Lluis estasen

Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...
Comabona des de Prat d'Aguiló

26.08.16  Situat a l’extrem oriental del Cadí, el pic de Comabona (2554 m), d’inconfusible forma cònica truncada vist des de la Cerdanya, és un gran mirador sobre...

Altivi Flunch a la Dent de Cabirols

Via sense massa història, busca l’espai lliure donant com a resultat les dos primeres tirades bastant absurdes. Després la cosa millora, amb una bonica quarta tirada....
Lluna, Vagabunda Lluna

Al llibre del Hita les graduacions son de 6c+,6c+,5+,7a,7a+,6aAe i 6b.L'Agulla Lluís Estasén per la seva cara Est presenta una gran placa, tota plana i sense gaire relleu, tot...
Pedraforca 2.507 metres.

Pedraforca 2.507 metres. Localització: Al Nord-oest de la comarca del Bergadà. Data: Diumenge 19 de juny de 2016. Participants (8): Andrés Jiménez, Claudio Luelmo, Lurdes...

Aresta Brucs del Frare Gros

Al Frare Gros hi conviuen dues realitats oposades, la vertiginosa contundència del vessant nord i assolellada amabilitat del vessant sud, que alhora domina la banda de migjorn...
Pedraforca 360º

//--> Sortim de Gósol Coma de Cerneres i el Cadinell Pujant cap al Collell Baixem per la pista sota la cara nord del Pedraforca...
Pedraforca (2.506 m.), tres cims

//--> El Pedraforca, vist prop de Maçaners Entrant al primer forat Pas aeri i delicat (IV) entrant al primer forat Interior del...
Aresta

Aresta " Malalts de roca"

Des de la pista per on pugem amb el cotxe podem veure l'aresta que escalarem. Son 6 ressalts que farem en 8 tirades. Excepte la segona, que fa uns 55m i és fa quasibé ...
Per la vall de Gresolet

18.04.15  La vall de Gresolet és una profunda depressió situada entre el vessant nord del Pedraforca, la serra del Cadí i la serra de Gisclareny, al municipi de Saldes....
Aresta SUNYER-PICAZO als Ecos

19 d'abril de 2015Si busquem un lloc a Montserrat, prou solitari, sens dubte es la regió dels Ecos. Al bell mig de la muntanya, no es fàcil d'arribar i escollim el itinerari...
Via Estasen al Pedraforca

25 d'octubre de 1714 / 2014Sempre ho he dit: el Pedraforca es la meva muntanya preferida. No es un dels llocs que he escalat més, ni he fet nombroses vies, però cada cop que...
Pedraforca en dilluns, solitud

El Pollegó Inferior del Pedraforca des del cim principal.El Pedraforca és una de les muntanyes més visitades i fotografiades de Catalunya. La seva silueta és ben...
 via estasen al pedraforca: tornar als origens

En Ramon en el flanqueigTornar als origens. Diuen que la victòria d'Estasen sobre la paret Nord del Pedraforca per allà l'any 1928 es pot considerar la primera escalada...
Raid dels Ecos Circular

Nom: Raid dels EcosLlocs d’interès del recorregut: Creu Regató, Canal del Miracle, Font dels Aurons, Salt de la Nina, Pas de l’Hort de Malany, Canal de l’Hort de Malany,...
Via Homedes al Gat del Pedraforca

5 de juliol de 2014El Pedraforca, per mi sempre ha estat una muntanya encisadora, màgica com alguns l'anomenen, de fet, es la muntanya que encapçala aquest blog. Des de el...
La Gran Diagonal i les Costes d'en Dou

El Pollegó Inferior del Pedraforca és un cim marginat. Els caps de setmana d'estiu el seu germà gran, el Pollegó Superior, és visitat per centenars d'excursionistes de tota...
Pedraforca

Saldes, Mirador de Gresolet, Refugi Lluís Estasen, Bauma de les Orenetes, Coll del Verdet, Pollegó Superior del Pedraforca, Enforcadura, Tartera, Saldes.Distància: 13.200...

Pedraforca , Pollegó Superior (2507 m.)

Amb un grup d'amics dels Mountain Runners fem la sortida clàssica al Pollegó Superior del Pedraforca. Sortim des del mirador de Gresolet i en pocs minuts arribem al refugi...
Tartera del Pedraforca

Refugi Lluís EstasenL'anticicló ja ha arribat, després d'unes intenses nevades al Pirineu. De moment, no ens volem arriscar a trobar neu inestable i ens quedem al...
El Frare Gros, via Aresta Brucs (Montserrat)

24 de novembre de 2013El Frare Gros es la roca més alta de la regió dels Frares Encantats i la segona de tot el macís a 1.132 metres sobre el nivell del mar. Es una roca...
Cavalls del vent (II)

2a etapa: Niu de l'Àliga - GresoletSom diumenge i el despertador ens fa sortir dels somnis a les 6 del matí. Quina son, quina calor que hem passat a l'habitació i això que...
Ritual Extrem al Calderer.

Últimes batzegades de l'estiu i últimes escalades en els vessants nord. Avui em penso que he acabat la temporada estival a la Ritual Extrem del Pedraforca, enmig d'un sidral...
Prats d'Aguiló - Pedraforca - Gòsol

Al Coll del Verdet, amb Gòsol al fons, en el segon dia de l'itinerariTeníem ganes de fer un itinerari de varis dies amb la Rosa i també em feia gràcia pujar de nou el...
Retrobament al Pedra

Homedes al PedraforcaFITXA TÈCNICAVia: HomedesZona: Pedraforca, Alt BerguedàDificultat: D+ (V+/A0)Llargada: 460 metresDesnivell: 370 metresHorari: 3-5...
BTT Volta al Pedraforca

Saldes-Collell-Josa de Cadí-Tuixén(Tuixent)-Coll de Mola-Gòsol-Saldes General:Sortida amb bicicleta de muntanya per la zona del Pedraforca i Cadí. Gran part del...
MONTSERRAT La Doble via Lluís Corominas

Feia dies que no coincidíem amb el company habitual i com avui han dit que seria un dia força estable triem una cara oest per aprofitar el solet de tarda, doncs la...