al blog del Xiruquero. I tot d'una, me vai posar tristot. Per sort, la son va...
I el pòdium va guanyar

Remenar papers vells quan es té la intenció de fer-ne tria sol comportar petits viatges memorístics, a voltes agredolços. El passat, malgrat tot, no és tant passat quan...
El Canigó (2784 m.)

A tocar de la mar Mediterrània i pràcticament al centre geogràfic de la Catalunya Nord, s'alça el massís del Canigó. Durant molt temps fou considerat un dels cims més...
Adéu a Anna Borbonet

El nom no sonarà estrany per als amants de la literatura excursionista, que recordaràn que és l’autora de “La Vall del Bac”.Ens ha deixat la senyora Anna Borbonet i...

Lilium pyrenaicaum (Marcòlic groc)Ara és el millor moment per gaudir de les plantes i flors alpines dels nostres Pirineus, i per això us proposo fer abans d'anar-hi una...
Al Pont Cabradís i Bonner

28.05.16  El Pont Cabradís, a l’Alt Berguedà, és un túnel natural de 45 m de llarg i una alçada màxima de 7 m, travessat pel riu Aigua de Valls. Segons informen la...
Etna, cara sud (cota 2.850 m.)

//--> Cràter Silvestri, Catània i el mar Contemplant els cràters Silvestri Pujant fort per terreny volcànic Seguim una aresta...