Isards

Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic de Boliera i les Pleïdes

El Serrat de Sant Jaume separa la coma de Jou de la vall de l'Escrita. El seu vessant nord és cobert d'una densa massa forestal, mentre que, per la banda de migdia, hi ha uns...
La Carbassa (2.736 m.)

var Latitud_sortida = 42.452386; var Longitud_sortida = 1.762440; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pui Tabaca (1.718 m.)

var Latitud_sortida = 42.601986; var Longitud_sortida = 1.209433; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Núria – Queralbs (1.964 m.)

Dissabte 17 de setembre de 2016Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 2 h. 45 m. (8,5 km.)Desnivell: - 728 m....
PIC ANAYET (2574m) i VÉRTICE DE ANAYET (2555m)

Alçada mínima: 1590mAlçada màxima: 2574mDistància: 19kmTemps empleat: 7h (parades incloses)Desnivell + : 1197mDesnivell - : 1179mPrimera de les tres sortides al Pirineu...
Volta integral al circ dels engorgs

Alçada mínima: 1730mAlçada màxima: 2914mDistància: 18,6 kmTemps empleat: 9h (parades incloses)Desnivell + : 1968mDesnivell - : 1980mPuigpedrós (2914m) - Pic d’Engorgs...
La Gallina Pelada pel coll del Portet

Aquest diumenge amb la Neus hem tornat a la Gallina Pelada, però aquesta vegada hem començat a caminar per la seva Vessant Nord.Una ruta circular que farem en 4 h tot caminant...
Espero de la paret de l'isard: via de la seam

Hi ha vies que en el seu moment es van posar de moda i van tenir un gran renom però que després, sense saber gaire perquè, van caient en l'oblit. Ja no apareixen per...
Andorra, muntanyes de possibilitats.

Andorra és molt més que compres, esquí i tabac. Estem parlant d'un país petit amb moltes opcions pels amants de la natura, del temps lliure i fins i tot, pels amants de les...
Skimo per Sorteny (Andorra)

***Fem forat i aprofitem aquest forat de boníssima neu seca i fresca que feia dies que no es podia gaudir per l'Oriental, després de tanta nevada-rentada-nevada. Entrant per...
Clot de chil

Continuem al pont de desembre i tenim ganes de seguir descobrint raconets. Aquest cop agafem el cotxe i ens arribem a l'aparcament d'Espiantosa, la idea és arribar-nos a la...
100 Cims, una meravellosa excusa

Ja fa més d'un any , concretament el Solstici d'Estiu, o altrament dit revetlla de Sant Joan, de l'any 2014, havent coronat el cim del Tuc deth Porth de Vielha, un menda va...

10, 11 i 12 d’Octubre 2015QUERALBS-GORGUES DE CARANÇÀ-THUÈS ENTRE-VALLSSORTIDA A PEUJa feia uns quants mesos que havíem parlat amb el Martin de la possibilitat...
Cunyes d'Aulà

//--> Pletiu d'Aulà Enfilant cap a la cresta pel vessant francès A punt d'iniciar la cresta per les Cunyes d'Aulà Tram delicat...
Normandia (8): pels voltants de paris

Aquest dia el vam dedicar a voltar per París sempre amb el live motiv de la Nueve. Primer vam anar al Museu Leclerc. Vam entrar de franc - no sé pas el motiu  - però els...
Normandia (7): d'alençon a paris

Aquest dia també ens vam dedicar a seguir els passos de la Divisió Lequerc en la seva marxa vers París. Va ser una jornada de recerca prou entretinguda. Molts pobles han...
Feixanc Ample

//--> Santuari de Boscal i el Cadí al fons Canaleta i canal de l'Orri Canal de l'Orri i roca del Gónec Comencem la ruta pel...
Els Clots de Rialba

Feia molt de temps que volia visitar els Clots de Rialba i vaig trobar l'ocasió —i un itinerari molt bo— ara fa uns dies. Vaig quedar-ne meravellat i vull tornar-hi aviat....
Estanyardo i Pilàs

El Pic de Pilàs (2.657 m) es veu molt bé, per exemple, des del cim de la Torreta de l'Orri. Més d'una vegada, esquiant a Portainé, algú m'havia preguntat quin cim era...
Russell (3.207 m.)

//--> Creuem la coma fins a trobar la cresta per l'est Llarga grimpada per blocs de granit Tenim davant la cresta de Russell...
CANIGO (2.784 m.) per Cortalets

CIM: Canigó (2.784 m.) per CortaletsCOORDENADES CIM: 42°31′10″N, 02°27′22″ECOMARQUES: Roselló, Conflent i VallespirHORARI: 3h 15 min. (2 h + 1h15 min.)DESNIVELL:+...
GR 11: Núria - Setcases (traçat antic)

Anterior:Queralbs - NúriaEl GR 11 assoleix la seva màxima alçada en l'última etapa d'alta muntanya; la travessa de Núria a Ulldeter també és una de les clàssiques de...
Pic de Pessons (2.864 m.)

//--> Foquejant per l'ampli Circ de Pessons Ens acostem al a base del pic de Pessons Abrupte vessant est del Pessons Pujant la canal...
Bauma del Roquer del Claper

//--> Sortim de l'Hospitalet de Roca-sança Terreny d'isards Neu recent a Coll de Jou Dia fred de ple hivern Bauma del...
Muntanyes del Ripollès - Ull de Ter - Núria

Barraca de TirapitsSortida del aparcament del refugi d'Ull de Ter agafem el camí que surt del revolt de la carretera, marcat GR,11 pugem pel Camí pedregós i aviat arribem a...
Torreneules 2712m

des de la Central de Daió (Queralbs)General:Bonica excursió circular a un dels cims de la Vall de Núria. Si no es puja a Núria amb cremallera, com en el nostre cas, fa que...
Gelada, pas entre valls

Al dia següent vam anar a la Vall de Barravés, sempre havia volgut fer el pas natural i ancestral de l'esmentada vall a la Vall de Boí pel Coll de Gelada, lloc de pas de...
Tretzevents (2731 m), dos anys després!

IntroduccióDesprés de 2 anys, finalment fem cas a les peticions d'en Xavi de pujar al Puig dels Tretzevents. Sigui per un motiu o per un altre, cada vegada que sortia aquesta...
Via Estasen al Pedraforca

25 d'octubre de 1714 / 2014Sempre ho he dit: el Pedraforca es la meva muntanya preferida. No es un dels llocs que he escalat més, ni he fet nombroses vies, però cada cop que...
Pedraforca en dilluns, solitud

El Pollegó Inferior del Pedraforca des del cim principal.El Pedraforca és una de les muntanyes més visitades i fotografiades de Catalunya. La seva silueta és ben...
El Niu de l'Aliga amb lluna plena

Aquí trobareu el trackUn cop més, i ja en van moltes, aprofitem que hi ha lluna plena per pujar al refugi del Niu de l'Àliga i baixar de nit.Una vegada més hem quedat...
Travessa integral del moixero-cadí

Els expedicionaris al coll de PalAquest estiu una colla del Centre vam tornar a fer la Travessa integral del Moixeró-Cadí. No és una excursió complicada però si que té un...
Pic de Perafita - Cerdanya

pels Estanys de la PeraComencem des de Llers de Cerdanya per la pista enquitranada fins l’estació d’esquí de fons , d’aquí endavant es de terra amb algun que altre sot....
290 cap del verd 200814

290 CAP DEL VERD 200814Aproximació, des del Bages per la C-16 fins a Berga, punt de trobada amb els de la Costa i de la Plana de Vic, aquest procedents de Palamós...
La Tosa d'Alp i el seu entorn miner

24.08.14  Des del coll de Pal, a la divisòria entre el Berguedà i la Cerdanya, l’ascensió a la Tosa d’Alp és una curta passejada per la carena que separa aquestes...
Picos de Europa: recorregut circular.

Circular a Picos de Europa, amb el Picu Urriellu al fons. Avançada la primavera, l'amic Pito em comenta l'opció de realizar un recorregut circular al massís dels Picos de...