Gr 5

Els Cortins, la cova Simanya i el Montcau

15.02.20  Ja fa més de vuit anys que vam ressenyar al bloc una interessant volta al Montcau, el segon cim del massís de Sant Llorenç del Munt, amb visita a la cova...
Matagalls des del coll de Bordoriol

27.12.19  L’ascensió a la Creu de Matagalls des del coll de Bordoriol constitueix l’accés més senzill i fácil a aquest cim del Montseny, ideal per estirar les cames...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...
MATAGALLS des de Viladrau

El Matagalls esta considerada una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i un dels grans referents literari. Juntament amb Montserrat i el Canigó conforma el...
De Sant Miquel del Fai a Sant Pere de Bertí

Anem a Sant Miquel del Fai amb la intenció de fer una circular tot arribant a Sant Pere de Bertí que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...
De Sant Celoni a Canet, amb bicicleta

8.03.15  El passat mes de febrer, en el decurs de l’excursió que vam fer per la carena del Montnegre, ens vam adonar del munt de ciclistes que rodaven per la gran...
Ruta del Montnegre carener

14.02.15  La serra o massís del Montnegre, situada entre les comarques del Maresme i el Vallès Oriental, forma part del conjunt de muntanyes de la Serralada Litoral. Els...
De Corbera a Sitges amb bicicleta

11.10.14  Fa molt i molt de temps, cap a finals de l’any 2002, el meu germà Esteve i jo ja vam fer junts una bona part d’aquest itinerari entre Corbera de Llobregat i...
GR 96: Montserrat - Monistrol

En el mateix moment que acabo el GR 4 al Monestir de Montserrat, onze anys després de començar-lo, aprofito que em queden forces per a continuar cap a Monistrol i així...
Caminada pel Montseny

25.10.14  Per començar bé la temporada d’excursions mensuals, rescatem d’un exemplar de la revista Vèrtex una sortida circular que ens portarà des de Collformic a...
Muntanyes d’Ordal, entre Vallirana i Gelida.

Una de les travessies més complertes que podeu fer per les muntanyes d’Ordal i sense trepitjar pràcticament asfalt, és la que teniu al davant. Invertireu unes 4h 30 minuts...
Les Agudes pels Castellets

4.05.14  Tres dies després d’haver pujat a les Agudes pel camí normal, hi tornem per fer-ho ara grimpant per la cresta dels Castellets, que es desprén al nord del cim,...
Circular al Turó de l'Home i les Agudes

1.05.14  Excursió clàssica als dos cims culminants del Montseny, el Turó de l’Home (1706 m) i les Agudes (1706 m), des de la vall de Santa Fe. El sender PR C-208, de...
Sant Jeroni (1.235,6 m.) Des de Monsistrol

CIM: Sant Jeroni (1235, 6 M.) des de Monistrol pel Camí de les Canals i Pla dels Ocells.  COMARCA: Anoia, Bages i Baix LlobregatHORARI:5 h 27 min. ( 3h 32 + 1h 55 m...
Integral a Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Si no em falla la memòria, la Mola va ser el meu primer cim, en una excursió tipus familiar amb pares, germà i gos. No recordo ni per on vam pujar ni en quin any, tot i que...
Al Plateau d'Emparis en BTT

Distància: 38 kmDesnivell: 1600mDificultat: mitjana-altaDurada: 7hPunt de sortida: MizoënDes de Mizoën (1200 m) ascendim còmodament per la pista que puja fins al refugi de...
Montseny: Volta a Vallforners

A finals de la primavera em van venir a visitar Pere i Marta (amb lo Tio) per que els hi fes de guia turístic en la seva descoberta del Montseny; encara que el seu vessant...
Combinada al Pic del Mas de la Grave

Distància: 29,3 km Desnivell: 1670 mDificultat: mitjana, puntualment mitjana-altaDurada total: 7hPunt de sortida: Besse-en-OisansCarte de randonnées: Belledonne 1:50.000...
GR 5 (3): Gelida - Can Parellada

Anterior: Olesa de B.-GelidaLa intenció, quan vam organitzar les primeres excursions del grup del Kaminito, kaminito, era fer una sortida mensual. Encara prou que en aquesta...
GR 5 (2): Olesa de Bonesvalls - Gelida

Anterior: Sitges-Olesa de B.Deu n'hi do el que s'ha fet esperar la segona etapa del GR 5, tant sols vuit mesos... Ens tornem a reunir més o menys els mateixos que al mes de...
Recorrent el Puigventós, entre Monistrol i Olesa.

El recorregut que us explico avui transcorre per l’espai natural de Puigventós, petita serra prelitoral compresa entre Montserrat i la serra de l’Obac. Si voleu conèixer...
Sant Llorenç del Munt, de nord a sud

Avui hem quedat per fer un itinerari de travessa pel massís de Sant Llorenç del Munt, pel coll d’Estenalles, el Montcau, el coll d’Eres, la Font Flàvia, els Óbits, el...
Montseny: Pla de la Calma i Puig Drau

Al dia següent de gaudir com una criatura a les faldes del Matagalls, torno a un lloc molt proper amb els amics de Singles, per fer una excursió no tant espectacular (que Deu...
Recorrent l’Ordal, entre Sant Sadurní i Gelida.

Fa unes quantes setmanes que tenia ganes de fer una ruta per l’Ordal, però les condicions meteorològiques m’ho havien impedit. Mirant el mapa, vaig decidir fer una...