La falconera

De Bot a Gandesa per camí rural

Des de l'esquerra, la Moleta, l'Agulla de Bot, la Falconera, darrera els Ports d'Arnes i més a la dreta la Muntanya de Santa Bàrbara, dessota la qual veiem Bot.  El matí...
Vies Vertical i Piset a la Falconera.

Dues propostes prou interessants que recorren la part de la Falconera més propera al port. Ambdues vies acaben en una feixa on podem acabar de fer cim per alguna altre via. Em...
Banzo saez

DIMECRES, 28 DE JUNYHi ha dies que quasi tot surt malament i avui a estat un dia en que quasi es compleix la dita.Les previsions de mal temps s’estenen arreu de la nostra...
Penya segat de la falconera.

22/06/17. Avui sortim a la tarda però amb aquesta calor què fa, tenim mandra fins hi tot de caminar. Anem a la cara est del Penya Segat de la Falconera buscant l’ombra, quan...
Chani a la Falconera.

La clàssica de la paret!.Reçentment s'ha reequipat amb parabolts inox,incloent algunes variants més difícils. L'escalada en si no m'ha semblat espectacular però entre...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
SAME a la Falconera.

Una alpinada marítima!.Llarg flanqueig de dificultat poc sostinguda i un pèl herbós per caçar el punt feble de la paret.Després sortida per un parell de plaques i una...
Pas del Tauló des de Raixa

Pas del TaulóUna volta entre els termes municipals de Bunyola i Valldemossa. Passarem per un divertit pas de caçadors on trobarem un malmenat tauló (poc fiable) que ajuda a...
Via Falconera a la Falconera.

Interessant via marinera,pels qui els hi agradi escalar damunt del mar. Deixant de banda l'entorn la via l'he trobat força variada i amb roca de primera llevat de la tirada de...
Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...
La Falconera del Garraf, via Bavaresa

2.02.17  Aprofitant una petita treva de la meteorologia tan adversa que fa darrerament, anem cap al bonic poble de Garraf, en plenes costes homònimes, per fer una de les...
Via falconera

DIMECRES, 07 DE DESEMBRECom cada dimecres hem quedat amb el Josep per fer una petita escapada,- les bones costums no es poden perdre-Però aquesta setmana serà un xic diferent,...
Miretades Espeològiques (29)

(1983) Dalt de la serra Pedregosa, Cadí.(Urquiza, Miret, fot. Mension) Les moltes plataformes d'absorció superiors de la serra del Cadí no han estat gaire prospeccionades...

Rapsòdia en “Blues”

La Falconera és un oasi de tranquil·litat molt a prop de Barcelona, com més escalem per aquí, més encantats quedarem. La via Rapsòdia en “Blues” és la tercera...
Via chani

DIMECRES, 02 DE NOVEMBRETrobar company desprès d’un pont és bastant difícil, però aquesta setmana he tingut sort, el Josep encara no ha marxat per fer les seves mini...
Hèrnia Discal a la Falconera.

Una altre de les clàssiques de la Falconera.Traçat lógic,roca sanejada i escalada de placa amb trams de diedre que la fan força variada. A nosaltres ens ha agradat...
Via Estenalles a la Falconera.

Escalada combinada d'Ae i lliure.Em.sembla haver sentit que els trams d'Ae són apurables en lliure de setè grau,suposo que d'aquesta manera l'escalada és menys...

Julianillos Muertos a la Miranda de la Falconera

La Miranda de la Falconera té menys alçada que la seva veïna, no obstant les seves parets contenen algunes rutes que aprofiten molt bé la seva llargada. Dona la sensació...
Miretades Espeològiques (6)

(1988) Forat de la Vaca "calcàries" (Pallars Jussà). Diego Ferrer. Avenc d'eclosió o col·lapse, que segons ens van explicar: el substrat va cedir quan una vaca pasturaba a...
Puig des Colomer, de ses Fites i de na Fàtima

Un itinerari circular, entre Bunyola i Valldemossa i un autèntic trencacames per les continues pujades i baixades per un terreny abrupte, però l'esforç es veu recompensat amb...
El vaixell de paper

SAME (V,  200m)Penya-segat de la Falconera, GarrafUn plec, dos plecs, tres i quatre plecs al full de paper i ja tenim el baixell a punt. Els soldadets carregats de plom i...
Garraf, penya segat de la falconera

19/03/16. El bar muntanya de Collbató avui és el cau d’un bon grapat d’escaladors dissertant sobre les possibilitats d’on podrem escalar avui. Fora però el plugim va...
Tornem a la Falconera, via Chani

Aquesta via ja vaig venir a fer-la fa més de dos anys, però reconec que em va deixar un gust molt agradable i sempre havia tingut ganes de tornar-hi. Potser també per...

Vertical al Penya Segat de la Falconera

Via discontinua i amb roca agraïda per autoassegurar-se però no de gran qualitat; De totes maneres si li sumem l’aproximació, el descens i l’entorn, ens...
La Cogulla (1.063 m.)

//--> Sortim de la presa del pantà de Margalef Pont penjant sobre el barranc de la Taverna Interior de la cova Falconera Ratpenat...

LA MORERA - GRAU DELS BARROTS - ROCA FALCONERA- GRAU DE L'AGNET - LA MORERAOrganitza:  Joan e Iolanda 619.723416Sortida : 8:30 h. gasolinera BordetaDificultat : Mitjana. El...
Penya segat falconera garraf

6/02/16. En Xavi no ha escalat mai al Garraf així què avui acabem fent un puja baixa pel penya segat de la Falconera. Quedem amb el Jaume al Garraf , el dia està enlleganyat...
GARRAF, PENYA SEGAT FALCONERA, Via VERTICAL

3/01/16. El Penya segat de la Falconera, està plena de vies en estat  decadent mostra del què va ser, és difícil de identificar les línies, pitons, burins,...
Nosferatu a la Falconera.

Dies de festa i dies amb molta gent a l'interior tarragoní. Per part meva han estat dies amb familia i dies d'escalada, primer esperant torn a Siurana i després al tranquil...
Estenalles + hernia discal

DISSABTE, 28 DE NOVEMBRESembla que de moment estem tenint sort amb el temps, tot i fer fred , els dies són prou nets com per poder escalar si tens la precaució de cercar una...
Via Same ( La Falconera, Garraf )

Aquesta via, per la seva ubicació és tot un luxe, aprop de la ciutat però a la vegada en un entorn que proporciona molta tranquilitat. Al poble del Garraf,...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
Casc Duraleu - Forte per a l'Espeleologia (2/4)

...continua de l'apunt d'ahir...Robert de Joly, l'any 1937, publica la primera edició de la seva obra sobre els materials i tècniques d'exploració d'espeleologia, on divulga...
Via La Falconera a la Falconera

Fa dies que els companys s'estan tornant mig sardinetes i volten arrant de mar. Aquí una de les seves últimes aventuretes a La Falconera.1er  llarg. 6a+  -- ...
Creus de ferralla, símbols de desavinença

Els cims de les muntanyes, especialment les més emblemàtiques, tenen una temptadora simbologia, un imant per a motivacions polítiques, religioses, artístiques, esportives o...
PENYA SEGAT LA FALCONERA, GARRAF, Via CHANI

13/05/15.  La via Chani de la Falconera, és la més repetida tot i què l’itinerari actual sembla què s’ha anat variant a còpia de les repeticions i equipament...
GARRAF, PENYA SEGAT, Via LA FALCONERA

9/04/15. Aquesta via va ser una de les primeres obertes en el Penya Segat del Garraf, per en Josep Sánchez i companys què en van obrir varies vies, portant l’escalada amb...

SAME a la Falconera. El Garraf

Aquest dissabte les bones temperatures conviden a sortir a escalar i la combinació roca i mar ofereix en aquesta època el millor regal. Anem al Garraf on només havia estat en...
Pels graus del Montsant

28.02.15  Ja fa set anys que els participants a les sortides mensuals col·lectives no veníem a la Morera de Montsant per desafiar aquesta intrincada serra, situada al...