Iii

Ehiiii.!!.... TOCA SORTIDA

Preneu  nota : Aquest proper diumenge,  dia  22  d'octubre : ...
Via gutierrez, el puto amo, a abella de la conca

Tornem a escalar a Abella de la Conca amb el PInto. La via d'avui és Gutièrrez, el Puto Amo. És una via dedicada de Los Galls al company Joan Gutiérrez que és segurament...
Font Ferrera clean, obrint via

***Dos discretíssimes aportacions al llogaret de Font Ferrera, a la paret del Triangle. Cap de les dues passa del Vè grau del lloc i la dificultat la posa la navegada per...
Congost del regué: agulla dels rellotges

Fa uns dies en Jordi Marmolejo va penjar al Facebook de la SEAM una ressenya  de l'Agulla dels Rellotges. Es troba  a la carretera de Baldellou a Camporrells, a...
Lanzarote

Hem estat uns dies per aquesta fantàstica illa fent una mica de tot. Kite quan ha fet vent, bones onades per aprendre una mica de surf, i com no, escalar en uns quants llocs...
Via VALLE DE CANFRANC. El Tobazo. Canfranc

Dimecres 27 de setembre de 2017Aquesta part del Pirineu es del tot desconeguda per mi i en proposen una via molt llarga però totalment equipada amb parbolts de 8mm. La paret es...
Campions

27-09-2017CollbatóLa CodolosaVia :  CampionsDies de vida intensa, els llibres de historia parlaran de aquets dies, això  influeix en el nostre dia a dia.El Martí...
Valls de la Portella

var Latitud_sortida = 42.101298; var Longitud_sortida = 1.843492; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Deià - Llucalcari - Camí dels Pintors

Camí de CastellóAgradable passejada circular que parteix de Deià pel camí de Castelló. Des de la font de les Mentides, per una pista asfaltada, baixem fins a Llucalcari....
Xiii marxa btt serra de biar 2017

La btt de Biar és una marxa que cada any ens sorprèn mes gratament.Lluny queda ja aquella edició de la NO senda i la seva taponera, des d'aleshores és...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Via CARA SUR al Mallo de la Canal. Riglos

Dissabte 9 de setembre de 2017Hi han cop que una via, per no se quina raó, se'm travessa i no hi ha manera. Això es el que passa amb la Aguja Roja de Riglos.Tenim pensat anar...
Alimera

20-07-2017CollbatóLa CodolosaVia :  AlimeraDeu ni do com va "La canalla" .... !!!!!  Avui ens ha fet els honors la Angi que ha tingut el valor de treure a passejar a...
Racons perduts amb encant: via daniel verges

En la nostra geografia hi ha racons perduts on pensaries que no s'hi ha escalat mai. On s'imposa la solitud. Un d'aquest paratges és el que avui us comentari. Està a la paret...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Northland, el llunyà  Nord de Nova Zelanda

Northland, el llunyà Nord de Nova Zelanda

Les terres del nord de Nova Zelanda ens van semblar magnífiques   i sorprenent ,  no parlarem  de grans paissatges i aglomeracions  de gent, però...
Cresta del mercadal inferior: clàssica bergadana

La cresta del Mercadal constitueix una escalada d'escola del Berguedà que en començar tothom fa. Només són dos llargs i quan arribes dalt tens la sensació que ja estàs...
La pedra: paret de l'estret: via unai

Avui el Pep del refugi de l'Arp pot sortir una estona a escalar i aprofitem anar de bon matí a la Paret de l'Estret a fer la via Unai.És una via curta, de dos llargs, que quan...
Fauna cavernícola de la Cueva de Urdoleta.

Ecologia de la fauna cavernícola de la Cueva de Urdoleta (Karst de San Pedro, Álava, País Casco).Carlos Galán, Francisco F. Herrera & Marian Nieto.Aranzadi Agosto 2017
VIaNoVa! Els ventres de Busa,103m 6a+

***Enllestim en el dia aquesta obertura neta resseguint la darrera gran fissura pendent de la cara nord de Busa, a la presó de Capolatell. Escalada del lloc, austera i...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Canal d'Urús i Covetes de Riu

...segueix de l'apunt d'ahir...El que denominem Canal d'Urús o Canal del torrent de la Font Llebrera és una curiosa excavació penjada d'una relativa modernitat, destinada...
Penya rueba: l'encant de dos diablos en el corazon

Amb el Pinto havíem quedat per anar al Pirineu però la previsió del dia no ens acompanya així que abans d'agafar el cotxe hem de buscar un plan B. Veiem que l'únic lloc que...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
Via G.A.S. al Pic de la Solana de Llauset 2630m

Diumenge 16 de juliol de 2017El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la comarca de la Ribagorça....