La valleta

Pic de Monestero (2.877 m), amb esquís

Abans de les set del matí ha sonat el despertador en el refugi Josep Maria Blanc, on hem passat la nit. Encara era fosc però es veia una infinitat d'estels anunciat que avui,...
Esperó Nord Est a la Valleta.

En algunes ressenyes l'anomenen Esperó Nord Clàssic,no confondre'l amb l'Esperó Nord a seques que queda a la dreta del Díedre Central.Fet aquest acalariment com el seu nom...
Esperó NE al pic de la Valleta

Molt bona excursió + grimpada + excursió.Escalada plaent i divertida a un paratge bonic i molt mes a prop de casa del que ens pot semblar. Hi ha tot d'expansions que no tenen...

“Esperó N.E.” al Pic de la Valleta

ESPERÓ N.E. (290 m D+) al Pic de la Valleta, amb en Jordi Ceballos… o bé com fer el què …Continua llegint →
Ascensió al Sorapis (3.205 m)

Una gran ascensió a un dels gegants de les Dolomites. La Punta Sorapis és el punt més alt del massís del mateix nom i és una muntanya ferètsega i solitària. L'ascensió...
Tucs de pèdescals - cap de clòsos - costarjàs

Prenem el Pla de Beret com a punt d'inici d'aquest itinerari, i tot i que ens trobem envoltats de les instal.lacions d'esquí de Baqueira, ben aviat anem deixant enrere tot...
Ascensió al Mont-Roig (2.864 m) amb esquís

El Mont-Roig és el cim més alt de la Vall de Cardós i per la seva situació ofereix un dels millors panorames dels Pirineus. La seva cara Est, amb una característica canal...
Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...
Punta d'Incianao (2.575 m) amb esquís

Avui la previsió del temps era bastant dolenta. Tot i que no es preveien grans nevades, el dia s'esperava molt tapat, amb nevades esporàdiques i, el que és pitjor, amb vent...
Cresta Anyeller - Pic Rodó

Avui hem vingut a la Vall de Núria per fer una activitat relativament fàcil però força interessant. La cresta de l'Anyeller al Pic Rodó no és gens complicada, ja que...
Via centenari

DIJOUS, 26 DE JULIOLAvui tornem a canviar de zona i de company, ha pujat en Remi que es quedarà uns dies amb el Joan i aquesta darrera escalada que faré en aquesta escapada la...
Pic dels Moros (2.137 m.)

var Latitud_sortida = 42.430332; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puig d'Esquers (606 m.)

var Latitud_sortida = 42.323176; var Longitud_sortida = 3.093361; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pico comodoto

Som en els primers dies de Setmana Santa i hem vingut al Pirineu Aragonés per fer les que segurament seran les darreres sortides en raquetes de la temporada. Aprofitant la...
Dilluns de festa major.

Esperó Nord-Est (6a, 335m)Pic de la Valleta, Porté-Puymorens.La festa major -de la nostra ciutat- s'ha acabat. Bé, o això pensàvem fa unes hores, abans de coronar el Pic de...
Pic de Racó Gros

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaNúria-Pont de l'Escuder-Torrent de les Molleres-Coll de Noucreus-Fossa del Gegant-Pas del...
Diente de Alba (3.120 m) amb esquís

A aquestes alçades de la temporada d'esquí, el Massís de la Maladeta és, si les condicions són bones, el terreny de joc ideal per a l'esquí de muntanya. Aquest any la neu...
Puntals des Ratxo 30-1-2016

Bona part de la ruta discorre per la finca pública des Galatzó, també passam per terrenys de la finca des Ratxo. Llevat del tram del camí de ses Planes i la síquia des...
Ontinyent - sender del poblat de bronze 8/11/15

Eixida aventurera amb l'espessa boira a la part entre "Ontinyent i la Valleta". Descobrir el sender espectacular entre el poblat i el Xixarra, recuperar efectius de la penya i...
Muntanyes i valls de la Bonaigua

En una excursió recent (vegeu aquest apunt) vaig visitar la valleta de Boscàs, a la Bonaigua, i va enamorar-me. Ara hi he tornat, a la tardor, en una excursió curta i molt...
GR 11: (Espolla) - els Vilars - Llançà

Anterior: La Jonquera - els Vilars - (Espolla)Després de més de 800 km. travessant el Pirineu, el GR 11 torna arran de mar. Una etapa no gaire digna del caràcter de "gran...
Punta de la Vinyola, esperó del Centenari

Aquest dilluns hem començat unes petites vacances de muntanya, que encara no sabem on ens portaran, veient les previsions de temps que tenim... I per començar, ens hem acostat...
 nord est clàssica al pic de la valleta

DIMARTS, 18 D’AGOSTUna de les avantatges de fer vacances és la possibilitat d’escollir el dia que vols anar a escalar en funció del temps i de l’objectiu i aquest ha...
El Gran Diedre del Pic de la Valleta.

S'ha de fugir com sigui d'aquesta calor. Mare de Déu senyor!!! Crec que feia anys que no en feia tanta i tants dies seguits. Avui, fins hi tot a les cotes altes del Pirineu...
Terreny d'aventura a Estaron

Excursió extraordinària, d'aquelles que només es fan molt de tant en tant! Terreny d'aventura!El barranc de les Aubagues, a l'esquerra de la Noguera, entre Estaron i Sant...
La Valleta, corredor de la Virgule

Tot i la caloreta, aquest dissabte vam pujar al pic de la Valleta amb el Pep a fer la despedida de la neu. Feia temps que tenia al cap aquest corredor i, tot i que deu haver-hi...
Esquí de muntanya a la Val d'Aran

Seguint traça cap al Tuc dera Salana (Jornada 4a) (foto Oriol Roselló)Retrobada de companys activa a la Val d'Aran. L'Albert Torralba ens ha preparat una proposta llaminera...
Esperó nord-est del pic de la Valleta

7 anys després, torno a la Valleta. Aquell dia vam pujar al diedre central amb la Lu i dijous passat vam anar a l'esperó amb el José Manuel. Una via molt bona i distreta...
Cotiella (2.912 m) en travessia

Avui hem fet l'etapa reina de la nostra travesia pel Cotiella, amb l'ascensió al cim culminant del massís. Hem sortit amb les primeres llums del refugi de Lavasar, baixant una...
Una. Almenys una. I només una.

Aquest carai d'estiu està essent de tot menys tranquil, i jo només demanava poder fer una sortida pirinenca. Així que més amb el cor que amb el cap he passat un parell de...
Intent a la Montagne des Agneaux

Ja fa dies que ens va empaitant el mal temps i avui ens ha agafat de ple. Ahir a la tarda, quan vam preguntar al guarda del refugi del Glacier Blanc quina era la previsió del...

Cresta de Racons

Les valls de Riberola i Carançà, al Conflent, estan dividides per un llarga carena granítica. Des de la cabana d'Aixeques remuntem la planera vall de Riberola, i quan es...
El puig de s'Alcadena (Alaró) 13-4-2014

El puig de s'Alcadena forma part del conjunt de muntanyes —considerades per la tradició—, màgiques. Una de les muntanyes de bruixes a l'illa. És la muntanya germana del...
Pic Alt del Cubil (2.833 m) amb esquís

Avui hem anat a Andorra a fer una nova ascensió d'esquí de muntanya. Ja és gairebé una tradició que cada temporada ens reservem un dia per fer una escapada a Andorra. El...
Turó de Punçó i Pic del Coll de la Barra

Distància: 14,5km.Desnivell: 1060 m.Dificultat: ME, S2.Durada total: 5h.Punt de sortida: estació d'esquí de fons d'Aransa.Des de l'estació d'esquí de fons sortim per una...