Ferrada

Nadal sobre pedal al Morro del Porc.

Interessant itinerari on cardar una bona pedalada o apretar les dents per escalar en lliure.Nosaltres hem optat per la primera opció i hem xalat una estona fent treballar tot...
Sant Mamet. 100 cims.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} p.p2 {margin: 0.0px...
Via Tuaregs a la Palleta.

La més equipada de la paret i m'imagino que per això la més repetida,interessant dur un pla B tant per escalar com per rapelar,ja que no deu ser estrany trobar-hi la gentada...
VIA FERRADA DE SACS (Benasque)

Situada aigües amunt del riu Ésera, en uns cingles del marge dret que queden just enfront de la rotonda que marca la desviació a Cerler del riu Ésera. Per accedir cal que...
FERRADA ROC DU VENT 2360m. BEAUFORT-VANOISE.

15/08/19. Avui toca via Ferrada al Roc du Vent. Aquesta via ferrada puja al Roc du Vent, te dues parts. La primera puja al cim del Roc de Vent 2360m, amb una dificultat de K3,...
Castellot i Castell de Marmellar. 100 cims.

23 de juliol de 2019Interessant proposta per descobrir la serra del Marmellar, al cor del Penedès. Al llarg de la ruta podrem descobrir velles masades fortificades com la Torre...
Via ferrada de la cala del molí

Fa pocs mesos que ja vaig venir a fer la ferrada, però davant d'aquesta nova proposta que hem fan els companys no puc evitar d'afegir-me, aquests darrers dies està fent molta...
Via ferrada de la Cascada de Fanes

Una nova jornada de transició, després de l'ascensió ahir del Sorapis. Avui havíem de baixar del refugi San Marco i pujar al refugi Son Forca, des d'on demà farem una nova...
Via Ferrada de la Cala del Molí

Només fa dos mesos que vam venir a fer aquesta via ferrada i ja hi hem tornat, avui en sessió de tarda, aprofitant que en aquesta època de l'any hi ha llum fins a molt tard....
Santi Sagaste a Peña Rueba

L'endemà de Riglos, anem a Peña Rueba, el gran massís de conglomeras situat just a l'oest. No ho hem mirat gaire, i triem la via Santi Sagaste mirant les ressenyes, sense...
OLVENA. Via FRIXIS.

30/05/19. Portem tres dies de cavalcada per Aragó i avui retornem, però aprofitem per fer una parada a Olvena per fer una darrera escalada d’aquesta sortida....
Coves d'Anes, d'Olopte i Fou de Bor

Una jornada d'intensa activitat espeleològica visitant fins a quatre coves a la Cerdanya. L'objectiu principal era la Cova d'Anes i després volíem fer una petita prospecció...
El Clot del Cargol i el Pou de la Portella

Una jornada montserratina de gran intensitat en un dia gris i plujós però que ens ha permès fer fins a tres activitats en el magnífic terreny de joc de la muntanya de...
Via ferrada de Penyaflor

5.05.19  El primer diumenge de maig, la colla de “ferrateros” anem a fer una via que puja a una muntanya amb un nom molt adient per aquesta època primaveral: la...
Es Castellàs i es Castell des Moro

Camí de pujada a ses PlanesLa construcció ancorada a la roca d’època musulmana del castell del Moro es coneix també com a castellet del Molí. La seva funció era...
La Cogulla del Montsant

24 de març de 2019Espectacular!!! no se m’acudeix cap altre adjectiu per definir el Montsant. S’ha de visitar, s’ha de viure i percebre per entendre l’etimologia del...
Via Ferrada de la Cala del Molí

La via ferrada de la Cala del Molí és una de les més estètiques que tenim a prop. Recórrer la via ferrada veient el mar i voltats de gavines és una experiència...
Perigord Negre

var Latitud_sortida = 44.855713; var Longitud_sortida = -1.237691; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Antikrestas

DIMECRES, 27 DE MARÇFa unes setmanes vàrem anar a escalar al Pic de Sant Cugat i entre les converses de sobretaula amb els companys va sortir la possibilitat de tornar a pujar...
Cresta del Sol, Serra dels Bastets

El dissabte 2 de març, per entrenar una mica això de les crestes, i també per recordar les bones estones passades a la Cresta del Sol fa 12 anys, vaig tornar-hi acompanyat...
Mallo Colorado i Peña Rueva

El darrer cap de setmana vàrem anar a Riglos. En Jordi i el Joanet encara no hi havien escalat mai i la meva proposta era escalar dissabte a Riglos i diumenge a Peña Rueva, a...
Ferrades de Tivissa

10.02.18  Aquest segon diumenge de febrer, aprofitant que prometen un temps estable, ens reunim una vintena de “ferrateros”, alguns de ben joves, per a fer la primera...
Sant Pere de la Vall i Balconet de Santa Linya

27.01.18  Aquest diumenge ens hem aplegat gairebé una cinquantena de companys per efectuar una ruta circular per la serra de Montclús, a la Noguera, que surt de la petita...
La cresta de les roques roies

En arribant a la pressa de Santa Anna hi ha una cresta que recorda les agulles de Travessany. Ja sé que em direu una mica exagerat però el meu poc senderi me les recorda. Feia...
GR7: Mont-ral - Arbolí

L'etapa d'avui del GR7 ha estat un magnífic recorregut per la Serra de Prades i la Mussara que hem fet en un dia fred però clar. Hem arribat amb l'autocar a Mont-ral, on vam...
Coves de mont-ral

En aquesta ocasió venim a la Serra de Prades per realitzar la visita a un conjunt de tres cavitats que es troben molt properes entre si i a poca distància del poble de...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Via ferrada de Calcena

Com és ja tradicional, hem organitzat una sortida nadalenca per als dies compresos entre Cap d'Any i Reis. Aquesta vegada volem fer una travessia de muntanya per la serra del...
Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...
Aguda Gran, via del Quico

4.12.18  El març del 2014, en el decurs d’una excursió al cim del Sobrepuny des del poble de la Nou de Berguedà, vam passar, de baixada, pel peu d’un conjunt de...
Anna Rubio, 6c (285 mts), Esplovins

Resumint. Un VIOTE. Molt bona roca, amb llargs de diferents morfologies, predominant la placa, sostinguda en la seva totalitat i amb tots els llargs bons, tots. Si afegim que...
MATAGALLS des de Viladrau

El Matagalls esta considerada una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i un dels grans referents literari. Juntament amb Montserrat i el Canigó conforma el...
Per 9 nius de metralladores d'alcoletge

Avui tinc la sort que en Ramon d'Alcoletge ens vol ensenyar el patrimoni bèl·lic del seu poble. Ha estat un recorregut sorprenent que ens ha permès descobrir uns bells racons...
Sendera la Gossera-Mola Plana. Montsià

Tal i com vaig anunciar a l'anterior entrada del bloc La Foradada per la Campana,  torno a la zona per netejar la sendera que va des de la Gossera fins a Mola Plana, ...
La Foradada per la Campana. Montsià

12 d'octubre de 2018Després d'un estiu potent, es suavitzen les temperatures i torna a apetir pujar al Montsià. Aquesta vegada per un dels pujadors clàssics, La Campana. Un...
Ferrada del Montsant

var Latitud_sortida = 41.266584; var Longitud_sortida = 0.842303; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via ferrada del Sorrosal

La via ferrada de la Cascada del Sorrosal té un traçat força singular i, malgrat l'espectacularitat d'alguns dels seus passos, no és gaire difícil. Avui hem vingut  a...
Avencs de la Febró. Muntanyes de Prades

7 d'octubre de 2018.Interessant visita a un dels llocs emblemàtics de l'excursionisme català: Els avencs de la Febró, a les Muntanyes de Prades. Situats a la serra de la...
Ferrada de les Baumes Corcades

6.10.18  Després de diverses convocatòries, frustades pel reiterat mal temps d’aquesta passada primavera, per fi ens hem tornat a reunir una bona colla de...