Jralsina

Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Refugi Quintino Sella al Felik

En el nostre primer dia d'activitat al Monte Rosa hem fet l'aproximació al refugi Quintino Sella al Felik, una magnífica base d'operacions a la vessant italiana del Monte...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
GR1: Els Masos - Sant Martí d'Empúries

Amb aquesta etapa, la vintena, hem completat avui el GR1, un camí de gran recorregut anomenat també camí històric, que va des d'Empúries fins a Finisterre. Al llarg dels...
El Serrat de la Foradada

Foto d'arxiu: El Serrat de la Foradada. Desembre 2014Una petita matinal en solitari a Montserrat amb un recorregut equipat que porta al Serrat de la Foradada. L'objectiu era fer...
Estaragne, Campbieil i Lentilla, amb esquís

Avui hem tancat la temporada d'esquí de muntanya amb una nova ascensió de categoria. A aquestes alçades de la temporada queden pocs llocs on fer esquí de muntanya sense...
GR1: Melianta - Els Masos

Avui hem fet la dinovena i penúltima etapa del GR1, entre Melianta i Els Masos, entrant a l'Empordà i encarant la recta final d'aquesta ruta que ens portarà en la propera...
L'Aneto (3.404 m) a traïció

Quan vaig llegir la guia d'esquí de muntanya d'en Dihinx, publicada recentement, em va fer gràcia la ressenya anomenada el Aneto por la Espalda. El títol semblava indicar que...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Soum des Salettes (2.976 m) amb esquís

El Soum des Salettes té fama de ser un dels millors miradors dels Pirineus. La seva situació, entre la Vall d'Ordesa i el Massís de Néouvielle, li dóna una perspectiva...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
GR1: Besalú - Melianta

El GR1 entra a la fase decisiva. En l'etapa anterior vam deixar enrere les muntanyes, després de moltes etapes de travessar serres prepirinenques, per entrar a les planes que...
Alto del Garajonay (1.484 m)

No podíem tornar de La Gomera sense pujar al punt mès alt de l'illa, l'Alto del Garajonay (1.484 m). És un cim d'altitud modesta; tan modesta que alguns dels nostres...
La Gomera: Chipude - Vallehermoso

En el segon dia de la nostra estada a l'illa de La Gomera hem fet una etapa del GR132, avui entre les poblacions de Chipude i Vallehermoso, travessant el Parc Nacional de...
La Gomera: Agulo - Vallehermoso

Aquest any hem planificat, per als primers dies de la Setmana Santa, una sortida a l'illa de La Gomera. Aquesta illa, d'origen volcànic com totes les Canàries i molt...
Pic de Font Negra (2.877 m), amb esquís

En aquesta zona del Pas de la Casa, al límit entre Andorra i l'Ariège, ja havíem fet diverses ascensions però ens faltava coronar el Pic de Font Negre, un magnífic cim que...
Taga (2.040 m), amb esquís

Avui no estava previst venir al Taga per fer aquesta ascensió clàssica, però el mal temps que s'havia anunciat per ahir dissabte ens ha fet canviar de plans i la sortida de...
Lo Covil i Pic de la Màniga, amb esquís

No havíem estat mai en aquesta zona de la Vallferrera, pel Bosc de Virós i el refugi del Gall Fer. Ahir al vespre vam arribar al refugi, situat al final d'una pista d'onze km,...
GR1: Oix - Besalú

Una etapa singular del GR1, amb la que hem deixat enrere la part més muntanyosa del traçat d'aquest camí de gran recorregut per entrar a les planes garrotxines de la Vall del...
Tuc dera Pincèla (2.546 m) amb esquís

El Tuc dera Pincèla ens ha sorprès agradablement. Ja feia molts anys que el teníem en cartera, a la llista dels clàssics imprescindibles de l'esquí de muntanya però,...
Pic de Xemeneies (2.828 m) en travessia

Una gran ascensió, poc habitual entre els esquiadors de muntanya però amb un gran ambient, que hem realitzat en travessia, entre les valls del Gerber i de Cabanes. Ahir al...
GR1: Can Repunxó - Oix

Una etapa més, la setzena, del GR1. Avui hem recorregut camins entre boscos a cavall del Ripollès i l'Alta Garrotxa. El punt de partida ha estat Cal Repunxó, on vam acabar...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Refugi Comes de Rubió

Després de la llevantada que ha passat pel Pirineu Oriental, tot ha quedat molt nevat. Avui hem fet una excursió singular; un recorregut que només pot fer-se amb esquís (o...
Pic du Fond de Peynin (2.912 m), amb esquís

Avui hem completat la nostra estada al Queyras amb una nova ascensió. El Pic du Fond de Peynin és també un clàssic de l'esquí de muntanya en aquesta zona alpina tan...
Pic Traversier (2.884 m) amb esquís

En la segona jornada d'activitat al Queyras hem fet una de les ascensions més clàssiques d'aquesta zona, el Pic de Traversier. Una ascensió relativament fàcil que puja per...
Pic de Foréant (3.081 m) amb esquís

Ja feia temps que volíem venir al Queyras, una zona dels Alps molt apta per a l'esquí de muntanya, situada a la part més propera de la serralada alpina. Quan vam programar la...
GR1: Ripoll - Can Repunxó

Avui les previsions eren d'un fred molt intens i, efectivament, ha fet fred encara que, com és normal, els meteoròlegs sempre exageren una mica. Hem arribat en autocar, amb...
Irati: Egurgi - Orbaitzeta

Ahir al vespre, en el refugi forestal d'Egurgi, es va reunir el gabinet de crisi. Vam mirar en el mapa l'itinerari previst per avui i vam comprovar que el camí que porta a...
Irati: Orbaitzeta - Egurgi

Ja és una tradició que cada any, entre Cap d'Any i Reis, fem una sortida d'uns dies per zones de mitja o baixa muntanya. Després de dos anys recorrent el Massís dels Ports,...
Ascensió al Pic de la Carabassa (2.738 m)

El Pic de la Carbassa és un clàssic de l'esquí de muntanya a la Cerdanya. Tot i que no és el més alt ni té les millors pales esquiables, es fa sovint amb esquís quan hi...
Pic d'era Peülla amb esquís

En aquesta entrada del blog és més llarga l'explicació dels preliminars que la pròpia crònica de la sortida que, com veureu, ha estat poca cosa. Tot va començar ahir al...
Tucs de la Cigalera i de la Llança amb esquís

No és gaire habitual iniciar la temporada d'esquí de muntanya al desembre. El més normal és que hi hagi poca neu, mal assentada, endurida i amb costra. A més, fa molt fred...
De Graugés al Santuari de Queralt

Com ja saben els seguidors del blog, fa un parell d'anys vam completar el recorregut del Camí dels Bons Homes, un GR que surt del Santuari de Queralt, a prop de Berga, i arriba...
GR1: Alpens - Ripoll

Una etapa més del GR1 en la que hem completat la travessia de la província de Barcelona i hem entrat al Ripollès, ja a la província de Girona. També hem abastat una fita...
GR1: Prats de Lluçanès - Alpens

Tercera etapa d'aquesta temporada del GR1. Hem iniciat la caminada en el punt on vam deixar el GR en l'etapa anterior. Avui l'autocar ha recorregut un petit tram de pista des de...
Els Ventadors, Pins Carrassers i Punta Pericana

Santa Magdalena - Sant Antoni - Sant Bartomeu - Els Ventadors - Punta dels Pins Carrassers - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Punta Pericana - Cova del Caterí - Grau de la...
Roca Corbatera, Cova Santa i S. Joan del Codolar

Albarca - Pla del Grau - Roca Corbatera - Pas del Gat - Cova del Serret - Cova de l'Abelló - Serra Major - Cova del Moloner - Cova Santa - Sant Joan de Codolar - Grau dels Tres...
Ascensió al Castillo de Acher (2.384 m)

El Castillo de Acher vaig pujar-lo l'any 1982 des de l'antic càmping de la Selva de Oza on estàvem passant uns dies de vacances. L'ascensió està més que caducada i hem...
Rincón de Alano, Peñaforca i Punta del Achar

Hem dormit a l'alberg de Zuriza, situat a la vall més occidental del Pirieneu Aragonès, a tocar de Navarra. El dormitori és una gran sala amb lliteres, unes 100 places, que...
Ascensió a la Peña Oroel, 1.769 m

Hem programat, per al pont de Tots Sants, una sortida per les valls més occidentals del Pirineu Aragonès. Avui hem fet el llarg desplaçament en cotxe fins a Zuriza, on...
Ascensió a la Dent d'Orlu (2.222 m)

Sortida típica de tardor, gaudint dels magnífics boscos i dels grans paisatges de l'Ariège. Avui la previsió meteorològica era dolenta per a tots els Pirienus però el...
GR1: Gironella - Prats de Lluçanès

Segona etapa de la temporada de GR1 des de Gironella fins a les proximitats de Prats de Lluçanès. Una etapa no gaire difícil però sí bastant llarga, tota entre camps de...
Ascensió al Pic d'Étang Faury (2.702 m)

El Pic d'Étang Faury és un d'aquells cims desconeguts a on no hi puja gairebé ningú. De fet, no el coneixíem fins fa relativament poc. El vam descobrir perquè apareix en...
Ascensió als Pics de Broate

Una vegada més, les previsions de la méteo no s'han acabat de complir i el mal temps no ens ha permès completar les activitats previstes. Ahir al vespre vam anar a dormir al...