La morera

D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors...
Banzo saez

DIMECRES, 28 DE JUNYHi ha dies que quasi tot surt malament i avui a estat un dia en que quasi es compleix la dita.Les previsions de mal temps s’estenen arreu de la nostra...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....

Fent l’Indio, al Montsant

Text: Nil Alcubilla Fotos: Diana Calabuig Sempre he estat pel Montsant, sempre que puc estic pel meu poble, la Morera, on es respira un ambient tranquil i agradable. Sempre he...
La via ferrada del Montsant

8.10.16  Després de les vacances, el grup d’incondicionals de les ferrades ja teniem ganes de tornar a tocar l’acer de les vies, i per això vam decidir que la millor...
Serra Major del Montsant

Serra Major del Montsant. Catalonia from Txaeska on Vimeo.Aquesta és una ruta "Must" (que no us podeu deixar perdre), però no us fieu de la distancia: 54 quilòmetres,...
MONTSANT, en cotxe, amb neu, de lluny

en cotxeamb neuClot del Cirerde lluny Resum ràpid de tres sortides.Una, fent lo tomb en cotxe al voltant, tot parant en alguns indrets.En molt pocs, car cada pocs...

LA MORERA - GRAU DELS BARROTS - ROCA FALCONERA- GRAU DE L'AGNET - LA MORERAOrganitza:  Joan e Iolanda 619.723416Sortida : 8:30 h. gasolinera BordetaDificultat : Mitjana. El...
GR 171: Albarca - Prades

Anterior:La Morera M. - AlbarcaSi l'etapa anterior se'm va allargar fins entrada la nit, quedaria compensada per aquesta que se'm va fer més curta del que havia planejat. Amb...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
Travessa de la serra del montsant

El primer diumenge d'octubre em toca organitzar la travessa de la serra del Montsant amb l'autocar del CEL i sinó m'espavilo no la tindré preparada. De fet ja vaig venir un...
GR 171: Garcia - Riu Montsant

Anterior:Gandesa - GarciaDe tant en tant, me'n recordo que tinc pendent  aquest GR que vaig començar al 2009; feia gairebé dos anys que m'hi vaig acostar per últim...
Casa Lleó i Morera

He visitat la casa Lleó i Morera de l'arquitecte Lluís Domènech i Montaner i només entrar he quedat fascinada, una meravella del modernisme.L'entrada individual costa 15€...
De Mequinensa a Montblanc

Aquest cop és una ruta llarga, bastant llarga per un sol dia, tot i això posem fil a l'agulla.Al voltant de les 10:30 ja estem a Mequinensa esmorzant, hem fet parada abans al...
Via Ferrada de La Morera de Montsant

Via ferrada de dificultat moderada, recentment reequipada (any 2015) amb material nou i més potent, amb patrocini del Parc Natural de Montsant. La via va ser originalment...
Ruta de la Ferralla

Aquesta ruta, per cingleres, canals i corriols de la Mussara, vol conectar tres coneguts indrets equipats amb ferros i cables (el grau de la Trecanous, la ferrada "la Trona" i...
Cartoixa d'Escaladei

A les penes, punyalades… o com Juan Palomo..., o com li vulguin dir. Havíem de participar en la segona edició de la Tracks Non Stop Eutiches i com que finalment la prova va...
Gran Fons Montsant Bike 2015. Adventure

Montsant Bike 2015 from Txaeska on Vimeo.Què és el primer que em va cridar l’atenció d’aquesta prova? El logotip! Em recordava les pel·lícules d’aventures dels 80s...
Excursions  ÒRRIUS TEAM

Excursions ÒRRIUS TEAM

Senderisme i FerradesAlta Muntanya3000'ls dels PirineusCarros de Foc.Travessa circular pel P.N.Aigüestortes i Llac de Sant Maurici. Som l'Albert i un servidor...
Pels graus del Montsant

28.02.15  Ja fa set anys que els participants a les sortides mensuals col·lectives no veníem a la Morera de Montsant per desafiar aquesta intrincada serra, situada al...
Roca CORBATERA pel Grau Tres Esglaons

Excursió a la Serra del Montsant.  En aquesta ocasió farem una visita a la Serra Major del Montsant enfilant el torrent on hi ha el Grau dels Tres Esglaons. En...
Catalunya

Del 22 de desembre al 22 de febrer, aproximadament, vai estar per casa. Me vai trobar amb gent del terreno que feia dies que no veia, i amb gent de fora que venia a vore el meu...

Coma Morera (2.208 m.) en BTT

Iniciem la pedalada planejant prop de la capital ceretana i anem a buscar la ruta forestal que puja cap al sud des de Palau de Cerdanya. Iniciem l'ascens continuat, progressiu...
Graus del Carrasclet i els Barrots

Hem tornat al Parc Natural de la Serra del Montsant, un indret singular situat a la comarca del Priorat, per fer una excursió pels seus característics graus. La Serra del...
St joan del codolar

Tot i la pluja arribem amb l'Edu a Cornudella. Després d'abandonar la idea de fer ruta pel Monstant decidim fer una passejada per l'ermita de St Joan del Codolar. Sortim del...
VF Peña de San Miguel

Hem vingut a Guara novament, per fer una travessia de tres etapes per aquesta serra prepirinenca. Avui hem fet únicament l'aproximació en cotxe a la zona però hem arribat...
Tardor al priorat en bicicleta...

Porrera i barranc de les Sentius23 de novembre de 2013: Falset - PradesCom cada any a la tardor em reuneixo amb la gent del CEB. La proposta és realitzar una volta de 2 dies...
Volta al Priorat amb BTT

SiuranaUns companys del Centre Excursionista de Badalona, bons coneixedors de la comarca, dissenyen un bon recorregut per aquesta terra de vinya, el Priorat. Ja fa setmanes que...
La natura a la tardor

Avui encara que no ho sembli per la bonança climatològica, comença la tardor. El fotoperíode, és a dir les hores de llum diàries van minvant i progressivament la...
Barrots, Clots i altres màgies

A mitjans Març tocava visita al Montsant i els seus graus, hi ha un munt per tota la serra i aquesta vegada ens vam decidir per pujar pel clàssic Grau dels Barrots i baixar...
A la descoberta del Montsant

Si em pensava que m'havia fet una idea del Montsant amb un parell de visites, anava molt equivocat... Potser és que la última vegada vaig sortir en helicòpter i em vaig...
Una ESCAPAda pel Montsant

Ahir, finalment vàrem conquerir la Roca Corbatera, el punt més alt del Priorat (1.163,1), pedalada organitzada pel club ESCAPA. Dic “finalment” ja que aquesta excursió...

Ruta en BTT pel Priorat

Falset - Porrera - Siurana - Prades - Albarca - Escaladei - Vilella Alta/Baixa - El Lloar - Bellmunt - FalsetAl ser una Ruta circular des de Falset, vam optar per anar amb tren...