Les canals

Vall de Gresolet

var Latitud_sortida = 42.228221; var Longitud_sortida = 1.735505; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
EM Canal de la Rambleta del Mig (Cadí)

***com un fil, buscant el forat de l'agulla, .. la canal de la Rambleta del mig  és això, un suspir de neu per on tot just, pass(ej)ar-hi amb els esquís als peus.....
EM Canal Sàbat (Cadí)

***De l'anterior visita a aquesta bonica canal havia quedat pendent sortir-ne esquiant des del cim i fer l'exposada entrada (55-60º) i flanqueig amb les planxes als peus......
A la solana de la Seu

Distància: 25 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4 h.Punt de sortida: La Seu d'Urgell.Agradable ruta per la solana de la Seu corregida sobre la marxa ja que...
Corriols solans cerdans

Distància: 32 km.Desnivell: 1250 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Martinet.Boníssima ruta per a dies que trobarem les...
Pic de Bessinelles

Pic de BessinellesEncarem les darreres jornades de la temporada amb bones acumulacions de neu però, en la línia de la majoria de caps de setmana, una previsió meteorològica...
EM Canals O Serra del Verd

***A la seva banda oest la Serra del Verd cau amb un regitzell de canals entaforades entre resalts de roca i boscos verticals... ganes de passejar-les amb els...
EM Cadí (Ordiguer-Cristall)

***Visita (abans de la nova nevada) al Cadí amb el morro ben fí, que aquest dia el 3 dels prepris al bpa aquí era d'allò més encertat (el dia abans veníem de la nord de la...
Trail Vall d'Àger (19,8 km, 1380 d+)

Després que l'any passat no poguéssim córrer la Trail Vall d'Àger per la gran acumulació de neu (el circuit de l'edició 2017 va fer el mateix recorregut que la Trail Via...
EM, vall de Campcardós (Cerdanya)

***Aprofitem la bona inivació des del fons de vall del mateix poble de Porta i enfliem amb una parell de visites a recórre l'allargadíssima vall de Campcardós, de silencis i...
Btt canals 2018

Arrenquem és 2018 recuperant una de les nostres sortides clàssiques hora d'ara i ho fem de manera diferent, aquesta vegada de forma més ràpida a l'anada amb el tallafocs,...
La Pepe Álvarez a la Serra de les Canals.

Última escalada de l'any després de molts dies d'inactivitat i això es tradueix en un estat de forma pèssim i amb l'única finalitat de disfrutar sense patir i, la Pepe...
Barranc de l'Astor i Racó de la Gallina

23 de desembre de 2017L’amic Agustí Barceló , d’Ulldecona, em va comentar fa un temps que havia localitzat un barranquet, paral·lel al barranc de l’Astor, amb un sender...
Serra de Montsent

var Latitud_sortida = 42.101629; var Longitud_sortida = 1.844043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Comabona

El Comabona és potser el cim més accessible de la Serra del Cadí, del poble de Montellà en el seu vessant nord una pista de muntanya accessible a quasi tots els...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Pel Picancel i el Catllaràs

Aquesta zona del Berguedà és d'aquelles que cal fer dues o tres vegades l'any, els seus paisatges i els boscos i fagedes o aconsellen.És una bona zona també per anar a...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...
Via Pepe Álvarez

Recorregut de la via vist des de la carretera que porta al CastellEl grau de dificultat de les tirades que he posat a la ressenya és, com sempre, una opinió subjectiva.Aquest...
Muntanyetes i Serrat Gran

var Latitud_sortida = 42.284255; var Longitud_sortida = 1.891254; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Esquí de muntanya al Pic de Saint-Andre

Distància: 9,5 km.Desnivell: 800 m.Dificultat: ME-BE(A), S2 i puntualment S3, especialment abans de sortir al llom final.Durada total: 2:45.Punt de sortida: estació esquí...
Cadí en blanc..

***boniques imatges de la darrera nevada al Cadí. Aquest dia només esquio un parell de pales a la base de les canals, molt carregades. Un "pseudo"perfil dóna els 30cm de pols...
A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir...
Circular pel Coma d'Or (Cerdanya)

**L'estampa dels Pirineus orientals a principis d'abril donaven una bona idea del que es podia allargar la temporada, malgrat les calorades del març que van cremar les vessants...
Pic de Font Negra (2.877 m), amb esquís

En aquesta zona del Pas de la Casa, al límit entre Andorra i l'Ariège, ja havíem fet diverses ascensions però ens faltava coronar el Pic de Font Negre, un magnífic cim que...
Miramunda

DISSABTE, 01 D’ABRILAquesta setmana he quedat amb el Jordi, fa molts dies que no pot sortir i està neguitós per fer una escalada llarga, Tenim diferents propostes sobre la...
Canal SÀBAT. Serra del Cadí

Diumenge 19 de març de 2017El març de 1992 vaig escalar la canal Amagada i la part final de la Sàbat però fa tant de temps que la part de la Sàbat no la recordava i fa tres...
El Tuc de Molières (3010 m.)

L'ascensió al Tuc de Molières (o Mulleres, en català) és sempre d'agrair, ja que permet en una jornada fer un cim de 3000 metres, conèixer el naixement del Noguera...
SERRA DE LES CANALS. Via PEPE ÁLVAREZ.

24/01/17. L’octubre del 2012 amb el Llorenç anàvem a obrir un esperó evident al Serrat de les Canals, portàvem dues opcions d’entrada, però a la primera...