Jralsina

Coll de Port i Torrent  de les Grutes i del Lloro

Coll de Port i Torrent de les Grutes i del Lloro

Aquesta és una entrada singular del blog i, segurament, serà l'última abans d'un obligat parèntesi en les activitats de muntanya, que pot ser llarg. Des del mes de setembre...
Cova-avenc Quim Solbas

Avui hem anat a explorar una nova cavitat, aquesta vegada en el Parc Natural de Sant Llorenç de Munt. La cova-avenc Quim Solbas va ser descoberta l'any 2011 per un infatigable...
Via ferrada dels Patacons

Ja feia temps que volia fer aquesta ferrata, equipada recentment i d'una gran categoria pel seu traçat imaginatiu, la seguretat de les seves instal·lacions i la bellesa de...
Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Les Picardes i el Muntanyó, amb esquís

Avui hem iniciat una travessia de dos dies per la zona d'Espot, amb pernoctació al Refugi Josep Maria Blanc. Fa un parell d'anys vam intentar una sortida per aquesta zona,...
GR83: Campdevànol - S. Joan de les Abadesses

Una nova etapa del GR3 pel Ripollès, recorrent boscos solitaris de roures, faigs i pins en un dia de primavera avançada, en ple mes de febrer. L'etapa ha estat dura i llarga...
Pràctiques a Les Guixeres

Avui ha estat una jornada singular de muntanya, ja que no hem fet cap activitat determinada sinó que únicament hem fet unes pràctiques per depurar la nostra tècnica de...
Plateau de Bure (2.564 m) amb esquís

Després de la remullada d'ahir al Pic de la Rama, la previsió per avui de Méteo France era de bon temps, amb pocs núvols i assolellat. Per això hem programat per avui...
Pic de la Rama (2.329 m) amb esquís

Com saben els nostres seguidors, cada any per aquestes dates fem una sortida de quatre dies d'esquí de muntanya per zones relativament poc conegudes dels Alps. El Queyras,...
Bardenas reales

Feia temps que no veníem per las Bardenas Reales, la primera ocasió va ser l'any 1996 i aleshores vam fer un recorregut de varius dies en bicicleta, el territori no era tant...
GR3: Castellar de n'Hug - Campdevànol

Una llarga etapa del GR3 que hem recorregut en un dia que ha començat núvol i gris però ha acabat amb un bon sol. Tot i que l'etapa és llarga, no té dificultats especials i...
Bardena Negra: Peña del Fraile

En la darrera jornada de la nostra estada a les Bardenas, hem fet una excursió curta perquè ens quedava un llarg camí de tornada a casa i no volíem arribar massa tard. Hem...
Bardenas: ruta circular per La Estroza

Avui, en la segona jornada d'estada a les Bardenas, hem fet un itinerari circular per la zona de La Estroza, un dels cims panoràmics de la zona, amb un recorregut variat i...
GR92: Font de Cera - Montcada

Fa uns anys, amb la colla del GR, vam recórrer el GR92, el Camí del Mediterrani, entre Portbou i Ulldecona. És un llarg recorregut que vam fer en 29 etapes, a raó d'una...
Tossal Mercader i Pic de Querforc, amb esquís

Avui hem fet l'ascensió a aquests dos cims, relativament fàcils però amb un gran panorama, situats al costat del Col de Puymorens, al límit entre la Cerdanya francesa i...
Cova de la Taverna

La Cova de la Taverna està situada en el Parc Natural de la serra de Montsant, al costat del Pantà de Margalef. És una cova singular perquè ressegueix el curs subterrani del...
Port de Rat (2.540 m) amb esquís

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya amb una activitat senzilla però ben interessant. Hem pujat al Port de Rat, un pas que comunica la vall andorrana de...
El Escalerón i la Raya

Avui hem fet una petita excursió per la Serranía de Cuenca, concretament per la zona de la Laguna de Uña, un dels paratges més singulars d'equesta zona. L'itinerari triat...
Cuchillares de Contreras

Fa molts anys, l'abril de 1979, vam fer una escapada als Cuchillares de Contreras, una zona d'escalada situada en el paratge anomenat Hoces del Cabriel, en el límit entre les...
Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...
Avenc Jordi Verdiell

Avui hem fet una nova exploració subterrània per terres de la Serra de l'Ordal. Hem visitat l'Avenc Jordi Verdiell, una cavitat de curt recorregut però que es mereix una...
GR3: Alp - Estació de Coll de Pal

La segona etapa del nostre recorregut pel GR3, el Sender Central de Catalunya, ha estat sens dubte l'etapa reina d'aquest llarg GR que gairebé acabem de començar però que...
Avenc dels Topògrafs

L'Avenc dels Topògrafs és una de les coves més estètiques de la zona del Garraf i l'Ordal, amb tota mena de formacions molt ben conservades, encara que amb un recorregut...

Torrent dels Abadals

El Torrent dels Abadals és un camí equipat que puja per la llera d'un petit torrent, a prop de la població de Castellbell i el Vilar. És com una petita via ferrada equipada...
Ascensió al Pic des Trois Seigneurs (2.198 m)

El Pic des Trois Seigneurs és una gran talaia de l'Ariège. És un pic de poca altitud, no arriba als 2.200 m, però té una gran prominència, de més de 680 metres. A més,...
GR3: Bellver de Cerdanya - Alp

Avui hem iniciat, amb la colla del GR, un nou projecte, el GR3, que seguirem per etapes com hem fet amb tots els anteriors, a raó d'una sortida mensual. El GR3, anomenat Sender...
Cueva de los Arnales

Després de la intensa jornada de muntanya d'ahir al Tendeñera, avui toca tornar a casa però hem volgut aprofitar que estàvem per aquestes contrades per fer una activitat...
Tendeñera (2.845 m) per la vall d'Otal

L'any passat ja vam fer un intent al Tendeñera. De fet no va arribar a ser un intent perquè una nevada primerenca, caiguda a finals d'octubre, ens va obligar a canviar de...
Canals de Núria i el Freser

Avui hem recorregut els canals que, des del Riu de Núria i des del Freser, alimenten la central hidroelèctrica de Daió. Els canals passen per les Roques de Tot lo Món, una...
Cresta dels Racons

La Cresta dels Racons separa els dos cims bessons del mateix nom: el Pic del Racó Gros (2.779 m) i el Pic del Racó Petit (2.785). Curiosament, els noms dels cims no concorden...
Cresta de Peguera

La Cresta de Peguera (en realitat el nom correcte és Serrat de les Eres) és una activitat curta i relativament fàcil, apta per a una matinal. Ahir vam haver de suspendre la...
Baixada de Vens

Avui, cinquè i darrer dia de la nostra travessia pel Mercantour, teníem prevista una etapa curta perquè havíem de tornar a casa i ens quedaven unes 8 hores de cotxe....
Le Chemin de l'Energie

Ahir, quan vam arribar al refugi de Rabouns després d'una intensa jornada de muntanya, el guarda del refugi ens va avisar que per avui es preveia molt mal temps: pluja i neu!...
Mont Ténibre (3.031 m) en travessia

Avui hem fet el que podríem anomenar etapa reina de la nostra travessia de cinc dies pel Mercantour. Hem fet la travessia entre el refugi de Vens i el de Rabouns, passant...
Tête de l'Enchastraye (2.954 m) en travessia

Avui hem iniciat una gran travessia de cinc dies per la zona del Mercantour, en els Alps Marítims, a cavall entre la vall francesa de Tinée i la italiana de Val Stura. Ahir a...
Cresta del Pedraforca

El Pollegó superior del Pedraforca no és una única muntanya sinó una llarga carena amb diversos cims que coronen la seva cara Nord, terreny de joc de moltes vies d'escalada....
Cova des Fum

Avui, per fi, al tercer intent, he trobat la Cova des Fum. Es tracta de la cova més important de Formentera, amb una gran extensió (uns 8.000 metres quadrats) i amb una llarga...
Cova de les Mamelles

La Cova de Les Mamelles és una de les coves més importants de l'illa de Formentera. En realitat no és una sola cova sinó un conjunt de coves connectades entre elles formant...
Torrent Fondo de Moritx

El Torrent Fondo de Moritx és un dels barrancs més interessants de tota l'illa de Mallorca. Tot i que el descens és curt, baixa encaixonat formant gorgs i salts amb un...
El Pas del Duro

El Pas del Duro és un itinerari equipat que porta al fons del torrent del Gorg Blau, el barranc més interessant de tota l'illa de Mallorca i un dels millors d'Europa. El pas...
GR5: Refugi de Rosuel - Tignes

Amb aquesta etapa del GR5 hem entrat de ple a la Vanoise, una de les zones més atractives dels Alps francesos, on hi ha un gran parc natural que, conjuntament amb el parc...
GR5: Landry - Refugi de Rosuel

Avui el nostre GR ens ha portat a iniciar la travessia de la Vanoise. Efectivament, des que ahir vam travessar l'Isère estem ja en aquesta zona, una de les més atractives dels...
GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...