Granada

Granada, Serra Nevada i l’Alpujarra

Del dia 29 d’octubre a l’1 de novembre, anem de viatge a Granada. Visitarem Serra Nevada, on es troben les muntanyes més altes de la península (Mulhacén,...
 Cuevas de Seso. Boltaña (1)

Avui iniciem una sèrie d’apunts que constitueixen un complement del que s’ha publicat en l’Espeleobloc pels amics de la S.I.E. Montse Roca i Juli Serrano (5.1.2016) i els...
Miretades espeològiques (5)

(1979) J.M. Urquiza amb un vestit de goma Turbo i Diego Ferrer amb un pontonniere de làtex Gomex amb pit inflable, observeu com penja l'àpendix del bufador, als Biberos d'o...
CO2 i carst.

L'anàlisi de les dinàmiques del CO2 en el carst és un tema força rellevant i les seves implicacions respecte als processos espeleogenètics son fonamentals, de manera que...
Pels darrers combats de la batalla de l'ebre

Pel matí vam anar a veure el monument de les Brigades Internacionals a la serra de Pàndols i després hem anat a cercar els restes del que s'ha considerat el darrer combat de...
Montcabrer (1.390 m.)

//--> Arribem a la carena de la serra de Mariola Davant ja tenim el Montcabrer El camí voreja el cim per la seva base Baixant del...
Granada i l'Alhambra

//--> Pati d'Arrayanes, a l'Alhambra. Columnes de guix al Pati dels Lleons Palau del Partal L'Alhambra Pati de la...
Mulhacén (3.479 m.)

//--> Cavalls als afores de Trévelez Refugi de la Campiñuela Tajo del Contadero Chorreras Negras Altiplà de les Siete...
Vereda de la Estrella

//--> Camí de la Vereda de la Estrella Mina de la Probadora Alcazaba (3.364 m.) Alcazaba i Mulhacén, des de la Majada del Palo...
CAMINITO del REY

Data,   5  a  8  de desembre  ( Pont de la Prostitució - Perdó....De la...
Diedro Blanco a los Vados ( Granada ).

A nosaltres ens va agradar força, malgrat el nom la via es tota de placa excepte els darrers quinze metres que efectivament van pel diedre. Les plaques son ben xules, amb la...
La Espeluznante a los Vados de Motril.

Darrera d'aquest nom tant suggestiu s'hi amaga una bona via esportiva oberta per baix a l'estil clàssic i posteriorment equipada amb parabolts. La via va cercant sempre el punt...
Cogollos de la Vega sector Sismografo.

-Accés: A l'A-92, l'autovia que porta a Granada, agafem la sortida que va a Alfacar i Jun. Diria que a la sortida també possa Cogollos. Quan arribem a Cogollos hem d'agafar un...
Ha mort el Dr. Mateu

La darrera cavitat la va visitar en Joaquim Mateu al 1988: la Cueva de las Campanas, a GranadaAhir dia 19 de gener del 2015,a mitja tarda, ens va deixar en Joaquim Mateu...
Peña Cabrera- El Naranjito, Diezma.

S'escala a les dues penyes de més a l'esquerra.Visitem aquesta tranquil.la escola esportiva a una mitja hora llarga de la ciutat de Granada. Anem sense ressenyes, no les trobem...
Avenc de San Jaume de la Mata (2)

...segueix de l'apunt d'ahir... DescripcióLliguem la corda a l’alzina més propera, el primer tram inclinat es baixa dins de la trinxera que constitueix l'enfonsament de...
De l'anoia al baix penedès: btt

El bon amic Manel m'ha invitat a pedalar durant el cap de setmana, juntament amb uns amic de Badalona, sortint d'Igualada i arribant a Vilanova i la Geltrú. És una zona que em...
Eno-ciclo-turisme penedès

El passat cap de setmana ens varem reunir 17 companys-es per realitzar una volta eno-ciclo-turista per la comarca del Penedès. Sortiem de la capital penedesenca sobre les 11h...
Al sur, a tocar el cel

A mitjans de Juny vam anar cap al sud, però no al sud de Catalunya, no..., sinó al sud de la Península Ibèrica, a l'antic Al-Andalus, allà on la presència musulmana...

Pedals del Pedraforca

La Pedals del Pedraforca amb 100km i 3600 metres de desnivell positiu, és una pedals de la col·lecció de Pedales del Mundo. Per...

El Vídeo de la Pedals del Pedraforca

INTEGRAL DELS 3000's DE SIERRA NEVADA

Estem treballant per vosté. Pagina encara no acabada. Perdoni les molèsties.Per allà el Terciari la subplaca ibèrica va topar contra la placa africana (que es mou cada any...
GR 5 (2): Olesa de Bonesvalls - Gelida

Anterior: Sitges-Olesa de B.Deu n'hi do el que s'ha fet esperar la segona etapa del GR 5, tant sols vuit mesos... Ens tornem a reunir més o menys els mateixos que al mes de...
Hem tret les teranyines a les ciclocròs

Ara feia dies que no tocava la ciclocròs, masses bicis per un sol cos, s'ha d'anar combinant !!En Josep Franco i jo hem fet una ruta combinant asfalt i pistes de terra, són...