Llac

Tapas sans dalle

DIMECRES, 10 DE JULIOLLa setmana passada va trucar-me el Josep Lluis per proposar-me una sortida ( ell, per la seva feina poques vegades pot sortir els dimecres), aquesta...
Dent d'Oche, Chablais, via Ravanel

Qualsevol excusa és bona per conèixer nous indrets i muntanyes desconegudes. En aquest cas, el fet que les filles del Pep estiguin fent de guardes al refugi de la Dent d'Oche...
Territori SEAM al Serrat Alt.

Via de petit format,estratègicament situada per acabar de sumar 80 metres quan baixem del sector.Com no podia ser d'una altre manera la via busca les debilitats de la paret en...

13 i 14/07/19 Alta Cerdanya - Pic de la Mina

LLOC DE TROBADA:  Refugi de l’UEC de La Molina dissabte tarda 13/07  (anada en vehicles particulars)Cal confirmar l'assistència abans del 6/07/2018 per...
Moles del Don, via Tintín a les Moles

22.06.19  Aquest darrer cap de setmana llarg, anem a celebrar la revetlla de Sant Joan al bonic poble d’Arnes (Terra Alta) i, de passada, aprofitem per fer algunes...
Puig de Bestracà

Ruta circular envoltant la serra de Bestracà. Sortim d'Oix per recórrer l'ombrívola vall d'Hortmoier, amb visita a l'església de Sant Miquel d'Hortmoier, per acabar coronant...
Modificacions agulla de coll de port

L'estiu passat vam estar treballant i millorant la via que puja a l'Agulla de Coll de Port però entre  una cosa i l'altra no havia posat cap entrada al blog. Veure...
ANDORRA. PIC DE SISCARÓ 2636m.

25-26/06/19. Les temperatures van guanyant la partida i la calor és comença a posar insuportable, toca anar a cotes més altes. El divendres passat surt la proposta...
Cala Galdana - Platja de Binigaus

Cala GaldanaFem una ruta circular sortint de Cala Galdana pel Camí de Cavalls. Després d'un primer tram costaner, vorejant la bellíssima cala Mitjana, el camí s'endinsa en...
Cims de la coma d'en garcia a puymorens

Alçada mínima: 1920mAlçada màxima: 2668mDistància: 14,6 kmTemps empleat: 6h40mDesnivell + : 1248mDesnivell - : 1248mCOLL DE PUYMORENS (1920m) – PIC SERRA DE LES...
Pels cingles de Malanyeu

15.06.19  La petita i tranquil·la vall de Malanyeu, a l’Alt Berguedà, es troba situada entre les valls més àmplies de Cerdanyola, al nord, i de la Nou, al sud, i, com...
Via le petit dru

DIMECRES, 26 DE JUNYAquesta setmana estem en plena onada de calor i caldrà filar prim per no quedar fregits.La darrera setmana vàrem quedar de pujar fins a Vingrau i nosaltres...
Esperó Doppelmayer

26 –06-2019 Andorra Arcalís La Balma d’Arcalís Via : Esperó Doppelmayer Calor, onada de calor aquest es el tema principal del dia, sembla que comença avui i se...
Lenticularis a les Bagasses.

Bona ruta,llarga,homogènia de dificultat i amb una roca a estrenar collonuda.Alterna trams més fins,sobretot a la part inferior amb passatges més atlètics a les tirades...
Tak Mahal al Serrat Alt.

Pel meu gust la més rodona de la paret.La roca boníssima i l'escalada ben variada,amb trams fissurats així com de placa.Suposo que aquests alçades de la pel.licula tothom...
El campirme: la muntana de la guerra

He pujat 4 vegades al Campirme però he anat combinant diferents opcions. Una vegada vaig tirar la carena al nord fins assolir el Ventolau. Una altra venia per la carena oposada...
Monte Tolu (1.331 m.)

var Latitud_sortida = 42.548636; var Longitud_sortida = 9.004167; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Penya de Rocafort pel pas des Pi

Camí de Cas CarreterUna volta ben engrescadora per la vall de Sóller, que tinc el plaer de compartir amb l'amic i bon guia de muntanya, Lluís Sanchis. (WP-01) Jardí...
Fa 20 anys de la mítica marató de l'Aneto

Diumenge, 20 de juny de 1999Marató de l'AnetoFa 20 anys de la meva participació en la ja mítica marató de l'Aneto, la que pujava i baixava de Benasque al cim de l'Aneto....
Llacs de Melo i Capitello

var Latitud_sortida = 42.239027; var Longitud_sortida = 9.042294; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Monte Renoso (2.352 m.)

var Latitud_sortida = 42.077403; var Longitud_sortida = 9.147733; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Via de la cobra

DISSABTE, 15 DE JUNYAquesta vegada vull començar la piulada d’una forma diferent. No tinc per costum criticar ni establir càtedra sobre les graduacions de les vies, de fet,...
Via de l'sphynx

DIMECRES, 12 DE JUNYA principis de setmana començo a donar veus per sortir el dimecres, porto dues sortides que les coses no han sortit com volia i cal recuperar les...
Agulla dels Tres Ponts, via Aresta Idíl·lica

31.05.19  Ja fa temps vam visitar la serra de Sant Honorat per a fer-hi la clàssica volta per les seves ferèstegues moles conglomeràtiques, però mai hi haviem anat a...
TOSSAL DEL BALINYÓ. Via SPHYNX .

12/06/19. Aprofitant què va ploure ahir i han baixat les temperatures, ens arribem al Tossal del Balinyó per fer la darrera via oberta el passat abril. Aquesta via va a la...
Libertad Provisional

Hi ha records que millor no modificar-los, poc temps després d'obrir-se amb el Emilio Ortega del SAME ja ens i posàrem amb el material clàssic, tot hi que no feia gaire que...
Cerro del Caballo (3.011 m) en travessia

Hem completat la nostra travessia per Sierra Nevada amb una etapa llarga però sense massa desnivell que ens ha permès recórrer la part més occidental del massís pujant un...
Tossal Llisol (1.326 m.)

var Latitud_sortida = 42.216554; var Longitud_sortida = 1.868320; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Tacte de calcària:  via d'estiu a la nou

Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la...
La Riera de les Gorgues

Aquesta riera ha sigut la gran desconeguda pel gran públic excursionista, gràcies a les xarxes  i a la navegació per internet aquest desconeixament, però, a anat a...
OLVENA. Via FRIXIS.

30/05/19. Portem tres dies de cavalcada per Aragó i avui retornem, però aprofitem per fer una parada a Olvena per fer una darrera escalada d’aquesta sortida....
Covalta i Aiguadonzella. Els Ports

22 d’abril de 2019Sovint, en els darrers temps, a cada entrada us parlo de la potent sequera que afecta a les Terres de l’Ebre, que a part de veure’s reflexada en...
De Ribes a Ribes

Sortim de la benzinera del Llac direcció a Ribes de Freser on poc abans seguim la carretera a la Massana per fer cap a Pardines.D'aquí i per la Collada Verda fem via a...
Serra de Queralt, via Quercus

15.05.19  Al nord de Berga s’aixeca l’escarpada serra de Queralt presidida per un santuari dedicat a la Mare de Déu de Queralt i on, darrerament, s’hi estan obrint...
PEÑA PREDICADERA. Via JABALÍ ERRANTE.

27/05/19. Avui anem camí cap a Riglos i aprofitem per fer una escalada en aquest idíl·lic paratge. Fem la via “Jabalí Errante” una de les clàssiques de la zona....
Via Èlia a La Vinya,Serra de Queralt.

La que te menys graduació de les tres vies que hi ha actualment a la Vinya.Recorregut d'aresta amb ressalts però amb trams que tenen cert ambient.La roca és gres i ha estat...
Jabali errante + espolon estarlux

DISSABTE, 18 DE MAIGAquesta setmana  tan sols podem sortir la Isabel i jo i tot i que el temps és força insegur, ens resistim a perdre l’oportunitat de sortir.A mida...