Ferrada

Sendera la Gossera-Mola Plana. Montsià

Tal i com vaig anunciar a l'anterior entrada del bloc La Foradada per la Campana,  torno a la zona per netejar la sendera que va des de la Gossera fins a Mola Plana, ...
La Foradada per la Campana. Montsià

12 d'octubre de 2018Després d'un estiu potent, es suavitzen les temperatures i torna a apetir pujar al Montsià. Aquesta vegada per un dels pujadors clàssics, La Campana. Un...
Via ferrada del Sorrosal

La via ferrada de la Cascada del Sorrosal té un traçat força singular i, malgrat l'espectacularitat d'alguns dels seus passos, no és gaire difícil. Avui hem vingut  a...
Avencs de la Febró. Muntanyes de Prades

7 d'octubre de 2018.Interessant visita a un dels llocs emblemàtics de l'excursionisme català: Els avencs de la Febró, a les Muntanyes de Prades. Situats a la serra de la...
Ferrada de les Baumes Corcades

6.10.18  Després de diverses convocatòries, frustades pel reiterat mal temps d’aquesta passada primavera, per fi ens hem tornat a reunir una bona colla de...
Camí de les Valls

El camí de les Valls és un curt camí equipat que recorre una zona de cingles i boscos per un petit congost de la Riera de Pontons, a sota mateix del castell de Sant Martí...
Normal – Directe

15-09-2018Sant Llorenç de MontgaiParet de la FormigueraVia : Normal – DirecteDia un xic núvol, lo que va mol be per la temperatura que es manté a ratlla, la idea era una,...
Xemeneia Pitufos a Collegats.

M'ha semblat una via ben suculenta i complerta.El primer plat del menú és una placa d'autoprotecció,llavors venen dues tirades de pura xemeneia on els més tirilles hauran...
Sendero limite

DISSABTE, 22 DE SETEMBRESembla que el temps comença a donar símptomes de canvi, s’ acosta la tardor, però encara queden dies per poder fer alguna de les escalades que tinc...
Ferrada de la Canalassa i Camí de l'Àrtic

14.09.18  Som a les portes de la tardor i la crida del “ferro” no es pot ignorar, per això arribada és l’hora d’esmolar els dissipadors i anar a fer una via...
ESPOLÓN DE LA VIRGEN  (Rodellar)

ESPOLÓN DE LA VIRGEN (Rodellar)

Després de dinar a Abiego ens hem acabat d'endinsar a la Serra de Guara fins arribar al poble de Rodellar, on hem vingut per fer demà les Gorgas Negras. Quatre hem pogut...
Via LA PEPA a la Torre Xica. Abella de la conca

Dissabte 8 de setembre de 2018Tornem de nou a Abella de la Conca per acabar una via que teniem pendent, doncs ens vàrem equivocar al darrer llarg i vem dir que tornariem per...
Ferrata foradada del toscar

Situada junt a la N-260 en el seu pas per la comarca de la Ribagorza molt a prop de la població de la Foradada del Toscar trobem aquesta interessant ferrada de traçat elegant...
Via ferrada de la Foradada del Toscar

Aprofitant els darrer cap de setmana d'agost hem programat una sortida als Pirineus per fer algunes ascensions. Avui tocava fer el desplaçament fins a la zona del Néouvielle...
Tofana di Mezzo, ferrades punta Anna i Olivieri

La Tofana di Mezzo és la punta més alta del grup de les Tofana, i sempre l'havia trobada poc atractiva perquè té un telefèric que arriba fins sota mateix del cim. Però hi...
Moiazza sud, ferrata Gianni Constantini

Suposo que a tots ens passa el mateix, cada vegada que aconseguim anar a una muntanya que anhelem, tornem amb nous desitjos a noves muntanyes que ens han encisat. Fa 6 anys vaig...
El Vianant a Sta.Cecilia.

M'ha semblat una via guapa de placa,amb dificultats homogènies i roca entre bona i excel.lent.Només per que el tema de la placa no s'ens fagi monóton trobarem alguns trams de...
Meteora (2)

var Latitud_sortida = 39.707693; var Longitud_sortida = 21.625314; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
El Pirata Solitario.

En general ens va agradar,la paret que recorre la via és ben guapa i la terçera tirada és xula.La resta te trams bons però ara mateix no recordo cap tirada orgàsmica....
Via ferrata Averau i Nuvolau

Avui, quart dia d'activitats a les Dolomites, era una etapa de transició després de la intensa jornada d'ahir amb el recorregut del sentiero adrezzato Günther Messner. Ens...
La superba suela de la zapatilla

Avui el Prersi ens porta d'excursió. L'any passat va penjar unes fotos genials de l'excursió a la Suela de la Zapatilla (Candanchú) i jo no em vaig poder estar de dir-li si...
Staffal (1825 mts.)- refugi Gnifetti (3647 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shunnto Traverse.Mapa IGC, 1:25.000Després de seguir durant unes quantes setmanes els pronòstics de la meteo a la part Italo-Suïssa del...
Pitufos

DIUMENGE, 17 DE JUNYPoques vegades una via “ aparent ment fàcil” em deixa aquest regust a la gola i no sé si ha estat la tensió que hem passat o la calor, però hem...
Via Alfa Centaure Platinum.

Activitat aventurera on trobarem algunes tirades ben parides i d'altres més herboses i cutres.Recomanable per escaladors una mica tot terrenys que busquin una escalada llarga i...
PEÑA RUEBA. MALLO LA MORA. Via SANTI SAGASTE.

13/06/18.Després de la pluja d’ahir a donat pas a un fort vent, volíem anar a la vessant est de la Peña Rueba, però està molt exposada al vent, així què fem un canvi...
Ferrata de la pertusa: olmo - soler

Avui al matí el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida hem iniciat una nova aventura. Portar pel·lícules de temàtica memorialistes i passar-les a...
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...
Garrets Eusebi a la Formiguera.

Bona via esportiva en el seu grau,oberta per dalt amb l'encert de deixar un dels pasos que a nosaltres ens ha semblat dels més difícils obligat.Així no queda una via...
194 - Pas du Pi pel rafal d'Ariant 21-4-2018

Recórrer la regió de Mortitx és una dura prova de resistència per qualsevol excursionista. Els relleus abruptes d'aquesta zona representen una excepció a la serra de...

Peña Rueba, via Sendero Límite

27.03.18  Després d’escalfar els motors a la Cresta de la Cruz a Olvena, l’endemà l’Antonio, el Pau i jo vam anar cap a la Peña Rueba, un conjunt de moles...
Olvena, via Cresta de la Cruz

26.03.18  Aquests dies previs a la setmana santa hem tingut l’oportunitat de fer una petita estada a Barbastro des d’on hem pogut anar a escalar a zones que normalment...
Ressenyes del Piteu dreta.

Sector amb un grapadet de vies més aviat curtes i bloqueres,de bon conglomerat però amb alguna entrada una mica pul.lida. Compte que hi ha unes quantes vies on han tret els...
Paqui castella + via del peta

DISSABTE, 03 DE FEBRERAquesta setmana fa molt mal temps però per dissabte donen una finestra de bon temps i no volem perdre l’oportunitat.Quedem amb el Joan per fer una...
Barranc fondo. via

Barranc fondo. via " Malalts de Roca"

ressenya de laTotxa Petra.Aquest dissabte tornem al barranc fondo a on la setmana passada hi vàrem veure un parell de vies. Amb informació trobada a la xarxa ens hi apropem...
LA MUSSARA. Via EL PREU D'UN SOMNI.

27/01/18: El divendres ha plogut de valent, teníem un pla A què el deixem per més endavant. Com a pla B surt la Mussara, avui és la primera vegada què escalarem plegats amb...
Via ferrata de Penyaflor

17 de desembre de 2017Entre els pobles de Reguers i Alfara de Carles, a una de les portes del Port del nord-est del massís, trobem el Penyaflor, un turó de 514 mts...
Tossa de Tivissa (718 m.)

var Latitud_sortida = 41.038887; var Longitud_sortida = 0.740105; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Davallador de sa Senyora (Marina de Llucmajor)

Penya-segats del Cap BalncEspectacular itinerari pels penya-segats de Cap Blanc amb les tres davallades factibles fins al mar.La primera baixada pel davallador de sa Senyora, un...
Vf roca de la creu (ribes de freser).

Descripció de la ruta; via ferrada situada a tocar el poble de Ribes de Freser, inaugurada l'1 d'abril del 2017, per l'Ajuntament de la població. Les ressenyes parlen de dos...
Falconera (798 m.)

var Latitud_sortida = 40.885976; var Longitud_sortida = 0.303004; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...