Ferrada

Camí de sant jaume

Del 6 al 12 de Novembre 2017Astorga-FoncebadónFoncebadón-PonferradaPonferrada-Villafranca del BierzoVillafranca del Bierzo-O CebreriroO Cebreiro-TriacastelaTriacastela-.Sarria
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
Grande Traversée du Massif Central

Grande Traversée du Massif CentralPensant en una proposta de ruta amb bicicleta, vaig consultar a finals de primavera el mestre en la matèria, el company Manel Garcia. Entre...
Penya rueba: l'encant de dos diablos en el corazon

Amb el Pinto havíem quedat per anar al Pirineu però la previsió del dia no ens acompanya així que abans d'agafar el cotxe hem de buscar un plan B. Veiem que l'únic lloc que...
Montserrat. ferrada, canal de les dames.

20/07/17. Avui el company ha tingut un imprevist i no pot venir, així què aprofito per anar a la Ferrada de la Canal de les Dames, què ha estat restaurada el passat 2016....
Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...
Faja de las Flores

var Latitud_sortida = 42.649608; var Longitud_sortida = -0.060711; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Via ferrada de les Dames

7.05.17  Al vessant solei del massís de Montserrat, entre El Bruc i Collbató, hi ha tres barrancs equipats amb noms de jocs populars: el Joc de l’Oca, el Tres en Ratlla...
Kin Pont de Rock

Ressenya del blog de la noche del loroAquest dissabte hem pujat a l'Abella de la Conca a escalar una via del Remi i el Luichi. "Quin Pont de Rock" que feia dies que teníem a la...
Avencs de la febró i ferrada de la trona

A bona hora ens hem posat en marxa i mentre fèiem camí cap a les terres del sud ha anat clarejant. El dia es presenta molt diàfan però massa ventós, esperem que afluixi,...
Via BETELGEUSE a les Moles del Don. Estrets d'Arnes

Diumenge 30 d'abril de 2017Per a mi, anar a escalar als Estrets d'Arnes es sempre motiu de festa, es un lloc que em fascina. He fet poques vies a les Moles del Don, tant sols la...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Via gosa

DISSABTE, 15 D’ABRILAquesta Setmana Santa pugem  a Jou per passar una dies amb la família Rosillo i també pujarà la família Grau .L’objectiu és desconnectar de tot...
Forat dels Lladres (Abella de la Conca).

Al llarg dels anys 60 en unes campanyes de la SIE vam poder visitar algunes cavitats en aquesta serralada de les que destacaríem l’Espluga el Congost per la seva amplitud,...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....
Canal amagada (lucky txei).

Descripció de la ruta; S'anomena Lucky Txei, a un tram equipat d'uns 45 metres, que remunta per l'interior de la Canal Amagada, situada a pocs metres de la Castellassa de can...
Via ferrada de les Venes de Rojalons

15.01.17  Al vessant nord-est de la serra de Prades, sobre la històrica vila de Montblanc, s’ha obert recentment la via ferrada de les Venes de Rojalons, equipada...
170 - Cova i cuculla de Massana 10-1-2017

La ruta arriba a la curiosa cova de Massana i puja al cim de la Cuculla de Massana, una humil elevació de 331 metres. L'aproximació la feim pel Mal torrent de Massana i per un...
Ferrada extasy of flying.

La via ferrada Extasy of Flying (Èxtasi del Vol), és un curt tram ferrat equipat per protegir la sortida del barranc de la Rasa del Tentellatge. Va estar equipada l'any 2011...
Rasa de tentellatge.

Mas Carissols.La Rasa de Tentellatge és un barranc no gaire complicat que pren el nom de la masia enrunada de Tentellatge. Està situat molt a prop de Montpolt una de les set...
Portell de l'Infern i Cova de l'Aire

29 de desembre de 2016Una altra visita a la Cova de l’Aire, una de les cavitats més monumentals per dimensions del Port, a la zona de la Tinença de Benifassà. En una altra...
Per les agulles de l'isard i del cabirol

La primera qüestió que us abordarà en llegir aquest post serà preguntar-vos on estan aquestes agulles. Comencem bé. No patiu crec que poca gent ho sap. Cal consultar el...
Barranc de Son Cifre (Manacor) 1-11-2016

Aquesta ruta ens permetrà gaudir d'una zona atípica del pla de l'illa, ja que és més habitual trobar-la al sector de muntanya. Discorre per la llera del pregon barranc de...
Pòquer d'activitats

Aquest pont de 4 dies ho hem aprofitat per fer:Escalada ( amb el Toni hem obert una via nova i en tenim mitja més d'equipada a Odèn)Btt, aquesta vegada amb la Neus hem llogat...
Mont-roig: la canal de l'agulla dels pelats

Mai no acabes de conèixer prou la muntanya doncs sempre pots descobrir racons inesperats. Avui he pujat al Mont-roig buscant una alternativa a la drecera que baixa decididament...
Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.454002; var Longitud_sortida = 2.059380; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
La via ferrada del Montsant

8.10.16  Després de les vacances, el grup d’incondicionals de les ferrades ja teniem ganes de tornar a tocar l’acer de les vies, i per això vam decidir que la millor...
Via Ferrada L'Empalomar. Vallcebre

Aquest dimecres tornem a Vallcebre, aquesta vegada per fer la via Ferrada de l'Empalomar, amb l'Aina i l'Eduard.En aquest espai hi trobarem 3 vies ferrades de diferents...
Les Granotes.

El último buril (V+, 270 m)Paret del Pessó, Collegats.Fa massa dies que no fem bivac i ens n'anem a Collegats a dormir al costat d'unes granotes que no existeixen, només són...
Via albert masó

DIMECRES, 21 DE SETEMBREAvui hem quedat amb el Josep, però problemes familiars ens han impedit fer una programació i definir un objectiu, per tant ens trobem al Bruc sense...
Canal dels Micos i Canal del Miracle

Avui hem fet una clàssica matinal montserratina, recorrent algunes de les canals més característiques del massís. La Canal dels Micos és tot un clàssic i l'hem pujat...
Via Tànger a Collegats.

La més clàssica de Collegats!.Variada i amb llargs ben xulos,llàstima que alguns trams estiguin una mica polits i del jardí que hi ha a la part alta de la via.L'orientació...
Vf dels patacons.

La via ferrada dels Patacons, és l'última via que s'han equipat a Catalunya (23 d'abril del 2016). Després d'un llarg temps d'espera, en Jordi Vallvé Ollé (Skpat) ens ha...
Cosmos 1402

.DIMECRES, 26 DE JULIOLAquest dimecres he quedat amb el Josep Lluis, amb una sortida que ja varem concretar l’ultima sortida ara fa dues setmanes.Tan sols ens queda definir...