Freser

Canal del FRESER superior (GoPro)

Què sabem d'aquesta canal?És una conducció d'aigua, feta de pedres lligades amb ciment amb un coronament de taulons de fusta (esporàdicament amb formigó, quan les...
Valllter - Nuria - Vallter

Vallter, Coll de la Marrana, Ref. de Coma de Vaca, Coll de Torreneules, Núria, Coll del Noucreus, Tirapits, Coll de la Marrana, Vallter.Distancia     ...
Taga

Ribes de Freser, Taga, Ribes de Freser.
Ferrada d'Ulldecona

17.11.19  Després d’haver escalfat els motors a la ferrada de la Creu de Ribes de Freser, ara toca posar els músculs en marxa i donar gas a tope, com se sol dir, ja que...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Canals de núria i freser

En el municipi de Queralbs, just on hi ha l'aiguabarreig d'aigües del Riu de Núria i el Freser i trobem la Central Hidràulica de Daió a la qual i podem arribar per una...
Canals de Núria i el Freser

Avui hem recorregut els canals que, des del Riu de Núria i des del Freser, alimenten la central hidroelèctrica de Daió. Els canals passen per les Roques de Tot lo Món, una...
Cresta dels Racons

La Cresta dels Racons separa els dos cims bessons del mateix nom: el Pic del Racó Gros (2.779 m) i el Pic del Racó Petit (2.785). Curiosament, els noms dels cims no concorden...
De Ribes a Ribes

Sortim de la benzinera del Llac direcció a Ribes de Freser on poc abans seguim la carretera a la Massana per fer cap a Pardines.D'aquí i per la Collada Verda fem via a...
Via de l' hereu

DIMECRES, 20 DE MARÇA principis de setmana vaig quedar amb el Josep per anar a “El Barrico” una zona que ell no coneix i el dimarts fem extensiu la proposta a la resta de...
Camí de les Coves (Santuari de Núria)

Som l'Anna i l'Andreu i aquesta vegada deixem la furgo-camper a casa i decidim de passar uns dies a Núria, a l'hotel "Vall de Núria", al costat mateix del Santuari de...

Serra Cavallera – Ripollès

Serra Cavallera 23-09-2018. Per Jordi Borràs. Un dels cims més coneguts per tots els que ens agrada la muntanya és el Taga de Ribes, a la Vall del Freser. I els que tenim una...
Balandrau 2579 metres.  26.05.2018

Balandrau 2579 metres. 26.05.2018

L'any passat, quan vàrem anar al Torreneules Petit, ja vàrem veure a l'altra banda de la vall el cim del Balandrau. Després ens vàrem informar millor i és un cim senzill,...
Taga

Ribes de Freser, Taga, Ribes de Freser.
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...
Pic de la Dona i Bastiments -hivernal-

Aquest any la metereologia ha estat molt generosa amb la neu, ha nevat molt i amb molta qüantitat arreu de Catalunya, el fet és que som a finals d'abril i encara hi ha un bon...
Taga

Ribes de Freser, Taga, Ribes de Freser.Distància: 12.000 m.Desnivell positiu: 1.100 m.
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Pel sender de Gurb

24.02.18  Un cop més ens reunim uns quants valents per a fer la sortida programada del febrer, i donades les previsions meteorològiques de fred intens, estem mentalitzats...
Vf roca de la creu (ribes de freser).

Descripció de la ruta; via ferrada situada a tocar el poble de Ribes de Freser, inaugurada l'1 d'abril del 2017, per l'Ajuntament de la població. Les ressenyes parlen de dos...
Bon Any 2018

B o n    A n yDiu el refranyer del muntanyenc... "necessitem caminar en la direcció dels nostres somnis, sinó perdem l'encant de la vida".Resum de l'any...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Salt del Grill

Comarca: el RipollèsDistància: uns 5 km anada i tornada pel mateix camí.Ruta ben senyalitzada: marques de sender local, color blanc i verd.Dificultat: moderadaEstem allotjats...

Per la Castanyada al coll de Noufonts

Octubre s'acaba i és sinònim de Castanyada i Tots Sants. Ara la canalla ens fa reviure aquestes tradicions amb aquella intensitat de quan érem nens, tot i que, molt...
Doctor neret

DISSABTE, 07 D’OCTUBREEl dijous és dia de començar a preparar la sortida de dissabte, però aquesta vegada no em cal començar la roda de trucades, ahir vaig trobar-me pel...
Vies duis i addictes al dissolvent

DISSABTE, 22 DE JULIOLAquesta setmana comença la disbauxa de vacances, uns que estan fora, d’altres que no surten , però jo estic a les portes de marxar amb la família i no...
La barca  de l'avi

La barca de l'avi

DIMECRES, 05 DE JULIOLDesprès d’uns dies de fresqueta que no he pogut aprofitar per escalar , però si per fer una escapada amb la família, tornem a posar fil a l’agulla i...
Via ferrada i camí equipat de Ribes de Freser

17.06.17  Com que l’estiu ja és aquí, i comença a fer massa calor per segons què, ara toca cloure el programa de sortides “ferrateres” fins a la tardor, i quina...