Gracies

Alfanhui (patriarques)

DISSABTE , 15 DE JULIOLEncara estic un xic adolorit de les hores de cotxe i la patejada de dijous, però s’acosta el cap de setmana i no vull perdre pistonada,  cal anar...
VALLIBIERNA. Via DIA DE LLUNA.

11/07/17. Ahir a la tarda ens trobem amb el Remi Brescó a Pont de Suer, on passem la nit. A primera hora marxem cap a la Presa de Llauset, quan arribem a l’aparcament...
Boy Roca a la Trompa de l'Elefant.

Gran clàssica de Sant Benet i potser de tot Montserrat. La línea és ben suggerent i l'escalada malgrat ser tota l'estona de placa te moviments força variats. L'ambient i la...
Sobirà catarra (III): reverint lo Tésol

El tercer dia de 'catarrada' ens duu a les Valls d'Àneu, exactament a la zona de Son i la falda de lo Tésol, un d'aquells cims amb una presència superba gràcies a la...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
London

Tower bridgeEstem ja a ple estiu, i just avui m'autoimposo uns quants minuts a fer la que serà la primera entrada de este any. De les de l'hivern, ja no  hi penso, car no...
Sobirà catarra (II): lo Covil

Distància: 40 km.Desnivell: 1800m+/2100m-. Dificultat: mitjana, molt puntualment mitjana-alta.Durada total: 8 h.Segona jornada compartida al Sobirà i tenint en compte que en...
Les cavitats de Requí (3). Rojals.

...segueix de l'apunt anterior...Accés SuperiorEn la segona visita tot i equipant els pous inferiors, vam remuntar tot grimpant per l'exterior, a la dreta, assegurant-nos amb...
Sol Solet

01-07-2017CollbatóMiranda de Can JorbaVia :  Sol SoleteNo se com ...... però em trobo enfilant la porta del Bar Anna amb el cor encongit he quedat amb uns escaladors de...
MONTSERRAT. EL BISBE. Via REINA D'ESCÒCIA

20/06/17. Des de què és va obrir aquesta via la tenia a la llista, eterna,  de les pendents, quasi oblidada, la restauració/re-equipament  del 2013 la va tornar a...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
Gerro - Africa

28-05-2017 El GerroVia  :  Africa Dia tranquil .... Un bon esmorzar i una bona temperatura, avui la intenció es anar a trobar una mica de ombra per la zona del...
Al 4 Batlles des d'Alinyà

Distància: 39 km.Desnivell: 1750 m.Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 7:30.Punt de sortida: Alinyà.Sortir a pedalar per la muntanya amb el Carles és un plaer; té una...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...
Aromes de Montserrat

Punsola-Reniu, 6c o V/Ae ( 240 m) Cavall Bernat, Montserrat.Fa menys d'un any i ja hi tornem a ser, però el moment s'ho mereix. La primera vegada sempre té alguna cosa...
Los (Sin)vergüenza

Jamás imaginé que escalaría con el mayor (y mejor) depredador de líneas de pared.Bueno, sí. En mis primeros años de Montrebei, desde la Paret de Catalunya admiraba la...
Circumdant el Tozal de Cubilás (Guara)

Distància: 35 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat: molt alta.Durada total: 6:30 h.Punt de sortida: Yaso.Volta salvatge (com sempre a Guara) a cop de pedal (i de trescada) a...
Jose Cantorna, espeleo-fotògraf.

Les imatges del espeleo-fotògraf de Vitoria-Gasteiz Jose Cartorna, ens mostren uns paisatges del mon subterrani cantàbric i euskaldun d'indubtable bellesa. Potser reconeixerem...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puig d'Esquers (606 m.)

var Latitud_sortida = 42.323176; var Longitud_sortida = 3.093361; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
10 anys d'Espeleobloc

Per desè any consecutiu continuem publicant diàriament aquest bloc amb continguts diversos tant en la seva varietat temàtica com la qualitat de lectures o visualitzacions que...
Integral Pilar Martínez al Gorro Frigi.

Via amb molt poques referències situada a la cara sud del Gorro Frigi. De fet, a la guia d'en Luichy de Gorros no hi surt el nom. Nosaltres només l'hem trobat al blog d'en...
Onanisme

Corredor Vermicelle, PD (270 m) Cambra d'Ase, Eyne. Després de tanta preparació i pràctica, passejant per les muntanyes blanques, toca estrenar els esquís per allò que els...
Malanyeu - Paret del Devessó - Via Deila.

Remenant per l'arxiu de les vies pendents, em va sortir la ressenya d'en Joan Asín de la via Deila a Malanyeu. Ho parlem amb el Xavi i aviat ens posem d'acord.Quan arribem a...
Per les serres de Milany i de Santa Magadalena

Panoràmica de Vallfogona de Ripollès durant el primer tram de pujada cap al castell de Milany. Foto: Jaume FerrándezLa previsió meteorològica pel primer dia d'abril no era...
El Negrell

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Àrea Lleure de la Fou-Barranc de les Tosques-Canal Negra-El Negrell-GR7-Mas del...
Harmòniques i pantalons

Aneto (3.404m)Massís de la Maladeta, BenascLa llum de la lluna ho banya tot de plata i el silenci de la nit ens embolcalla, com qui et convida a entrar al llit després d'un...