Iii

Nova via love climbing: via quercus

"Love Climbing" és un terme novet que ha aparegut per designar escalades amb tranquil·litat, amb la persona estimada doncs saps que fruirà i no patirà gaire (queda millor...
Neus efímeres..

***regal de nevades i neus efímeres que les tongades de ventades i pujades de cota només han permès agafar el vol.. any de cota alta i vessants suds molt castigades als...
Via QUERCUS a la Serra de Queralt. Berga

Dissabte 2 de fbrer de 2019Aquest dissabte no pinta gaire be la metereologia i desprès de sospesar uns quants llocs decidim anar a una via nova que han obert a la serra de...
Les Moles de Xert. Maestrat

Una nova visita al Maestrat. Aquesta vegada des de Xert, Baix Maestrat, us proposo una volta molt interessant per descobrir una singularitat del territori: immenses moles de...
La cresta de les roques roies

En arribant a la pressa de Santa Anna hi ha una cresta que recorda les agulles de Travessany. Ja sé que em direu una mica exagerat però el meu poc senderi me les recorda. Feia...
Clot de Vilamala, via Arantxa

15.01.19  Com diuen que “lo prometido es deuda...”, quatre dies després d’haver escalat el Camí dels Alamalivons tornem al Clot de Vilamala per pujar per la seva...
Amics de Malanyeu

09-01-2019 Bergadà Malanyeu Paret de Davessó Via : Amics de MalanyeuRefugi de dies curts i freds Malanyeu es el Santuari del hivern, curta aproximació encara a la ombra i...
Via Marta.

Dades generals.- Via: “ Marta ” 320 m 6a+,  (V/Ae obligat)- Zona: Serra de Carreu. - Orientació:  Sud- Equipament:  parabolts i ponts de...
La Palma d'Ebre i Flix

26 de juliol de 2018Tanco aquesta sèrie d'entrades dedicades a una visita d'estiu a les comarques de la Ribera d'Ebre i Priorat amb la visita al petit poble de la Palma d'Ebre,...
Pa-ba

29-12-2018 Bergadà Malanyeu Paret del Davessó Via  :  PA-BAUfff comença a fer fred, encara que amb un dia de Sol  aquí a Malanyeu es per escalar en mànigues...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Estat de Gracia

22-12-2018 Bergada Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Estat de GraciaPrimer dia d’hivern .... em deixat enrere les pluges i el fred i avui escalarem en mànigues...
Repetint la via PA-BA

Pel matí de cap d'any li proposo al Xavi anar a Malanyeu a fer la via que fa pocs dies hem obert amb en Pany, la via PA-BA que ja ha estat repetida per diverses cordades.És...
Malanyeu - Via Pa-Ba

Avui anem tard, els refredats ens han fet llevar un xic massa tard, quan arribem a peu de les vies, ja tothom està escalant, a la via que volíem fer hi ha una cordada i sembla...
Santuari de la Quar

El santuari de la Quar (1.062 m) és un dels racons del Berguedà poc massificats i que convida a fer-hi una excursió. Us proposo fer una circular des del llogarret de Sant...
Picaso Miró les Tàpies.

La segona tirada ens ha semblat boníssima i a més l'hem enllaçat amb la terçera. D'aquesta manera ens ha quedat un llarg mantingut,físic,amb ambient i amb bona roca. El...
Aina

19-12-2018BergadaMalanyeuParet del DavessóVia  :  AinaAsseguraven un dia de Sol i pugem amb una fina i intermitent pluja, ufff pinten “bastos”  be de moment...
El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
Montpaó (644 m)

Dissabte 22 de desembre de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Segarra.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,6 km)Desnivell: 330 m (acumulat)Dificultat...
Formiguera  Normal

Formiguera Normal

13-12-2018 Sant Llorenç de Montgai Paret de La Formiguera Via  :  NormalFeia temps que els tres no ens trobàvem al mateix temps, així que tenim un munt de temes...
Santa Cecilia de Voltregà-Ripoll

Aquest cop anem convidats per un company de terres Gironines a fer un tomb per l'Osona i el Ripollès.Iniciem la ruta a Santa Cecília de Voltregà direcció a Sobremunt on i...
Civis Genís a la Dent de Cabirols.

Clàssica més assequible que la Gran Díedre però amb prou bon ambient per lo fàcil i curta que és.Tot i ser fàcil no l'hem trobat rostollaire,amb la roca entre bona i...
Via INSUBMISSIÓ al Serrat dels Monjos. Montserrat

Dissabte 15 de desembre e 2018Que podem dir que sabem tots del Serrat dels Monjos, un pany de paret del tot caòtic, de canals blogs inestables, també d'estables, roca molt,...
Les Roques del Masmut (1.035 m) y La Tossa (1.194 m)

Sobre el municipio de Pena-roja de Tastavins (Peñarroya de Tastavins en castellano) se alza una impresionante e imponente mole conglomerada de color rojizo, símbolo y orgullo...
Travessa dels Flautats

Dissabte passat, amb el Pep vam anar a fer la travessa dels Flautats (a sobre), aquesta mena d'excursió/escalada, un itinerari de baixa dificultat, difícil de classificar...
 La canal

05-12-2018 CollbatóLa Codolosa EsquerraVia  : La canal (Variant d’entrada) Per una cosa ho un altre sempre falla algú, a mes en vigílies de un llarg pont, el Bruc...
Aguda Gran, via del Quico

4.12.18  El març del 2014, en el decurs d’una excursió al cim del Sobrepuny des del poble de la Nou de Berguedà, vam passar, de baixada, pel peu d’un conjunt de...
Doraemon

28-11-2018 Malanyeu Paret del Davessó Via  :  DoraemonUn altre cop L’esteve i Jo esmorzant sols i ja ha arribat el fred, sor t que no es veu ni un núvol i anem...
Concert de Rick Wakeman a Kiev.

Unes setmanes enrere, quan ens van assabentar del concert de Rick Wakeman a Kiev, no ens podíem imaginar totes les coses fantàstiques que hem viscut durant els cinc dies que...
SAME al Contrafort de l'Ànec.

Típica via del vessant nord: vertical,lógica,amb trams de roca a controlar i assegurances amb solera.S'ha afegit un bolt a R4 i dos a R2 i R3.Trams de díedre i encastaments...
La Vita Nuova a Biddiriscottai.Cala Gonone.

La vàrem trobar una via prou recomanable.S'inicia amb una tirada ben llarga ( 50m) fraccionable que discorre per un díedre ben atlètic però un xic patinós.Acte seguit cal...
Castellet de Banyoles. Tivissa

27 de juliol de 2018L'estiu passat ha estat rigorós, a dies va resultar inviable fer una ruta de muntanya per la forta calor, però sempre  queda l'opció de fer turisme...
Serra de Curull i fageda de la Grevolosa

24.11.18  En la primera sortida col·lectiva de la temporada (l’anterior al cim del Talló es va haver de suspendre per la pluja) hem anat una quarantena de companys a la...
Aresta de l'anna o un rostoll agraït

A la revista Vèrtex núm. 280 surt una ressenya d'una via de grau accessible i agraït a la Conca de Barberà a prop de Santa Coloma de Queralt que és una contrada que...