La prenyada

Recordant el Camí d'en Barberà

Ja fa més de cinquanta dies que estic confinada, tot comptant les jornades que resten per la meva particular “desescalada”... la maniobra més perillosa. Darrerament em...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Via MANYOS a la Prenyada, 36 anys després

Dissabte 19 d'octubre de 2019La via Manyos va ser la primera via que vaig escalar a la roca de la Prenyada el maig de 1983. era una escalada que combinada l'artificial i el...
Volta integral a Montserrat

Dijous 6 de juny 2019Distancia      18,71 kmDesnivell      1.450 mTemps         ...
Boy-Roca a la Trompa de l'Elefant

La Boy-Roca no és una difícil, però si que és una via maca. Ho reconec. Feia uns 35 anys que la vaig fer per primera vegada, amb els burils antics, acompanyat d'un escalador...
Via Ferrada de la Cala del Molí

La via ferrada de la Cala del Molí és una de les més estètiques que tenim a prop. Recórrer la via ferrada veient el mar i voltats de gavines és una experiència...
Ruta de les ermites de Montserrat

13.04.19  La muntanya de Montserrat ha estat des de temps molt antics un recer per a la vida eremítica, desenvolupada inicialment a la part baixa i mitjana de la muntanya....
Rotpunkt romàntic

Normal, V+ (90 m) Cavall Bernat, Montserrat.Porto un parell d'hores esbufegant de valent i sense aturar-me. Avui després de la migdiada, sense voler-ho evitar, l'avorriment...
Integral Baños de Sol a la Prenyada

Segurament un dels passos més característics de la via Integral Baños de Sol a la Prenyada és l'entrada. Un inici fi, vertical i amb la primera assegurança força amunt...
Via Garcia a l'Elefant.

Via que ens pot servir per completar alguna escalada de la part alta de Sant Benet, sobretot si estem per la zona de l'Elefant i la Prenyada. Potser és una mica massa curta per...
Ferrata de cala moli (sant feliu de guixols)

Feia temps que tothom em parlava de la Ferrata de Cala Molí a Feliu de Guíxols i em cantava les seves meravelles. Jo em resistia dient que estava molt lluny,  finalment...
MONTSERRAT. LA PRENYADA. Via GÓMEZ-XALMET

16/11/16. La primera intenció era anar a l’aventura, a la recerca de l’agulles perdudes, però ens agafa la mandra de cop i fem un canvi radical. L’Antonio, no ha fet la...
Cerdanyola a la Prenyada.

La Cerdanyola, tot i tractar-se d'una variant de la Gómez-Xalmet, és una via amb entitat pròpia. Segur que l'escalada d'aquesta via, que té poc més de dos llargs, us...
Hola Lola pío pío

Cerdà Pokorski, 6a/Ae (150m)La Prenyada, MontserratLa tortura de la calor que fa avui no pot acabar d'altra manera que en una festa de bogeria i al·lucinacions. La...

Betzina i Foc (6b)

Ressenya de la via "Betzina i Foc" (6b) al Contrafort de la Prenyada.
MOntserr@t.m@nia.imatges

Escultura de Pau Casals en el camí que va del Monestir a l’ermita de Sant Miquel.  Imatge del cim de La Miranda de Sant Jeroni, feta des del cim de Sant...

Cerdanyola a la Prenyada

La roca de la Prenyada, a la regió de Tebaida (Sant Benet), fou escalada per primera vegada pels joves escaladors del Club Muntanyenc Barcelonès: Colomer (que havia fet la...
Esperó màgic de la Prenyada

Dies enrere, quan encara no havia començat aquesta fresca que està fent, vam pujar a Sant Benet amb el José Manuel. Al sol hi feia tanta calor que vam preferir una via de la...
Via pirenaic

DIUMENGE , 21 DE DESEMBRETot l’ambient està impregnat d’ essències del Nadal,  i no sé si és per això o perquè fa molt fred al matí però darrerament no tenim...
Miquel Sabadell.

Per casa he trobat un C.D. amb unes fotos de vies que vàrem fer plegats amb en Miquel Sabadell:             NANO AVIAM SI...
Via Haus-Estrems a la Mòmia

Via: Haus-EstremZona: Montserrat – Sant Benet-Agulla/Paret/Cim: La MòmiaDificultat: 6a (MD)Dificultat obligada: V+Llargària: 35+35+15+30+30=145 metresAperturistes: J....
Via The Wall a l'Elefant

ressenya aproximadaVia: The WallZona: Montserrat – Sant Benet-Agulla/Paret/Cim: L’Elefant 1.156 m.Dificultat: V (MD)Dificultat obligada: VLlargària: 130...
Jornada completa a Sant Benet.

Bona campanya de vies porto aquest any a la regió de Sant Benet a Montserrat. Avui, amb bons amics retrovats, n'hem fet tres: la Broma de Satán al Mirador dels Ermitans, la...
MONTSERRAT La Prenyada

MONTSERRAT La Prenyada "via Gede"

Feia dies que no escalava entre setmana amb el Toni així que aquest dimecres quedem a Monistrol per fer la Gede a la Prenyada, després d'una caminada en plena canícula i...
Gede

07-05-2014 Trinitats La prenyada Via : G.E.D.E.Ara que alguns extremistes ant decidit anar a Gorros, nosaltres farem el salt al seu Santa-Santorum i  anirem cap a...
Banyos de Sol i Gómez-Xalmet a la Prenyada

Dies enrera, marxem amb la colla per intentar assaltar la Prenyada per diferents vies. En Ricard i en Ramon, per la Gomez-Xalmet, i en Toni, en Francesc i un servidor , per la...
15 anys de... diverses clàssiques a Sant Benet.

La regió de Sant Benet a Montserrat pot considerar-se el bressol de l'escalada esportiva a Catalunya. Però jo, fa 15 anys, no hi vaig pas anar a buscar frikis sinó repetir...
Llegir les línies

GEDE, 6a+/Ae(165m)L’Elefant, Sant Benet, MontserratHi ha llocs on s’ha de pujar, perquè sí, pel lloc on es troben, la forma que tenen o la història que els acompanya i...
Via Boy-Roca a la Trompa de l'Elefant (Montserrat)

22 de febrer de 2014. La Trompa de l'Elefant, via Boy-RocaLa gran clàssica de Sant Benet. La via que tots el "veterans" que corrien per Sant Benet et preguntaven: ja has fet la...
GOMEZ-XALMET,   La Prenyada

GOMEZ-XALMET, La Prenyada

DIUMENGE,   26 DE GENERAquest cap de setmana també hem anat amb el peu canviat amb l'Estruch. Ell va sortir  dissabte i jo avui diumenge. Ho faig amb el...

Cerdanyola a la Prenyada

Variant de la popular Gómez-Xalmet, la Cerdanyola aprofita amb avarícia les plaques de l’esquerra d’aquesta, per després tornar a la Gómez i guanyar...
Via de l'Adrià al Gorro Frigi

Via: AdriàParet/Agulla: Gorro FrigiZona: Gorros -Montserrat-Dificultat: V (D+)Dificultat màxima obligada: VLlargària: 35+35+35+30+30 = 165 metresAperturista: A. Cardona i A....