Folló

Vanoise, excursió 5 llacs (beaufortain)

11/08/19. Primer dia de vacances a la “Vanoise”, com a entrant fem l’excursió als 5 llacs, una de les clàssiques de la zona. Per arribar al petit aparcament on comença...
PIC DE LA MINA 2683m.

3/08/19. El Pic de la Mina és una ascensió còmoda, sortint del Coll de Pimorent (1920m). El pic és ben visibles al fons, seguim per una pista què s’endinsa a la vall fins...
CAMARASA. LO SABARDÓ. Via MAYOR-OLIVA.

27/07/19. Aquest dissabte les prediccions son de pluja, sembla però què a ponent és pot aguantar. Anem a Camarasa, sense  gaires expectatives, com el Juan Carlos no ha...
PIC MONT-ROIG 2864m.

24-25/07/19. El Mont-Roig (2864m) és un dels 100 cims comarcals, sostre del Pallars Sobirà,  però queda eclipsat pels tres mils què l’envolten. La seva ascensió és...
PEDRAFORCA-EL GAT.Via HOMEDES.

23/07/19. La via Homedes oberta el 1935, va ser una gesta en el seu temps, avui en dia és una de les clàssiques indispensable del Pedraforca. Totes les...
Fites de nit i fites de dia

The Wild BoarDivendres, 19 de juliol a la nit2-54-30  11,5 km.  442 metres de desnivell positiu  10 fites i 57 puntsDissabte, 20 de juliol al matí3-02-38 ...
La facu. sector jo de l'oca.

15/07/19. Tarda a l’ombra a la Facu, tot i què a l’aproximació el sol encara tocava.... bona suada. Hem anat al sector Joc d’Oca què no coneixia, el Vicenç ha fet...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...
CAMARASA. PARET DEL DISPENSARI. Via JOEL.

13/07/19. Tornem a buscar l’ombra i anem a Camarasa, però avui tot i escalar a l’ombra hem tingut molta xafogor. Anem tatxant vies i avui li toca a la via Joel de la...
MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via ÀDRIA.

27/06/19. Dijous quedem amb el Ramón per anar a Montserrat, tot i què hi ha avisos de temperatures de canícula acabem anant al Gorro Frigí a fer la via de l’Àdria....
ANDORRA. PIC DE SISCARÓ 2636m.

25-26/06/19. Les temperatures van guanyant la partida i la calor és comença a posar insuportable, toca anar a cotes més altes. El divendres passat surt la proposta...
Montserrat - El Piteu.

Nueva visita a la Montaña Mágica, Montserrat siempre me a cautivado, su formas, sus placas, su diedros, sus fisuras, sus patatas y algo que cada vez me gusta mas, sus finuras....
Fa 20 anys de la mítica marató de l'Aneto

Diumenge, 20 de juny de 1999Marató de l'AnetoFa 20 anys de la meva participació en la ja mítica marató de l'Aneto, la que pujava i baixava de Benasque al cim de l'Aneto....

Rápel sin enredo de Cuerdas – La Técnica de la Alforja

La entrada Rápel sin enredo de Cuerdas – La Técnica de la Alforja aparece primero en RocJumper.com · Via Ferrata, Escalada, Material, Senderismo, Barranquismo, Alpinismo.
TOSSAL DEL BALINYÓ. Via SPHYNX .

12/06/19. Aprofitant què va ploure ahir i han baixat les temperatures, ens arribem al Tossal del Balinyó per fer la darrera via oberta el passat abril. Aquesta via va a la...
Diamantfinner

Em trobava escalant el final d’un nervi de magma totalment descompost quan vaig sentir com una pedra força grossa impactava contra el cap d’un dels meus companys....
Noruega, Stamprevtinden, The Human Timeline

El 25 de maig entrem a la paret est de la punta sud del Stamprevtinden amb un joc de tascons, alguns friends, cordes de 45 metres, 5 ampolles d’aigua i menjar per a passar...
OLVENA. Via FRIXIS.

30/05/19. Portem tres dies de cavalcada per Aragó i avui retornem, però aprofitem per fer una parada a Olvena per fer una darrera escalada d’aquesta sortida....
RIGLOS. MALLO DE ENMEDIO. Via ENDRIJA.

29/05/19. Riglos té bones xemeneies una d’elles és l’Endrija, què havia quedat en l’òvid. La xemeneia fins a la R5 va ser oberta l’any 1960, per J. Vicente, J.A....
Resum de la Trobada Roca Nua Montserrat 2019

Només han passat dos dies des que ens despedíem dels participants, acompanyants i col·laboradors a les portes del refugi de Sant Benet i sembla que hagin passat setmanes. La...
PEÑA PREDICADERA. Via JABALÍ ERRANTE.

27/05/19. Avui anem camí cap a Riglos i aprofitem per fer una escalada en aquest idíl·lic paratge. Fem la via “Jabalí Errante” una de les clàssiques de la zona....
Montserrat - La Desdentegada

Este fin de semana la Meteo a truncado nuestros planes, asi que el Sabado acabamos haciendo una fanática sesión en el rocodromo La Bauma en Vilafranca y el Domingo junto con...

Aerogel vs Pluma – Ropa de Montaña

Aerogel es un supermaterial que ha llegado a aplicarse en ropa de montaña. ¿Cómo es comparado con la pluma? ¿Qué es Aerogel? Aerogel es un supermaterial es un gel donde se...
El Negre del Falaguer

Continuem amb la sèrie d’articles de vies d’escalada tradicional que s’estan obrint a la zona de l’Estartit, a la Costa Brava. Aquesta vegada ressenyem les últimes...
Siurana - Grau dels Masets.

Salida con el grupo del M.A.E y somos unos cuantos, Joan, Samu, Pau, Lorenzo, Pau, Aina y yo mismo, una vez llegamos a Siurana, el grupo propone ir al Grau dels Masets, yo...
ROCA DELS ARCS. Via NAVARRO

11/04/19. El gener d’aquest any en Felip Sandiumenge i el Pep Masip, fan una actualització a via Navarro què van obrir el 1980. La via ha recuperat el seu tarannà...

Cómo Marcar una Cuerda de Escalada – La guía más completa

Marcar una cuerda puede ayudar a prevenir un accidentes de rápel o escalada. Pero hay que usar el material adecuada y hacerlo correctamente. Creemos que ésta es la guía más...
Margalef - Cova del Cavall.

De nuevo a tocar roca, en esta ocasión salgo con mi joven colega Joan, otro fanático de la roca que entrena en el MAE de Vilanova. Como todo el viernes estuvo lloviendo, la...
Coll de la Barraca - Sector Hawai.

Que ganas tenia de visitar el Coll de la Barraca, una zona de escalada mítica en el Alt Penedès, con una gran historia detrás, una zona "Old School" con diferentes visiones y...