Maladeta

Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
La Guillem Malet a la Maladeta.

-Jo el que no vull és baixar a peu-. Aquesta ha estat la resposta del company davant el meu comentari de no voler marxar del preciós Ibón de Cregüenya. I és que tanta...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Harmòniques i pantalons

Aneto (3.404m)Massís de la Maladeta, BenascLa llum de la lluna ho banya tot de plata i el silenci de la nit ens embolcalla, com qui et convida a entrar al llit després d'un...
Tuc dera Pincèla (2.546 m) amb esquís

El Tuc dera Pincèla ens ha sorprès agradablement. Ja feia molts anys que el teníem en cartera, a la llista dels clàssics imprescindibles de l'esquí de muntanya però,...
Pic de Xemeneies (2.828 m) en travessia

Una gran ascensió, poc habitual entre els esquiadors de muntanya però amb un gran ambient, que hem realitzat en travessia, entre les valls del Gerber i de Cabanes. Ahir al...
Posets (3.375 m.) hivernal

var Latitud_sortida = 42.613816; var Longitud_sortida = 0.478465; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Cresta de Crabèra

var Latitud_sortida = 42.816763; var Longitud_sortida = 0.823787; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Bosc de Carlac

var Latitud_sortida = 42.834535; var Longitud_sortida = 0.717768; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Un bonic cim sense nom... i tres més

Des del cim sense nom, vista cap a l'est.És una llàstima que no tingui nom(*), perquè és un cim ben bonic, situat en un lloc paradisíac. És un cim de 2.484 m que es troba...
Exposició de fotografíes

Aquest va ser el nostre eslògan de la nostra primera exposició de fotografies panoràmiques de muntanya. Simplement és una manera d'apropar la muntanya, encara que sigui en...
Montcorbison (2173 m). El guardià de Vielha.

IntroduccióEl Montcorbison no és un cim que destaqui per la seva altura. Potser per això, molta gent que decideix pujar muntanyes a la Vall d'Aran es decanta per altres...
Pic Roi (2.750 m.)

//--> Sortim més amunt de Sant Climent de Taüll Pugem fort pel barranc del Pessó Deixem enrere l'estany de Baix del Pessó...
TOP PANOràmiques

A arribat el moment, la nostra primera exposició de fotografíes de muntanya! Després de molts anys descobrint racons encissadors i desconeguts als pirineus, hem decidit...
Punta Ixabre (2.701 m.)

//--> Resseguint el llom amb el Bachimala davant Arribem a la cresta summital de la punta Ixabre Grimpades fàcils, amb algun pas aeri...
Ascensió al Pic de Certascan (2.852 m)

De bon matí, després d'esmorzar al refugi, hem sortit 29 excursionistes del grup de caminadors del GR, en direcció al cim del Certascan. El dia es presentava magnífic i ni...
A cavall entre Benasc i Bagneres de Luchon

Cim del Salbaguardia. Al fons, Massís de la MaladetaNecessito acumular metres de desnivell de cara al proper trekking del Huayhuash. No tinc les cames gaire condicionades a...
Pic d'Aneto des de la Renclusa

3.06.16  Hem arribat al refugi de la Renclusa (2140 m) per la tarda, després de deixar el cotxe al gran aparcament del Vado de l’Hospital de Benás (o Benasque) i haver...
Aneto (3.404 m) amb esquís

L'Aneto és, sense cap mena de dubte, la millor de les ascensions amb esquís dels Pirineus. A més de la pujada al cim més alt de la serralada, el descens pel glaciar fins al...
Diente de Alba (3.120 m) amb esquís

A aquestes alçades de la temporada d'esquí, el Massís de la Maladeta és, si les condicions són bones, el terreny de joc ideal per a l'esquí de muntanya. Aquest any la neu...
Pic de Norís (2.826 m) amb esquís

El Pic de Norís, a la Vallferrera, és tot un clàssic de l'esquí de muntanya. La ruta més normal és la que puja des del Pla de la Selva per l'Estany d'Aixeus. Nosaltres...
Tuc de Bacivèr (2.645 m.)

//--> Passem a la vora de l'Estanh de Baish de Bacivèr Anem seguint una bona traça Arribant al plató superior Creuem el circ de...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Ascensió a la Tuca de Mincholet (2.865 m)

Hem esmorzat al refugi Ángel Orús. Ahir al vespre, després d'una llarga i intensa jornada de muntanya per les crestes de Bardamina, havíem fet una reunió tècnica per...
Cresta de Bardamina

Feia molts anys que volia fer la Cresta de Bardamina; va ser l'any 1977 quan en plena Setmana Santa i en un dia de boira i neu vaig fer el primer i més fàcil tram de la...

Pic de Clavera (2.721 m.)

Divendres 14 d’agost de 2015Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Sobirà.Temps aproximat: 7 h. 30 m.Desnivell: 1.266 m. (acumulats)Dificultat:...

Calaix de Sastre          -només per a mòbils-Pàgina en construcció.-Baixar mapa topogràfic de la zona...

Tuca de Salvaguardia (2.736m)

Ens posem a l’Aragó amb aquesta excursió deixant el cotxe a l’aparcament de Llanos de Hospital, arribant d’hora i amb un sol prometedor que ens permetrà fer una primera...
Trio, póquer o repóquer?

A la vida s'ha de tenir objectius i en escalada aquets objectius són del tot necessàris per mantenir la motivació i les ganes de seguir endevant. Fa uns anyets vaig...
Pessons, Ríbuls i Montmalús

Sortida circular per la zona dels Estanys dels Pessons i coronant els cims propers : el pic dels Pessons, el Ríbuls Central i el Montmalús.Volem donar rellevància a...
Pic del Salvaguardia (2.738 m.)

Divendres 3 i dissabte 4 de juliol de 2015Hora de sortida: Divendres el més aviat que es pugui.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 6 h. 30 m.Desnivell: 980...
Russell (3.207 m.)

//--> Creuem la coma fins a trobar la cresta per l'est Llarga grimpada per blocs de granit Tenim davant la cresta de Russell...
Tucs d'Aubàs i Salana

Tuc de la SalanaJa feia forces setmanes que, amb el company Manel Orbay, teníem la intenció d'organitzar una sortida col·lectiva d'esquí de muntanya amb la gent del Centre...