Marques

Vanoise. pic pierra menta. aresta nord.

14/08/19. La Pierra Menta és un Pic molt estètic per la seva vessant nord, si la veus has de pujar-hi. L’aresta Nord és la gran clàssica d’aquest cim. Aproximació...
Castellot i Castell de Marmellar. 100 cims.

23 de juliol de 2019Interessant proposta per descobrir la serra del Marmellar, al cor del Penedès. Al llarg de la ruta podrem descobrir velles masades fortificades com la Torre...

Singladura del Delta de l'Ebre

16 i 17 de juliol de 2019Després de la muntanya, la mar és una altra  de les meves passions. I entre les moltes coses que es poden fer a la mar la navegació a vela és...
El coll de Malrem (1131 m.)

S'apropa un nou 11 de setembre i de ben segur que un milió de persones sortirà de nou al carrer a demanar la independència, però hi va haver un temps en que la lluita per la...
Cap Gros - Punta de Sóller - Sa Falconera

Pujada al farSortim de l'aparcament de la platja d'en Repic, situat en la carretera Ma-1134 del Port de Sóller.(WP-01) Aparcament Platja d'en Repic - 0,0 km - 0 minuts - 2 m...

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIAPer fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
Sànchez Galí al Calderer.

També anomenada Esperó Central la Sànchez-Galí ens ha semblat una via molt benparida,de traçat elegant que recorre un esperó força aeri.Per nosaltres ha resultat ser una...
Camí de sa Figuera

Marjades d'oliverarEl gener d'engany, ja férem una volta molt semblant pel llogaret de sa Figuera, en el Port de Sóller. Avui, l'objectiu principal de l'excursió, és...
Pedraforca (2.506 m)

Dissabte 20 de juliol de 2019Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 6 h 30 m (10 km)Desnivell: 1.125 m (acumulat)Dificultat (1):...
La grande dalle du claps: la sorpresa geològica

Després de pujar el Mont Aiguille, en Toni Vilaseca, coneix una contrada sorprenent on anirem a escalar l'endemà. Constitueix un complement perfecte.Le Claps és una meravella...
Mont aiguille: la muntanya republicana

Mont Aiguille és una muntanya que imposa com ho fa l'Urriellu, el Cerví, el Pedraforca, el Cavall Bernat, així que no us sorprendrà gaire si comenceu a fer fotos i més...
Pic de Baiau (2886 m.)

Indiscutiblement la Vall Ferrera és, per mi, un de les més boniques del Pirineu. Deixant de banda que és la porta d'accés a la Pica d'Estats, podem trobar rutes a diversos...
Dent d'Oche, Chablais, via Ravanel

Qualsevol excusa és bona per conèixer nous indrets i muntanyes desconegudes. En aquest cas, el fet que les filles del Pep estiguin fent de guardes al refugi de la Dent d'Oche...
Puig de Bestracà

Ruta circular envoltant la serra de Bestracà. Sortim d'Oix per recórrer l'ombrívola vall d'Hortmoier, amb visita a l'església de Sant Miquel d'Hortmoier, per acabar coronant...
Pic de Perafita (2.756 m)

Dissabte 6 de juliol de 2019Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca de la Cerdanya.Temps aproximat: 5 h 30 m (8,3 km)Desnivell: 600 m (acumulat)Dificultat (1):...
EL GRANO (482,6 m( pel GR 171-3

CIM: El Grano o cim de la Mort (482,6 m) pel GR 171-3COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 11 min (37 min...
La que no estava oberta a les Dues Puntes.

Està bastant bé,amb una tirada de 40 metres d'offwitch orgàsmica.La resta de la via va cercant la lógica a través de fissures i díedres.La qualitat de la roca és canviant...
Roca espana = roca estimada

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca,...
PIC O CIM DE LA MORT (882,6 m) pel GR 171-3

Cim o Pic de la MortCIM: Cim de la Mort (482,6 m) pel GR 171-3COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: +125,06 mHORARI: 1h 11 min (37 min +...
Stoc de coc - malanyeu

MALANYEUEs un petit poble del municipi de la Nou de Berguedà, de gran interès per als escaladors per les seves vies i el seu excel·lent calcari en forma de gruyère.La Paret...
100 Cims Montmalús 2.781 m. (Andorra)

Montmalús 2.781 m. Pic de la Portella de Colells2.773 m. Pic d’Envalira 2.827 m. Pic Negre d’Envalira 2.822 m.   Cim: Montmalús, Pic de la Portella de Colells, Pic...
Index per comarques del repte 100CIMS de la FEEC

llistat ordenat per comarques, dels 308 cims que proposa la FEEC per al seu repte dels 100CIMS, amb descripcions, fotografies i tracks de la ruta o rutes emprades. ANDORRA...
Tossal Llisol (1.326 m.)

var Latitud_sortida = 42.216554; var Longitud_sortida = 1.868320; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta integral a Montserrat

Dijous 6 de juny 2019Distancia      18,71 kmDesnivell      1.450 mTemps         ...
Tuc de carants i pic roi

Som a finals de temporada i la neu comença a desaparèixer de la muntanya a marxes forçades, malgrat això hem decidit tornar aquí a la Vall de Boí per tancar la temporada...
Balmes i graus de Siuranella

1.05.19  Ara fa un any donàvem notícia en aquest bloc de la cova de Na Blanca, una gran balma obrada oberta al cingle vermell de Siuranella, la mola que s’aixeca...
Gr-92: de l'ampolla - a l'ametlla

Fa uns anys quan estava convalescent d'una intervenció vaig anar a l'Ametlla. Vaig fer un tram del camí de ronda i vaig dir que tornaria. Han hagut de passar 7 anys per tenir...

Article del llibre de festes. RUTES DESCONEGUDES PER BÈRNIA Per fi m'he animat a escriure un xicotet article al llibre de festes de Benissa.Com no tot el món té accés al...
LA MOLA DE COLLDEJOU (922 metres).

Posem aquesta imatge d'un altre dia per veure una panoràmica del poble i de la Mola, cosa que va ser impossible el dia de la sortida, per l'espessa boira que hi havia a la...
Per l'Alt Penedès

Aquest cop anem convidats per un company a fer una sortida per l'Alt Penedès.Iniciem la ruta a Vilafranca direcció a la Bleda on hem de buscar una alternativa al track, el...
Mola d'Estat (1.127 m.)

var Latitud_sortida = 41.380146; var Longitud_sortida = 1.079913; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Empedrats i salts de Gisclareny

Ens hem de situar a l'Alt Berguedà, concretament a la Vall de Gisclareny, Can Cerdanyola i als peus de la serralada "Cadí-Moixeró". La nostra intenció és la de conèixer...
60.000

Aquest matí he traspassat la barrera dels 60.000 km.1 de maig, km. 60.000 per Can GambúsEl 24 de febrer del 2014 superavaels 50.000. He necessitat una mica més de 5 anys per...
Via Vèrtic a la Pastereta Est.

Degut a la seva baixa dificultat,bona roca,possibilitat de retirada a cada role i equipament poc espaiat pot ser una bona via per a la iniciació.Nosaltres l'hem escalat amb una...
Una nova volta pel Parc

Xinoxano 2019 25 k., caminada no competitiva4-29-31, 26 km. 10-22 x km. 770 metres de desnivellPer arribar amb una bona preparació pel mundial de La Molina em cal fer...