Gr11

GR7: Grau Roig - Les Escaldes

Segona etapa del GR7 per terres andorranes amb tres punts d'interès de primera categoria: els estanys de Pessons, el pic del mateix nom i la vall de Madriu. Hem dormit a...
Ascensió al Puigpedrós (2.914 m) des de Malniu

Quan gairebé ha acabat la temporada d'esquí de muntanya, hem fet una sortida a la Cerdanya. Inicialment havíem plantejat l'activitat com una combinada d'esquí de muntanya i...
GR92: Portbou - El Port de la Selva

Aquesta vegada hem fet un parèntesi en el projecte actual del grup del GR. Efectivament, com saben els nostres seguidors, amb el grup del GR estem fent el recorregut del GR7...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...
Pic de Campirme (2.633 m) amb esquís

La previsió del temps era força dolenta per al dia d'avui, però mirant amb detall les previsions semblava que podia haver-hi una petita finestra de bon temps a primera hora...
Coll de Banyuls - Llançà

Avui hem completat la nostra travessia per les muntanyes de l'Albera amb la tercera etapa, entre el Coll de Banyuls i la població de Llançà. Eren poc més de les cinc del...
Coll de l'Ullat - Coll de Banyuls

Amb les primeres llums hem sortit del refugi del Coll de l'Ullat en direcció al Puig Neulós. El camí comença a la carretera, situada a pocs metres del refugi, i puja pel...
El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...

Botiquín en la Montaña

El botiquín es un elemento esencial para nuestras actividades de montaña. Nuestro amigo Xavi T. nos cuentan qué lleva en su botiquín para completar con éxito el GR11 en...
GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
PICS DE LOS INFIERNOS PER PANTICOSA i PONDIELLOS

Alçada mínima: 1639mAlçada màxima: 3083mDistància: 16,7 kmTemps empleat: 9h35m (parades incloses)Desnivell + :  1619mDesnivell - :  1619mRefugi Casa de Piedra –...
Pic de Pessons (2864 m.)

Tres mesos després de la darrera entrada al blog i una aturada forçosa a causa d'una lesió, reprenem el fil muntanyenc -ara ja en mode estival- en direcció a Andorra, el...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
GR1: Oix - Besalú

Una etapa singular del GR1, amb la que hem deixat enrere la part més muntanyosa del traçat d'aquest camí de gran recorregut per entrar a les planes garrotxines de la Vall del...
Irati: Orbaitzeta - Egurgi

Ja és una tradició que cada any, entre Cap d'Any i Reis, fem una sortida d'uns dies per zones de mitja o baixa muntanya. Després de dos anys recorrent el Massís dels Ports,...
Ascensió al Castillo de Acher (2.384 m)

El Castillo de Acher vaig pujar-lo l'any 1982 des de l'antic càmping de la Selva de Oza on estàvem passant uns dies de vacances. L'ascensió està més que caducada i hem...
Rincón de Alano, Peñaforca i Punta del Achar

Hem dormit a l'alberg de Zuriza, situat a la vall més occidental del Pirieneu Aragonès, a tocar de Navarra. El dormitori és una gran sala amb lliteres, unes 100 places, que...
Ascensió als Pics de Broate

Una vegada més, les previsions de la méteo no s'han acabat de complir i el mal temps no ens ha permès completar les activitats previstes. Ahir al vespre vam anar a dormir al...
Refugi de Broate

Novament hem vingut a la vall de Broate per intentar completar l'ascensió al Sotllo, que vam intentar l'any passat i no vam poder fer a causa del mal temps. Avui hem fet...
PIC GRAN FACHA (3005m) per l'ARESTA SUD

Alçada mínima: 1640mAlçada màxima: 3005mDistància: 19,7 kmTemps empleat: 10h20m (parades incloses)Desnivell + : 1570mDesnivell - : 1570mEl Pic Gran Facha o de Bachimaña...
Ascensió al Pic de Russell (3.207 m)

L'ascensió al Pic de Russell la tenia ben caducada; vaig pujar aquest cim l'any 1983 i no hi havia tornat. Avui l'objectiu no era el Russell però les circumstàncies han fet...
PIC ANAYET (2574m) i VÉRTICE DE ANAYET (2555m)

Alçada mínima: 1590mAlçada màxima: 2574mDistància: 19kmTemps empleat: 7h (parades incloses)Desnivell + : 1197mDesnivell - : 1179mPrimera de les tres sortides al Pirineu...
Vértice de Anayet (2559 m.)

El Valle de Tena és la vall aragonesa que s'estén entre les serres de la Partacua i Tendeñera i el coll del Portalet, a la frontera amb França. Sallent de Gállego, les...
Bisaurín (2670 m.)

I la darrera sortida pel Parc Natural dels Pirineus Occidentals serà cap al seu punt més alt, el pic de Bisaurín, tot i que és un dels més ràpids d'ascendir si hi anem per...
Refugi de Certascan

Avui hem iniciat l'aventura de l'ascensió de final de temporada del grup del GR. Com cada any, hem triat un cim que sigui accesible per a tot el grup i que tingui prou entitat...
Ascensió al Robiñera (3.005 m)

El Robiñera és un dels tresmils més assequibles dels Pirineus i, quan les condicions són bones, té un magnífic panorama, que avui pràcticament no hem vist. Ahir al vespre...
Pic de Norís (2.826 m) amb esquís

El Pic de Norís, a la Vallferrera, és tot un clàssic de l'esquí de muntanya. La ruta més normal és la que puja des del Pla de la Selva per l'Estany d'Aixeus. Nosaltres...
Refugi del Pla de la Font

Avui hem fet una curta etapa d'aproximació fins al refugi del Pla de la Font on tenim previst pernoctar per tal d'intentar demà l'ascensió amb esquís al Pic del Pinetó. Hem...
Ascensió a la Tuca de Mincholet (2.865 m)

Hem esmorzat al refugi Ángel Orús. Ahir al vespre, després d'una llarga i intensa jornada de muntanya per les crestes de Bardamina, havíem fet una reunió tècnica per...
Cresta de Bardamina

Feia molts anys que volia fer la Cresta de Bardamina; va ser l'any 1977 quan en plena Setmana Santa i en un dia de boira i neu vaig fer el primer i més fàcil tram de la...
Refugi d'Estós

Una vegada més, l'onzena, hem recorregut la Vall d'Estós per pujar al refugi del mateix nom. Aquesta ocasió és singular perquè mai havíem pujat a Estós a la tardor. El...

10, 11 i 12 d’Octubre 2015QUERALBS-GORGUES DE CARANÇÀ-THUÈS ENTRE-VALLSSORTIDA A PEUJa feia uns quants mesos que havíem parlat amb el Martin de la possibilitat...
GR 11: (Espolla) - els Vilars - Llançà

Anterior: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)Després de més de 800 km. travessant el Pirineu, el GR 11 torna arran de mar. Una etapa no gaire digna del caràcter de "gran...
Refugi de Broate

Aprofitant el pont de l'Onze de Setembre hem fet una escapada per la vall de Broate, tot i que les previsions meteorològiques no eren massa bones. A mig matí hem arribat a la...
Montardo

Setembre: 5-6 Montardo i19-20 Ultim 3000m de Xavi Palau           DAVALL D'AQUESTA ENTRADAMONTARDO 2.832m5-6 DE SETEMBRE DE...

Setembre: 5-6 Montardo i19-20 Ultim 3000m de Xavi PalauMONTARDO 2.832m5-6 DE SETEMBRE DE 2015S'ACABEN LES VACANCES ESCOLARS I HO VOLEM...
GR 11: Albanyà - Massanet de Cabrenys

Anterior: Ref. Bassegoda - Albanyà(També: Boadella - Albanyà)La llarga travessa va arribant al seu fi: el GR 11 entra ara a l'Alt Empordà, última comarca que travessa, i...
PIC DE LA VACA (2.820 m.) per Setcases

CIM:Pic de la Vaca (2.820 m.)COMARCA:RipollèsHORARI:2h 47 min. (1h 47 + 1h 10 min.)DESNIVELL:584 m.DIFICULTAT:Mitjana (pel desnivell i Alta muntanya)CARTOGRAFÍA:ÀCCES...
Boadella - Albanyà

El meu afany en terminar per fi la Transpirenaica em va obligar a fer, una vegada més, una combinació d'allò més estranya. L'últim cop vaig haver de deixar-ho a Albanyà,...
GR11 (3) Refugi Forn de Calç - La Vajol

Tercera jornada de GR11 marcada per la forta calor, així que toca aixecar-se d'hora un altre cop i encarar la pujada cap al Coll de l'Auleda amb la fresqueta de les primeres...
GR11 (2) Llançà - Refugi Forn de Calç

El GR 11 deixa el mar enrere en aquesta etapa i posa rumb cap a la serra de l'Albera. La calor es fa notar ja de bon matí,o sigui que cal començar la ruta ben d'hora. El...