Jralsina

Ascensió al Pic de Madaméte (2.657 m)

Avui hem acabat la nostra estada al Néouvielle amb una ascensió fàcil, en un dia gris i plujós. De fet, ja havíem decidit que avui faríem aquesta activitat, descartant...
Ascensió al Pic Maou (3.074 m)

En la segona jornada d'estada a la zona del Néouvielle hem fet una ascensió singular. El Pic de Maou és un cim molt poc freqüentat, amagat a l'ombra del Pic Long, el més...
Ascensió al Pic des Trois Conseillers (3.039 m)

Hem iniciat una estada de tres dies a la zona del Néouvielle amb una ascensió de categoria. Un tresmil dels Pirineus sempre és una gran ascensió i si, a més, cal una mica...
La Cara del Mico, via Infidel

Hem fet una matinal d'escalada montserratina a la regió de La Plantació, una zona que hem visitat poques vegades però on fa molts anys vam fer un parell de vies al...

El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...

GR92: Amposta - Ulldecona

El GR92 és un dels camins de gran recorregut que hem completat amb el grup de caminadors del GR. Va ser el primer i vam estar dues temporades senceres per completar-lo. En...
Ascensió al Puig de Tretzevents (2.731 m)

El Puig de Tretzevents (o de Tres Vents com el denominen els mapes francesos) és un dels darrers cims pirenencs de més de dos mil metres. Més a l'est només queden algunes...
Les coves de Formentera

Passant uns dies d'agost a Eivissa amb la família, he anat amb els nens a visitar novament les coves de Formentera. Els seguidors del blog saben que la cova més important de...
Ascensió al Pimené (2.801 m)

El Pimené té la fama de ser un dels cims més panoràmics dels Pirineus. Malgrat que la seva altitud no és molt gran, la seva situació, elevat sobre la població de Gavarnie...
GR5: Modanne - Valfréjus

Avui teníem previst retornar a casa després d'haver completat ahir la travessia de la Vanoise, arribant a Modanne. A partir d'aquí, el GR deixa enrere la Vanoise i entra en...
GR5: Termignon - Modanne

Avui hem completat el recorregut per la vall de l'Arc seguint el Chemin du Petit Boheur, la variant del GR5 que ens portarà fins a Modanne completant la travessia de la...
GR5: Bonneval-sur-Arc - Termignon

Després de l'etapa d'ahir, travessant el Col de l'Iseran, l'etapa d'avui és molt més fàcil, sense gaire desnivell, però molt llarga, de gairebé 27 km.  Aquest tram...
GR5: Val d'Isère - Bonneval-sur-Arc i més...

Avui hem fet l'etapa reina d'aquesta temporada del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. Aquesta etapa supera el Col de l'Iseran deixant enrere la vall de...
Aiguille de la Grande Sassière (3.747 m)

L'Aiguille de la Grande Sassière és una gran muntanya. Està situada en el límit entre França i Itàlia, a cavall entre la Vall de l'Isère, a la Vanoise, i el Parc Nacional...
GR5: Tignes-le-Lac - Val d'Isère

Hem tornat als Alps, concretament a la Vanoise, per seguir amb el recorregut del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. L'any passat vam acabar el nostre...
Pics de Medacorba i Roca Entravessada

Hem fet una escapada a Andorra per pujar un dels cims més característics del Principat, el Medacorba. És un cim singular, al límit entre l'Ariège, Andorra i la Vallferrera....
Ascensió als pics d'Astazú (3.071 m)

Hem dormit al nostre petit campament, plantat al costat del Llac de Marboré a 2.550 metres d'altitud. És un indret singular, situat a sota mateix de la cara Nord del Monte...
Llac de Marboré des de Pineta

Hem programat una sortida de dos dies per pujar els Astazús, dos dels tresmils de la Vall de Pineta. Des del fons de la vall hi ha un desnivell molt considerable, més de 1.800...
GR3: Sant Joan de les Abadesses - Vidrà

Aquesta nova etapa del GR3 ha estat molt especial. La teníem programada amb el grup de caminadors per al 14 de març però la vam haver d'ajornar a causa del COVID-19. Avui,...
Ascensió als Torreneules

El Torreneules és un dels cims més clàssics de Núria, ja que domina des de l'altura la Vall del Fresser i és molt visible des de tota la Vall de Ribes. Aquest cim té una...
Barranc de l'Olla de la Mel

El barranc de l'Olla de la Mel és una escletxa profunda excavada per l'aigua en els cingles que es depengen de la carena principal de la Serra del Cadí sobre el Santuari del...
GR92: Sant Climent de Llobregat - Garraf

Quan amb el grup de caminadors del GR vam recórrer el GR92 em va quedar pendent, entre altres, l'etapa de Sant Climent de Llobregat a Garraf. No recordo per quin motiu vaig...
Les fonts de Reixac i el Turó de la Malesa

Avui hem fet un nou recorregut per la Serra de Marina, pel sector més proper a Badalona i Santa Coloma però pel vessant Nord, el que dona al Vallès. El punt de partida ha...
Les Germanes del Sot del Bac

La sortida d'avui havia de ser purament fotogràfica. Es tractava de fer algunes fotos que em faltaven per documentar correctament algunes entrades antigues del blog....
Els Cingles de Bertí i La Trona

Avui hem fet una excursió per la zona dels Cingles de Bertí amb sortida i arribada al poblet de Montmany, al costat del Figaró. Una excursió sense complicacions que hem fet...
Turó del Samon i el Sui

El Turó del Samon i el Sui són dos cims menors del massís del Montseny. Estan apartats dels cims principals i tenen grans panoràmiques sobre el Montseny, el Vallès, la...
Turó de la Malesa (464 m)

Avui hem anat una mica més enllà en les nostres sortides de confinament: el Turó de les Maleses està més lluny que les altres muntanyes que hem pujat en dies anteriors, en...
Circular al Puig Castellar

Avui hem pujat novament al Puig Castellar però aquesta vegada per un itinerari diferent, circular, arribant al cim pel darrere, per la vessant nord. Es tractava de fer un...
Els turons de les Roquetes

Avui, dintre del cicle de sortides en època de confinament, hem fet un recorregut pels turons que dominen el barri barceloní de Les Roquetes formant una carena que separa el...
Turó de Montcada

El cicle de sortides de desconfinament segueix a bon ritme. Avui l'objectiu ha estat un cim d'altitud ínfima (273 m) però amb un gran panorama. El Turó de Montcada està...
Camí de les ermites de Badalona

Una nova excursió aprofitant l'inici del desconfinament, que permet fer exercici de 6 a 10 del matí, encara que no permet els desplaçaments en cotxe. Aquest horari ens limita...
Turó del Pollo o Puig Castellar (303 m)

Avui, després de llargues setmanes d'inactivitat a causa del confinamet decretat per combatre el Covid19, hem reiniciat les activitats de muntanya amb una sortida fàcil i...
Coll de Port i Torrent  de les Grutes i del Lloro

Coll de Port i Torrent de les Grutes i del Lloro

Aquesta és una entrada singular del blog i, segurament, serà l'última abans d'un obligat parèntesi en les activitats de muntanya, que pot ser llarg. Des del mes de setembre...
Cova-avenc Quim Solbas

Avui hem anat a explorar una nova cavitat, aquesta vegada en el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt. La cova-avenc Quim Solbas va ser descoberta l'any 2011 per un infatigable...
Via ferrada dels Patacons

Ja feia temps que volia fer aquesta ferrata, equipada recentment i d'una gran categoria pel seu traçat imaginatiu, la seguretat de les seves instal·lacions i la bellesa de...
Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Les Picardes i el Muntanyó, amb esquís

Avui hem iniciat una travessia de dos dies per la zona d'Espot, amb pernoctació al Refugi Josep Maria Blanc. Fa un parell d'anys vam intentar una sortida per aquesta zona,...
GR83: Campdevànol - S. Joan de les Abadesses

Una nova etapa del GR3 pel Ripollès, recorrent boscos solitaris de roures, faigs i pins en un dia de primavera avançada, en ple mes de febrer. L'etapa ha estat dura i llarga...
Pràctiques a Les Guixeres

Avui ha estat una jornada singular de muntanya, ja que no hem fet cap activitat determinada sinó que únicament hem fet unes pràctiques per depurar la nostra tècnica de...
Plateau de Bure (2.564 m) amb esquís

Després de la remullada d'ahir al Pic de la Rama, la previsió per avui de Méteo France era de bon temps, amb pocs núvols i assolellat. Per això hem programat per avui...
Pic de la Rama (2.329 m) amb esquís

Com saben els nostres seguidors, cada any per aquestes dates fem una sortida de quatre dies d'esquí de muntanya per zones relativament poc conegudes dels Alps. El Queyras,...
Bardenas reales

Feia temps que no veníem per las Bardenas Reales, la primera ocasió va ser l'any 1996 i aleshores vam fer un recorregut de varius dies en bicicleta, el territori no era tant...
GR3: Castellar de n'Hug - Campdevànol

Una llarga etapa del GR3 que hem recorregut en un dia que ha començat núvol i gris però ha acabat amb un bon sol. Tot i que l'etapa és llarga, no té dificultats especials i...
Bardena Negra: Peña del Fraile

En la darrera jornada de la nostra estada a les Bardenas, hem fet una excursió curta perquè ens quedava un llarg camí de tornada a casa i no volíem arribar massa tard. Hem...
Bardenas: ruta circular per La Estroza

Avui, en la segona jornada d'estada a les Bardenas, hem fet un itinerari circular per la zona de La Estroza, un dels cims panoràmics de la zona, amb un recorregut variat i...