Miramar

Via miramar

DIUMENGE, 3 DE DESEMBREAquesta setmana teníem pensat amb el Jordi fer una escapada lluny, a cercar una paret Sud amb caloreta assegurada , però a darrera hora varem tenir...
No hi ha la placa de l'Adolfo

En diuen "El Mirador del Poble Sec". És un parc urbà que fa uns quants anys es va fer per a dignificar tot un espai als peus de la muntanya, que havia quedat abandonat i...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Alt camp: pistes i mes pistes...

mas de RàfolsCel blau amb alguna pinzellada blanca, temperatura primaveral i ganes de pedalar. Destí: el què les cames triïn. Amb el cap un pèl adormit encara, em ve...
Marina de Son Olesa 24-3-2016

La ruta discorre majoritàriament per la marina de l'antiga possessió de Son Olesa Gran. Guaitam des d'uns empenyalats miradors a l'espectacular costa brava de Valldemossa,...
Volta de les ermites Velles (Valldemossa)

Mirador dels TudonsAquesta és una caminada pels voltants de la ermita de Valldemossa i de les ermites Velles. Entre frondosos boscos d'alzines passarem per diverses...
Contra els mosquits, ratpenats!

Barcelona instal·la 18 torres niu per ratpenats en horts urbans, per al control de mosquits i per a la conservació de la biodiversitat urbanaNota de premsa de l'Ajuntament del...
GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
Vall de st marc

Fa un matí genial però tenim poca estona, així que deixem el cotxe al coll de Magí Vidal i agafem el senderó que puja a l'ermita de Sant Marc, a cavall entre l'Alt Camp i...
Tardor a les vinyes de l'alt camp - part 1

Vinya a NullesL'altra dia tornant del Penedès amb la furgo vaig començar a veure tons ataronjats al camp que envolta la meva vida geogràfica actual. Ahir al matí tenia festa...
Sa Talaia Vella i el camí de s'Arxiduc

Sa Talaia VellaClàssica volta circular pels dominis de l'Arxiduc Lluís Salvador. Itinerari: Valldemossa, font de s'Abeurada, Pla del Pouet, Mirador de Can Costa, sa Talaia...
Pas des Coconar i la muntanya des Voltor 19-4-2015

El pas des Coconar ens permet superar, amb una grimpada, el vertiginós penya-segat de la coma des Cairats i assolir el comellar de ses Fontanelles. Una vegada a dalt tenim tot...
Aeri de montserrat,  85 anys d’història.

Aeri de montserrat, 85 anys d’història.

L’Aeri de Montserrat estade celebració, el 17 de maig del 2015, fa 85 anys que un llunyà 17 de maig del 1930, va iniciar la seva particular història, sent avui dia el...
Pas del Xaragall de can Boqueta 3-4-2015

La ruta discorre pels penya-segats del puig des Vent (1005 m), el qual fa part del gran massís des Teix. Caminam per la vertiginosa cinglera cap al puig de sa Galera i baixam a...
PUIG DE CABDELLS (821,7 m.)

CIM:Puig de Cabdells (821,7 m.)COMARCA: Alt CampHORARI: 2h. 40 min. ( 1h. 35min. + 1h. 05 min.)DESNIVELL: 352 m. DIFICULTAT: FàcilCARTOGRAFIA:RESUMAquest cim, cobert de...
COGULLÓ DE CABRA (879.2 m.)

CIM: Cogulló de Cabra (879,2 m.)COMARCA: Alt CampHORARI: 2h 40 min. (1h35 + 1h 05).DESNIVELL: + 400 m.DIFICULTAT: FàcilRESUMAquest cim, tot rocallós, molt singular i molt...
Torre del moro i tossa grossa de montferri

Dilluns vol dir festa. Quedo amb la Marta a Montferri. Encara no sabem del cert cap on volem tirar però trobem una ruta prou interessant i que és la principal d'aquesta...
Capafonts - la Mussara - Capafonts

Si ja havia estrenat l'any fent muntanya, quina millor manera per continuar-lo? El dia després de pujar pels voltants de Tona (aquí) vaig voler canviar d'ambients i vaig...
Test LaPica’14

Les poques vegades que he provat algun circuit abans d’una carrera no m’ha servit de gran cosa (en l’estricte sentit de planificació pel dia de la cursa) però és una...
Camí des Barranc. De Son Marroig a Miramar

Mirador de sa FerraduraAvui ens proposem realitzar un itinerari que ja vaig fer a l'estiu passat amb l'amic i company Biel Pomar. En aquesta ocasió el grup està format pels...
Torre de la mixarda

Som a mitja tarda i encara queda llum per fer una sortida curta però plena d'història. Deixo la furgo aparcada a la carretera, a les afores de Fontscaldes, on trobem el panell...
Camí des Barranc. De Son Marroig a Miramar

Sa Foradada El camí des Barranc és un camí de ferradura que va fer construir l'Arxiduc Lluís Salvador. Parteix de Son Marroig, franqueja dos profunds torrents, el de ses...
Plana d'Ancosa i Puig Castellar

Últimament m'està donant per anar a descobrir la zona del Prelitoral Central; un més abans m'havia escapat al Montclar, des d'on es veien un munt de serres modestes, cims que...
PR C-1: (Valls) - Puigpelat - Reus

Un dia d'aquells que no sabia ben bé què fer ni on anar, em vaig posar a mirar el llistat de PRs de la FEEC i el primer que vaig trobar va ser el PR C-1, de Puigpelat a Reus;...
Serra de Guixeres, massa humana.

A finals de Març, en un dia força calorós férem via cap a la Serra de Guixeres, un contrafort entre la propera Serra de Prades i la Serra de Miramar.Sortirem de la...
La capona i miramar

Dissabte per la tarda quedo amb en Villu, Portu, Ricard i Raúl a Alcover, des d'on sortim en direcció a Serradalt i Valls. Els he proposat de fer una part de la ruta de la...
Montagut

Avui he decidit pujar a caminar per l’antic lloc de Montagut i fer un recorregut històric per un bocí de la terra de frontera que va ser el riu Gaià a partir del segle X....
Pels voltants de Comassema i Solleric 3-3-2013

Cercant nous indrets de la serra de Tramuntana decidírem recorrer es Barranc de Solleric, pel qual discorre un bonic camí i el torrent homònim, que degut al desglaç anava...

Excursions pel Montsant

Mostra un mapa més granAllotjamentsRefugi COGULLONS (Rojals, Conca de Barberà, Tarragona)Refugi LEANDRE LERÍN (La Figuera, Priorat, Tarragona)Refugi MONTSERRAT GILI (Miramar,...