Gr 92

GR 92. Etapa 2.  Cadaqués- Llançà

GR 92. Etapa 2. Cadaqués- Llançà

2 d’agost de 2016Emprenem una altra de les etapes del GR 92, el sender del Mediterrani, que ressegueix tota la costa catalana des de Portbou, al seu extrem nord, fins a...
El Puig de l'Àliga - Pessebre

ENLLAÇhttp://www.caminades.info/index.php/activitats/per-avui/icalrepeat.detail/2016/12/18/537/61/el-puig-de-l-aliga-parc-del-foix-pessebre-2016VIDEOShttps://goo.gl/photos/HKKo...
GR 92 Etapa 1. Portbou - Llançà

1 d'agost de 20161a etapa del GR 92, sender del Mediterrani, que transcorre per l’extrem de llevant de la Serra d’Albera, la punta més oriental del Pirineu, a tocar de la...
GR 92 Etapa 31. Amposta- Sòl de Riu

El passat 20 de març es va inaugurar la modificació del traçat del GR 92, al seu pas per la comarca del Montsià. Concretament es tracta de l'etapa 31 que passa a...
GR 92. Etapa 31. Amposta- Pont de l'Olivar

18 d'agost de 2016 Aquesta és la darrera etapa del GR 92 per terres catalanes, i està constituida per la travessa de la serra del Montsià, sovint desconeguda per la gent...
GR 92 Etapa 30. Amposta-Ampolla

11 d’agost de 2016Etapa 30 del GR 92. Tot i que la major part d’etapes d’aquest GR transcorren prop de la costa, creuant platges, pujant i baixant per sortejar algun...
Via ferrada de la Cala del Molí

19.07.16  Ara que ens trobem en plena canícula, ve de gust fer activitats a la vora del mar, per això després d’un bon bany hem anat a fer la cèlebre via ferrada de...
TURÓ DE MOLEI (226,22 m.) des de Molins de Rei

CIM: Turó de  Mulei (226,22 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +210,82 m.HORARI: 1h 25 min. (45 min. + 40 min.)DIFICULTAT:...
CASTELLCIURÓ (153,49 m.) des de Molins de Rei

CIM: Castellciuró (153,49 m.) des de Molins de ReiCOORDENADES CIM: 41º 24' 44" N / 2º 01' 51" EVÈRTEX GEODÈSIC: 286125016COMARCA: Baix LlobregatDESNIVELL: +124,9 m.HORARI:...
Vilalba Sasserra - el Corredor

El Corredor és una de les zones que em cauen més a prop i que menys conec; després de travessar-la al 2004 quan feia el GR 92, no m'hi havia tornat a ficar... Aquesta vegada...
Travessa de Collserola

23.04.16  La serra de Collserola, tan propera a nosaltres, és un bon camp d’activitats a l’aire lliure (senderisme, running, ciclisme, etc). Aquesta serra, que...
Gr 92: travessa del massís del garraf

Avui la colla del CEL tenen organitzada una sortida pel GR-92 (etapa núm. 21) i a última hora m'apunto. De fet fan una travessa prou interessant del massís del Garraf. A la...
Els megàlits de Can Planes i el Bosc Màgic

16.01.16  Segona ruta al voltant dels megàlits i pedres singulars de la Roca del Vallès, després de la que vam fer pel sector de la muntanya de Céllecs. En aquesta...
Travessa del Garraf

13.01.16  Encara no ha sortit el sol quan la “Colla dels Dimecres”anem en tren cap a Gavà, però per les finestres veiem com ja despunta el dia amb un bonit cel...
Portbou-Llançà, dissabte 2 de Juliol (en tren)

El GR 92 és un dels grans senders del país, ja que travessa Catalunya de nord a sud pel vessant mediterrani, tan a prop del mar com és possible. Al llarg dels seus 583...
El Puig de l'Àliga - Pessebre

Enllaç: http://www.caminades.info/index.php/activitats/per-avui/icalrepeat.detail/2015/12/13/359/61/el-puig-de-l-aliga-parc-del-foix-pessebre-2015ItinerariCastell...
GR 92: Port de la Selva - Llançà

Acabant de fer la penúltima etapa del GR 11 i com que tenia tota la tarda per endavant, vaig tornar a Llançà a peu, però ara desfent les meves passes de tretze anys enrere...
Ruta arqueològica de Céllecs

7.11.15  Entre els municipis de la Roca del Vallès i Òrrius, dins el Parc de la Serralada Litoral, es troba tot un seguit de monuments megalítics (dòlmens, roques...
GR 11: Llançà - el Port de la Selva

Anterior:(Espolla) - els Vilars - LlançàQuan vaig sortir de casa per agafar el tren, tenia en ment que aquesta podia ser la meva última jornada pel GR 11. No ho veia molt...
Per la serra del Corredor

31.10.15  Després d’haver fet un parell d’excursions pel massís del Montnegre (itineraris pel Montnegre carener i per la vall d’Olzinelles), ja tocava fer una per...
GR 92: L'Ametlla de Mar - l'Ampolla

Després de quinze anys, torno als meus orígens senderístics per a recórrer la meva primera etapa del GR 92. Al 2009 en vaig fer la meitat, de la Platja de l'Àliga a...
GR 11: (Espolla) - els Vilars - Llançà

Anterior: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)Després de més de 800 km. travessant el Pirineu, el GR 11 torna arran de mar. Una etapa no gaire digna del caràcter de "gran...
Cap de NOrfeu

En aquesta sortida farem una circular per la península del Cap de Norfeu, dins del Parc Natural de Cap de Creus. Haurem de tenir en compte que el Cap de Norfeu també ha...
Un tomb per Llafranc i el seu entorn

18.04.15  Com cada any per aquestes dates toca la sortida col·lectiva a la Costa Brava. Aquest cop ens reunim a Llafranc, petita població costanera del Baix Empordà dins...
Ruta del Montnegre carener

14.02.15  La serra o massís del Montnegre, situada entre les comarques del Maresme i el Vallès Oriental, forma part del conjunt de muntanyes de la Serralada Litoral. Els...
Turó d'en Galzeran des de Montornès

Per fi em decideixo a explorar una altra zona que em queda ben a prop de casa i que tinc oblidada. La Serralada de Marina m'és pràcticament desconeguda, llevat d'una escapada...
Circular pel Garraf

Crònica d’una sortida “vigilada”31.01.15  El darrer dia de gener, i després del parèntesi nadalenc, ens tornem a reunir una bona colla per reemprendre les sortides...
Creu de Can Barceló

...
Per la vall d'Olèrdola

20.12.14  Passejada matinal al voltant del conjunt monumental d’Olèrdola, a l’Alt Penedès, important jaciment arqueològic amb restes ibèriques, romanes i medievals,...
Quatre anys i cent entrades

Fa quatre anys se’m va ocórrer la idea d’escriure una part de les meves rutes en format digital i vaig encetar el blog que teniu al davant. En aquest temps m’han passat...
La Serralada de Marina entre Montcada i El Masnou

Recorregut variat entre els alzinars del Vallès i les pinedes i les vistes del Maresme. Apart de copsar aquestes diferències de vegetació degudes a les vessants muntanyoses,...
Palau Sator a Pals

Visitem el petit poble medieval de Palau-sator, comarca del Baix Empordà, i des d'aquí iniciem una ruta molt planera fins a Pals. La ruta serà d'anada i tornada pel mateix...
Penya del Papiol

...
Matinal per les ermites de Pontons

23.03.14  Després d’una calçotada com la que alguns de nosaltres vam fer ahir, cal fer-la baixar amb una bona caminada, però com que les previsions meteorològiques no...
Caminada sorpresa

Enllaç: http://www.caminades.info/index.php/activitats/per-avui/icalrepeat.detail/2014/02/02/229/-/sortida-sorpresa-amb-guia           ...
Treball de camp i cartografia

Com us comentava a l’entrada anterior, el 2013 ha estat un any molt profitós en quan a feina publicada. Han vist la llum dos documents cartogràfics en els quals he...
Les rutes del blog al 2013

Enceto el tercer any de vida del blog i com ja tinc la costum, aprofito la primera entrada per fer un resum de totes les entrades de l’any anterior. Si al 2011 vaig fer 44...
El Puig de l'Àliga - Pessebre

ItinerariCastell d'Olèrdola - El Pla dels Albats - Fondo de la Vall - Forns de pedra - Fondo de Sant Andreu - GR 92-3 - PR-C 143 - Turó de les Tres Partions (429m) - Puig de...