Maresme

Vies duis i addictes al dissolvent

DISSABTE, 22 DE JULIOLAquesta setmana comença la disbauxa de vacances, uns que estan fora, d’altres que no surten , però jo estic a les portes de marxar amb la família i no...
Realitat virtual (el lloro)

DIUMENGE, 9 DE JULIOL.Aquesta setmana estem en plena Festa Major d’Esparreguera i entre festa i festa es fa difícil cercar un moment de tranquil·litat per anar a escalar,...
Díedre kantarin

DISSABTE, 20 DE MAIGAquesta setmana tornem al Pallars. He quedat amb la colla del Maresme que volen fer una romeria i anar a Abella abans no comencin les calors.Ens trobem, el...
TOP PANOràmiques

A arribat el moment, la nostra primera exposició de fotografíes de muntanya! Després de molts anys descobrint racons encissadors i desconeguts als pirineus, hem decidit...
Vilmanbar

DIUMENGE, 17 DE JULIOLDivendres per la tarda i el Lluis no ha trucat, aquesta setmana no ens hem vist el dimecres, ell va anar a caminar pel Pirineu i jo vaig sortir amb el...
Ruta Begues - La Morella - Garraf

Hem agafat l’autobús 902 a la plaça Espanya fins a Begues. Un cop a Begues baixem a la 3a parada, a l’avinguda Torres Vilaró . Anem a buscar el carrer...
Turó de Montcabrer (307 m.)

Dijous 26 de maig de 2016MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Maresme.Temps aproximat: 1 h. 30 m. (2,5 km.)Desnivell: 230 m.Dificultat: Fàcil.Programa:...
Travessa de Collserola

23.04.16  La serra de Collserola, tan propera a nosaltres, és un bon camp d’activitats a l’aire lliure (senderisme, running, ciclisme, etc). Aquesta serra, que...
Lectures d'Òrrius

Un dia, ja fa uns quant anys, vaig arribar a un petit poble del Maresme anomenat Òrrius. De seguida em vaig enamorar de la seva gent, de les seves olors, de la seva llum, dels...
Cançó trista d'un no-lloc

En el trànsit del ser cap al deixar de ser, s'esdevé una nova naturalesa, la durada del qual pot ser més o menys perllongada.I aquell lloc que va ser, perd significativament...
Els megàlits de Can Planes i el Bosc Màgic

16.01.16  Segona ruta al voltant dels megàlits i pedres singulars de la Roca del Vallès, després de la que vam fer pel sector de la muntanya de Céllecs. En aquesta...
Tossa de Mar – Lloret, Dissabte 28 de Maig

Entre Lloret  i Tossa la costa es comença ha posar interessant, encara estem al Maresme, però el recorregut dóna la talla de Costa brava, quasi  més ferotge que alguns...
´TURÓ DE L'INFERN (317,2 m.)

CIM:Turó de l'Infern (317,2 m.) o MontcabrerCOMARCA: MaresmeHORARI:1h (40 min. + 20 min.)DESNIVELL:127 m.DIFICULTAT: FàcilEl Turó d el'Infern o...
Per la serra del Corredor

31.10.15  Després d’haver fet un parell d’excursions pel massís del Montnegre (itineraris pel Montnegre carener i per la vall d’Olzinelles), ja tocava fer una per...
Castell de burriac.

Argentona és un municipi de la província de Barcelona, d'11.963 habitants que antigament va ser un important centre d'estiueig. El nucli urbà es troba en el marge dret de la...
TURÓ D'ONOFRE ARNAU (130,9 m.)

Vistes a la muntanya desde el cimCIM:Turó d' Onofre Arnau ( 130,9 m.)COMARCA : MaresmeHORARI: 1h 27 min. (47 min. + 40 min.)DESNIVELL: 130 m.DIFICULTAT:...
Castell de Burriac i Creu de Montcabrer

17.05.15  Passejada matinal pel Parc de la Serralada Litoral amb ascensió als panoràmics cims del Castell de Burriac, el Turó de l’Infern i la Creu de Montcabrer,...
De Vallbona a Tiana per la Conreria

6.05.15  Avui que és el primer dimecres de mes toca la sortida programada de les conegudes com ”les excursions del Jaume Salat”. Aquest maig toca anar de Vallbona (al...
Excursions  ÒRRIUS TEAM

Excursions ÒRRIUS TEAM

Senderisme i FerradesAlta Muntanya3000'ls dels PirineusCarros de Foc.Travessa circular pel P.N.Aigüestortes i Llac de Sant Maurici. Som l'Albert i un servidor...

Potser quan parlem de sectors d´escalada, zones d´escalada de seguida pensem amb Tarragona i Lleida, potser la provincia de Barcelona i Girona son potser les més...
Ruta del Montnegre carener

14.02.15  La serra o massís del Montnegre, situada entre les comarques del Maresme i el Vallès Oriental, forma part del conjunt de muntanyes de la Serralada Litoral. Els...
Turó d'en Galzeran des de Montornès

Per fi em decideixo a explorar una altra zona que em queda ben a prop de casa i que tinc oblidada. La Serralada de Marina m'és pràcticament desconeguda, llevat d'una escapada...
Quatre anys i cent entrades

Fa quatre anys se’m va ocórrer la idea d’escriure una part de les meves rutes en format digital i vaig encetar el blog que teniu al davant. En aquest temps m’han passat...
Els estanys de Tordera

Itinerari circular a Tordera de dificultat baixa. Comarca del Maresme.11,7 km en 3h 40'Track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5587828 Ermita de Sant...
TURÓ DE SANT MATEU (499 m.)

CIM:Turó de Sant Mateu (499 m.)COMARCA:MaresmeHORARI:1h 50 min. (1h05 min- + 45 min.)DESNIVELL:360 m.DIFICULTAT:FàcilRESUMAquest cim també anomenat turó d’en Lledó,...
TURÓ D'EN BALDIRI (430,6 m.) des de Teià

CIM:  Turó d’en Baldiri (430,6 m.)COMARCA: MaresmeHORARI:75 min. /45 min. + 30 min.)DESNIVELL: 265 mDIFICULTAT: Fàcil. RESUMAquest cim també anomenat Salve...
Arabía, el primer espeleòleg català (1894)

Font, Centre Excursionista de CatalunyaRamon ARABÍA i SOLANASMataró ( Maresme ), 1850 - Barcelona, 1902.Llicenciat en filosofia i lletres, intèrpret jurat, escriptor,...
La serra del Corredor entre Caldetes i Llavaneres

Malgrat tenir unes rutes penjades anteriorment al wikiloc, avui  he trobat més interessant explicar-vos una ruta pel parc natural del Corredor- Montnegre que vaig fer la...
La Serralada de Marina entre Montcada i El Masnou

Recorregut variat entre els alzinars del Vallès i les pinedes i les vistes del Maresme. Apart de copsar aquestes diferències de vegetació degudes a les vessants muntanyoses,...
Les fonts d'Argentona

Avui anem a passar el dia a Argentona un poblet interior de la comarca del Maresme. Per començar fem un passeig pel poble el qual té un important patrimoni arquitectònic....
Creu del Montcabrer

Vist des d'abaix, de ran de mar, es veu un turó altiu. Anant per l'autopista, direcció Mataró des del sud, crida l'atenció quan s'és per Vilassar, però ràpidament perd...
Via del quatre

DISSABTE, 22 DE FEBRERHe passat un parell de setmanes amb el company “missing” per culpa de la costellada que va patir al baixar de la ferrada “Cagate lorito” i avui...
Òrrius-coll de parpers-

Òrrius-coll de parpers-"via romana"-òrrius

Lloc inici caminada: Km 5,2 carretera Bv-5106, Òrrius, MaresmeCaminants:22 TrotacaminsData:09-02-2014Hora d’inici caminada: 10:01:40Hora d’arribada: 13:48:36Duració:...