Llac

Gep llarg i podrida

08 DE SETEMBRE 2019Sembla que el canvi de estatus civil, no acaba de rutllar, encara no estic ben situat  i les tasques i compromisos s’acumulen .Aquesta setmana no he...
Josephine a la cara sud de la Dent d'Orlú

En el vessant sud de la Dent d'Orlú hi trobem vies realment molt llargues, algunes amb un caràcter ben diferent de les de la cara est, com per exemple la que vam fer fa 12...
Matagalls Montserrat - Cargolet - 15/09/2019

Un cop més l'Ita, la Quima i La Rosa han fet la Matagalls - Montserrat, una prova de resistència que ha superat, com sempre amb una nota excel·lent. S'ha han passat bé, i...
Roques del Masmut (931 m)

Dissabte 14 de setembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Matarranya.Temps aproximat: 4 h (11,5 km)Desnivell: 395 m (acumulat)Dificultat (1):...
La Lucy i l'estació espacial internacional

Antiparkes, V (255m)Pic de la Solana de Llauset, Llauset.Cada dos per tres, després sopar, la Lucy surt a fer un vol pel pati del seu satèl·lit de llauna. Orbitant tan ràpid...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Baixada de Vens

Avui, cinquè i darrer dia de la nostra travessia pel Mercantour, teníem prevista una etapa curta perquè havíem de tornar a casa i ens quedaven unes 8 hores de cotxe....
Le Chemin de l'Energie

Ahir, quan vam arribar al refugi de Rabouns després d'una intensa jornada de muntanya, el guarda del refugi ens va avisar que per avui es preveia molt mal temps: pluja i neu!...
Mont Ténibre (3.031 m) en travessia

Avui hem fet el que podríem anomenar etapa reina de la nostra travessia de cinc dies pel Mercantour. Hem fet la travessia entre el refugi de Vens i el de Rabouns, passant...
Pel camí vell de tuixent a josa

Antigament havia un camí que unia els llogarrets de Tuixent i Josa. Anava per la vora del riu. La carretera va malmetre la majoria dels trams.Un grup d'amics de Tuixent va...
Esperó del Vent a la Font Freda

A cop d'ull sembla tranquil·la i realment es prou exigent dins d'una dificultat raonable.Molt bona fins el desplom, aquí la roca ja agafa un altre tarannà fins el cim, no es...

08/09/19 Serra de Prades - Capafons

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar ). Cal confirmar l'assistènciaHORA:   2/4 de 7 del...
Circuit pel Cambradase

22.08.19  La muntanya del Cambradase (o Cambra d’Ase, 2750 m), situada entre les valls d’Eina i de Planès, a l’Alta Cerdanya, forma un característic circ glacial...
Balcón de Pineta (2.430 m)

Dissabte 31 d’agost de 2019Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 9 h (14 km)Desnivell: 1.300 m (acumulat)Dificultat (1): Molt...
Fonts de Canet lo Roig. Maestrat.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px...
La solitud de la salvatgia: via vilabona

Podeu jugar-vos el que vulgueu que no trobareu una altra cordada a la via que avui us proposaré. Direu, clar, és una merda de via!!! No anem a fer una via xula però no hi...
Llum i llibertat: agulla de l'avenc

En l'entrada anterior us hem explicat l'ascensió a l'agulla Ajaguda. Com la nostra exploració va acabar molt abans del que pensàvem, ens vam dirigir a l'agulla del costat,...
Llum i llibertat: l'agulla ajaguda

El 10 de setembre comença els actes de la Diada amb una activitat ben singular. Es vol il·luminar Montserrat des del cimal de 131 agulles més representatives. Tantes agulles...
Ascensió al pic aspe

Avui tenia una sortida col.lectiva amb la meva entitat. El lloc que vaig escollir és el pic Aspe perquè és un pic preeminent malgrat la seva modesta alçària, (2645 m.), No...
Cim Ararat 5137 metres - del 14 al 21/8/2019

Una vista des de l'inici del camí al camp 1. L'Ararat per molts és conegut per l'historia de l'Arca de Noè, per els habitants de l'Anatòlia (Est de Turquia) el coneixen...
Pels camins del comte Arnau (2)

Planelles - Coll de Coma Ermada - Costa Pubilla - Coll de la Bona - Planelles21.07.19  Ja fa gairebé dos anys vam fer una primera aproximació als indrets llegendaris del...
Pen-Y-Ghent (694 m.)

Com ja us vaig comentar en un viatge anterior a les Costwolds, Anglaterra no és un país de grans muntanyes -com ho entenem aquí- i presenta unes altures més aviat modestes...
PIC DE SUBENUIX (2950m) per la Vall Fosca

Alçada mínima: 1760mAlçada màxima: 2950mDistància: 24,2 kmTemps empleat: 10h45m (aturades incloses)Desnivell + : 1483mDesnivell - : 1483mFeia massa temps que no tornava a...
Vanoise, excursió 5 llacs (beaufortain)

11/08/19. Primer dia de vacances a la “Vanoise”, com a entrant fem l’excursió als 5 llacs, una de les clàssiques de la zona. Per arribar al petit aparcament on comença...
Esperó NE al pic de la Valleta

Molt bona excursió + grimpada + excursió.Escalada plaent i divertida a un paratge bonic i molt mes a prop de casa del que ens pot semblar. Hi ha tot d'expansions que no tenen...
Puigmal des de la Ribera d'Er

12.07.19  Fa quatre estius vam pujar al Puigmal, i als altres cims que porten aquest nom, des de la Cerdanya, tot pujant i baixant per la petita vall o comella...
Liena (2.605 m.)

var Latitud_sortida = 42.663811; var Longitud_sortida = 0.189763; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Volta al Comodoto

var Latitud_sortida = 42.653614; var Longitud_sortida = 0.156132; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Migdia de Bigorra (2.877 m.)

var Latitud_sortida = 42.908315; var Longitud_sortida = 0.145115; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Val d'Azun - Llac de Soum

var Latitud_sortida = 42.982415; var Longitud_sortida = 0.176411; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Descoberta de la serra de gredos

He passat uns dies magnífics a la serra de Gredos fent el que m'agrada, muntanya. En aquesta entrada us faré un resum del que vaig fer amb els enllaços que us portaran a...
Gredos (4): retorn pel pic de morezon

Avui ens plantegem deixar la serra de Gredos. Tinc l'estranya sensació que no tornaré mai més a aquests verals malgrat haver-hi estat eternament enamorat d'aquests castells...
Sànchez Galí al Calderer.

També anomenada Esperó Central la Sànchez-Galí ens ha semblat una via molt benparida,de traçat elegant que recorre un esperó força aeri.Per nosaltres ha resultat ser una...
Via del diedre + entrada directa via giraud

DIUMENGE 28 DE JULIOLAquesta setmana tenim una sortida “mixta” amb la família. Amb això vull dir que podrem fer activitats que ens agraden a tots.Les perspectives pel cap...
PIC MONT-ROIG 2864m.

24-25/07/19. El Mont-Roig (2864m) és un dels 100 cims comarcals, sostre del Pallars Sobirà,  però queda eclipsat pels tres mils què l’envolten. La seva ascensió és...