Garraf

Chani a la Falconera.

La clàssica de la paret!.Reçentment s'ha reequipat amb parabolts inox,incloent algunes variants més difícils. L'escalada en si no m'ha semblat espectacular però entre...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
L'Avenc Lung. Garraf.

El passat 4 de maig ens trobem Ricard Alsina, José Hidalgo, Jaume Julià, Toni Robert, Rafael Solanes i Dolors Boter.AccésCom que no tenim clar el camí d'accés, mentre...
Per l'Ordal i el Garraf

No havíem estat mai per la zona de Vallirana i com hem sentit que des de les seves muntanyes hi ha bones vistes hem fet una ruta per la zona i de pas pel Garraf i les serres...
Garraf. pic del martell. esperó bombers.

25/04/17. La intenció era anar a Montrebei però les prediccions meteorològiques no ho aconsellen. Com a consolació fem una matinal al Pic del Martell, la proposta és anar a...
SAME a la Falconera.

Una alpinada marítima!.Llarg flanqueig de dificultat poc sostinguda i un pèl herbós per caçar el punt feble de la paret.Després sortida per un parell de plaques i una...
Pel Penedès i el Garraf

Aprofitant que cap a la muntanya encara hi ha força neu hem fet un tomb cap a la platja que feia temps que no hi anàvem.Comencem a prop de Sant Sadurní per la pista que puja...
Avenc d'en Pasant

var Latitud_sortida = 41.281981; var Longitud_sortida = 1.909287; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Esperó dels Bombers al Pic del Martell.

A jutjar per les piulades a les xarxes socials i la quantitat de magnesi a la via aquesta és la via de moda a la paret.Suposo que els que som asidus de la paret i al.lergics al...

Avenc Font i Sagué

var Latitud_sortida = 41.375896; var Longitud_sortida = 1.869114; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via Falconera a la Falconera.

Interessant via marinera,pels qui els hi agradi escalar damunt del mar. Deixant de banda l'entorn la via l'he trobat força variada i amb roca de primera llevat de la tirada de...
Esperó dels bombers + excalibur

DIMECRES, 01 DE MARÇCom cada setmana hem quedat amb el Josep per sortir, però aquesta setmana compromisos familiars seus fan que no ens plantegem fer una escapada a terres de...
Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...
De marxa nòrdica per Collserola

4.02.17  Recentment hi ha hagut un acord de col·laboració entre el CE Àliga i el Club Marxa Nòrdica Calafell per tal d’introduir l’anomenat Nordic Walking al nostre...
La Falconera del Garraf, via Bavaresa

2.02.17  Aprofitant una petita treva de la meteorologia tan adversa que fa darrerament, anem cap al bonic poble de Garraf, en plenes costes homònimes, per fer una de les...
Pla de les Palmeres (298 m)

Dissabte 4 de febrer de 2017MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 h (5,6 km)Desnivell: 200 m.Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Ressenyes de Penya Senyal.

Després d'escalar el 50% de les vies d'aquest sector n'hem tret diverses conclusions:la roca no està massa pul.lida fins i tot és abrassiva en algunes rutes,la majoria de...
On és el material del Solencio de Bastaras?

Parlant amb un company, em diu que perquè no escric sobre el tema del material del Solencio, ja que va ser un episodi dels més forts dins l'espeleo catalana. De "picar-se...
Puig de Garrafa (462 m, Andratx)

Puig de GarrafaAquesta és una volta circular pel Puig de Garrafa de 462 m d'altura, una encisadora miranda sobre el Ponent del litoral mallorquí i de la serra de Tramuntana.El...
Miretades Espeològiques (29)

(1983) Dalt de la serra Pedregosa, Cadí.(Urquiza, Miret, fot. Mension) Les moltes plataformes d'absorció superiors de la serra del Cadí no han estat gaire prospeccionades...
Sender del Castell Vell SL® - C 100 (298 m.)

Dimecres 30 de novembre de 2016MatinalHora de sortida: 2/4 de deu del matí.Ubicació: Comarca del Garraf.Temps aproximat: 2 h. 45 m. (5,8 km.)Desnivell: 300 m.Dificultat (1):...
Via chani

DIMECRES, 02 DE NOVEMBRETrobar company desprès d’un pont és bastant difícil, però aquesta setmana he tingut sort, el Josep encara no ha marxat per fer les seves mini...

Sant Sebastià de Sitges

Miretades Espeològiques (19) La teca

(1907) Camí a l'avenc del Club. Matadepera, Vallès Occidental. Fot. Josep M. Co de Triola (AFCEC). Com al principi només que n'havia un espeleòleg no ens hem preocupat gaire...
Mallorca , mallorquins i molta roca

Entre finals d’abril i principis de maig vam fer una  interessant escapada a Mallorca. I en va resultar un viatge en que hem fet molta escalada esportiva i bé un...
Palau Güell de Barcelona

El Palau Güell celebra una jornada de portes obertes cada 1r diumenge de mes. Repartiment d'entrades gratuïtes:Torn matí: a partir de les 10h fins exhaurir les entrades...
Miretades espeològiques (13) Bor i Canela

Ramon Canela (1938-2015) rebé sepultura al cementeri de Bor. Va deixar dit que, ell volia en una tomba a la terra, però el van ficar en un nínxol! Se'n van aprofitar de que...
Ruta Begues - La Morella - Garraf

Hem agafat l’autobús 902 a la plaça Espanya fins a Begues. Un cop a Begues baixem a la 3a parada, a l’avinguda Torres Vilaró . Anem a buscar el carrer...
Remember

Mutant World (V, 100m)Pic del Martell, GarrafPujar al cotxe carregats de motivació per acariciar la més esvelta de les agulles de Montserrat i que es foti a ploure és una...
Pantà de foix.

Ruta circular de pocs quilòmetres i no gaire desnivell que ens portar a visitar el Pantà de Foix, iniciant el recorregut des de la mateixa pressa i vorejant el riu per la riba...
Avenc de l'Amistat. Sitges.

Una petita cavitat del massís de Garraf, no absenta d'interès, i força apropiada per dedicar-hi una visita matinal, tot i l'inconvenient que representa una estretor en els...
Miretades Espeològiques (6)

(1988) Forat de la Vaca "calcàries" (Pallars Jussà). Diego Ferrer. Avenc d'eclosió o col·lapse, que segons ens van explicar: el substrat va cedir quan una vaca pasturaba a...
Travessa de Collserola

23.04.16  La serra de Collserola, tan propera a nosaltres, és un bon camp d’activitats a l’aire lliure (senderisme, running, ciclisme, etc). Aquesta serra, que...
L'AGULLA GROSSA (846,5 m.)

CIM:L'Agulla Grossa (846,5 m.) COMARCA:Anoia HORARI: 2h35 (1h 35 min. + 35 min.) DESNIVELL:312 m. DIFICULTAT: fàcilRESUMCim de la serra de Miralles,...
Avenc Prat de la Riba

El passat dijous 21.04.2016 era un dia plujós, potser massa per acostar-nos fins el primitiu objectiu, situat al fondo de la Pleta (Alex Serrano, Pela...) on la mullena era...
Marxa del Garraf 2014

El 2 de Novembre tocava treballar la resistència de les cames i vam anar a Gavà d'on sortia la clàssica Marxa del Garraf, que aquell any arribava a la seva 20 edició, ens...
Miretades espeològiques (2)

A la pràctica de les exploracions espeleològiques és molt convenient dur sempre, com mínim, un ull obert... i si n'hi han esbarzers, amb més raons ...Per poc que podeu,...
PUIG D'OLORDA (436,2m.) per la Riera de la Salut

CIM: Puig d'Olorda (436,2m.) per la Riera de la Salut.VÈRTEX GEODÈSIC: 286125015COORDENADES CIM: 41º 24' 44” N / 2º 03' 18” ECOMARCA: Barcelonès / Baix...
Puig de l'Àliga

21 de març de 2016Aquesta vegada fem una sortida pel Garraf, pel seu extrem més occidental. Seguint el rastre dels 100 cims de la FEEC, pujarem al Puig de l’Àliga, turó de...
El vaixell de paper

SAME (V,  200m)Penya-segat de la Falconera, GarrafUn plec, dos plecs, tres i quatre plecs al full de paper i ja tenim el baixell a punt. Els soldadets carregats de plom i...
Garraf, penya segat de la falconera

19/03/16. El bar muntanya de Collbató avui és el cau d’un bon grapat d’escaladors dissertant sobre les possibilitats d’on podrem escalar avui. Fora però el plugim va...
Excalibur al Pic del Martell.

Ens ha semblat força xula: bona roca, força variada i amb els trams de jardí ben gestionats. Fa un temps ha sigut reequipada pel seu aperturista. La primera tirada i la...
Avenc del Corral Nou.

El grup del Espeleodijous teniem prevista la visita a l'avenc Lung el passat dijous 03 de març.La nit anterior el company Emili Bifet ens va fer saber que una parella...