Iii

Ruta de les ermites de Montserrat

13.04.19  La muntanya de Montserrat ha estat des de temps molt antics un recer per a la vida eremítica, desenvolupada inicialment a la part baixa i mitjana de la muntanya....
D’en Santi

10 –04-2019 Bergadà Santuari de Queralt Via : D’en SantiUn dia diferent ...!!! així ho classificaria Jo, després de un hivern fantàstic amb Soli temperatures moderades...
Via AFRODITA. Peña Predicadera. Sierra de Guara

Dissabte 30 de març de 2019Tornem a Predicadera per acabar un via que voliem fer fa temps degut a les pluges i a quest cap de setmana i amb molt bones prediccions...
Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Mercadal Cresta Oest

30 –03-2019 Berga Agulla del Mercadal Inferior Via : Cresta OestUn altre dia de Primavera  i un altre dia de ser una colla nombrosa, si seguim així ens sortirà a...
La Talaia Gran, via Cervera-Raúl

26.03.19  La Talaia de Montserrat és un conjunt d’esveltes agulles situades al bell mig del coll del Migdia, entre les gegantines parets de Sant Jeroni (a llevant) i...
Quercus

23 –03-2019 Berga Santa Maria de Queralt Via : QuercusQuin dia ...!!!! d’estiu total i quina collada que som ....!!! set aspirants a gaudir de valent i be que ho farem al...
Cervera Raül a la Talaia Gran.

Bonica Areta Brucs amb una escalada majoritariament de placa,prou mantinguda amb trams de roca excel.lent i d'altres més puntuals a controlar.Itinerari tremendament lógic i...
Sordenes Mon Guef

20 –03-2019 Alòs de Balaguer Serrat del Poll Via : Sordenes Mon GuefEncetem La Primavera amb una via “llarga” per nosaltres, es curiós però no me havia atret mai...
Via LAR al Peladet Oriental de Rúbies.

El primer i l'últim llarg ens han semblat prou bons,espectaculars,mantinguts i agraïts.El que passa entre aquestes dues tirades...suposo que t'ha d'agradar l'escalada...
Esparreguera a la Roca Gris.

Una de les més repetides de l'indret gràcies a la seva dificultat moderada,excel.lent rocam i equipament prou abundant,bolts i dos claus.La via ens ofereix una escalada...
PLAER ENTRE FAIGs: ESPERÓ DELS LLOPS

Fer l'Esperó dels Llops al Puigsacalm és una excursió que culmina amb una brillant escalada, o una brillant escalada que culmina en una excursió... Com la roca no es gaire...
L’Amadeu fa 60

13 –03-2019 Bergadà Malanyeu Paret de l’Altar Via : L’Amadeu fa 60El Joan publica al seu compte del facebook una escalada a una via nova i desconeguda, ràpidament els...
1 Octubre

09-03-2019Alòs de BalaguerSerrat del PollVia : 1 Octubre Dia agradable i per gaudir de una molt bona climatologia, sembla que el lloc ja no esta tan de moda i tot i que...
Via VILABONA a la Serra d'Encies a Vilamala

Dissabte 2 de març de 2019El Clot de Vilamala es, com he descrit en altres entrades, un lloc salvatge i solitari. La via VILABONA dels germans Masó, la vaig estar mirant fa un...
D’Estiu

04-08-2016Berguedà Cingles de La CreuetaAgulla Oest Via : D’estiuDia un xic rufol .... perfecte per buscar alguna via a prop i de fàcil descens i a l'Esteve se li encén el...
Penyagolosa. El gegant de pedra.

23 de febrer de 2019L’abril del 1999 vaig fer la primera ascensió d’aquest emblemàtic cim. Després de 20 anys! torno al Gegant de Pedra... al Penyagolosa. Vértex...
Tossal Balinyó - Via Regular - 27/02/2019

Sortim a les 7 del matí de casa, anem amb l'idea de fer metres i per això hem escollit la Via Regular del Tossal Balinyó. Hem llegit opinions per tots els gustos, com ja...
Coma de Gelis

Gener del 2019 Sant Llorenç de Montgai Cresta de Coma de GelisPer fi donarem complaença als companys que no paren de insistir de anar a fer aquesta via, finalment he cedit a...
L’obaga del castell de Montesquiu (709 m)

Dimecres 27 de febrer de 2019MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 2 h 20 m (7,5 km)Desnivell: 250 m (acumulat)Dificultat (1):...
GAM a Diables.

Evident linea de díedres i fissures que topa amb l'imponent sostre que talla la paret,resolt a cop d'expansió. El resultat final és un conjunt de díedres molt guapos,alguna...
Cogulló de Cal Torre. 100 cims

27 de gener de 2019 Aquesta vegada, al sud-oest del Bages, faig parada a la serra de Cal Torre, per coronar el cim del Cogulló de Cal Torre, de 881 m. d'alçada, allargant...
Nova via: treballant per la jubilació

Es van acumulant els anys - altres diuen l'experiència - i he d'anar pensant que em faré encara més vellet. Davant de la contundència del pas del temps m'he de dedicar a...
Estat de gracia: malanyeu diferent

Avui hem anat de nou a Malanyeu. La via que hem escollit ha estat Estat de gràcia.És una via diferent de les que fins ara havia fet Aina i MontseCurto. Aquesta és una via...
Quercus

13-02-2019 Berguedà Santuari de Queralt Via :  QuercusFoto agafada del complert Blog del "Roc Jumper" espero no  li sàpiga greu ....Tot de una a finals de setembre...
Descobrint Getu i els seus voltants

Els dies que no escalàvem aprofitàvem per fer caminades i perdre'ns en aquest territori tan i  tan especial. Ens vam enamorar d’aquest indret que ens va regalar una...
Nova via love climbing: via quercus

"Love Climbing" és un terme novet que ha aparegut per designar escalades amb tranquil·litat, amb la persona estimada doncs saps que fruirà i no patirà gaire (queda millor...
Neus efímeres..

***regal de nevades i neus efímeres que les tongades de ventades i pujades de cota només han permès agafar el vol.. any de cota alta i vessants suds molt castigades als...
Via QUERCUS a la Serra de Queralt. Berga

Dissabte 2 de fbrer de 2019Aquest dissabte no pinta gaire be la metereologia i desprès de sospesar uns quants llocs decidim anar a una via nova que han obert a la serra de...
Les Moles de Xert. Maestrat

Una nova visita al Maestrat. Aquesta vegada des de Xert, Baix Maestrat, us proposo una volta molt interessant per descobrir una singularitat del territori: immenses moles de...
La cresta de les roques roies

En arribant a la pressa de Santa Anna hi ha una cresta que recorda les agulles de Travessany. Ja sé que em direu una mica exagerat però el meu poc senderi me les recorda. Feia...
Clot de Vilamala, via Arantxa

15.01.19  Com diuen que “lo prometido es deuda...”, quatre dies després d’haver escalat el Camí dels Alamalivons tornem al Clot de Vilamala per pujar per la seva...
Amics de Malanyeu

09-01-2019 Bergadà Malanyeu Paret de Davessó Via : Amics de MalanyeuRefugi de dies curts i freds Malanyeu es el Santuari del hivern, curta aproximació encara a la ombra i...
Via Marta.

Dades generals.- Via: “ Marta ” 320 m 6a+,  (V/Ae obligat)- Zona: Serra de Carreu. - Orientació:  Sud- Equipament:  parabolts i ponts de...
La Palma d'Ebre i Flix

26 de juliol de 2018Tanco aquesta sèrie d'entrades dedicades a una visita d'estiu a les comarques de la Ribera d'Ebre i Priorat amb la visita al petit poble de la Palma d'Ebre,...