Llac

Vies del pere i la pepa

DIMECRES, 09 DE GENERPer fi hem deixat les festes enrere i tornem a la normalitat.Aquesta setmana l’hem començat fent una crida per sortir el dimecres i ha estat un èxit de...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Btt riu bastareny.

Descripció de la ruta; l'objectiu del recorregut és resseguir el riu Bastareny, des del seu aiguabarreig amb el Llobregat, fins al seu naixement a l'Adou o fonts del...
Coves d'Olopte i cova d'en Manent

27.12.18  Itinerari circular al voltant del tossal d’Isòvol, a la Baixa Cerdanya, amb quatre derivacions a cavitats situades a banda i banda de la vall del riu Duran....
MONTSENY. LES AGUDES. Via ITZI.

02/01/19. Comencem el 2019 amb una excursió escalada a les Agudes del Montseny i tanquem la darrera via després de la Tàpia Jover, El vol de l’Home ocell i Terra...
Querforadat – cava.

Descripció de la ruta; recorregut circular, que ens portarà a descobrir els bonics poblets del Querforadat i Cava, sota les impressionants parets de la cara nord de la serra...
Picaso Miró les Tàpies.

La segona tirada ens ha semblat boníssima i a més l'hem enllaçat amb la terçera. D'aquesta manera ens ha quedat un llarg mantingut,físic,amb ambient i amb bona roca. El...

13/01/19 Sortida al Cingle del Far

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar ). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7...
El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
Integral

Integral "Pi de Nadal"

Aquest dilluns amb el Jordi hem anat a Collbató per fer una escalada matinal.L'hi he proposat enllaçar vies a la Codolosa i arribar a dalt.Així que hem començat per la via...
Equipant la via Marta

Aquest dissabte vàrem pujar amb en Jordi i en Pany a repetir les 4 primeres tirades de la via Marta i a continuar equipant un tram més.La via puja al costat mateix de la via...
Alta Via 4 als Dolomites

Crònica de la ruta realitzada als Dolomites, del 7 al 13 de juliol, per nou companys (Cristina, Montse, Quim, Jose, Gabriel, Benito, Ramon, Esteve i Eugenio), a través de...
Via INSUBMISSIÓ al Serrat dels Monjos. Montserrat

Dissabte 15 de desembre e 2018Que podem dir que sabem tots del Serrat dels Monjos, un pany de paret del tot caòtic, de canals blogs inestables, també d'estables, roca molt,...
Puig de sa Grua pel pas de s'Arna

Puig de sa GruaCim del Puig de Sa Grua de 481 m.s.n.m. a una àrea rocosa amb avencs i rodejat de pins, ullastres, garballó i herbàcies. Amb un gran domini visual de quasi tot...
Bukanan

DIMECRES, 5 DE DESEMBREEl dimecres torna a tocar sortida amb la colla i buscar un lloc assolellat, sembla que aquesta setmana serem una bona colla.El dimarts tot sembla canviar...
Camino de caracoles

DIUMENGE, 02 DE DESEMBREFa uns dies que la Isabel va proposar d’anar a Montrebei per fer aquesta escalada, però el temps no acompanya, però aquesta setmana tots els astres...
Camins a la Serra d'Alfàbia

Camí de ses rotes de Can BarretesRemots i oblidats camins que solquen el vessant nord de la serra d'Alfàbia. Iniciem la pujada pel camí de Can Barretes, però tot d'una el...
Noruega 6:visitant les illes lofoten

Aquest arxipièlag àrtic és un territori  bastant dur, isolat  i encara es conserva poc contaminat del maquillatge turístic tot i ser una...
Gavarres sud-oest

var Latitud_sortida = 41.848486; var Longitud_sortida = 3.109235; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Aresta de l'anna o un rostoll agraït

A la revista Vèrtex núm. 280 surt una ressenya d'una via de grau accessible i agraït a la Conca de Barberà a prop de Santa Coloma de Queralt que és una contrada que...
Obrint via

Aquest dissabte anem a l'Abella de la Conca i, mentres en Pany i jo ens dediquem a obrir una nova via, en Jordi i el Joanet escalen la via" Llaç groc" que surt del costat...
MATAGALLS des de Viladrau

El Matagalls esta considerada una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i un dels grans referents literari. Juntament amb Montserrat i el Canigó conforma el...
Ruta dels maquis de sucs a la bossa nova d'almenar

Sucs és un nucli descentralitzat del terme de Lleida. Molts lleidatans desconeixem la seva història. A grans trets podem dir que en el seu castell s’aixecà damunt d’un...
Indi Sediciós a Ensija.

Típica via de l'Indi amb un traçat molt encertat,arreglada pensant en els repetidors i equipada per no passar gens ni mica de por. La placa sediciosa l'hem trobat especialment...
La que hi Faltava

24-10-2018 Monestir Gorros Magdalena Inferior Via  : La que hi Faltava Se ens fa llarg el esmorzar, ens toca el Sol de ple i se esta de meravella, anem arreglant el mon...
Per la serra de l'Arca

7.11.18  Per a la “sortida dels dimecres” d’aquest mes de novembre, hem pujat a la serra de l’Arca, mola situada al nord del poble d’Aiguafreda, entre les rieres...
El Sui (1.318 m.)

Dissabte 17 de novembre de 2018Hora de sortida: ¾ de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 4 h 45 mDesnivell: 480 m (acumulat)Dificultat (1):...
GR7: Cabra del Camp - Lilla, pel Tossal Gros

Una etapa una mica atípica, amb pluja, descarrilament del GR i un cim de propina; tota una aventura. Hem arribat amb l'autocar a Cabra del Camp on ja ens esperaven a Cal...
Cresta integral de la Serra de Mont-roig

El pueblo de Sant Llorenç de Montgai se sitúa junto un pequeño embalse que represa las aguas del río Segre. Sobre esta población se eleva la sorprendente Serra de...
Cincuentones

DIMECRES, 14 DE NOVEMBREEl dimarts va trucar-me el Juan Carlos per dir-me que el dimecres podia sortir a escalar i el mecanisme va posar-se en moviment.Tenim una via en cartera...
Castell de l’envestida (rupit).

Descripció de la ruta; Excursió d'una mica més de 10 quilòmetres, amb un desnivell moderat que no arriba als cinc-cents metres. El terreny pel qual passarem no té gaires...
Castillo mayor

Fent honor al seu nom el Castillo Mayor s'enlaira altiu com una fortalesa aïllada que domina tot el territori que l'envolta, és d'aquelles muntanyes que et criden a pujar-hi....
Desiree al Cavall Bernat.

Bona alternativa als embusos de la Punsola menys sobada però un pèl més dura...igual de guapa!.Molt bon ambient que ens farà gaudir d'una escalada ben sostinguda i amb més...
Granit de llevant

Doctor Neret, 6b (240 m) Dent d'en Rossell, Vall de Núria.Una vegada més cap al Ripollès. El granit de llevant no és com el de les contrades de ponent. Sovint no resulta...
Ferrada del Montsant

var Latitud_sortida = 41.266584; var Longitud_sortida = 0.842303; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cresta del Ferran

Al gener de l'any 2002 vam venir a fer la Cresta del Ferran per primera vegada. Feia poc que s'havia publicat una ressenya en el Vèrtex i l'activitat ens va semblar atractiva....