Midi

Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
PICS DE LOS INFIERNOS PER PANTICOSA i PONDIELLOS

Alçada mínima: 1639mAlçada màxima: 3083mDistància: 16,7 kmTemps empleat: 9h35m (parades incloses)Desnivell + :  1619mDesnivell - :  1619mRefugi Casa de Piedra –...
Navegar per la cara nord al midi d'ossau

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de tots els cantons. De fet es tracta d'una xemeneia d'un antic volcà amb una roca excepcional bella. Des de feia temps...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
Pic Palas (2.974 m.)

var Latitud_sortida = 42.835120; var Longitud_sortida = -0.383032; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...
El TOUR DEL MIDI D'OSSOU

El Midi d'Ossau és una muntanya singular. Sembla ser que són les restes d'un antic volcà pirinenc i esta encinglerat pels tots els vessant. De fet la seva via normal...
Castillo d'Acher (2.384 m.)

var Latitud_sortida = 42.833217; var Longitud_sortida = -0.711330; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Escalades per l'Aiguille du  Midi.

Escalades per l'Aiguille du Midi.

Vam fer una estada de 3 dies en la cabana  discretament situada  sota el Refugi  de les Còsmiques. És molt mona, molt autèntica i...
Rincón de Alano, Peñaforca i Punta del Achar

Hem dormit a l'alberg de Zuriza, situat a la vall més occidental del Pirieneu Aragonès, a tocar de Navarra. El dormitori és una gran sala amb lliteres, unes 100 places, que...
Boira, Cavalls i Vacances.

Los Balcones de Anayet (V+, 350m)Pic d’Anayet (2.574m) Ara fa un any, des de l'Agulla del portalet, vam veure una imponent muntanya punxeguda a la llunyania, cap a...
PIC GRAN FACHA (3005m) per l'ARESTA SUD

Alçada mínima: 1640mAlçada màxima: 3005mDistància: 19,7 kmTemps empleat: 10h20m (parades incloses)Desnivell + : 1570mDesnivell - : 1570mEl Pic Gran Facha o de Bachimaña...
PIC ANAYET (2574m) i VÉRTICE DE ANAYET (2555m)

Alçada mínima: 1590mAlçada màxima: 2574mDistància: 19kmTemps empleat: 7h (parades incloses)Desnivell + : 1197mDesnivell - : 1179mPrimera de les tres sortides al Pirineu...
Vértice de Anayet (2559 m.)

El Valle de Tena és la vall aragonesa que s'estén entre les serres de la Partacua i Tendeñera i el coll del Portalet, a la frontera amb França. Sallent de Gállego, les...
Midi d'Ossau (2884 m.)

Poques muntanyes hi ha als Pirineus com aquesta. La posició solitària, les amplíssimes vistes al seu voltant, l'ambient alpí, la verticalitat... li confereixen un caràcter...
Ascensió a l'Anayet 2574m

Feia molt de temps que m'atreien les fotografies i les referències que havia sentit de l'Anayet. Sempre havia quedat posposat perquè semblava que la seva modesta alçada no...
Més roca de València i Alacant

Continuem amb el nostre tour valencià. Aquesta vegada l’Ernesto ens regalarà amb una visita a Peñalba.  Una paret elegant , taronjosa i vertical amb vies...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Els amics no moren mai

Kike Ortuño, un noi extraordinari.Demà 11 de novembre farà 15 anys que ens va deixar.El temps acaba tancant les ferides però els records continuen apareixent, tots bons,...
Esperó Est a la Punta Jean Santé.

Seguim aprofitant al màxim les bones jornades que aquest estiu tant calorós ens està regalant. Així que tornem a visitar el gran Midi d'Ossau per fer sencer l'Esperó Est, i...
Cordal Pica d'ESTATS

Aquest cordal engloba els cims (en aquest cas de pics de més de Tres mil metres d'altitud) que formen la línia divisòria entre Catalunya i França i que són el pic Rodó de...
MONTBLANC DE TACUL - 4.216 m

cim del Tacul, al fons el MauditViatge a Chamonix amb intenció de fer algun cim del massís del Montblanc. Agafem el primer telefèric cap a l'Aiguille de Midi, que et planta...
Camí dels Bons Homes: Comus - Montségur

Ha arribat el gran dia! Avui hem completat l'aventura que vam iniciar al setembre en el Santuari de Queralt, al costat de Berga. Han estat 10 etapes plenes de dificultats però...
Camí dels Bons Homes: Orgeix - Comus

Avui hem fet la penúltima etapa del Camí dels Bons Homes entre Orgeix i Comus. Després de les etapes anteriors, totes bastant accidentades, avui es presentava una etapa...
Ascensión al Bisaurín (2.670 m)

El Bisaurín és un dels pics més característics dels Pirineus i el més important de la part més occidental de la serralada pirinenca. No hi ha cap cim més alt que el...
Un parell de sortides interessants

Fa molts dies que em fa falta temps per poder escriure al blog però per sort aquest dies he tingut força temps per fer sortides interessants de btt,aquí en poso un parell que...
Bòfia de la Corba

El divendres 24.04.2015, continuant amb la sortida de transició de l’Espeleodijous, (Dolors Boter, Pere Cantons, Úrsula Garrido, Jordi Perera. Toni Robert i...
Cuyalaret (2.286 m.)

//--> Des de la sortida ja veiem l'objectiu Pendents suaus, amples i progressius Baixant del cim per una llengua de neu Descens...
Pic de la Canal Roya (2.231 m.)

//--> Passant sota el Pène de la Glère Tenim el cim davant nostre Boires a l'aresta summital Descens amb el Midi d'Ossau...
Vèrtex d'Anayet (2.559 m.)

//--> Part superior de la Glera d'Anayet Creuem el pla davant el pic d'Anayet Davant tenim el Vèrtex d'Anayet Amplis espais, entre...
Peyreget (2.487 m.)

//--> Ens acostem a la base del Peyreget Arribant al coll de l'Iou Pugem l'aresta oest amb grampons Excel·lents vistes cap al Midi...
Avenc Benjamí-Digón (2)

...segueix de l'apunt d'ahir... El primer pou amb les seves estretors representen un obstacle físic... i potser també psíquic pels que s'hi neguitegen entre paret i...
Diedre Blanqueta - Montroig

Ressenya by Topo-roc Diedre BlanquetaGoogle-mapsEls continguts del bloc es troben sota una llicència de Creative Commons by topo-roc
ASTAZOUS - 3.070 m

Dissabte, 25 s'octubre de 2014Balcó de PinetaSortim aviat d'Alcover amb l'Edu en direcció a la vall de Pineta, on arribem 3 hores i mitja més tard. Preparem el material...
Volta al midi de bigorre: col du tourmalet

Continuem amb la concentració al càmping de Bagnères de Bigorre. La météo continua sent molt bona pels propers 3 dies així que ens llevem d'horeta, un esmorzar lleugeret i...