Grimpada

Via marta

DIMECRES, 13 DE FEBRERAquesta setmana després d’uns quants estira i arronsa sobre si anar a esquiar o a escalar les opcions s’han repartit i a la proposta d’anar a...
Sant Pere de la Vall i Balconet de Santa Linya

27.01.18  Aquest diumenge ens hem aplegat gairebé una cinquantena de companys per efectuar una ruta circular per la serra de Montclús, a la Noguera, que surt de la petita...
Tal com raja a la Serra de Sant Joan.

Via aventurera,només recomanable per a tots terrenys que tant els hi carda sortejar blocs inestables,escalar díedres i plaques de bon equipar,creuar una feixa,lidiar amb...
Clot de Vilamala, via Arantxa

15.01.19  Com diuen que “lo prometido es deuda...”, quatre dies després d’haver escalat el Camí dels Alamalivons tornem al Clot de Vilamala per pujar per la seva...
Gallina Pelada (2.317 m.)

var Latitud_sortida = 42.172141; var Longitud_sortida = 1.784236; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
ABELLA DE LA CONCA. Via MARTA.

21/01/19. En aquests hivern fred i amb boires Abella de la Conca és un bon refugi per escalar al sol. Aquest darrer capo de Setmana, en Francesc Panyella i Joan Baraldés...
Galilea - Torrent de Son Martí

Església parroquial de GalileaTornem un altre vegada al torrent de Son Martí, però aquest cop partint del poblet de Galilea. Volem arribar-nos a la cova d'en Salvador i...
Via Marta.

Dades generals.- Via: “ Marta ” 320 m 6a+,  (V/Ae obligat)- Zona: Serra de Carreu. - Orientació:  Sud- Equipament:  parabolts i ponts de...
Coves de mont-ral

En aquesta ocasió venim a la Serra de Prades per realitzar la visita a un conjunt de tres cavitats que es troben molt properes entre si i a poca distància del poble de...
Pa-ba

29-12-2018 Bergadà Malanyeu Paret del Davessó Via  :  PA-BAUfff comença a fer fred, encara que amb un dia de Sol  aquí a Malanyeu es per escalar en mànigues...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Via Empotraments a la Falconera.

Aquesta no ens ha acabat de fer el pes,massa herba i un parell de trams de mala roca no ens han permés gaudir plenament de la via.Arribats a la feixa cal anar a la dreta i...
Serra de Cúber Nord, pel pas de n'Alou

Serra de CúberAscendim a la serralada de Cúber pel pas de n'Alou i la recorrem en sentit nord-est fins al darrer cim (cota 943 m). Baixem per l'accidentat coster que mira cap...
Coves d'Olopte i cova d'en Manent

27.12.18  Itinerari circular al voltant del tossal d’Isòvol, a la Baixa Cerdanya, amb quatre derivacions a cavitats situades a banda i banda de la vall del riu Duran....
Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...
Picaso Miró les Tàpies.

La segona tirada ens ha semblat boníssima i a més l'hem enllaçat amb la terçera. D'aquesta manera ens ha quedat un llarg mantingut,físic,amb ambient i amb bona roca. El...
Alta Via 4 als Dolomites

Crònica de la ruta realitzada als Dolomites, del 7 al 13 de juliol, per nou companys (Cristina, Montse, Quim, Jose, Gabriel, Benito, Ramon, Esteve i Eugenio), a través de...
Civis Genís a la Dent de Cabirols.

Clàssica més assequible que la Gran Díedre però amb prou bon ambient per lo fàcil i curta que és.Tot i ser fàcil no l'hem trobat rostollaire,amb la roca entre bona i...
*** Stress (130m, 6a+), Roca Gris, Montserrat

Dimarts, 13 de novembre de 2018Fa temps que em tenia intrigada aquesta via, a diferència de la seva veïna GEM, resta en un prudent segon pla que de tan discret com és...
Aguda Gran, via del Quico

4.12.18  El març del 2014, en el decurs d’una excursió al cim del Sobrepuny des del poble de la Nou de Berguedà, vam passar, de baixada, pel peu d’un conjunt de...
Ascensió al Yelmo (1.707 m)

Avui hem tancat la nostra estada de tres dies a la Pedriza del Manzanares amb l'ascensió al Yelmo, un dels principals cims de la zona. No és el cim més alt de la Pedriza...
Serra de Curull i fageda de la Grevolosa

24.11.18  En la primera sortida col·lectiva de la temporada (l’anterior al cim del Talló es va haver de suspendre per la pluja) hem anat una quarantena de companys a la...
Cincuentones

DIMECRES, 14 DE NOVEMBREEl dimarts va trucar-me el Juan Carlos per dir-me que el dimecres podia sortir a escalar i el mecanisme va posar-se en moviment.Tenim una via en cartera...
Castell de l’envestida (rupit).

Descripció de la ruta; Excursió d'una mica més de 10 quilòmetres, amb un desnivell moderat que no arriba als cinc-cents metres. El terreny pel qual passarem no té gaires...
Rotpunkt romàntic

Normal, V+ (90 m) Cavall Bernat, Montserrat.Porto un parell d'hores esbufegant de valent i sense aturar-me. Avui després de la migdiada, sense voler-ho evitar, l'avorriment...
Cresta del Ferran

Al gener de l'any 2002 vam venir a fer la Cresta del Ferran per primera vegada. Feia poc que s'havia publicat una ressenya en el Vèrtex i l'activitat ens va semblar atractiva....
La Venus a la Roca de la Coma.

Jornada esplèndida a Abella de la Conca i amb moltes ganes d'escalar. Com que erem tres i l'estat de forma de cadascú era més que dubtós, no ens hem complicat la vida i hem...
PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA  DE BANYELL

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...
Xemeneia TIM a Sant Jeroni.

En aquesta via vàrem entrar amb el ganivet a la boca,preparats per una xemeneia estreta,fosca i impossible d'assegurar.Com tantes altres vegades l'itinerari va refutar les tres...
Xemeneia Pitufos a Collegats.

M'ha semblat una via ben suculenta i complerta.El primer plat del menú és una placa d'autoprotecció,llavors venen dues tirades de pura xemeneia on els més tirilles hauran...
Pic d'arbizon

El Pic d'Arbizon situat a dins de França al departament dels Alts Pirineus és un d'aquells cims que de tant en tant veus a les guies i ressenyes i que mai decideixes d'anar-hi...
Roca del Joc (1.615 m.)

var Latitud_sortida = 42.225550; var Longitud_sortida = 1.947494; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...