Ii

Jean Arlaud

Malgrat la incertesa de si, finalment, s'acabarà realitzant el trekking al voltant del Matterhorn (l'agència em té amb l'"ai" al cor i encara no l'ha confirmat !!), segueixo...
Olan, cim central, corredor SE

L'Olan és un dels cims més interessants del massís dels Ecrins, amb una paret nord (1.100 m) on només hi escalen els millors, i cap vessant fàcil. Las nostra intenció...
Torrent del Grau de l'ós

Aquest dissabte hem fet una caminada amb la família que ha començat a la boca Nord del Túnel.Aquesta ruta és molt interessant ja que surt d'un espai molt humanitzat...el...
Pics de dellui i mariolo, estimat pirineu de casa

Després de molts anys he tornat a la Vall Fosca. Ha estat un plaer retrobar-me amb els pics de Dellui i Mariolo. L'any 1990, vaig fer una de les meves primeres sortides al...
Travessa integral nocturna al Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 14.0px Arial; min-height:...
Le Vieux Chaillol

Després d'uns dies d'escalfament pels Prealps calcaris, avui toca una incursió als Ecrins. El Vieux Chaillol és un cim còmode i agradable, sobretot si el comparem amb les...
15 anys de... la Cerdà Pokorski al Calderer.

La Cerdà Pokorski al Calderer va ser, avui fa 15 anys, la meva tercera via a la cara nord del Pedraforca. Recordo que vam entrar per les cornises i vam sortir per la Pany...
Via NORMAL a la Aguja Roja. Riglos

Diumenge 8 de juliol de 2018El "Reino de los Mallos" es el lloc ideal per gaudir de l'escalada que va de grans parets, a parets mes modestes o inclús, l'agulla reina de los...
Castell del Coll de Som

16 de juny de 2018p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; line-height: 14.0px; font: 12.0px Arial; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Agulla de la Granota, via Pique Longue

29.06.18  Ja ha començat l‘estiu i això es nota amb un augment sobtat de les temperatures, però avui el dia s’ha llevat fresquet gràcies a l’abundant pluja del...
Grand Ferrand, al Devoluy

Quan s'entra al Devoluy pel sud, el Grand Ferrand, que es veu des del coll a l'esquerra, impressiona. La segona alçada del massís, és un muntanyot. Després, mirant papers,...
Cova d'en Rubí

16 de juny de 2018Conta la llegenda que el valent cavaller Rufolet arribà a les Terres de l'Ebre amb l'objectiu d'alliberar a la donzella Rubí, segrestada per una bèstia de...
Le Grand Veymont, Vercors, en ruta circular

El Grand Veymont és el cim més alt del massís del Vercors, un dels massissos calcaris dels Prealps amb més personalitat. Com que el conec poc, he aprofitat de ser-hi a prop...
PARET DEL DOLL. Via AMAGATALL DE FANTASIA.

5/07/18.  Quedem amb el Marc (bloc empotrat) per fer escalar, això és fàcil, ara trobar a quina via anar, té el seu què. Després de diverses opcions i de...
Via MALALTS DE ROCA a Coll Roig. Montgrony

Dissabte 30 de juny de 2018La via que toca fer aquest cop, busca entre matolls i vegetació la roca nua, una linea per poder escalar. Tot i així es una via que va millorant "in...
Esperó de l'Espectacle a Fontcalda.

Fent el dominguero per Fontcalda ens va venir el rampell d'escalar aquest petit esperó.Es tracta d'una escalada d'uns 30 mètres i la posterior crestejada de rigorCom el seu...
Volcà de Montsacopa (532 m)

Dijous 5 de juliol de 2018Una passejada per OlotHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 2 h 30 m (5,4 km)Desnivell: 100 m...
Caçador de 100 cims: puig de l'estela

Puig de l'Estela (a l'esquerra) pujant l'endemà al SetzeventsNo estic massa motivat pels 100 cims però em serveix per motivar-me. Volia fer el Puig del tres vents o dels...
Via Esbarzers a la Roca de les Onze hores.

Amb aquest nom ens feia patir acabar ben esgarrinxats i només toques un matoll en tota la via.El recorregut comença amb una tirada de concentrar-se en la roca per escollir el...
Ferrata dels Estrets (de les Etroits), Devoluy

Continuo pels Alps, ara voltant pels Prealps francesos. Arribat al massís de Devoluy, situat entre els Ecrins i el Vercors, per omplir una tarda vaig anar fins una curiosa...
Pedra en sec a Sant Rafel del Riu

El passat dissabte 2 de juny es va portar a terme la tercera de les sortides del calendari de 2018 de Terres de Cruïlla, associació de centres d'estudis i entitats de...
L'impressionant camí d'alins a tor

Vaig llegir en un blog que era el camí més impressionant del Pirineu. Ho trobo una mica exagerat però la veritat és que és un camí SUPERB que ens ajudarà a comprendre que...
La Vall de Betlem. Badalona- Badalona

Excursió realitzada el 1/7/2018Senzilla caminada per la Serralada de Marina, a la capçalera de la Vall de Betlem, o de la Riera de Sant Jeroni, enllaçant les ermites de Sant...
Integral a l'agulla del bisbe

DIUMENGE, 01 DE JULIOLFa molt temps que la tenia en cartera, però cada  vegada que feia la  proposta  el personal semblava no escoltar-la i per un tema o altre ,...
Roc de l'estany xic: un nom lleig, per un bell cim

El Roc de l'Estany Xic pujant al port de TavascanVolia anar a mirar la pujada al Port de Tavascan per la Trobada Transfrontera que fem al setembre. Però quan estava a l'estany...
Staffal (1825 mts.)- refugi Gnifetti (3647 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shunnto Traverse.Mapa IGC, 1:25.000Després de seguir durant unes quantes setmanes els pronòstics de la meteo a la part Italo-Suïssa del...
Escalada virtual + pupurri oest del gorro

DIMECRES, 27 DE JUNYAquesta setmana hem quedat amb la colla de quedar-nos per la zona en previsió que vingui gent nova a la sortida, però finalment ens hem trobat sis al lloc...
Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 20 DE JUNYFa quatre dies ens queixàvem de mal temps i ara de l’excés de calor, (no estem mai contents).Les circumstancies d’avui son especials, tinc que arribar...
Próleg

L'ARGIMÓN (464,9 m) des de l'Esparra

CIM: L'Argimón (464,9 m) o Castell d'Argimón o Santuari d'Argimón des de l'EsparraCOORDENADES CIM: 2º 38' 9.89070' E 41º 49' 50.04218'' NVÈRTEX GEODÈSIC:...
PEDRAFORCA. Via ESTASEN.

26/06/18. El Pedraforca, terreny d’aventura garantit, on les ascensions tenen el plus de l’aproximació, l’escalada i el descens, no sempre evidents on haurem de...
15 anys de... la Fot-li Gas a Canalda.

La part dreta de la paret de Canalda sempre ha estat la menys interessant del lloc, per això era la que tenia més espai per obrir-hi vies noves. Ara farà 15 anys vam acabar...
Ulu-Apa

23-06-2014MontserratGorrosUllal de La Magdalena Via : Ulu-ApaEm quedat d’hora per ser dels primers al «Cavall de Ferro» així que ben d’hora estem esmorzant al Bar de...
Monch

El cap de setmana del 15, 16 i 17 de juny, amb el Moi, marxem cap a Suïssa amb un cop d'avió. Sortim aviat del Prat i a l'hora d'esmorzar ja som a Ginebra.Després de donar...
Via DE LA GAVINA, El Gorro Frigi. Montserrat

Dissabte 23 de juny de 2018Pel dissabte em proposen una via relativament nova al Gorro Frigi i degut al aperturistes d'entrada no em fa el pes i busco per Internet amb molta...
SELENETY CRACK 6a 70 m.-SABARDO-CAMARASA

Avui comencen la temporada Camarasa , a veure quants palmaran al riu aquest estiu...vigileu que lo Segre us pot semblar un riu amariconat al seu pas per la zona però pot...