Marques

Ath pic der Òme damb BTT

Distància: 38 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat: molt alta.Exposició: baixa, molt puntualment mitjana-baixa. Ciclabilitat de pujada: 75%.Ciclabilitat de baixada: 85%. Durada...
Via G.A.S. al Pic de la Solana de Llauset 2630m

Diumenge 16 de juliol de 2017El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la comarca de la Ribagorça....
A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 4 hPunt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.Des de l'aparcament de...
PUIG CAVALLER (706,789 m.) pel Mas d'en Torner

CIM:Puig Cavaller (706, 789 m.) pel Mas d'en TornerCOORDENADES:41º 1' 39.93 N / 0º 26' 15.50” E VÈRTEX GEODÈSIC: 248143001COMARCA: Terra AltaHORARI:1h 21 min. (46 min. +...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...
Ascensió al pic de bocs (box) de sahun

Avui he anat a una sortida col·lectiva del Centre. L'Antoni Satorra ens porta d'excursió al pic de Bocs. Un plaer anar amb un bon guia.La veritat és que no tenia ni idea d'on...
Saelicke-Mir al Frare de baix.

Clàssica del Frare de baix que ha quedat parasitada per altres vies més noves. De fet, hi ha alguns punts on es pot xapar sense problemes els parabolts de les vies del costat,...
Shar-Strep a l'Agulla Manolito Garcia.

Escalada de dos llargs a la cara nord-est de l'Agulla Manolito García. De totes maneres, l'únic llarg interessant és el primer que és força continu. El segon llarg,...
MONTSERRAT. LA PRESIDENTA. Via JERÓNIMO

6/07/17. Avui anem cap a la Plantació, això porta implícit les tres E’s, Excursió-Escalada-Excursió (EEE). Aparquem a la Vinya nova i pugem pel clot de la Mònica, un cop...

Txelada, a ritme de R'n'r

La ruta que vam fer el dissabte en què el Carles va celebrar la seva integral a les comarques catalanes vam pedalar junts gairebé tota la ruta, però en un dels descensos vam...
Dia de Lluna al Vallibierna.

Aprofita molt bé un pany de paret que a priori sembla que hagi de donar menys de si.Escalada força llarga i homogènia on hi trobarem una gran varietat d'estils.La roca bona...
Pels cingles del Far

10.06.17  Bell circuit, d’uns 10 Km de recorregut i 400 m de desnivell, pels cingles que envolten el santuari del Far, al Collsacabra, als quals hem accedit des del petit...
Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...
Ruta arqueològica de Montjoi

28.05.17  Després de que l’any passat fèssim un petit circuit pels megàlits escampats a l’entorn de la vila de Roses, corresponent als itineraris senyalitzats R1 i...
Camí del Metro - Racó d'en Barona

Camí del MetroEl punt d'inici d'aquest bonic itinerari és a la cara nord del túnel de Sóller. Si venim de Palma a la sortida del túnel trobem una esplanada i una petita...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Cutreclub a l'Esquena del Ninet.

Via que va resseguint un conjunt d'esperons que porten a la base del Ninet. La majoria de llargs són molt semblants, comencen verticals i a la part de dalt tomben fins que...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...
Senderisme vertical

Camí del Tro, 6a ( 140m) Cara Sud del Pollegó Inferior, Pedraforca.Dilluns, festa a Sabadell. Som en una terrassa prenent un cafè i fullejant un llibre de ressenyes. Al fons...
Via dels Dijous a l'Agulla Alta de la Miranda

La via dels Dijous puja de forma bastant directa i en lliure per l'aresta sud de l'Agulla Alta de la Miranda. Als primers metres ens ajudarem d'una alzina per superar un tram...
TBO al Frare de baix.

Via encabida en el poc espai lliure que quedava a la paret. A la meitat del primer llarg passes molt a prop d'una assegurança de la via Estudiosos del massís, de fet no...
Gorro frigi: com no la monprat

Algun dia s'ha de fer. Avui he quedat amb el Miquel Àngel que l'ha fet una fotimer de vegades i farà els llargs de navegació doncs és una via que es fa poc. Segurament per...
Eclipse de mar a la Peluda.

Via amb molt poques referències situada a l'aresta sud-oest de la Peluda, l'única info que hem trobat a la web és la piada de la primera ascensió escrita per un dels...
Autocar del cel: de sort a rubió

(Ressenya no acaba. Perdoni les molèsties però treballem per vostè):Avui hem començat la travessa de la Noguera Pallaresa al Segre, o el que és el mateix, de Sort, capital...
Aigua i Tabac a Cal Barricó. Ripollès.

Les plaques de Cal BarricóAquest dissabte d'una primavera com les d'abans, decidim anar al Ripollès, repetint a les plaques de Cal Barricó. No fa massa vaig tornar-hi amb la...
Cingle de la tor. esperonet utopia

4/05/17. Feia anys què teníem pendent de fer una visita al Cingle de la Tor, però per una cosa o un altre seguia a l’espera. Al darrer Vertex l’Armand Ballart treu un...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...
Pels cingles de Cabrera i l'altiplà de Falgars

8.04.17  Llarg itinerari, d’uns 16 Km de recorregut i 700 m desnivell, pel nord-est del Collsacabra, entre l’altiplà de Falgars i la muntanya de Cabrera, en el que hem...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
La Gomera: Chipude - Vallehermoso

En el segon dia de la nostra estada a l'illa de La Gomera hem fet una etapa del GR132, avui entre les poblacions de Chipude i Vallehermoso, travessant el Parc Nacional de...