Liga

Thumel - Taou Blanc (Val di Rhemes)

Distància: 20 km.Desnivell: 2000 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 7 h.Punt de sortida: Thumel (Val di Rhemes, Aosta).Sortida excursió llarga per assolir un 3400 amb molt...
Trekking per l'Alta Via de Stubai (1)

Aquest estiu, dotze companys del Centre hem fet un trekking d’una setmana, del 8 al 15 de juliol, per l’Alta Via de Stubai, al Tirol austríac. Aquesta és la crònica de la...
Via Tsering al Serrat de les Lluernes.

Via suficientment equipada amb parabolts perquè tothom la pugui escalar sense que ningú hagi de passar por. La dificultat obligada tampoc és massa elevada. Nosaltres ens vam...

Botiquín en la Montaña

El botiquín es un elemento esencial para nuestras actividades de montaña. Nuestro amigo Xavi T. nos cuentan qué lleva en su botiquín para completar con éxito el GR11 en...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Lligallo Reial - Barranc de l'Egüeta

17 de setembre de 2017Seguint la meva falera de trobar indrets singulars de la serra del Montsià, tant pel que fa a la presència humana, a l’aprofitament de l’escasa...
Via

Via " 1 d'Octubre"

Després d'uns quants dies d'equipar i netejar una línia a l'esquerra de la paret, finalment donem per acabada la via 1 d'Octubre. Una via de característiques molt similars a...
Pel Boumort i la Baronia de Rialb

Després d'un bon esmorzar i passades les deu sortim d'Organyà direcció a Cabó.A poca distància deixem la carretera a Cabó per seguir la que puja a Montanissell,...
Via VALLE DE CANFRANC. El Tobazo. Canfranc

Dimecres 27 de setembre de 2017Aquesta part del Pirineu es del tot desconeguda per mi i en proposen una via molt llarga però totalment equipada amb parbolts de 8mm. La paret es...
Aromes a la Bessona Inferior.

Via molt guapa que va a buscar el díedre evident de la cara est de la Bessona Inferior. Està reequipada amb parabolts, tot i que encara queda algun buril sense canviar...
Via dels Senzils a Malanyeu.

Bonica via esportiva,diria que va ser la primera d'aquest estil a Malanyeu. Són quatre llargs de placa encara que força variats:trams tècnics,continuïtat,algún pas de...
Rasos de Peguera en BTT

var Latitud_sortida = 42.101381; var Longitud_sortida = 1.843653; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Via CARA SUR al Mallo de la Canal. Riglos

Dissabte 9 de setembre de 2017Hi han cop que una via, per no se quina raó, se'm travessa i no hi ha manera. Això es el que passa amb la Aguja Roja de Riglos.Tenim pensat anar...
Ambigú a la Pala Alta.

Feia dies que no podia escalar i la veritat és que en tenia moltes ganes, sort que el ruixat del matí a anat a menys i al final a quedat un dia radiant, ideal per apretar una...
Manel muñoz (intent)

DISSABTE, 16 DE SETEMBREUuuff!!!, deixes dos dies d’escriure i s’acumula la feina. El dissabte tot i que la meteo donen dolent per tot arreu , (nosaltres tossuts de mena) no...
Alpinisme d'estiu

Gran Diedro, V+ (210 m) Pic Russell, Massís de l'Aneto.El primer cap de setmana de setembre és la festa major de Sabadell, però aquest any la meva assistència serà...
El Caminito del Rey

En el segon dia d'estada per Málaga hem recorregut el Caminito del Rey, que era l'objectiu principal del nostre viatge a Andalusia. Es tracta d'un camí equipat -més aviat...
Foradada de Pi en BTT (curta)

var Latitud_sortida = 42.368109; var Longitud_sortida = 1.780078; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
Con

Con "U" de Ustralia

Hace años, mientras Rocío trabajaba en el servicio de Emergencias 112, me explicó que un operador de radio deletreaba el lugar a donde debían acudir a prestar auxilio....
Les muntanyes de Sant Quirze de Colera

A l'Albera hi ha excursions magnífiques, racons extraordinaris i panorames insuperables. Però els mesos de més calor no són aptes per caminar per aquestes zones. A menys que...
Pangea i Libertarias, una Ordesa més incerta

En diem furgar quan has escorcollat una cosa de dalt baix sense trobar el que busques, i segueixes regirant.Tatxades les clàssiques, ara venim a Ordesa a cercar incertesa.Aquí...
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
Cercle i Gran Tuc de Colomers (2.936 m)

Dissabte 26 d’agost de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Val d’Aran.Temps aproximat: 11 h (fins al cim) – 7 h (circuit dels llacs)Desnivell:...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
PICS DE LOS INFIERNOS PER PANTICOSA i PONDIELLOS

Alçada mínima: 1639mAlçada màxima: 3083mDistància: 16,7 kmTemps empleat: 9h35m (parades incloses)Desnivell + :  1619mDesnivell - :  1619mRefugi Casa de Piedra –...
BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (I)

Primer lliurament de la nostra particular "volta" al Mont Blanc en BTT. Hi ha moltes versions al respecte: unes en sentit horari -la més habitual en BTT- i d'altres en sentit...
Grande Traversée du Massif Central

Grande Traversée du Massif CentralPensant en una proposta de ruta amb bicicleta, vaig consultar a finals de primavera el mestre en la matèria, el company Manel Garcia. Entre...
Esperó N Pic de Ríbuls (Andorra)

**Enfilem a repetir aquesta bonica hiperclàssica d'Andorra, al ample i recollit alhora circ de Pessons. Línia molt lògica resseguint l'esperó, que li treu ambient de...
Perturbats Mentals a Busa.

Escalar al vessant sud de Busa a l'estiu és un privilegi i lluny queda ja la calorada de la setmana passada. També és un privilegi veure escalar companys llargs de corda que...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
Passejant pels Encantats a Vilamala.

Quan era adolescent vaig fer una excursió pel clot de Vilamala i vaig quedar-me impresionat per uns enormes forats que hi havia al mig d'una paret. Els anys han passat i un...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Racons de nova zelanda

Otago El poble de Dunedin és el punt d’entrada a la península d’Otago. Vam invertir una matí visitant aquest tros de terra, i tot i que...
Alpina, extrema i solidària

Cresta del Gasamir (2.422m) a la Pica del Canigó (2.784m), PD/III+Massís del Canigó.Feia mesos que tenia aquest cap de setmana marcat al calendari com a "cresta alpina,...
Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...