Gracies

Via Font al Pollegó Inferior.

Segurament sigui l'opció més assequible per gaudir d'aquesta paret,més fàcil que la Estorach i la Solstici d'Estiu , encara que també més alpina o sigui menys equipada i...
La Cara de Mico, via Xavi Sampietro

19.07.19  Pel juny del 2017, i en el decurs de l’escalada a la via Pere Navalón de la Gorra Frígia, vam veure una cordada a una agulla que teníem just a sota nostre, i...
Els Baluards de Tortosa.

5 de maig de 2019Dins del calendari de sortides de Terres de Cruïlla per al 2019, des del Camp d'aprenentatge del delta de l'Ebre, i donant continuïtat a la sortida de les...
Barranc de la Font. Montsià

22 de juny de 2019 Les fortes pluges del passat hivern van causar nombrosos desperfectes a molts camins d'accés al Montsià, i a la vegada van fer baixar els barrancs de...
Desideratum a la Nord d'Agulles.

Les circumstàncies han fet que avui tornés anar a Montserrat i, la casualitat a fet que em trobés companys que feia un munt de temps que no coincidiem i que generosament...
Gorra Frígia, via Stromberg

10.07.19  Després de la gran calorada de finals de juny, i aprofitant una breu “refrescada”, tornem a la Gorra Frígia per escalar-la aquest cop per la via Stromberg,...
El Somni d'en Rossell.

Sota el nostre punt de vista hi ha  cinc tirades molt bones,la resta es mou entre la caminada,el rostollisme i el ressalt ben aprofitat.Hem enllaçat els llargs 6+7 i...
14a CAMINADA DE SANT JAUME o CAMINADA DE LA LLUM

Un any més - i en portem 14 - el Centre Excursionista de Lleida ha tornat a organitzar la Caminada de Sant Jaume. Bé, estrictament parlant, els tres primers anys no estàvem...
Vall del Madriu (Andorra)

La Vall del Madriu d'Andorra és una de les valls més apreciades del Pirineu, i des de l'any 2004 la UNESCO l'ha incorporat al Patrimoni de la Humanitat dins la categoria de...
Travessa d'Svaneti (1): Etseri - Becho

Svanetia o Svaneti és el nom d'una regió de Geòrgia situada al nord del país, on hi trobarem algunes de les grans muntanyes de la serralada del Caucas, com l'Ushba (4710...
Deu anys del blog El col.leccionista de Vies

19 de juliol de 2009 - 19 de juliol de 2019Ja fa deu anys que vaig començar a crear aquest blog sense tindre gaire be les coses massa clares, de com funcionava tot això, de...
Itinerari circular per l'estació d'àger

En començar la primavera passada es va organitzar una Trobada de cuidadors de senders de les Terres de Lleida, però per problemes familiar em va ser impossible anar-hi....
Revolució i guerra: 18 de juliol de 36 a lleida

Els companys de Memorial Democràtic de la Paeria tenen a ver a organitzar una altra caminada tot recordant els escenaris del 18 de juliol del 36 a la ciutat de Lleida.Val a dir...
Gorges del Segre

var Latitud_sortida = 42.430847; var Longitud_sortida = 1.942101; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Prat d'Aguiló

var Latitud_sortida = 42.354199; var Longitud_sortida = 1.703047; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Díedre Primavera a la Dent d'en Rossell.

Malgrat trams herbosos puntuals he trobat que és una bona via.Es tracta d'una successió lógica de fissures i díedres de diversos tamanys i formes rematats amb una...
De la Font del Molí a la Font de Partegat

10/03/2019Aquesta vegada ens desplacem a la Marina Baixa, concretament a Benimantell, poble bàsicament agrícola i de muntanya situat a la vall de Guadalest, a l'ombria de la...
Caminada posant les stolpersteine de lleida

Hi ha dies que toquen fibra. Dissabte, va ser un d'aquests dies. Resulta que el 20 d'abril d'enguany vam posar la primera Stolpersteine a la ciutat de Lleida però l'escultor...
La que no estava oberta a les Dues Puntes.

Està bastant bé,amb una tirada de 40 metres d'offwitch orgàsmica.La resta de la via va cercant la lógica a través de fissures i díedres.La qualitat de la roca és canviant...
**** Todra (Marroc), escalades roges

Dies plens, desert i roca, 20 - 25 de maig de 2019 L’escalada m’ofereix un espai de llibertat que abasta territoris molt amples, a vegades tan sols són somiats i...
Via Romenage a trois a l'agullola de Rupit

Santornemi a la bonica Agullola de Rupit!! Aquesta vegada  a la seva northface. Ens fiquem en una tremenda i recomanable via, tota en bona ombra estiuenca.La via no te cap...
Peque Mantecas a la Roca Alta.

Una molt bona via,de les d'anar repetint cada cert temps.La roca és bona en tot el recorregut,l'ambient aeri,els moviments variats i la dificultat mantinguda.Cal alguna cosa...
Escaladors Bucòlics

19 –06-2019 Bergadà Santuari de Corbera Via : Escaladors Bucòlics Fa tot just  uns dies el col·lega Baraldés va penjar un parell de vies amb tots els ingredients...

El curs de sortides amb joelette, acaba amb nota

La darrera sortida amb cadira joelette abans de vacances ha estat la culminació enguany d’aquest nou projecte en el que hem posat molta il·lusió. Il·lusió que ha...
Rogativa de Vallibona 2019

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} 18 de maig de 2019“Conta la...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Santuari de Corbera. Espinalbet. Bergadà.

Aquest darrers dies hem escalat en aquest indret preciós, a on les baques ens faran companyia i les vistes son immillorables.Una pista asfaltada ens deixa al costat mateix de...
La Riera de les Gorgues

Aquesta riera ha sigut la gran desconeguda pel gran públic excursionista, gràcies a les xarxes  i a la navegació per internet aquest desconeixament, però, a anat a...
Paret d'Àger, via Montsiciana

23.05.19  Entre la gran varietat de vies que el nostre company Joan Prunera té ressenyades al seu blog El col·leccionista de vies, n’hi ha una que al Pau li crida...
Integral dels Clàssics al Puro.

Interessant recorregut eminenment de xemeneies.Algun tram herbós esporàdic i visita al Coll del Puro,un racó ben curiós.La role cimera bastant incómode,ja que queda molt...
L'Anthropos al Tozal de Mallo.

El millor lloc del Pirineu? Aquesta és la pregunta que em feia el company des del cim del Tozal de Mallo després d'haver escalat la bonica (i desitjada) Anthropos. I...
El Balcó del Voltor al Ganivet de Bòixols.

Avui em sortit rebotants del pla inicial i gràcies a les noves tecnologies em pogut amortitzar el viatge de tornada a casa per desfogar la ràbia en aquesta via del Ganivet de...

Moltes gràcies

Moltes gràcies a tots els que vau assistir a la xerrada que vam fer ahir a la Biblioteca de Sant Gervasi-Joan Maragall. També volem donar les gràcies a Coneguem el món i a...
Anys i panys al Serrat Alt.

De totes les que hem fet al Serrat Alt aquesta és la que hem gaudit menys,tot i tenir molts trams bons d'escalar hi hem trobat força terra.Val a dir que l'hem escalat a...
El Negre del Falaguer

Continuem amb la sèrie d’articles de vies d’escalada tradicional que s’estan obrint a la zona de l’Estartit, a la Costa Brava. Aquesta vegada ressenyem les últimes...