Gr

Benvinguts a aquest blog

Desitjo que aquest blog serveixi d'ajuda a tot aquell o aquella que decideixi realitzar aquest emocionant repte proposat per les diferents entitats que formen part de la...

Cim pendent

Aquest cim no s'ha aconseguit encara,roman al calaix d'excursions pendents.
Chamonix-Zermatt: Champex - La Châble

L'Alta Ruta Chamonix - Zermatt és la més clàssica de les rutes d'esquí de muntanya. Fa més de cent anys que es va recórrer per primera vegada i cada temporada la fan...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Esperó N Pic de Ríbuls (Andorra)

**Enfilem a repetir aquesta bonica hiperclàssica d'Andorra, al ample i recollit alhora circ de Pessons. Línia molt lògica resseguint l'esperó, que li treu ambient de...
De Bot a Gandesa per camí rural

Des de l'esquerra, la Moleta, l'Agulla de Bot, la Falconera, darrera els Ports d'Arnes i més a la dreta la Muntanya de Santa Bàrbara, dessota la qual veiem Bot.  El matí...
Via Anaya al Pico de Aspe.

A tots dos ens va agradar molt la via.Deixant de banda l'entorn guapíssim per on es desenvolupa la via i el fet d'arribar a un cim escalant la via no te desperdici.Es tracta...
Crònica de Noruega del 8 d’agost

Dimarts 8 d’agost de 2017: El dia anterior el recepcionista de l’hotel ens havia recomanat que desdejunarem a les 7 del matí per a evitar els grups de xinesos i/o...
Fauna cavernícola de la Cueva de Urdoleta.

Ecologia de la fauna cavernícola de la Cueva de Urdoleta (Karst de San Pedro, Álava, País Casco).Carlos Galán, Francisco F. Herrera & Marian Nieto.Aranzadi Agosto 2017

Vía Ferrata Tossal de Miravet K4 (Pont de Suert, Lleida)

Vía Ferrata Tossal de Miravet es una excelente vía ferrata con 2 puentes Nepalís, Desplomes y hasta una Tirolina (poco común en la zona). La instalación es de primera...
Perturbats Mentals a Busa.

Escalar al vessant sud de Busa a l'estiu és un privilegi i lluny queda ja la calorada de la setmana passada. També és un privilegi veure escalar companys llargs de corda que...
Magnesi i sardanes

Alta tensió, 6a ( 85m ) Càmping, Montserrat.Fa una calor esgotadora, sufocant i pesada. Jo, ferm defensor d'utilitzar poc magnesi, he banyat literalment els dits en blanc una...
El Timbaler i el Gerro

Cercant una esclada propera i a on poder escalar sense patir massa calor, fa uns quants dies vàrem anar a fer aquestes vies. Vàrem començar per la via Francesc Sardans quan...
SANTUARI DE DE CABRERA (1.308 metres).

Descripció de la ruta; El Santuari de Cabrera està situat en el punt més alt del que seria la comarca natural del Cabrerès, juntament amb el Pla d'Aiats forma un perfil molt...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Avenc de la Cursa. el Port.

Per fer aquest avenc hem tingut la sort de conèixer uns espeles de la UEC de Tortosa que ens han donat prou detalls per poder-lo fer amb èxit, ja que les topos existents son...
Mont Buet

Mont Buet. El mal anomenat Mont Blanc de les Dames. El cim clau en els experiments físics sobre com actua la pressió atmosfèrica sobre la temperatura d'ebullició de l'aigua....
D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors...
Ruta 14 Centre BTT Val d'Aran

Distància: 24 km.Desnivell: 950 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment mitjana-alta.Durada total: 4 h.Punt de sortida: Vielha.Petita joia de ruta a l'entorn de la boca nord...

Sortida de vacances

Que un trajecte, recorregut, itinerari, sigui un viatge o  una excursió, depèn de la finalitat de qui fa el trajecte.Qui va per feina a una ciutat alemanya, posem per...
VIaNoVa! Els ventres de Busa,103m 6a+

***Enllestim en el dia aquesta obertura neta resseguint la darrera gran fissura pendent de la cara nord de Busa, a la presó de Capolatell. Escalada del lloc, austera i...
La volta dels tunels de villalonga 2017

Tercer any consecutiu baixant a Vilallonga per la via Xitxarra, no ha estat la trobada de tots els anys que organitzen Angel i Rafa mico, però amb 4 L'HEM FET spartanos...
Per les mines de bauxita de tuixent

PEL CAMÍ DE LA MINA DE BAUXITASegurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Avenc de Maçana. el Port.

Tramiten el permís per anar als Ports i en aquest cas, per visitar l’Avenc de Maçana, també s’ha de demanar permís al propietari dels terrenys.Des del Caro agafem la...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Visita turistica a Fontrabiosa

La Grotte de Fontrabiouse, situada al Capcir (France) és una interessant cavitat descoberta accidentalment per la progressió d'una pedrera.Presenta uns 12 kilometres de...
Racons de nova zelanda

Otago El poble de Dunedin és el punt d’entrada a la península d’Otago. Vam invertir una matí visitant aquest tros de terra, i tot i que...
La Muga (2861 m). L'últim centenari cerdà.

IntroduccióEl Pic de la Muga estava a la carpeta de cims pendents des de feia molt de temps. Potser des de l'última vegada que vam pujar a la Tossa Plana de Lles i d'això ja...
Ruta fentmarxa pel terme de Benissa

Aquesta ruta no és actual però al discòrrer quasi tota per terme de Benissa no volia deixar l'oportunitat de donar-li difussió.Va ser una gran ruta caminant de 38 km la que...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Crònica de Noruega del 3 d’agost

Dijous 3 d’agost: Avui “matinejada padre”, a les 6:00 el desdejuni, ja que anàvem a visitar el Preikestolen o el Púlpit, el monument natural més popular de Noruega i...
Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Canal d'Urús i Covetes de Riu

...segueix de l'apunt d'ahir...El que denominem Canal d'Urús o Canal del torrent de la Font Llebrera és una curiosa excavació penjada d'una relativa modernitat, destinada...
Núria a Peña Solano.

SI ALGÚ TROBA UN FRIEND EN AQUESTA VIA SERÀ RECOMPENSAT!!!!Només vàrem poder escalar els tres primers llargs,no trobàvem un friend i vàrem rapelar però no va...
Les cavitats del Solà de la Roca d’Urús.

Un cop més la persistent recerca de cavitats d’en Toni i la Dolors per terres de la Cerdanya els ha dut a localitzacions inèdites.Avui ens centrarem en la Roca d’Urús on...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...