Manresa

De Can Maçana a la Roca Foradada (926 m)

Dimecres 11 d’octubre de 2017MatinalHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 2 h 15 mDesnivell: 170 mDificultat (1): Fàcil.Programa:...
Aromes a la Bessona Inferior.

Via molt guapa que va a buscar el díedre evident de la cara est de la Bessona Inferior. Està reequipada amb parabolts, tot i que encara queda algun buril sense canviar...
BTT SOBREPUNY (1.655 metres).

Descripció de la ruta; El cim del Sobrepuny és un dels punts elevats més vistosos de la serra del Catllaràs, situat entre els municipis de Castell de l'Areny, la Nou de...
Pel Bages sud

Aquest cop hem fet una barreja de rutes fetes fa una bona colla d'anys per la zona del Bages.Després d'esmorzar iniciem la sortida a Monistrol de Montserrat direcció a Manresa...
SANTUARI DE DE CABRERA (1.308 metres).

Descripció de la ruta; El Santuari de Cabrera està situat en el punt més alt del que seria la comarca natural del Cabrerès, juntament amb el Pla d'Aiats forma un perfil molt...
Cerdà Riera a la Bandereta.

Una altre de les grans clàssiques del vessant nord de Montserrat. A les guies es recomana aquesta via juntament amb l'Aresta GAM al Bisbe i la Punsola al Cavall Bernat...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Shar-Strep a l'Agulla Manolito Garcia.

Escalada de dos llargs a la cara nord-est de l'Agulla Manolito García. De totes maneres, l'únic llarg interessant és el primer que és força continu. El segon llarg,...
La barca  de l'avi

La barca de l'avi

DIMECRES, 05 DE JULIOLDesprès d’uns dies de fresqueta que no he pogut aprofitar per escalar , però si per fer una escapada amb la família, tornem a posar fil a l’agulla i...
De Geocatxes per l'Anoia i el Bages

Aquest cop hem anat a fer una zona que tot i estar a prop de casa es ven desconeguda.Iniciem la cacera a Sant Pau de la Guàrdia on trobem el primer geocatxe abans de fer camí...
Llimac groc a la carena del Dumbo.

Via bastant bona sobre roca de qualitat i equipada amb força parabolts. Llàstima que sigui un pèl massa curta, perquè si no es convertiria en una clàssica d'Agulles....
Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció...
La història inacabable

DIUMENGE, 11 DE JUNYAquesta setmana he quedat amb el Pere per tornar a sortir i en principi serem tres perquè ell puja amb l’Angel, però a darrera hora m’ha trucat el...
Aresta Brucs a l'Ou de Colom.

Potser és la millor opció per pujar al cim de l'Ou de Colom, amb un primer llarg que es pot fer en lliure i el segon on ens haurem de penjar dels seguros, alguns d'ells una...
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...
Via  cade diables (intent)

Via cade diables (intent)

DISSABTE, 03 DE JUNYQuan juguem a casa nostre (Ca la Montse) anem molt confiats, alguna vegada massa!!! I aquest ha estat el cas d’aquest dissabte.Avui he quedat amb el Ricard...
Aresta Brucs al Periquito

El Periquito és d'aquestes agulles discretes de Montserrat, que queden a l'ombra de les agulles més grans, en aquest cas de l'Ou de Colom i la Xepa. Nosaltres la vam conèixer...
Cutreclub a l'Esquena del Ninet.

Via que va resseguint un conjunt d'esperons que porten a la base del Ninet. La majoria de llargs són molt semblants, comencen verticals i a la part de dalt tomben fins que...
Sant Miquel de Turbians (1.547 m)

Dissabte 20 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h 30 m (15 km)Desnivell: 480 mDificultat (1): Normal.Programa:...
De l'Anoia a la Segarra

Aquest cop seguirem la ruta que vàrem deixar la setmana passada a Igualada, la continuàrem fins a Torà.Per Sant Jaume de Sesoliveres fem cap al Parc Eòlic de Rubió per Cal...
Via dels Dijous a l'Agulla Alta de la Miranda

La via dels Dijous puja de forma bastant directa i en lliure per l'aresta sud de l'Agulla Alta de la Miranda. Als primers metres ens ajudarem d'una alzina per superar un tram...
Eclipse de mar a la Peluda.

Via amb molt poques referències situada a l'aresta sud-oest de la Peluda, l'única info que hem trobat a la web és la piada de la primera ascensió escrita per un dels...
Btt castell de boixadors.

Descripció de la ruta; recorregut d'uns 21 quilòmetres i una mica menys de 500 metres de desnivell, la majoria dels quals els trobarem en els últims quatre quilòmetres, fins...
Cogulló de Turp (1.620 m)

Dissabte 15 d’abril de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 3 h 15 m (7,5 km)Desnivell: 415 m (acumulat)Dificultat (1):...
Xemeneia Oest a les Savines

Una escalada ben clàssica i autèntica. La línea no pot ser més lògica, està pràcticament desequipada malgrat un pitó a l'inici de la xemeneia i un nus encastat a mitja...
Josep Rigol Romeu a la Monja

Bonica i agradable escalada situada al cor de Frares. Val la pena completar aquesta escalada amb alguna via propera perquè l'aproximació és bastant llarga, i fàcilment ens...
Pantà del catllar.

Descripció de la ruta; caminada no gaire llarga (a prop de 10 quilòmetres), i amb poca pujada (no arribem als 200 metres de desnivell), amb diversos punts d'interès, que en...
Les tines de la vall de Flequer (425 m)

Dimecres 22 de febrer de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 3 h 30 m (9 km.Desnivell: 225 m.Dificultat (1): Fàcil.Programa:...
Vallirana

DIUMENGE, 05 DE FEBRERAquest dissabte hem celebrat l’aniversari de la Cris, i no sortim a estirar les cames, però mentre dinem i animats per la conversa i quelcom més,...
Puig de la Balma (606 m)

Dimecres 1 de febrer de 2017Hora de sortida: 2/4 de deu del matí.Ubicació: Comarca del Bages.Temps aproximat: 2 h 30 m (5 km)Desnivell: 160 m.Dificultat (1): Normal.Programa:...
Castell de blancafort.

Descripció de la ruta; volta circular amb sortida del poble de Sant Jordi de Cercs (Berguedà), i que té com a principal atractiu el Castell de Blancafort, situat a mig...
Torre de vallferosa.

Descripció de la ruta; excursió circular de molt bon fer, que té com a punt més interessant la magnifica Torre de Vallferosa. Un dels monuments de la nostra terra situats en...
PUIG DE SANT AMAND  (1.851 metres).

PUIG DE SANT AMAND (1.851 metres).

Descripció de la ruta; excursió circular, que amb sortida des del poblet de Bruguera ens farà assolir el cim del Puig de Sant Amand (1.851 metres). Traçat sense gaires...
Btt serra de busa.

Descripció de la ruta; excursió d'anada i tornada d'uns 40 quilometres, i a prop dels mil metres de desnivell, que ens portarà fins al Pla de Busa. De sortida veurem el...
Volta al pantà de sant llorenç de montgai.

Descripció de la ruta; excursió circular, que dóna la volta sencera al perímetre del pantà de Sant Llorenç de Montgai. Recorregut apte per a tothom, sempre proper a les...
Rasa de tentellatge.

Mas Carissols.La Rasa de Tentellatge és un barranc no gaire complicat que pren el nom de la masia enrunada de Tentellatge. Està situat molt a prop de Montpolt una de les set...
Castell de lluçà.

Descripció de la ruta; Excursió circular força interessant de dificultat baixa, que ens portarà a conèixer alguns indrets dels voltants del poblet de Lluça. El punt més...