Inici

Crònica de Noruega del 12 d’agost

Dissabte 12 d’agost de 2017: Ens despertem ben matí i com no segueix la persistent pluja. Avui tenim 550 quilòmetres de carretera fins la ciutat d’Oslo. L’idea inicial...
Crònica de Noruega del 10 d’agost

Dijous 10 d’agost de 2017: L’estada a l’hotel de Geiranger se’ns queda curta. Unes bones vistes, el millor menjar fins ara i bons serveis (jacuzzi i sauna incloses) fan...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
El Timbaler i el Gerro

Cercant una esclada propera i a on poder escalar sense patir massa calor, fa uns quants dies vàrem anar a fer aquestes vies. Vàrem començar per la via Francesc Sardans quan...
SANTUARI DE DE CABRERA (1.308 metres).

Descripció de la ruta; El Santuari de Cabrera està situat en el punt més alt del que seria la comarca natural del Cabrerès, juntament amb el Pla d'Aiats forma un perfil molt...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Avenc de la Cursa. el Port.

Per fer aquest avenc hem tingut la sort de conèixer uns espeles de la UEC de Tortosa que ens han donat prou detalls per poder-lo fer amb èxit, ja que les topos existents son...
Passejant pels Encantats a Vilamala.

Quan era adolescent vaig fer una excursió pel clot de Vilamala i vaig quedar-me impresionat per uns enormes forats que hi havia al mig d'una paret. Els anys han passat i un...
D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors...
Ruta 14 Centre BTT Val d'Aran

Distància: 24 km.Desnivell: 950 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment mitjana-alta.Durada total: 4 h.Punt de sortida: Vielha.Petita joia de ruta a l'entorn de la boca nord...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Racons de nova zelanda

Otago El poble de Dunedin és el punt d’entrada a la península d’Otago. Vam invertir una matí visitant aquest tros de terra, i tot i que...
La Muga (2861 m). L'últim centenari cerdà.

IntroduccióEl Pic de la Muga estava a la carpeta de cims pendents des de feia molt de temps. Potser des de l'última vegada que vam pujar a la Tossa Plana de Lles i d'això ja...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Penya rueba: l'encant de dos diablos en el corazon

Amb el Pinto havíem quedat per anar al Pirineu però la previsió del dia no ens acompanya així que abans d'agafar el cotxe hem de buscar un plan B. Veiem que l'únic lloc que...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
Els Àngels

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Aparcament-Coll de la Magrana-PK 14 GIV-6703-Vessant nord puig d'en Llac-Puig Redó-Puig...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Pic de Pessons (2864 m.)

Tres mesos després de la darrera entrada al blog i una aturada forçosa a causa d'una lesió, reprenem el fil muntanyenc -ara ja en mode estival- en direcció a Andorra, el...
Esgarrinxolada de camarasa

Hi ha vies que per diferents motius no cauen bé i la gent no hi va. Potser, el nom. Mira que posar-hi a una via Esgarrinxolada?? Només va faltar que agafes fama de bruta i els...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Quinta Chimenea al Mallo Frechín.

Diuen que havia set la xemenèia més difícil de Riglos.Ara ha passat com amb la Ursi al Circo de verano que l'han netejat i cossit a xapes de manera que escaladors més...
Cadena de cintes

Història inacabable, 6b ( 230m ) Dent del Rossell, Vall de Núria.Gastem mig matí al bar. L'entrepà, el cafè i el refresc del Pau s'allarguen inacabablement, i això que...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
Ath pic der Òme damb BTT

Distància: 38 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat: molt alta.Exposició: baixa, molt puntualment mitjana-baixa. Ciclabilitat de pujada: 75%.Ciclabilitat de baixada: 85%. Durada...
El barranc de Binigaus i la cova dels Coloms

Talaiot de Binicodrell El barranc de Binigaus comença a la localitat del Migjorn Gran i acaba a la platja de Binigaus, prop de la platja de Sant Tomàs. En aquest barranc podem...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Cova del Granit (2). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...Situació i accésAccedim per la comarca pirenaica aragonesa del Sobrarbe, en direcció al Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido.La població...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
Ventura highway

DIMECRES, 19 DE JULIOLAquesta setmana no m’ha calgut cercar company, el dilluns va trucar-me el Lluis preguntant-me si sortia el dimecres i ja varem quedar en fer quelcom a...
Castell de Montgrí

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Torroella de Montgrí-1a Capella-Canal-Cau del Duc-Canal-Castell de Montgrí-Coll d'en...
Gr-1 última etapa

El GR-1 s'acabat, ara farà dos anys que sortíem del Pont de Montanyana, tot iniciant aquest llarg camí anomenat també Sender Transversal de Catalunya, un recorregut a...
A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 4 hPunt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.Des de l'aparcament de...
Qui cerca troba a la Paret de les Gralles.

Busquem ombra i fresqueta a la Paret de les Gralles, la primera l'hem trobat la segona més aviat no, per molt que la via es digui Qui cerca troba. Autèntica via amb segell de...