Gracies

Corriols a llevant de Salàs (II)

Distància: 35 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana-baixa.Punt de sortida: Salàs de Pallars. Durada total: 5 h.Fa un parell de mesos vam fer un bonic pujabaixa a tocar del...
Tardor Calenta

28-12-2019 Montgrony Coll Roig Via : Tardor Calenta Amb un bon Sol es el lloc perfecte, provaré el peu a veure com respon en aquesta nova via que ja ha esdevenir una clàssica...
Feliç Any Nou 2020

Aquest any visitarem el refugi de Rebost (Cadí-Moixeró) per passar la nit de Sant Silvestre. A part de retrobar-nos amb companys d'aventures i amics de sempre, també voliem...
Agulla de l'Arbret, via Aresta Brucs

26.12.19  Des que a principis d’aquest mes de desembre vam escalar la Filigrana, que ens vam quedar amb les ganes de pujar també a la Mitra, més coneguda com l’Agulla...
2019 dinar veterans

18-12-2019MontserratEl BrucRestaurant del BrucCada any i ja fa una bona colla que els Companys de Manresa i cia. Van començar a fer un dinar de Nadal dels escaladors en dies...
La Filigrana, via Ratafia

11.12.19  Una “filigrana” és, per definició, un refinat treball d’artesania i això és el que sembla aquest modest monòlit de la regió d’Agulles que, malgrat...
Nou niu de metralladores a les comportes de lleida

En Diego Arànega del diari La Mañana em fa un whassap dient-me que ha localitzat un nou niu de metralladores. Em puja l'adrenalina. Quedem per anar a ver-ho.La Sra. Dolors...
Via Manowar al Doll.

La clàssica del Doll,en pugna amb la més recent Pilar Central.Itinerari d'aventura,ben lògic i d'escalada atlètica. Abunden els díedres,fissures i xemeneies però hi ha...
Vies a Coll Roig

Ressenya d'en Joan AsinAquest dissabte pugem a Coll Roig a fer la via Tardor Calenta i la del seu costat, una via den Gustavo Mañez que en Santi Sanz està restaurant al seu...
Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...
Passejant pel Bellestar

26 d'octubre de 2019Dins del calendari d'activitats del Parc Natural de la Tinença de Benifassà, el passat 26 d'octubre vam portar a terme una "Passejada cultural pel...
Pic Nic al Serrat dels Monjos.

Una via ben reeixida,la clàssica del Serrat dels Monjos.La veritat és que totes les tirades m'han agradat,l'escalada és variada alternant constantment el díedre i la...
Encetem temporada a Port del Comte

Aquest any sí que podem començar ben aviat la temporada d'esquí de muntanya gràcies a les generoses nevades del novembre. Tan generoses que fins i tot podem esquiar al...
Coves de Mitjavila. Coratxà

19 d'octubre de 2019 El passat 19 d'octubre una proposta del Parc Natural de la Tinença em va cridar l'atenció: "A caminar a la Tinença, descobrint les coves del...
Pegotrail,bona cursa!

Arriba la segona cursa del Circuit Trail al poble de Pego i el seu perfil era dels que m'agraden,dos pujades fortes i dos baixades corredores. En el record la meua...
L'enigma de la jana

DIMARTS, 19 DE NOVEMBREAquesta setmana per necessitats familiars tinc que sortir dimarts si vull fer alguna escalada, però tots tenim el nostre calendari muntat i costa trobar...
Suspiros almendrados

DISSABTE, 16 DE NOVEMBREDimecres passat vaig poder sortir i provar com va la recuperació, però això de fer vies fàcils , te un problema, sempre en tens ganes de més, no...
Via Normal al Remacha.

La primera tirada te l'entrada un pèl gastada seguida d'un tram de rostoll,no mola massa.En canvi el segón i el tercer llarg, que a més es poden enllaçar,són molt bons.A la...
Esperó Nord Est a la Valleta.

En algunes ressenyes l'anomenen Esperó Nord Clàssic,no confondre'l amb l'Esperó Nord a seques que queda a la dreta del Díedre Central.Fet aquest acalariment com el seu nom...
Barranc de la Font i de l'Aubelló. Xert

31 d'agost de 2019 Nova aproximació a les terres del Maestrat. Us proposo una passejada pel barranc de l'Aubelló i de la Font, de Xert, per gaudir del potent patrimoni de...
Etiòpia (Nord) i Djibouti.

Mapa Gizi 1:2.000.000, en línia continua trajecte en 4 x 4 i discontinua en avió.Ben d'hora al matí sortim de Debash i conduïm fins a Gondar on visitem el més que...
Les Pedreres de Godall

6 d'octubre de 2019p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 21.0px; font: 18.0px 'Helvetica Neue'; color: #323333; -webkit-text-stroke: #323333} span.s1...
Avenc dels topògrafs

Situat a la zona del Coll de la Creu d'Ordal, dins la Riera d'Oleseta i molt proper a l'Urbanitzacio de Lladoner, aquest avenc amaga una de les sales més ben decorades del...
Entre clàssics i novetats de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1100 m+ / 1600m-Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Hostal Roig.Punt final: Vilanova de Meià.Durada total: 5 h.Les Torretes, punt més alt del...
Paret d'Àger, via Alkaid

29.10.19  Després d’haver tastat la Paret d’Àger a la via Montsiciana la passada primavera, ara en plena tardor toca entrar en matèria, per això anem a l’Alkaid,...
Al voltant del tossal de Cambrils

27.10.19  El darrer diumenge d’octubre, i ja ben entrada la tardor, iniciem les sortides mensuals programades, també conegudes com “Les excursions del Samarra”....

DIMECRES, 30 D’OCTUBREA principis de setmana encara estic “tocat” del genoll però ja veig que segurament ha estat una sobre carga perquè la cosa va millorant poc a poc....
Tintín a les Moles del Don.

La més fàcil de tota la paret,a mi m'ha semblat una via guapa en el seu grau.Suposo que no es pot dir que sigui un itinerari exposat però per la distància entre xapes jo no...
214 - Ets Homonets i sa Falconera 19-10-2019

Podríem dir que aquesta ruta és la més exposada i vertiginosa de senderisme que es pot fer a Mallorca. Dic senderisme perquè hom no pot anar assegurat, ja que no hi ha on...
Recorregut pel cementiri de lleida

Avui a la tarda hem anat al cementiri de Lleida on la Regidoria de Drets Civils organitza un recorregut comentat pels espais de Memròria Històrica que hi ha. El Centre també...
Dodeskaden a la Roca Punxeguda,Cadí.

Alpinada per gaudir en la intimitat del rocam i entorn tant peculiar del Cadí.La dificultat tècnica no és molt elevada ni mantinguda però hi ha altres factors que ens han...
Pacho Hidalgo a la Pastereta.

Una excusa més per gaudir de la bona roca de la Pastereta!.Bona escalada plaquera,només una apretadeta al tram més dret la resta escalada sobre placa lleugerament tombada i...
25è CAMÍ DE MUNTANYA: TRAGO - PRESA DE CANELLES

Aquest cap de setmana hem tornat a fer-lo... i ja en portem 25 vegades. Hem tornat a arranjar un camí de les nostres muntanyes. Tristament, cada dia hi ha més gent que va a la...
Riera de Merlès. Curs baix

var Latitud_sortida = 41.905539; var Longitud_sortida = 1.883943; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...