La bauma

Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Retrobant-nos.

Sultans of Swing, V+/Ae ( 140 m) Gorra Marinera, Montserrat.Tot s'acaba, i després de tant excursionisme blanc, toca començar amb la roca, si més no, la calenta. Canviem...
Per les serres de Milany i de Santa Magadalena

Panoràmica de Vallfogona de Ripollès durant el primer tram de pujada cap al castell de Milany. Foto: Jaume FerrándezLa previsió meteorològica pel primer dia d'abril no era...
COMABONA (2.553 metres).

(Coll de les Bassotes, 1.873 m). El Comabona és el cim més oriental de la serra del Cadí, i una de les millors talaies de la Cerdanya, i de la cara nord del Pedraforca....
Els set gorgs del torrent de la Cabana

15.06.16  El torrent d’Estiula, més conegut com a torrent de la Cabana (del nom d’un mas que hi ha a la vora), prop de Campdevànol, al Ripollès, forma un conjunt de...
El gruyere

Nubiola-Picazo-Dori (IV+, 180m)Miranda del Pas del Príncep, MontserratEntrem a la bauma, sortim de la bauma. Entrem a la bauma, tornem a sortir de la bauma. Aquest agradable...
Torrent  del tortuguer (trams equipats).

Torrent del tortuguer (trams equipats).

Els equipadors de la VF de la Cinglera del Resistent, ens obsequien amb un nou recorregut equipat que remunta el torrent del Tortuguer, des de la seva confluència amb el...
Avenc Emili Sabaté

L'avenc Emili Sabaté és un dels més populars del Garraf, ja que es considera d'iniciació i té una gran sala amb concrecions i un recorregut força interessant. Des de la...
GESAM a la Punxa

roques,parets i agullesdeMONTSERRATII. REGIÓ DE TEBES I TEBAIDA1973Recorregut d'allò mes amagat i solitud assegurada, el seu traçat no ens deixarà indiferents .La...
Serra de Milany en BTT

//--> Planejant el primer tram de ruta Comença la pujada enmig d'una humida fageda Pujant fort davant la masia de Villaura Pujada...
Prospecció per la Coma Oriola (2)

...segueix de l'apunt d'ahir... Aquesta primera etapa de prospecció vam localitzar un conjunt de petites cavitats, de les que en Pere Castells amb el DistoX i una tauleta...
PUIG D'ESTELA (1.361,3 m.)

CIM:Puig d’Estela (1.361,3 m.)COMARCA: RipollèsHORARI:1h 05 min. (40 min. + 25 min.)DESNIVELL:+ 240DIFICULTAT:FàcilCARTTOGRAFÍA:RESUMAquest cim, es troba situat en una...
Barranc de l'olla de la mel.

El barranc de l’Olla  de la Mel és una vertical i profunda escletxa que baixa pels Cingles del Gresolet, fins a toca la Fageda del Gresolet. En total i tenim 8 ràpels,...
Cova de l'Aire. 03-05-15

Us proposo una aproximació a la Punta del Solà d'en Brull per una de les senderes més espectaculars del Port, el Portell de l'Infern, amb l'objectiu de descobrir una joia...
Pla i Serra de Busa

Sant Pere de GraudescalesJa fa força temps que volia trobar l'estona per a visitar aquest racó del Solsonès. La veritat és que la zona és força recòndita i el seu accés...
Bauma del Roquer del Claper

//--> Sortim de l'Hospitalet de Roca-sança Terreny d'isards Neu recent a Coll de Jou Dia fred de ple hivern Bauma del...
De Tavertet a Sant Corneli - ruta circular

Anem fins a Tavertet amb la intenció de fer una ruta circular que ens portarà fins a Sant Corneli tot passant per l’Avenc, la Rocallarga i la bauma del Puig...
Ermites de Cardó

Us proposo un interessant itinerari que ens acosta a un dels atractius de la Vall de Cardó: les Ermites. Bastides a principis del segle XVII per monjos Carmelites, amb el...
Camí dels Bons Homes: Gósol - Bagà

Hem fet la tercera etapa del Camí dels Bons Homes (GR107) que vam suspendre el 29 de novembre a causa de les previsions meteorològiques. Aquella va ser una decisió encertada,...
Camí dels Bons Homes: Peguera - Gósol

Segona etapa d'aquest camí de gran recorregut. L'autocar ens ha deixat a la carretera de Fumanya, just en el punt on ens va recollir al final de l'etapa anterior. Ham baixat...

276 De la Font de l’Alzina als Metges per corriols 30-04-2014Aproximació des de Sant Feliu de Guíxols; sortim a les 8 del matí per la C-65 fins a Cassà de la Selva, a la...
Volta a Sau

Dissabte, 8 de febrer 201449 kms. - 8h.30'Roda de Ter (Osona)En Tronja organitza una sortida temptadora on ens promet una excel.lent matinal per les contrades osonenques de...
Torrent de la cabana

El torrent d’Estiula, més conegut com a torrent de la Cabana, fen referencia a una masia propera, esun petit rierol afluent del riu Merdàs, que després de creuar el poble...
Bellmunt

Sant Pere de Torelló, Camí Vell, la Bauma, Sant Pere de Torelló.
Deixant de fer pastissos a la Normal de la Momieta

La cordada del retrato, no están fent la Norma.Aquest es l'error que s'ha corretgit L’any 1983 amb en Pastelero, vam decidir anar a obrir una via a la Momieta, l’idea...
Cavalls del vent (I)

Torna a venir un cap de setmana amb molt bon temps i temperatures no massa baixes, tinc ganes d'aprofitar-lo al màxim. Pregunto a l'Albert si és possible fer la Cavalls del...
15 anys de... l'Anglada Guillamón del Faraó.

Després de perdre la por en la primera solitària a Montserrat, desitjava fer quelcom més interesant i vaig decidir perdrem (i mai millor dit) pels camins i canals del...

Pont Cabradís i Bonner

Remuntem el riu de Valls des de la bauma de les Pintes fins a trobar l'emblemàtic Pont Cabradís, un túnel natural de roca dins del qual passa el riu. No gosem travessar-lo...
Mola d'Estat des de Farena

Ja és curiós que en les meves dues últimes visites a les Muntanyes de Prades hagi visitat el mateix cim, la Mola d'Estat, tot i que per itineraris diferents: la primera, amb...

Pedalant al peu del Pedraforca

Sortint des de Bagà emprenem una llarga ruta pel vessant sud del Moixeró i el Cadí, resseguint pistes molt ciclables però amb considerable desnivell. Desprès d'un tram...