Les canals

Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Comabona

El Comabona és potser el cim més accessible de la Serra del Cadí, del poble de Montellà en el seu vessant nord una pista de muntanya accessible a quasi tots els...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Pel Picancel i el Catllaràs

Aquesta zona del Berguedà és d'aquelles que cal fer dues o tres vegades l'any, els seus paisatges i els boscos i fagedes o aconsellen.És una bona zona també per anar a...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...
Via Pepe Álvarez

Recorregut de la via vist des de la carretera que porta al CastellEl grau de dificultat de les tirades que he posat a la ressenya és, com sempre, una opinió subjectiva.Aquest...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Esquí de muntanya al Pic de Saint-Andre

Distància: 9,5 km.Desnivell: 800 m.Dificultat: ME-BE(A), S2 i puntualment S3, especialment abans de sortir al llom final.Durada total: 2:45.Punt de sortida: estació esquí...
Cadí en blanc..

***boniques imatges de la darrera nevada al Cadí. Aquest dia només esquio un parell de pales a la base de les canals, molt carregades. Un "pseudo"perfil dóna els 30cm de pols...
A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir...
Circular pel Coma d'Or (Cerdanya)

**L'estampa dels Pirineus orientals a principis d'abril donaven una bona idea del que es podia allargar la temporada, malgrat les calorades del març que van cremar les vessants...
Pic de Font Negra (2.877 m), amb esquís

En aquesta zona del Pas de la Casa, al límit entre Andorra i l'Ariège, ja havíem fet diverses ascensions però ens faltava coronar el Pic de Font Negre, un magnífic cim que...
Miramunda

DISSABTE, 01 D’ABRILAquesta setmana he quedat amb el Jordi, fa molts dies que no pot sortir i està neguitós per fer una escalada llarga, Tenim diferents propostes sobre la...
Canal SÀBAT. Serra del Cadí

Diumenge 19 de març de 2017El març de 1992 vaig escalar la canal Amagada i la part final de la Sàbat però fa tant de temps que la part de la Sàbat no la recordava i fa tres...
El Tuc de Molières (3010 m.)

L'ascensió al Tuc de Molières (o Mulleres, en català) és sempre d'agrair, ja que permet en una jornada fer un cim de 3000 metres, conèixer el naixement del Noguera...
SERRA DE LES CANALS. Via PEPE ÁLVAREZ.

24/01/17. L’octubre del 2012 amb el Llorenç anàvem a obrir un esperó evident al Serrat de les Canals, portàvem dues opcions d’entrada, però a la primera...
Puig Gros i Serra de l'Avenc

Us proposo una volta per la part més meridional de la serra del Montsià, l’extrem sud, on la serra perd alçada, i poc a poc es difumina a la recerca del riu Sénia, la...
La Mola per la canal de Can Pobla

26.12.16  Un altre cop a Sant Llorenç del Munt. Aquesta vegada per pujar a la Mola per camins menys convencionals (i molt menys transitats) dels que pugen des del sud pel...
Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Promio Moreno a Roca Regina.

Una clàssica de la paret molt guapa i variada: fissures atlètiques, plaques d’adherència, diedres... Totes les tirades valen molt la pena!!! potser L9 no tant com les...
Cova del Massana

var Latitud_sortida = 42.106280; var Longitud_sortida = 1.879972; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Canal dels Micos i Canal del Miracle

Avui hem fet una clàssica matinal montserratina, recorrent algunes de les canals més característiques del massís. La Canal dels Micos és tot un clàssic i l'hem pujat...
Pic de Lavans

Si no vaig errat, diria que de tot el circ que va de la Pica Roja al Monteixo, l'únic cim que em faltava per fer és el pic de Lavans, de 2.896 m. És un cim que té un aspecte...
Serra de les Canals

Aquest dissabte volíem anar a mirar-nos alguna línia per equipar a roca Narieda, al costat de la via Baga Total, però al arribar a la zona vàrem veure que ara ja no es pot...

Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals

La Serra del Canals tanca la plana d’Oliana cap al nord, formant una muralla de dimensions gens menyspreables. Malgrat això, mai ha estat un objectiu prioritari pels...
Circular dels refugis

Pic del Portarró (2736m) (Foto: Enri Codina) Una de les activitats d'esquí de muntanya que enguany havia programat el CEB era una ruta circular per la zona del parc...
Frares i Agulles

//--> La Cadireta, i al fons el Montseny Trobarem diversos trams equipats El Lloro Pinacles arrodonits a la zona de Frares...
Fiuuuu... skimo al Port del Comte

**Un parell d'anys que aquesta muntanya aplanada no es vestia d'un blanc tan generós... allò que fou un quotidià i ara es celebra per extraordinari.. com li costa a l'hivern...